Geld & Recht alle pijlers

Rare Huurbaas

04-08-2012 18:27 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag ben ik verhuisd naar een semi-studio. Ik was met spoed op zoek naar een woning en in deze stad is het niet heel makkelijk om een woning te vinden. Jubelend riep ik dat ik de woning graag wou, tekende het contract, maakte borg+huur over en kreeg de sleutels.

Nu kreeg ik net een merkwaardig telefoontje van de verhuurmakelaar. Ik zou mijn huur niet betaald hebben en hij wil morgen voor 14 uur nogmaals een maand huur krijgen. Als hij dat niet kreeg gooide hij mij eruit. Hij zou dan al mijn spullen op straat gooien.

ik stuurde hem een printscreen vanaf de bankieren-app op mijn telefoon, waarop staat dat ik de huur en de borg betaald heb en dat ik dit hoogstens merkwaardig vind. Hij schreeuwde letterlijk door de telefoon dat dat niet akkoord was en dat hij morgen 450 euro contant kwam ophalen.

maar ik heb gewoon betaald! Wat kan ik er nou tegen doen? Want ik zie die man er voor aan om daadwerkelijk mijn kamer leeg te halen. En hoe kom ik anders in vredesnaam voor morgen aan 450 euro.. Ik ben net verhuisd, ik zwem nou niet echt in het geld..
quote:daydream schreef op 04 augustus 2012 @ 19:04:

Misschien kun je de politie om advies vragen?Politie doet daar niks mee.Ceviel recht.
quote:panadol schreef op 04 augustus 2012 @ 19:07:

[...]

Politie doet daar niks mee.Ceviel recht.Ook als er sprake is van een dreiging van de huisbaas?
quote:Mirjam82 schreef op 04 augustus 2012 @ 19:08:

[...]

Ook als er sprake is van een dreiging van de huisbaas?

Nee dan niet meer.

Maar het is jouw woord tegen dat van de huurbaas.

Het blijft een moeilijke situatie.Op het moment dat huurbaas je bedreigd moet je dat wel kei hard kunnen bewijzen.Als huurbaas met een zwets verhaal komt op het moment dat er politie bij is en verder poes lief dan heb je het nakijken als huurder.
quote:Jurks schreef op 04 augustus 2012 @ 18:55:

[...]

Ergens vind ik het wel fijn dat ik er niet ben, ouders zijn op vakantie, maar een indrukwekkend manspersoon is misschien wel handig.

Gezocht! Indrukwekkend manspersoon die kennis van zaken heeft! ;)

Lijkt me niets fijns aan; niet thuis zijn terwijl er iemand is die jouw sleutel heeft en misschien je spullen op straat wil zetten...

Ik echt wel thuis zijn, en dit niet aan buren overlaten die je pas net kent. Ken je echt niemand die je zou kunnen bellen om samen met je 'de wacht te houden' bij jou thuis morgen?
Zeg maar Spijker.
Als hij het geld niet had ontvangen, dan zou hij je de sleutels toch niet geven? Of ben ik nu wel heel erg naïef? Nou ja, ik zou morgen niet de hele dag gaan afwachten totdat hij op de stoep staat. Ik zou hem vanavond nog bellen en zeggen dat ik not amused ben over zijn houding en dat ik heb bewezen, de huur en borg te hebben betaald. Als hij langs wil komen, dan kan hij van tevoren een tijd afspreken. En wel dat hij z'n goede humeur meeneemt, want dat de politie onder speed dial staat. Je laat je toch niet "bedreigen" door zo'n blaaskaak?
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 19:28:

Als hij het geld niet had ontvangen, dan zou hij je de sleutels toch niet geven? Of ben ik nu wel heel erg naïef? Nou ja, ik zou morgen niet de hele dag gaan afwachten totdat hij op de stoep staat. Ik zou hem vanavond nog bellen en zeggen dat ik not amused ben over zijn houding en dat ik heb bewezen, de huur en borg te hebben betaald. Als hij langs wil komen, dan kan hij van tevoren een tijd afspreken. En wel dat hij z'n goede humeur meeneemt, want dat de politie onder speed dial staat. Je laat je toch niet "bedreigen" door zo'n blaaskaak?Huurbaas weet precies tot hoever hij kan gaan.En hij weet ook dat je de politie niet vlug krijgt tenzij jezelf kan aantonen dat hij/zij je bedreigd.Dit maakt echt geen indruk.
quote:panadol schreef op 04 augustus 2012 @ 19:34:

[...]Huurbaas weet precies tot hoever hij kan gaan.En hij weet ook dat je de politie niet vlug krijgt tenzij jezelf kan aantonen dat hij/zij je bedreigd.Dit maakt echt geen indruk.Daarom zet ik het woord bedreigen tussen aanhalingstekens. Hij kan morgen wel poeslief en aardig doen, maar toch TO een vervelend gevoel geven. En dat lijkt mij reden genoeg om wel de politie eventueel in te schakelen; of een andere instantie. Het mag duidelijk zijn, dat TO wordt geïntimideerd. En dat hoeft niet perse door een vent met een bijl in z'n handen te gebeuren.
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 19:41:

[...]

Daarom zet ik het woord bedreigen tussen aanhalingstekens. Hij kan morgen wel poeslief en aardig doen, maar toch TO een vervelend gevoel geven. En dat lijkt mij reden genoeg om wel de politie eventueel in te schakelen; of een andere instantie. Het mag duidelijk zijn, dat TO wordt geïntimideerd. En dat hoeft niet perse door een vent met een bijl in z'n handen te gebeuren.Daar heb je helemaal gelijk in.Ik raad TO ook aan om de politie te bellen.Maar de politie grijpt niet zomaar in en ook niet een of andere instantie(welke bedoel je) en dan heb je dus wel een groot probleem.Ook al staat de huurbaas niet in zijn recht het is en blijft nog steeds zijn eigendom waar die zelf over beslist.Is het dat je het er niet mee eens bent ga ja maar naar de rechter.TO heeft daar niks aan op het moment van uitzetten.Je hebt als huurder echt wel rechten maar om je gelijk te halen zul je in deze situatie toch naar de rechter moeten stappen.Wat ze ook zeker moet doen in deze zaak.En dan heeft ze alle ellende al over zich gehad kun je een schadeloos stelling krijgen maar wat schiet zij daar morgen mee op?
Wat voor rechten en plichten TO nu wel of niet heeft, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat TO niet met klamme handen en klapperende tanden moet gaan zitten afwachten totdat deze meneer "zijn huur komt opeisen, die zij volgens hem nog niet heeft betaald". Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, alvorens naar de rechter te gaan. Als deze huurbaas te boek wilt staan als huisjesmelker, dan moet hij vooral zo doorgaan. Nogmaals als ik TO was, zou ik de man vanavond nog bellen en hem laten weten dat er op een normale manier gecommuniceerd kan worden en dat ik niet "één of andere Pool ben" (met alle respect voor de Polen), die hij kan behandelen alsof ik languit voor hem op m'n knieën moet. Als iemand ruikt dat je bang voor hem bent, dan kan daar misbruik van worden gemaakt.
Wat geeft een huurbaas erom als hij bekend staat als huisjesmelker? Ik verhuur zelf kamers en dat tegen mij gezegd word zal dat mij een worst wezen,als ik mij geld maar op tijd heb.

Als de politie niet ingrijpt welk weg naar Rome wil jij dan leiden?

Het is niet normaal hoe de huurbaas in deze reageert maar wat doe je er aan? Het is dan nog steeds ceviel recht ook al ga jezelf op je kop staan en geloof me de politie is zeer snel klaar met deze melding.Wat wil je dan nog doen?

TO moet ervoor zorgen dat ze thuis is en niet alleen ivm bewijslast.

TO kan ook beter op zoek gaan naar iets anders.Dit geeft nl geen thuis gevoel.
quote:panadol schreef op 04 augustus 2012 @ 20:22:Het is dan nog steeds ceviel recht ook al ga jezelf op je kop staan en geloof me de politie is zeer snel klaar met deze melding.Wat wil je dan nog doen?

TO moet ervoor zorgen dat ze thuis is en niet alleen ivm bewijslast.

TO kan ook beter op zoek gaan naar iets anders.Dit geeft nl geen thuis gevoel.

Volgens mij is het civiel recht.

Verder ben ik het niet met je eens. Je hoeft niet als opgejaagd wild te leven. Nogmaals ik ken de wet niet, maar het kan niet zo zijn dat huisjesmelkers vrij baan hebben. Wel ben ik het met je eens, wanneer je je niet thuisvoelt dat het dan beter is om iets anders te gaan zoeken.
Ja ik maak wel eens een fout met spelling maar daar gaat het hier niet over.

Jij gelijk en doe wat je ermee wil doen.

TO veel succes morgen.
Wauw! Het liep behoorlijk uit de klauwen net. Ik heb toch maar even de politie gebeld, ze maakten er een melding van omdat ik maar alleen ben en niemand ken verder nog in de stad. De huurbaas belde dat ze met z'n tweeën kwamen dan ze mij er wel uit zouden meppen.

Wederom de politie gebeld, zij verzekerde echt dat er iemand zou komen mocht het escaleren en ik gelijk 112 moest bellen. Ik kwam net aanlopen bij de voordeur toen de huurbaas kwam. 112 gebeld en de politie kwam met 4 man aanzetten. Toen ik aan de telefoon was stormde hij mijn huis binnen, mevrouw aan de telefoon bleef hangen en heeft alles opgenomen. Hij riep dat hij mij zou slaan, dat hij mij persoonlijk de deur uit zou schoppen.

De buurman kwam nog naar buiten om te vragen of die man alsjeblieft normaal wou doen. Huurbaas ging door het lint en op dat moment kwam de politie langs. Ze hebben me gered, letterlijk. Ik mag gewoon hier blijven, hij is mee voor verhoor omdat hij mij bedreigde..

En wat zou ik nu graag een sterke man willen hebben in de buurt zeg.. Deur op slot en verhuisdozen ervoor geschoven..
Jee Jurks, wat heftig!!
Ozo.
Dan heb je geluk dat de politie erbij was of hoorde dat hij je bedreigt heeft.

Wat ga je doen als de politie klaar is met de malloot?

In welke stad woon je?(als je het niet wil zeggen ook goed)

Kan ik je ergens mee helpen?
ja, behoorlijk! dat ventje komt echt tot mijn elleboog ofzo, maar ik vind hem zoooo eng! Het escaleerde onwijs!

Volgens mij ga ik even de schrik eruit huilen. Dat heb ik nodig.
Jurks, welke regio woon je? Als je hulp nodig hebt, ik heb hier genoeg sterke kerels in de buurt en ik kan je eventueel aan tijdelijke woonruimte helpen.
quote:Jurks schreef op 04 augustus 2012 @ 21:11:

ja, behoorlijk! dat ventje komt echt tot mijn elleboog ofzo, maar ik vind hem zoooo eng! Het escaleerde onwijs!

Volgens mij ga ik even de schrik eruit huilen. Dat heb ik nodig.

Ja dat is ook zwaar heftig.

quote:panadol schreef op 04 augustus 2012 @ 21:16:

[...]

Ja dat is ook zwaar heftig.

Een nieuw huis in Haarlem? ;)

Nee, flauw. Ik vond het fijn om even wat adviezen te lezen. Ik stond echt letterlijk even doodsangsten uit.
Jammer, ik zit niet bepaald in de buurt.
quote:Jurks schreef op 04 augustus 2012 @ 21:23:

[...]

Een nieuw huis in Haarlem? ;)

Nee, flauw. Ik vond het fijn om even wat adviezen te lezen. Ik stond echt letterlijk even doodsangsten uit.

Haarlem kan ik je niet aan een nieuwe kamer helpen,jammer.

Dat je schrikt van z'n gek dat snap ik.En nee je opmerking is niet flauw.Is het mogelijk om een ander slot in de deur te plaatsen of is het een gedeelde voordeur?Zorg ervoor dat je niet alleen bent morgen en eigenlijk de komende dagen.Wat heeft de politie gezegd? een voordeel de politie weet nu hoe hij reageert dat is wel in jouw voordeel ondanks de ... situatie.
Hou kamernet en marktplaats heel goed in de gaten voor woningen, maar durf je er nu wel te wonen? Zou je niet in leiden ofzo kunnen wonen? Gaat het nu al wat beter met je?
Ik heb ook weleens problemen gehad met mijn huurbaas omdat hij zonder aantebellen binnen kwam, en ik hier niet van gewenst was. Een kennis die hier grote juridische kennis van had raadde me meteen aan het slot te veranderen. Hij mag namelijk niet zijn huis (die hij aan iemand anders verhuurd heeft) zonder te vragen binnenkomen. En de huurder mag het slot veranderen als hij een legaal huur-contract heeft van deze woning.

Tenminste, dit is zo in Spanje maar ik denk dat het in Nederland net zo zal zijn.
Jammer! Maar goed ook, ik moet eerst weer sparen voor een maand borg. Eens kijken of iemand nog iets weet

Nu en morgen ben ik gewoon alleen thuis, maandag weer aan het werk, samen zijn zit er niet in, Gelukkig staan er verhuisdozen voor de deur.
quote:Jurks schreef op 04 augustus 2012 @ 21:02:

Wauw! Het liep behoorlijk uit de klauwen net. Ik heb toch maar even de politie gebeld, ze maakten er een melding van omdat ik maar alleen ben en niemand ken verder nog in de stad. De huurbaas belde dat ze met z'n tweeën kwamen dan ze mij er wel uit zouden meppen.

Wederom de politie gebeld, zij verzekerde echt dat er iemand zou komen mocht het escaleren en ik gelijk 112 moest bellen. Ik kwam net aanlopen bij de voordeur toen de huurbaas kwam. 112 gebeld en de politie kwam met 4 man aanzetten. Toen ik aan de telefoon was stormde hij mijn huis binnen, mevrouw aan de telefoon bleef hangen en heeft alles opgenomen. Hij riep dat hij mij zou slaan, dat hij mij persoonlijk de deur uit zou schoppen.

De buurman kwam nog naar buiten om te vragen of die man alsjeblieft normaal wou doen. Huurbaas ging door het lint en op dat moment kwam de politie langs. Ze hebben me gered, letterlijk. Ik mag gewoon hier blijven, hij is mee voor verhoor omdat hij mij bedreigde..

En wat zou ik nu graag een sterke man willen hebben in de buurt zeg.. Deur op slot en verhuisdozen ervoor geschoven..Allemachtig, wat een verhaal!! Kun je niet vannacht ergens terecht? Anders zou ik toch echt het slot vanavond nog laten vervangen. Sorry, ik wil je niet nog ongeruster maken, maar je zit nu wel in een huis alleen met een stel vreemde mannen. Ik zou me, vooral na deze ervaring, niet op m'n gemak voelen, Wegwezen of slot vervangen zou ik zeggen. Sterkte .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven