Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Sannieme welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Marinde ik herken die momenten zeker, heb ze ook af en toe. Meestal gaat het goed, maar dat kan soms in een keer omslaan. Dan lijkt het alsof iedereen zonder moeite zomaar zwanger wordt, en wij de enige zijn die daar moeite mee hebben. Als ik thuis ben probeer ik me daar maar gewoon aan over te geven, dan voel ik me daarna weer wat beter en kan ik er weer tegenaan. Gelukkig voel je je alweer wat beter en heb je nog een schoon huis ook

Robien ik vind die samenlevingstest ook best spannend. Niet de test zelf, maar het idee dat de gyn dan weet wanneer je precies hebt geklust (Slaat eigenlijk nergens op want natuurlijk weet gyn dat we regelmatig klussen, zeker als er kans is op een eisprong, maar ja vind het toch een beetje genant).

Wat die wijn betreft vind ik ook erg lastig. Drink niet veel maar zo af en toe een glaasje vind ik wel lekker. Ook zo nu en dan filet americain of een biestukje gaat er wel in. Van de ene kant probeerde ik dat niet te doen als er misschien een eisprong geweest zou kunnen zijn (toen ik nog niet in de MMM zat), maar van de andere kant kun je ook niet alles altijd laten. Wie weet hoe lang het nog duurt en je moet toch ook een beetje kunnen genieten. Vraag me ook af hoeveel kwaad het kan als je toch iets eet of drinkt als je nog niet weet dat je zwanger bent.

Vanavond heb ik ook een verjaardagsfeestje. Vriend drinkt dan ook graag een biertje, dus ik denk dat ik maar aanbied om te rijden, hoef ik ook niet na te denken of ik wel of niet zal drinken.
@Robien, ik zou me niet zo druk maken over één of twee wijntjes. Dat kan helemaal geen kwaad. Ook als je nog niet weet dat je zwanger bent.

@Sneeuwitje, ik vond de samenlevingstest niet genant. En echt waar, je hoeft je niet te schamen tegenover de arts. Die weet gelukkig hoe kindjes gemaakt worden Haha

Maar na twee keer een negatieve test te hebben gehad, vond ik de twee keren daarna toch niet zo ontspannen meer! Succes meid!

@Marinde, ik begrijp je heel goed hoor, dat verdrietige gevoel! Hier ook regelmatig last van. En ook hier worden met hele volksstammen tegelijk zwanger Dat vind ik toch soms ook erg lastig. Wij zijn nu dan alweer bijna anderhalf jaar bezig, en nu hoorde ik van een vriendin dat ze eind zomer er weer voor gaan. Ben dan zo bang dat ze eerder is.. Niet dat ik het haar niet gun, zou het juist heel fijn voor haar vinden. Maar vind het dan zo verdrietig voor ons, omdat het hier allemaal zo veel moeite kost.

Maar goed, ik probeer daar maar niet al te veel aan te denken. Gelukkig is het hier zo fijn om je verhaal te doen, en begrijpt iedereen elkaar zo goed omdat iedereen in het zelfde schuitje zit..

Bedankt lady's
Hoi Dames, allereerst Sannieme, Welkom!! ik al je morgen gelijk toevoegen aan de tabel.

Marinde, ik begrijp je bui maar al te goed. ik had em vorige week.

Voor wat betreft drinken en zo dat doe ik momenteel heel weinig. af en toe een wijntje bij het eten en als ik ong. ben dan wil ik wel eens een avondje doorzakken. ik ben er wel achter dat je dingen wel altijd kan laten maar dan duurt het helemaal zo lang allemaal. ik ben nu 2 1/2 jaar geleden gestopt met roken, ik drink dus bijna niet meer, dus van mijn broodje filet en mijn biefstukje blijven ze af. o en voor wat betreft biefstuk eten, mijn zus heeft toen ze nog niet wist dat ze zwanger was 2 avonden achter elkaar tournedos gegeten (lekker ROOD) en wijn gedronken en in haar groeit nu een gezong jochie.

hier verder alles rustig, heb gisteren mijn laatste clomid ingenomen dus we wachten maar weer af.

een fijne zondag nog
@sneeuwwitje: hihi, das ook wel een voordeel ja, dat het huis nu blinkt'!!

@dory: een vriendin van mij vertelde 2 wkn geleden ook dat ze na de zomer voor een kindje gaan...inderdaad erg leuk voor haar, maar ik zou het ook zo verdrietig vinden als ze dan eerder zwanger is, terwijl wij al zo lang bezig zijn.. das niet ego bedoeld, maar zo voelt het gewoon. zou het voor haar geweldig vinden, mar voor mezelf toch iets minder...

gister was trouwens echt een baaldag,... had ik net mn bui achter de rug, voelde ik een blaasontsteking aankomen.. heb maar meteen de huisartsenpost gebeld, maar moest nog 2 uur wachten tot mn vriend terug was met de auto.. plas nu nog steeds bloed,maar de drang om elke minuut te plassen wordt minder. ga zo nog maar even een dutje doen, want viel pas om 02.00 uur in slaap.. Hoop dat nu alle toestanden over zijn, word er zo moe van, van zo'n dag dat alles misgaat..

Maar,..ga nu maar gewoon lekker van de zon genieten, daar knapt een mens van op!

Sommige vrouwen weten pas na maanden dat ze zwanger zijn en die hebben ook gewoon biefstuk en wijn op, dus het zal inderdaad best meevallen als je het gewoon met mate doet, jummie!!
Aaij Marinde, wat vervelend zeg die blaasontsteking! Tip; veel zure dranken drinken. En met veel bedoel ik ook veel. Ik zelf ben ook erg blaasontsteking gevoelig, en als ik het dan voel aankomen dan drink ik in een half uur zo'n liter pak jus de orange op. Plus granberry tabletten. Maar ik hoop voor je dat het snel weer over is, want wat is dat pijnlijk zeg!

@Doenja, dus jij gaat ook de klusdagen weer in! Ik heb vandaag mijn laatste clomid. En dan dinsdag het HSG.
Hey meiden, fijn weekend gehad allemaal? Bij ons was het gister erg gezellig met de vrienden, keurig één rosetje gedronken, alleen wel flink gezondigd kwa eten, ijs toe etc maar wel erg lekker! Eén meisje is zwanger, dus af en toe ging er toch een schuine blik naar haar buikje. Ze zat ook echt zo met er hand op der buik...stiekem beetje jaloers!

Vanavond op kraamvisite bij de broer van mn vriend. Dat kindje is al twee weken geleden geboren, maar we konden niet eerder heen. Dus nu maar op mn heilige zondagavond... Ze wonen vrij ver weg dus ik spreek ze niet zo veel, maar ben bang dat het toch wel weer een beetje confrnterend is... maarja verstand op nul en gan he!

Marinde: ow wat balen die blaasontsteking, ik heb het gelukkig nog nooit gehad, maar begrijp wel dat het heel irritent is!

Volgende keer reageer ik weer even op iedereen hoor!

Liefs!
ja dory "vervelend" weer hihi maar ja het hoort erbij he
Hey Ladies, allemaal een fijn weekend gehad?

Hier alles rustig. Een weekje vakantie gehad en het einde nadert alweer... dinsdag er weer vol tegenaan!

En dan komt donderdag ook al snel in zicht. De dag dat ik mag beginnen met de medicatie om mijn menstruatie op te wekken.

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. medicatie (Clomid en Duphaston, of een ander middel om de menstruatie op te wekken) en je gewicht?

Mijn angst is nl best wel dat ik van alle hormonen aan ga komen. Zelf ben ik al niet een van de dunsten met een BMI van 29, maar dit moet niet véél méér worden. Natuurlijk heb ik alles over voor een kleintje, en dan maken de kilo's me ook niet meer veel uit, maar toch...

Er bestaat natuurlijk ook een verschil tussen hormonen en emo-eten. Graag jullie ervaringen!

@marinde: wat vervelend weer. Eerst al een kl*%e dag en dan ook nog een blaasontsteking erbij!
Dory: als ik hier niet meer kom voor morgen: heel veel succes!! Ik leef met je mee! Laat je gauw weten hoe het gegaan is?
hoi meiden,

wat schrijven we lekker veel he! gezellig hoor!!

met de blaasontsteking gaat het gelukkig weer beter.. wat doet dat zeer zeg.. echt niet leuk. hoop niet dat de medicijnen mn eisprong beinvloeden ofzo... maar dat zal wel niet. heb een kuurtje gekregen die ook tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden, dus zal wel goed komen.

@sannieme: ik heb de eerste keer van primolut (om de ongi op te wekken) wel bijwerkingen gehad. dat uitte zich vooral in mn buien. was erg chagrijnig en emotioneel. kon niks hebben en was dus blij als die 10 dagen weer voorbij waren. de 2de keer heb ik er geen last van gehad. van clomid heb ik niet echt last gahad,..alleen soms wat hitte aanvallen 's nachts.

@robien: das toch best confronterend he, om zo iemand die dichtbij staat zo heerlijk zwanger te zien... ik heb dat met 2 collegaatjes,..ook zo mooi zwanger, moet dan soms wel even slikken..

onze klusweek komt eraan! hoe pakken jullie dat nou aan? echt elke dag klussen of toch om de dag ivm de kwaliteit en kwantiteit???? vind het zo moeilijk, want wil de sprong natuurlijk niet missen, maar elke dag, dan is het sperma toch echt wel minder.. ( )
Hoi Marinde, voor ons blijft het toch een beetje prijsschieten, mijn vriend is niet zo vaak thuis. dus we "klussen" zo vaak we kunnen.de ene keer is dat 2 dagen achter elkaar en de andere keer zitten er drie dagen tussen. das om het nog makkelijker te maken.

Dory, sterkte morgen ook ik zal aan je denken.
ja, hihi, prijsschieten! nou ja, we zien wel hoe het loopt! moet toch een voltreffer zijn en als je niet precies weet wanneer je eissprong is,...

Dory, heel veel sterkte! ik hoop voor je dat het allemaal meevalt!
Dory alvast heel veel sterkte en succes morgen met de HSG!

Marinde hoop dat je je weer wat beter voelt, blaasontsteking lijkt me niet erg prettig. Wij klussen meestal om de dag, elke dag lijkt me een beetje veel. Ik denk dat ik het dan op een gegeven moment als "verplicht" ga zien en ik wil er wel van kunnen genieten

Vandaag samenlevingstest gehad. Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. Er was nog te weinig slijm te zien, daarom willen ze het morgen herhalen. Wel waren er twee! follikels te zien, een van 21 en een van 18mm! Dus de Clomid heeft z'n werk deze keer goed gedaan. Nu is het even afwachten wat er morgen te zien is. Gyn had het erover om misschien medicijnen te geven voor meer slijm of evt. eerder beginnen met insemineren. Morgen hoop ik dus iets meer te horen over hoe nu verder.
Dames, mag ik jullie een vraag stellen als min of meer ervaren Clomid-gebruikers?

Op welk moment van de dag kun je het beste de tabletten slikken? Woensdag moet ik beginnen met mijn eerste ronde, en ik ga ze sowieso bij een maaltijd slikken. Ik kom er alleen niet zo goed achter of je dit beter 's ochtends, bij de lunch of 's avonds kunt doen.

Hopelijk kunnen jullie mij een eindje op weg helpen
Hoi Wen,

Wij hebben het er met elkaar ook wel eens over gehad. Het verschilt bij ons per persoon, maar ik geloof dat degenen die vanaf dag 5 Clomid moeten slikken het meestal 's morgens, bij het ontbijt, innemen en degenen die op dag 3 moeten beginnen 's avonds of 's middags.

Als je zin hebt om met ons mee te schrijven, je bent van harte welkom hoor! Het kan heel fijn zijn om met een clubje 'lotgenoten' te kunnen delen wat je meemaakt en hoe je dat ervaart.

In ieder geval heeel veel succes ermee!
Bedankt Barbera, voor je antwoord. Ik moet op dag 3 beginnen, dan ga ik ook maar voor de avond.

Dank je voor de uitnodiging, ik ben alleen bang dat ik niet zo'n schrijver ben in een vast topic, en ik ben er ook niet zo heel veel mee bezig nog. Is het ook goed als ik af en toe even kom buurten?
Hoi Dory, hoe is het gegaan of moet je nog ??

laat snel wat van je horen

@Doenja, nee helaas moet ik nog Heb afspraak om twee uur. En ben best wel zenuwachtig. Niet voor het onderzoek maar voor de uitslag. Want er bestaat toch een grote kans dat er verklevingen en verstoppingen zijn omdat ik twee keizersnedes heb gehad.

Weet iemand van jullie ook of je de uitslag gelijk krijgt of dat dan weer een aantal weken moet duren

Nou ja in ieder geval zodra ik thuis ben laat ik het jullie weten..

Lfs
Nou das een leuk verhaaltje (nou ja leuk) de gyn. heeft bij mij gelijk verteld dat een kant inderdaad gesloten was maar dat ie de foto's nog eens goed wou bekijken en dat ik dus een week later weer terug moest komen. alleen volgens mij heeft ie niet eens gekeken in die week want ik kreeg daarna dus weer het zelfde verhaal te horen. maar je krijgt dus als het goed is gelijk de uitslag mee. waarschijnlijk kan je ook mee kijken.

ben benieuwd hoe het gegaan is.
Hee meiden,

Dory ik denk aan je hoor! Waarschijnlijk heb je het nu net achter de rug...

Hier weer een rotmoment. Ben alleen thuis en heb net de poli gyn gebeld voor de uitslag van het bloedonderzoek. Progesteron was 1,9.... Dat wil zeggen dat ik weer geen eisprong heb gehad en dat de 100 mg dus ook niet is aangeslagen.

Voel me leeg nu. Moet niet huilen ofzo, ik denk dat ik er stiekem eigenlijk al op had gerekend dat het niet zou zijn aangeslagen.

Zuur he?

Heb donderdag de hele dag een congres, dus das balen want dat zou ik eigenlijk een telefonisch consult met de gyn hebben over hoe we verder gaan. Dat heb ik dus maar verplaatst naar vrijdag, weer een dag langer wachten.

Vind het wel heel spannend hoe het nu verder zal gaan. Ik had met 100 mg dus al een cyste, daarom vraag ik me af of ik nu 150 mg mag gaan slikken.

Weten jullie wat er voor opties zijn als clomid niet aanslaat?

Dory, laat je snel weten hoe het is?
Jeetje Barbera, vervelend nieuws hou je taai he. ik denk aan je.
@Barbera: Balen zeg! Eerst maar even afwachten of je nu een hogere dosis krijgt. Vriendin van me zit in hetzelfde schuitje, zal haar eens voor je vragen welke behandeling haar gyn nu voorstelt. Andere opties weet ik eerlijk gezegd niet (niet schrikken: ligt aan mijn onwetendheid, niet aan het ontbreken van behandelingen/medicijnen).

@Dory: Spannend hoor! Heb voor je geduimd, hoop dat het allemaal meegevallen is. Kreeg zelf de uitslag meteen mee. De arts vertelde tijdens het onderzoek al wat ze zag en kreeg dat later keurig op schrift en met foto's mee. Heb dat bij het volgende consult nog met mn eigen gyn besproken om behandeling te bepalen.

@Doenja: Zie in je schema dat ik nu opeens zwanger ben van de 2e...? Het is toch echt de 1ste!

Ben nu ruim 7 weken, nog steeds geen kwaaltjes (en enige ongeloof). Volgende week di eerste bezoek verloskundige. Als ik het goed heb begrepen gaat het dan vooral over mn medische voorgeschiedenis, helaas nog geen echo. Nog even afwachten dus!
Barbera, wat ontzettend balen! Ik kan me zo goed voorstellen dat dat rot voelt. Ik ben benieuwd wat je vrijdag te horen krijg. Morgen eerst een congres.... jeetje trek je dat wel, of is het misschien wel even fijn om je gedachten te verzetten? Sterkte in ieder geval, wat een teleurstelling!

Dory: Hoe is het gegaan? Ik hoop dat het onderzoek je een beetje is meegevallen en vooral dat de uitslag goed is natuurlijk! Ik wist niet dat dat door keizersnedes beinvloed kon worden. Laat je gauw wat horen?

Sneeuwwitje: wat goed dat er twee eitjes te zien waren! Alleen weer balen van het slijmvlies, het steekt ook allemaal zo krap, verdorie!

Marinde: alweer een beetje opgeknapt van de blaasonsteking?

Sannieme: Nog 2 daagjes wachten voor je kan beginnen... wel fijn he dat er 'eindelijk' iets gebeurd!

Ik ben nu op dag 26, dus nog even geduld. Ik heb zo'n gevoel dat ik niet ongesteld ga worden, dus of zwanger (kleinste kans) of niet aangeslagen (grotere kans). Weet niet waarom ik dit denk, maar heb zo'n voorgevoel. Ik denk dat ik dan zaterdag ga testen, dat is dag 30, of is dat te vroeg? Anders misschien maandag, dan kan ik wel direct de gyn vragen om een nieuw kuurtje etc. Maar gedulde is helaas niet mn sterkste kant....
Cecila: ik vergeet helemaal op jouw berichtje te reageren! Fijn dat het zo goed gaat allemaal. Wat gaat dat alweer snel joh, 7 weken alweer! Nog even en je krijgt wel een echo toch!? Spannend hoor allemaal!

Oh en Doenja: veel pelzier met klussen

Liefs
Nou, Barbera, dan kan ik jou misschien nu helpen:

In mijn ziekenhuis is het zo dat als de Clomid niet aanslaat (bij 20% van de vrouwen) of je er niet zwanger mee wordt (50% van de vrouwen bij wie het wel aanslaat), je overgaat naar een hormoon dat je kunt spuiten. Als dat ook niet aanslaat kom je in een IVF-traject terecht.

Ik weet niet of het bij jouw ziekenhuis ook zo werkt, maar bij ons zijn dit dus de mogelijkheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven