Geld & Recht alle pijlers

Rare Huurbaas

04-08-2012 18:27 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag ben ik verhuisd naar een semi-studio. Ik was met spoed op zoek naar een woning en in deze stad is het niet heel makkelijk om een woning te vinden. Jubelend riep ik dat ik de woning graag wou, tekende het contract, maakte borg+huur over en kreeg de sleutels.

Nu kreeg ik net een merkwaardig telefoontje van de verhuurmakelaar. Ik zou mijn huur niet betaald hebben en hij wil morgen voor 14 uur nogmaals een maand huur krijgen. Als hij dat niet kreeg gooide hij mij eruit. Hij zou dan al mijn spullen op straat gooien.

ik stuurde hem een printscreen vanaf de bankieren-app op mijn telefoon, waarop staat dat ik de huur en de borg betaald heb en dat ik dit hoogstens merkwaardig vind. Hij schreeuwde letterlijk door de telefoon dat dat niet akkoord was en dat hij morgen 450 euro contant kwam ophalen.

maar ik heb gewoon betaald! Wat kan ik er nou tegen doen? Want ik zie die man er voor aan om daadwerkelijk mijn kamer leeg te halen. En hoe kom ik anders in vredesnaam voor morgen aan 450 euro.. Ik ben net verhuisd, ik zwem nou niet echt in het geld..
Hij mag jou je woning niet zomaar uitzetten. Ik zou met spoed even contact opnemen met het juridisch loket.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Je hebt aangetoond dat je hebt betaald. Mocht hij morgen dreigend voor de deur staan dan doe je niet open en bel je de politie als hij vervelend wordt.
Juridisch loket zal al wel gesloten zijn denk ik. Maar zijn er geen kennissen in de buurt met een juridische achtergrond?

Als de huurbaas echt gek gaat doen kan je misschien de politie bellen? Is wel een drastische maatregel maar ik weet het anders ook niet.

Succes!
Le-zen CC
Is er kans dat je naast borg+huur ook bemiddelingskosten moet betalen? Dat is doorgaans ook 1 maand huur.

Verder eens met juridisch loket inschakelen.
En zorg dat je morgen niet alleen thuis zit.
En maandag idd juridische hulp inschakelen.
quote:patchouli_ schreef op 04 augustus 2012 @ 18:30:

Je hebt aangetoond dat je hebt betaald. Mocht hij morgen dreigend voor de deur staan dan doe je niet open en bel je de politie als hij vervelend wordt.

Dit dus.

En anders dreig jij dat je de VIVA knokploeg op hem afstuurt

Maar serieus: heel vervelend zo'n begin.
Ik zit echt te beven op de bank! Hij was echt tegen me aan het schreeuwen, net mijn Poolse huisgenoten even gevraagd wat voor een man dit is. Zij vertelden dat hij mij heus niet zo maar op straat zou zetten. En aangezien ik niet thuis ben, zouden zij een oogje in het zeil houden en mij gelijk bellen als er wat was.

Maar jeetje! Ik wist wel dat het een beetje een malafide bende was! Iets met een onderbuikgevoel
Als ik jou was zou ik lekker verder zoeken naar een andere woning en zo snel mogelijk weer verhuizen.

Ook zorgen dat er morgen een vriend/vriendin/familie is. Zorg ervoor dat je niet alleen bent en de politie kan bellen als er iets gebeurt.
Waarom heeft hij eigenlijk de sleutel van jouw studio, die hoeft hij helemaal niet te hebben...

Vervelend dat het zo loopt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:ilovemyshoes schreef op 04 augustus 2012 @ 18:43:

Als ik jou was zou ik lekker verder zoeken naar een andere woning en zo snel mogelijk weer verhuizen.

Ook zorgen dat er morgen een vriend/vriendin/familie is. Zorg ervoor dat je niet alleen bent en de politie kan bellen als er iets gebeurt.

Ik ben al aan het zoeken naar een nieuw huis nu.

Morgen ben ik zelf niet eens thuis, maar de buren wel, zij zouden gelijk mij en de politie bellen als er wat gebeurd.
quote:banaanaap schreef op 04 augustus 2012 @ 18:33:

En zorg dat je morgen niet alleen thuis zit.Dat vooral! Mss. je vader of een ander indrukwekkend doch diplomatiek manspersoon? Je bewijs heb je al. Desnoods laat je hem zien op je overzicht van de bank dat je het hebt overgemaakt en niet hebt teruggeboekt. Als huisbaas dan nog zo belachelijk blijft doen weet je genoeg.
quote:Jurks schreef op 04 augustus 2012 @ 18:46:

[...]

Ik ben al aan het zoeken naar een nieuw huis nu.

Morgen ben ik zelf niet eens thuis, maar de buren wel, zij zouden gelijk mij en de politie bellen als er wat gebeurd.Maak een officiele afspraak met je huurbaas?
Ben je er trouwens wel zeker van dat je het geld hebt overgemaakt naar het juiste rekeningnummer?
Ik weet niet waar je morgen heen moet, maar als het even kan zou ik zorgen dat je thuis bent. En dan liefst samen met iemand.
Zeg maar Spijker.
Wat kan het juridisch loket hieraan doen dan? Zij heeft gewoon betaald conform de afspraak. Dat loket kan er ook niks mee, lijkt me.
quote:Gamayun schreef op 04 augustus 2012 @ 18:49:

Ben je er trouwens wel zeker van dat je het geld hebt overgemaakt naar het juiste rekeningnummer?Heel erg zeker, ik heb het net 4 keer gecontroleerd. Dus het moet kloppen.
quote:spijk-er schreef op 04 augustus 2012 @ 18:52:

Ik weet niet waar je morgen heen moet, maar als het even kan zou ik zorgen dat je thuis bent. En dan liefst samen met iemand.Ja, direkt doorpakken! Wel met iemand erbij.
quote:spijk-er schreef op 04 augustus 2012 @ 18:52:

Ik weet niet waar je morgen heen moet, maar als het even kan zou ik zorgen dat je thuis bent. En dan liefst samen met iemand.

Ergens vind ik het wel fijn dat ik er niet ben, ouders zijn op vakantie, maar een indrukwekkend manspersoon is misschien wel handig.

Gezocht! Indrukwekkend manspersoon die kennis van zaken heeft! ;)
quote:Jurks schreef op 04 augustus 2012 @ 18:55:

[...]

Ergens vind ik het wel fijn dat ik er niet ben, ouders zijn op vakantie, maar een indrukwekkend manspersoon is misschien wel handig.

Gezocht! Indrukwekkend manspersoon die kennis van zaken heeft! ;)Maar: hij heeft je sleutel en dan is 't toch erg vervelend als hij zomaar in je huis kan komen. Kun je hem niet bellen ofzo om een afspraak te maken?
Ik verhuur zelf kamers.

Een huurbaas mag jou niet zomaar op straat gooien.

Als hij of zij morgen besluit je eruit te gooien kan dat wel.

Wettelijk ben je fout als verhuurder en kun jij later je geld terugvorderen,alleen daar heb jij nu niks aan(of op het moment van uitzetten).Het is hier afgelopen 10 jaar een keer voorgekomen en dat heeft mij 500 euro gekost omdat een rechter het zo heeft besloten.Het mag niet maar het kan wel.Ik wil je geen schrik aanjagen maar je er wel voor waarschuwen.

En zorg ervoor dat je niet alleen bent op moment van uitzetten ivm bewijslast is het makkelijker om een getuigen te hebben.
quote:Jurks schreef op 04 augustus 2012 @ 18:55:

[...]

Gezocht! Indrukwekkend manspersoon die kennis van zaken heeft! ;)Welke regio mag je mijn man van ruim 2 meter een dagje lenen.
Misschien kun je de politie om advies vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven