Aandacht.

05-08-2012 10:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik wilde hier even iets voorleggen , het gaat om het volgende.

Ik heb een aantal jaar een relatie. Ik ben iemand die heel erg fysiek is ingesteld is en veel van aandacht geven en ontvangen houdt.

Mijn partner daar in tegen heeft dit veel minder.

Ik vind dit erg jammer en merk af en toe dat ik er echt geirriteerd van raak.

Ik hou gewoon van diepgang, lekker in elkaar opgaan terwijl het voor vriend al snel goed is. Hij wil wel vaak vrijen hoor, elke dag wel... maar ik mis het knuffelen en de diepgang soms zoooo erg..

Herkenbaar?
Heb ik ook. Accepteren of weggaan dat zijn je enige opties.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ja weggaan wil ik nu ook weer niet snap je... Accepteren lukt in principe wel maar er zijn van die momenten,,, dagen!!! Waar ligt dat dan aan he als een man zo is.
Wat versta je onder 'dipegang' en 'in elkaar opgaan'?
Wel eens tegen m gezegd? Mannen zijn nou eenmaal minder knuffelig ingesteld maar als jij zegt dat je daar meer behoefte aan hebt kan dat nog wel eens helpen.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Geen idee, niet alle mannen zijn zo hoor. Mijn ex moest ik af en toe van me af slaan. Mijn man nu is ook niet zo van de diepgang, alleen wel als ik begin, uit zichzelf doet ie het veel minder maar merk wel dat hij het wat vaker doet, kwestie van tijd denk ik, hij is het niet gewend dus probeer voortaan wat meer Zelf te beginnen dan gaat hij het misschien ook doen.
Dat hoeft niet aan een man te liggen TO. Ik ben een vrouw en ik zou gek worden van een man die continu bevestiging (aandacht) nodig heeft, aan me loopt te plukken (knuffelen) of alles uitgekauwd wil hebben onder het mom van 'diepgang'.

Wat versta je onder diepgang en kun je dat niet met vriendinnen bespreken?
Ligt de behoefte aan aandacht echt zo ver uit elkaar dat het niet mogelijk is om een gulden middenweg te vinden? Dat hij zich gewoon wat vaker laat knuffelen dan zijn eigen behoefte is, en dat jij iets minder knuffelt dan dat jouw behoefte is?
quote:jansenenjanssens schreef op 05 augustus 2012 @ 10:21:

Wat versta je onder 'dipegang' en 'in elkaar opgaan'?Ik vermoed....goede gesprekken bij de open haard / tijdens een strandwandeling terwijl je diep in elkaars ogen kijkt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik kom al heel vaak uit mijzelf, hij probeert het ook wel maar dan gaat het 1 dag ofzo goed. Het klinkt heel zeikerig i know maar geloof me op een gegeven moment ga je dat echt missen.

Nooit is lekker knuffelen, zelden strelen of mijn lichaam ontdekken hij kan het gewoon niet... ik kom dat echt tekort.

Kijk we hebben dan wel vrij frequent sex enz maarja dat is toch anders dan wat ik wil...

En zo kan het maanden goed gaan hoor maar dan ineens mis ik het toch wel weer heel erg,.
@Penelopeia , Ja ik snap wat je bedoelt kwa de gulden middenweg en dat kan dan ook zo weken goed gaan maar dan toch mis ik het ineens weer... heel stom.
Geef hem ook even de tijd hè. Je schrijft dan gaat het weer een dag goed maar dit gaat niet over een nachtje ijs. Je focused je nu zo op wat je niet hebt, dat dat gevoel alleen maar gesterkt word. Laat het los, dan waardeer je de momenten dat hij het wel doet veel meer. Echt laat het los, dan zie je ook veel meer.
Dibbes, diepgang heb ik zowiezo met vrienden, maar ik wil dit ook met mijn partner, ik heb hier niet over dingen die ik met mijn vrienden wil bespreken ik heb het hier echt over het partner gedeelte. En wat bedoel jij met alles uitgekauwd krijgen onder het mom van diepgang , jeetje wat klinkt dat verbitterd.
Snap wat je bedoelt, en dat wat jij mist is het gevoel van oprechte interesse in jou, lichamelijk en geestelijk. Nu lijkt het voor jou wat oppervlakkig, denk ik.

Als je partner niet zo is van de diepgaande gesprekken, dan komt dat ook niet meer. Kun je inderdaad bij vriendinnen zoeken, maar uit ervaring weet ik dat je dit blijvend zult missen. Je spendeert veel tijd samen en als er dan nooit eens een goed diepgaand gesprek in zit, dan ben je gauw uitgepraat. Ik vond het niet leuk, kon er ook niet mee omgaan. Het voelt ook niet fijn als je een soort monoloog voert waarbij je partner af en toe (oppervlakkig) reageert. Heb jij dat?

Jij moet dan trekken, de boel op gang houden en je bent snel uitgepraat. Niet mijn ding (meer).

Wat gezegd werd over eindeloos uitkauwen, dat zou mij ook benauwen. Je hebt mensen die alles geanalyseerd willen hebben in een relatie. Elk dingetje moet worden besproken, waarbij uit elk antwoord een nieuwe vraag komt..heel vermoeiend.
Neehoor TO, alleen zijn er mensen die vinden dat alles delen/vertellen, ook de gebroken poot van de kat van de buurvrouw tot de likdoorn van de melkman betekent, bij wijze van spreken. Terwijl dat misschien voor de partner totaal niet interessant is.

Natuurlijk kan het prettig zijn als je merkt wat langs elkaar heen begint te leven/praten dat je even pas op de plaats maakt en je afvraagt of je samen nog op de goede weg zit.

En als je vriend het allemaal wel best vindt zoals het gaat en dingen hem weinig uitmaken plus maar heel even zijn best doet, je jezelf kunt afvragen of deze man wel degene is die jou kan bieden wat jíj belangrijk vindt op de langere termijn.

Gedragsverandering is mogelijk, kost echter veel tijd én de wil om te veranderen.
Maar wat versta je nou precies onder 'diepgang'? En 'in elkaar opgaan'?
@Julus idd, het gemis blijft. Wat ik mis is idd wat jij beschrijft. En dat missen went idd nooit volgens mij.

Ik snap nu ook wat bedoelt werd met dat uitkauwen maar bedoelde ik niet hoor haha.

Je zegt ook dit : Het voelt ook niet fijn als je een soort monoloog voert waarbij je partner af en toe (oppervlakkig) reageert. Heb jij dat?

Jij moet dan trekken, de boel op gang houden en je bent snel uitgepraat

Dat heb ik idd ja...
Ja diepgang in gesprekken , je verdiepen in elkaar, in alles wat je ander bezig houdt niet dagelijks ofzo hoor maar wel op zijn tijd.. In elkaar opgaan bedoel ik hetzelfde mee maar ook sexueel gezien in elkaar opgaan... dus echt helemaal intoo eachother... verdwijnen in elkaar... kan het moeilijk uitleggen zie het voor me , maar het verwoorden of echt goed verwoorden vind ik moeilijk.
Ok, dan snap ik het. Heb die ervaring ook en je gaat het blijven missen. Het voelt alsof je niet belangrijk genoeg bent, je raakt ook ietwat gefrustreerd omdat je antwoorden wil op dat wat jij belangrijk vindt. Maar die komen niet..of geforceerd omdat jij gaat trekken. Ik denk dat je er niet gelukkiger van gaat worden.

Jij hebt steeds minder zin om te praten omdat je weet dat het niet bevredigend is, je raakt steeds gefrustreerder en ook hij zal zich terugtrekken. Gevolg; helemaal geen gesprekken meer.
En je hebt het hier over twee hele wezenlijke dingen in een relatie. Jij krijgt niet waar je behoefte aan hebt, ook al kan hij er niks aan doen. Jullie passen daarin dus niet bij elkaar. Het gaat je echt opbreken.
Diepgang - geestelijk, mentaal.

In elkaar opgaan - lust, seks.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:vlindervrij12345 schreef op 05 augustus 2012 @ 11:23:

Ja diepgang in gesprekken , je verdiepen in elkaar, in alles wat je ander bezig houdt niet dagelijks ofzo hoor maar wel op zijn tijd.. In elkaar opgaan bedoel ik hetzelfde mee maar ook sexueel gezien in elkaar opgaan... dus echt helemaal intoo eachother... verdwijnen in elkaar... kan het moeilijk uitleggen zie het voor me , maar het verwoorden of echt goed verwoorden vind ik moeilijk.

Maar maak dat nou eens concreet? Alles wat de ander bezighoudt? Zijn diepste zieleroerselen? Zijn stoelgang? Waarover moeten die gesprekken gaan?

En wb opgaan in elkaar tijdens sex? Je ziet het voor je, wát zie je voor je?
Bedankt jaja ,@Jansenjanssens dit lijkt een beetje op dat uitkauwen, op alles weer een nieuwe vraag, voor mij is de korte uitleg van Jaja007 ook duidelijk genoeg, die van mijn was iets uitgebreider.

@Julus ja ik herken mij er erg in wat jij zegt, het werkt ook erg frusterend en je voelt je op een gegeven moment te kort gedaan , ik heb echt geprobeerd het niet zo op te vatten en mijn gevoelens wat te verzetten zeg maar , maar het blijft spoken zo nu en dan.
Excuuuuuuuse me dat ik je beter wil begrijpen..................Ik begrijp hieruit dat je vragen als kritiek ziet en alleen begrip wilt. Zo kom je lekker ver, NOT
Ik zie vragen niet als kriktiek eerder als intresse maar ik denk dat ik het toch goed verwoord heb net wat je mij vroeg.Hoeft toch niet helemaal in detail.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven