Kat in boom geklommen!

02-08-2012 20:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is net na een achtervolging van een hond, in een boom geklommen. Ze lag lekker te zonnen op het stoepje bij de voordeur tot er een hond de tuin in kwam rennen en haar achterna zat. Kat zit nu halverwege de boom in shock te staren. Ze beweegt niet en reageert niet als ik haar roep. Ze blijft gewoon heel stil zitten.

Ik ga om het kwartier even kijken(ze zit een eindje verderop in de straat) en praat maar een beetje tegen haar. Iemand nog tips om haar eruit te krijgen?!
Hoe hoog zit ze? Kun je iets van een opgehoogd tafeltje eronder zetten, zodat ze daarop kan springen? Trap tegen de boom zetten zodat ze zelf naar beneden kan klimmen?
Rustig blijven. Af en toe gaan kijken. Als het straks wat donkerder en rustiger is komt ze wel weer naar beneden.
Ik denk dat ze er wel zelf uit kan komen, maar ze zit er zo suf bij. Ze reageert niet eens als ik haar roep. Zal van de schrik zijn, maar ik heb ook nog niet kunnen zien of ze misschien gebeten is.
Erachteraan klimmen.

Serieus, toen mijn poes voor het eerst echt uit de tuin was (ommuurd) durfde ze nooit meer naar beneden (echt niet zo hoog). Ben toen zelf maar op het achterliggende schuurtje geklommen om 'r eraf te halen. (halsbrekende toeren; kat in handdoek, in vest gedaan, rits dicht en dan met een zich eruit vechtend beest op het trapje zien te komen dat net 10 cm lager was dan waar ik bij kon. Gelukkig kwam een buurman me redden door de trap vast te houden.)
Reageert ze trouwens misschien op (rammelen met) snoepjes?
Die komt er heus wel weer uit. Er is nog nooit een kat in een boom blijven wonen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Als ik jou was zou ik met klapstoeltje, glas drinken en boek bij de boom gaan zitten.
@ishetdanechtzomoeilijk: Ik denk niet dat die boom mij houd als ik erin ga klimmen.

Ik ga haar voorlopig maar even laten zitten en hopen dat ze een beetje kalmeert.
Juist niet, miladila. Mijn kat komt er alleen uit zonder toeschouwers. Gewoon naar binnen gaan, kat komt vanzelf wel weer. En anders de brandweer bellen, als die sirene haar de boom niet uitjaagt, weet ik het ook niet meer...
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:miladila schreef op 02 augustus 2012 @ 21:21:

Als ik jou was zou ik met klapstoeltje, glas drinken en boek bij de boom gaan zitten.Ik zie mezelf al zitten bij de buurman in de tuin!
Ik zou echt gewoon denken, hij kon er in, hij komt er ook wel weer uit.

Is hij er morgen ochtend nóg niet uit, dan wordt het tijd voor aktie
quote:mrsstanleywalker schreef op 02 augustus 2012 @ 21:23:

Juist niet, miladila. Mijn kat komt er alleen uit zonder toeschouwers. Gewoon naar binnen gaan, kat komt vanzelf wel weer. En anders de brandweer bellen, als die sirene haar de boom niet uitjaagt, weet ik het ook niet meer...Oh, mijne is nogal eenkennig. Dus dan werkt het wel. Af en toe tegen haar aankletsen enzo.
De sirene van de brandweer is ze gewend...We wonen naast de kazerne.

Ben net weer even geweest en er zat al wat beweging in.
Oh gelukkig, hoop dat ze weer binnen is voor de nacht.
Is ze al thuisgekomen?
en?
Nou kan ik niet slapen, ben te benieuwd..
Ze is thuisgekomen! Ze loopt wel mank. Ik heb gekeken, maar er zitten geen wonden en ze kan haar poot wel bewegen. Waarschijnlijk dus verstuikt...

Ik ga vandaag even bij die mensen langs van de hond om te vragen of ze voortaan de hond willen aanlijnen, want die liep gewoon los toen hij uitgelaten werd. Ook ga ik zeggen dat ik het onverantwoord vind dat er twee kinderen 3 honden(rottweiler,boxer en een jack russel) uitlaten.

Maar ben opgelucht dat ze weer thuis is!
Gelukkig is ze weer naar beneden. En je kunt een gesprek aangaan met die mensen maar die zullen als weerwoord natuurlijk hebben dat hun honden net zo veel recht hebben om los buiten te zijn als jouw kat....succes.
Fijn dat ze weer thuis is
quote:hkgirl schreef op 03 augustus 2012 @ 09:14:

Gelukkig is ze weer naar beneden. En je kunt een gesprek aangaan met die mensen maar die zullen als weerwoord natuurlijk hebben dat hun honden net zo veel recht hebben om los buiten te zijn als jouw kat....succes. Kat zat in onze tuin. Hond liep los en rende mijn tuin in. Kan het beest niks aan doen, maar de eigenaar wel. Ook zijn er heel wat planten en potten gesneuveld. Ik hoef geen vergoeding hiervoor, maar wel dat de hond voortaan aangelijnd word.
Ja, als de hond jullie terrein op is gerend heb je groot gelijk. Dan zou ik trouwens ook gewoon een schadevergoeding eisen voor de gesneuvelde spullen, kijken ze voortaan hopelijk beter uit. Idioot trouwens dat kinderen zonder toezicht de honden los uitlaten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven