Afzuigkap ideeën?

04-08-2012 22:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hebben jullie misschien een idee? Mijn ouders gaan (waarschijnlijk) verhuizen naar een appartement met open keuken en een heus kookeiland. Nu moet daarboven een afzuigkap, maar mijn moeder wil niet vanuit de woonkamer tegen de dikke aluminium buis aankijken.

Nu vindt ze zo'n afzuigkap die in het aanrecht zit wel mooi, maar ook erg duur. Ze denkt nu aan een verlaagd plafond en daarin de afzuigkap verwerkt. Maar misschien hebben jullie wel goeie ideeën of tips voor mijn moeders eisen aan de afzuigkap?

Hangende afzuigkap? Of is dit nu juist waar ze niet tegen aan wil kijken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60123866/
Wij krijgen in ons nieuwe huis ook een kookeiland en hebben gekozen voor een recirculerende afzuigkap. Hierdoor heb je wel een normale afzuigkap, maar geen lelijke pijpen of wat dan ook over je plafond. Consequentie is alleen wel dat je regelmatig het filter moet vervangen zodat hij goed genoeg blijft werken. Maar dat hebben wij er graag voor over. Wij kiezen er trouwen wel voor om een verlaagd plafond te maken boven het eiland, maar dat is enkel omdat we dat mooi vinden omdat we het eiland dan ook mooi kunnen 'uitlichten' met spotjes.
quote:Enn schreef op 04 augustus 2012 @ 23:14:

[afbeelding]Zoiets wilde wij ook, mooi!! Maar duur...
@Enn Zag nu net je link van IKEA. Onze hele keuken komt van IKEA maar die hadden ze toen nog niet. Jammer!
ohh die plaatjes zijn wel heel gaaf! Vind ik, zij wil geen filter vervangen (?).

Hm. Volgens mij moet ze gewoon het hele jaar barbecuen zodat ze afzuigkaploos door het leven kan...

Maar de plaatjes inspireren wel! Heeft iemand ervaring met een verlaagd plafond en daar wel de afzuiging ook in? Ik denk dat het inderdaad heel mooi is om het eiland uit te lichten ja.

Dit vindt ze wel weer mooi:
Downdraft afzuigsysteem

http://www.poggenpohl-keu ... apparatuur/bora-afzuiging

http://www.keukenervaring ... -je-aanrechtblad-het-kan/

Eentje IN je keukenblad

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Allemaal downdraft
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven