Gezondheid alle pijlers

Cold turkey stoppen met roken

05-08-2012 18:13 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo lieve Viva-dames,

Ik ben er klaar mee. Ik wil stoppen met roken. De afgelopen 11 jaar heb ik ongeveer een pakje per dag gerookt, en ik wil het niet meer. De voornaamste reden is toch wel het geld, laat ik daar eerlijk in zijn. Hoewel ik het financieel zeker niet slecht heb, vind ik het toch behoorlijk zonde van het geld om maandelijks ongeveer ¤ 150 euro uit te geven aan deze verslaving.

Ik heb in de afgelopen 11 jaar slechts 4 dagen niet gerookt, dat kwam door het trekken van de verstandskiezen, waarbij ik doodsbenauwd was dat ik een nicotine-vergiftiging zou oplopen. Heb toen 4 dagen met een pleister gelopen, maar daar wil ik nu niet aan gaan beginnen.

Nou dames, wie is er nog meer van plan om te stoppen of is recent gestopt?

X Tuttie
Nou dames, wie is er nog meer van plan om te stoppen of is recent gestopt?
Ik lees mee! Alhoewel ik weet dat er tig topics hierover zijn, ik moet het nu eens een x doen! Ik ben pas 22 jaar en rook ook een pakje per dag! Ik ben me ervan bewust dat dit veels te veel is maar toch minder of beter gezegt stop ik niet :(.

Hoop dat dit topic me toch een extra steuntje in de rug zult zijn, su6 ook tuttie!

Liefs,

Carmen
Je moet het niet voor het geld doen maar voor jezelf. Iemand zei laatst:" stoppen met roken is het mooiste kado wat je jezelf kan geven" en ik geloof dat ook.

En ook dat cold turkey de meest effectiive manier is, het lukt mij al ruim 3 jaar zo.

Succes!!
3 maanden geleden cold turkey gestopt.. En vorige week cold turkey weer begonnen.. Maar morgen.. Stop ik weer!

Succes
Als je langzaam gaat, Kom je verder
Ik denk dat je niet alleen om het financiele aspect moet stoppen, omdat dat niet motiverend genoeg is. Ik deed dat ook maar steeds als ik een meevaller had qua geld dan dacht ik: ach ik koop gewoon een pakje, en dan rook ik gewoon af en toe een sigaretje.. Pas toen ik me ook echt ging verdiepen in gezondheid en milieu, dieren e.d. besefte ik pas hoe stom roken eigenlijk is en toen ben ik ook gestopt.
ik roep ook altijd dat ikm orgen/ volgende week/ volgende maand stop...maar ondertussen zit tussen mijn aller eerste sigaret en nu euh...ongeveer 20 jaar? (damn ik rook al 20 jaar!!!) wil niet eens uitrekenen hoeveel me die stomme piep verslaving al heeft gekost.

Maar stoppen? ik vind dat heeeeeel erg moeilijk. Moet zeggen dat ik de meest shagjes die ik opsteek (ben een vervent shag roker) toch ook wel erg lekker vindt. Ik kom bij lange na niet aan een pakje per dag (aangenomen dat dit er om en na bij de 20 sigaretten zijn) maar ongeveer de helft.

Ik hou dit topic wel in de gaten...om de dappere dames aan te moedigen!
Super dat je gaat stoppen!

Hier nu 9 maanden geleden cold turkey gestopt met roken (rookte zo'n groot pakje per dag) omdat we een kinderwens hebben. Beste besluit ooit! succes
Ik denk dat geld geen goede motivatie is. Je gezondheid zou wel een goede motivatie moeten zijn.

Ik ben sinds 2 jaar met mezelf in gevecht, stoppen en weer beginnen.

Ik hoop het dit keer wel vol te houden, roken is zo vreselijk ongezond!
Cold turkye gestopt met roken,nu 15 jaar geleden!

Gewoon de volgende niet meer aansteken,en elk uur even zeggen hoe trots je op jezelf bent!

Succes.
Anderhalf jaar geleden gestopt met roken zonder kaugum en weet ik wat allemaal.

Ik rookte zelfgedraaide sigaretten met van die grote pakken en zat al aan anderhalf per week!!!!

Maar ben wel 10 kilo aangekomen!!!!!!!!!!!!

Door snoepjes en dropjes en snaaien en moest in die tijd stoppen met sporten(deed ik 3 keer per week)door gezondheid.
Een paar maanden geleden gestopt, ivm hartinfarct. Ja, das wel even schrikken.

Maar net zo hard weer begonnen.

Ja............. verslaafd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Je gaat er dood aan he. Vooral in combinatie met zwaarlijvigheid of alcohol nemen je levenskansen drastisch af.
it's a big club and you ain't in it
Ja, Meds, kom er maar in..........................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rionyriony schreef op 05 augustus 2012 @ 19:20:

Je gaat er dood aan he. Vooral in combinatie met zwaarlijvigheid of alcohol nemen je levenskansen drastisch af.

Ohh, ik drink ook teveel.

Vandaar.
quote:lolie1977 schreef op 05 augustus 2012 @ 19:06:

Anderhalf jaar geleden gestopt met roken zonder kaugum en weet ik wat allemaal.

Ik rookte zelfgedraaide sigaretten met van die grote pakken en zat al aan anderhalf per week!!!!

Maar ben wel 10 kilo aangekomen!!!!!!!!!!!!

Door snoepjes en dropjes en snaaien en moest in die tijd stoppen met sporten(deed ik 3 keer per week)door gezondheid.Had je geen lucht meer?
quote:Eindeloos schreef op 05 augustus 2012 @ 19:09:

Een paar maanden geleden gestopt, ivm hartinfarct. Ja, das wel even schrikken.

Maar net zo hard weer begonnen.

Ja............. verslaafd.Wacht je op een 2e hartinfarct?
Gezondheid is uiteindelijk ook geen motivatie om te stoppen. Er is zóveel bekend over de kwalijke gevolgen van roken; het staat zelfs op de pakjes, je komt het overal tegen. Nou, het heeft er mij nooit van weerhouden. Je negeert die informatie gewoon.

Wat mij motiveerde, was dat ik niet meer verslaafd wilde zijn. Als je verslaafd bent maakt niks uit, geld niet, gezondheid niet, stank, reutelende longen e.d. alles neem je voor lief. Ik vond het ook moeilijk om te stoppen maar nu, na drie jaar ben ik zóóó blij dat ik niet meer rook!

En dus niet eens vanwege mijn gezondheid, het geld en allerlei andere voordelen. Gewoon het gevoel niet meer afhankelijk zijn van die stomme sigaretten. Niet meer hoeven denken: oh shit, heb ik nog genoeg in huis? Waar kan ik halen, wat is nog open? Zou ik daar mogen roken? Ik kan straks ... uur niet roken... hoe hou ik dat vol? Waar is mijn aansteker? Laat ik maar weer naar buiten gaan, ik moet roken. Ik wil wel met X afspreken, maar daar mag ik niet roken. Waar is hier een asbak? Etc. etc.

Niet meer roken is vrij zijn. Ik hoop dat het je lukt TO!
quote:Eindeloos schreef op 05 augustus 2012 @ 19:21:

[...]

Ohh, ik drink ook teveel.

Vandaar.Is toch zielig voor je hond. Niet alleen de tabaksrook en de alcoholstank maar dalijk zit hij zonder baas te verkommeren in het asiel. Dat moet je toch wat doen.
Je kan een heleboel missen in het leven waaronder sigaretten, alcohol, een man, kinderen, overdadig voedsel en het vivaforum. Zelfs de tv zou wegkunnen. We kunnen dat allemaal overleven. Het is een kwestie van even afstand doen, dat volhouden en je aandacht verleggen. Omdat een mens niet lang ongelukkig kan zijn gaat hij zijn geluk zoeken in dat wat over is of iets nieuws.
Als je niet meer WILT roken, gaat het je lukken.

Als je niet meer MAG roken van jezelf, ga je (waarschijnlijk)mislukken

Heel veel succes TO, jij kan het ook!

p.s. zoethoutdropjes kunnen goed helpen tijdens zwakke momenten.
quote:luni schreef op 05 augustus 2012 @ 19:27:

[...]

Wacht je op een 2e hartinfarct?Misschien ?
quote:rionyriony schreef op 05 augustus 2012 @ 19:40:

Je kan een heleboel missen in het leven waaronder sigaretten, alcohol, een man, kinderen, overdadig voedsel en het vivaforum. Zelfs de tv zou wegkunnen. We kunnen dat allemaal overleven. Het is een kwestie van even afstand doen, dat volhouden en je aandacht verleggen. Omdat een mens niet lang ongelukkig kan zijn gaat hij zijn geluk zoeken in dat wat over is of iets nieuws.Nou, dan blijft er echt niet veel over
quote:Eindeloos schreef op 05 augustus 2012 @ 19:59:

[...]

Misschien ?Maar dan niet huilen he
Ook koude kalkoen gestopt. Alweer een jaar of 11,12 geleden. Zat op 40 sigaretten per dag.

Voor het erg stimulerende duwtje in de rug las ik (na het stoppen) het boek van Alan Carr. Heeft me erg geholpen!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven