De collega

06-08-2012 10:40 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fantastische collega die ik de laatste maanden beter heb leren kennen. We gaan regelmatig samen uit en we zijn steeds de laatsten die buiten gaan

Ik zit zelf in een relatie maar die zit lang niet meer snor, steeds hoogoplopende discussies over kinderen die hij niet wil en ik zeker wel. We zitten al lang niet meer op dezelfde golflengte. Mijn collega heeft een schat van een dochter en is single.

Laatst had ik weer maar eens ruzie thuis en het viel mijn collega op dat ik niet lekker in m'n vel zat. 's Avonds belde hij me op om te vragen wat er mis was maar aangezien ik thuis was kon ik dat moeilijk vertellen. We hebben toen bij hem thuis afgesproken.

Ik ging bij hem langs met een flesje wijn en we hebben uren gepraat over allerlei dingen (nooit gedacht dat ie ook serieus kon zijn). We hadden een fantastische avond en sindsdien genieten we ook van elkaars gezelschap als we nog maar een beetje bij mekaar in de buurt zijn.

Laatst moest hij vlak bij me thuis zijn voor 'n demonstratie en had me gevraagd of ik langskwam, ik heb uiteraard niet getwijfeld en ben naar hem toe geweest. Zijn dochter was er ook en heb me er de hele tijd mee bezig gehouden, was een zalig gevoel. En hij steeds naar me kijken, onopvallend lachen, knipogen of denken dat ik het niet zag als hij me aan het aanstaren was.

Onbewust heb ik hetzelfde gedaan en heb hem echt opgenomen en begin steeds meer en meer te beseffen dat we veel gemeen hebben en misschien wel the perfect match zouden kunnen zijn.

Als ik hem zie krijg ik vlinders en je voelt dat er een aangename spanning hangt tussen ons. Hij raakt me soms ook "toevallig" aan of streelt soms langs m'n arm. Iets wat me steeds een fantastisch gevoel geeft.

Toch vraag ik me af wat ik hiermee doe. Langs de ene kant wil ik het ongelooflijk graag, langs de andere kant probeer ik het tegen te houden. Ik heb een vriend en je bent en blijft collega's... Hoewel we elkaar op het werk eigenlijk nooit zien aangezien ik binnendienst ben en hij buitendienst. De klik is er, ook met zijn dochter klikt het prima. Hij vraagt me om nog eens af te spreken maar ik ben bang dat ik me dan niet zal kunnen inhouden en denk dat dit wederzijds is. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik weet wel dat ik zulke gevoelens NOOIT voor mijn vriend heb gehad en dat het lang geleden is dat iemand me zo van m'n stuk kon brengen.

Wat moet ik doen als we weer afspreken? Pfffff! Ik moest dit gewoon even kwijt!
Eens met peecee. Die collega doet best achterbaks. Wetende dat je een relatie hebt en je dan zo lopen paaien. Brrrr
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ben je verliefd op hem of op het hebben van een kind??
Wat een harde reactie's begrijpelijk dat wel..

TO, waarom het niet eerst uitmaken met je vriend?

Wat houd je tegen? Heeft dat niet even meer prioriteit dan je collega die uiteraard heel aantrekkelijk lijkt nu je met vriend in de kreukels ligt omdat hij geen kinderwens heeft,en daar is dan ineens een collega die wel in jouw plaatje past. Met nog een kind ook zodat je ook nog eens een situatie meemaakt waar je zelf zo naar verlangt.

Heeft die collega een partner?

Vraag je je serieus nog af wat je moet doen? Wat dacht je van het allereerst uitmaken met je huidige vriend?
dat is inderdaad wel zo. Jij wil graag kinderen. Weet je of je collega ook nog een kind wil? Of vind hij het wel best zo met 1 kind? Of ben jij ook al tevreden met zijn dochter (klinkt beetje apart maar je snapt wel wat ik bedoel).
quote:tulpje21 schreef op 06 augustus 2012 @ 11:41:

dat is inderdaad wel zo. Jij wil graag kinderen. Weet je of je collega ook nog een kind wil? Of vind hij het wel best zo met 1 kind? Of ben jij ook al tevreden met zijn dochter (klinkt beetje apart maar je snapt wel wat ik bedoel).Klopt inderdaad, ik zou wel eerst even alle feiten dubbel checken voordat je je oude schoenen misschien voor niets weggooit.
Ik heb je OP nog eens gelezen omdat me de eerste keer al opviel dat je totaal niet praat over je vriend maar alleen over die collega en wat je moet doen als je met hem afspreekt.

Ben je van plan om vreemd te gaan? Is dat wat je wilt? Want ik vind het echt heel raar dat je helemaal niks zegt over uitmaken of dat je daar überhaupt over nadenkt...... Ik snap dat werkelijk niet. Is dat nog niet in je opgekomen??
Weet je vriend eigenlijk wel dat het jou zo dwars zit? Kijk, mijn relatie is nu ook helemaal niet wat je zegt van rozegeur en zonneschijn....maar hij weet wel wat ik er van vind.....

En verder zou ik mij dus niet in laten pakken door zo'n collega. die precies weet wat je zwakke plek nu is (je relatie die niet goed loopt)....

Ben je niet verliefd op een droom beeld? Ga eerst eens van je vent af, je weet dat de toekomst niet jou gaat/zal brengen wat jij graag wil....een kindje.

Ga dan eerst eens even een tijd alleen wonen, red jezelf eens alleen....en kijk dan eens verder.....
Vraag je vriend eens wat je moet doen.
quote:dithje schreef op 06 augustus 2012 @ 11:45:

Weet je vriend eigenlijk wel dat het jou zo dwars zit? Kijk, mijn relatie is nu ook helemaal niet wat je zegt van rozegeur en zonneschijn....maar hij weet wel wat ik er van vind.....

En verder zou ik mij dus niet in laten pakken door zo'n collega. die precies weet wat je zwakke plek nu is (je relatie die niet goed loopt)....

Ben je niet verliefd op een droom beeld? Ga eerst eens van je vent af, je weet dat de toekomst niet jou gaat/zal brengen wat jij graag wil....een kindje.

Ga dan eerst eens even een tijd alleen wonen, red jezelf eens alleen....en kijk dan eens verder.....Wijze woorden.
quote:alfa-man schreef op 06 augustus 2012 @ 11:44:

Klopt inderdaad, ik zou wel eerst even alle feiten dubbel checken voordat je je oude schoenen misschien voor niets weggooit.

Die oude schoenen zitten zo te lezen allang niet lekker meer, dus die zou ik sowieso weggooien.

Ik zou het juist heel raar vinden om van de ene relatie klakkeloos in de andere over te stappen. Neem eerst even de tijd om alles te verwerken en om te leren op jezelf te zijn, zonder je meteen weer in een volgende relatie te storten.
quote:ThunderassMan schreef op 06 augustus 2012 @ 11:58:

[...]

Wijze woorden.Dank, met tijden ben ik best wijs
quote:elninjoo schreef op 06 augustus 2012 @ 11:24:

Overigens zou ik lachen als TO haar pijlen gaat richten op die collega en die denkt wat kinderen betreft: been there, done that, got the t-shirt. Een bewezen vruchtbare man hoeft nog niet de behoefte te hebben zich met elke nieuwe partner opnieuw voort te planten.En die kans is best groot! Als klap op de vuurpijl vindt haar dan-ex een nieuwe vriendin waar hij wel binnen no-time een kind mee krijgt;-) Karma....?
Sinds ik ben ingeruild voor mijn vriendin word ik opstandig en agressief van dit soort topics. To, hou dat zou komen, denk jij?

En die collega pakt het net zo slim aan als het nieuwe liefje van mijn ex; wetende dat de relatie niet zo lekker loopt en zich opwerpen als de steun en toeverlaat. Het is zo makkelijk scoren. En het zegt iets over jou en over hem, en als jullie samen verder gaan zal dat voor altijd jullie basis zijn! Geniet ervan he!

p.s. zou toch wat zijn als collega zich heeft laten steriliseren. Ik zeg karma!
quote:Suy schreef op 06 augustus 2012 @ 13:28:

[...]

En die kans is best groot! Als klap op de vuurpijl vindt haar dan-ex een nieuwe vriendin waar hij wel binnen no-time een kind mee krijgt;-) Karma....?Yep, EN blijkt de liefde van zijn leven te zijn! Of nog leuker, hij blijkt zelf al maandenlang een ander te hebben en is toekomstplannen aan het maken.
quote:alfa-man schreef op 06 augustus 2012 @ 10:42:

Wat dacht je ervan om je relatie eens te beeindigen? Het is maar een idee hoor.

Tuurlijk niet, dat doe je toch niet.

Nee, je gooit nooit oude schoenen weg voordat de nieuwe stevig aan je voeten zitten.....
Wederom een TO for a day?? Wat is dat toch de laatste tijd. Een topic openen en nooit meer terugkomen.
Hallooooooooo TO???? Kom je nog ff terug in je eigen topic?
Op zich doet het er niet eens toe of je collega een kind met je wil of niet. Het feit is dat jij nu blijkbaar gevoelens voor hem hebt die je nog nooit voor je vriend hebt gevoeld. Dat wil niet zeggen dat het met die collega iets serieus zou kunnen worden, maar wel dat je gevoel voor je huidige vriend niet genoeg is.

En daar zou je eens goed over na moeten denken, en die relatie eerst netjes afronden.
quote:Oriane schreef op 06 augustus 2012 @ 19:00:

Wederom een TO for a day?? Wat is dat toch de laatste tijd. Een topic openen en nooit meer terugkomen.

Of het is een trol

Of de antwoorden bevallen niet

Of ze word serieus genomen door haar collega

Of......

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom TO niet terugkomt.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ja, ze wordt nu serieus genomen door haar collega en binnenkort is het HOERA, ik ben zwanger! Maar niet van mijn man..
Wie quote de OP even, voordat -poef- ?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:crystaldream schreef op 06 augustus 2012 @ 10:40:

Ik heb een fantastische collega die ik de laatste maanden beter heb leren kennen. We gaan regelmatig samen uit en we zijn steeds de laatsten die buiten gaan

Ik zit zelf in een relatie maar die zit lang niet meer snor, steeds hoogoplopende discussies over kinderen die hij niet wil en ik zeker wel. We zitten al lang niet meer op dezelfde golflengte. Mijn collega heeft een schat van een dochter en is single.

Laatst had ik weer maar eens ruzie thuis en het viel mijn collega op dat ik niet lekker in m'n vel zat. 's Avonds belde hij me op om te vragen wat er mis was maar aangezien ik thuis was kon ik dat moeilijk vertellen. We hebben toen bij hem thuis afgesproken.

Ik ging bij hem langs met een flesje wijn en we hebben uren gepraat over allerlei dingen (nooit gedacht dat ie ook serieus kon zijn). We hadden een fantastische avond en sindsdien genieten we ook van elkaars gezelschap als we nog maar een beetje bij mekaar in de buurt zijn.

Laatst moest hij vlak bij me thuis zijn voor 'n demonstratie en had me gevraagd of ik langskwam, ik heb uiteraard niet getwijfeld en ben naar hem toe geweest. Zijn dochter was er ook en heb me er de hele tijd mee bezig gehouden, was een zalig gevoel. En hij steeds naar me kijken, onopvallend lachen, knipogen of denken dat ik het niet zag als hij me aan het aanstaren was.

Onbewust heb ik hetzelfde gedaan en heb hem echt opgenomen en begin steeds meer en meer te beseffen dat we veel gemeen hebben en misschien wel the perfect match zouden kunnen zijn.

Als ik hem zie krijg ik vlinders en je voelt dat er een aangename spanning hangt tussen ons. Hij raakt me soms ook "toevallig" aan of streelt soms langs m'n arm. Iets wat me steeds een fantastisch gevoel geeft.

Toch vraag ik me af wat ik hiermee doe. Langs de ene kant wil ik het ongelooflijk graag, langs de andere kant probeer ik het tegen te houden. Ik heb een vriend en je bent en blijft collega's... Hoewel we elkaar op het werk eigenlijk nooit zien aangezien ik binnendienst ben en hij buitendienst. De klik is er, ook met zijn dochter klikt het prima. Hij vraagt me om nog eens af te spreken maar ik ben bang dat ik me dan niet zal kunnen inhouden en denk dat dit wederzijds is. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik weet wel dat ik zulke gevoelens NOOIT voor mijn vriend heb gehad en dat het lang geleden is dat iemand me zo van m'n stuk kon brengen.

Wat moet ik doen als we weer afspreken? Pfffff! Ik moest dit gewoon even kwijt!
quote:Sssenta schreef op 06 augustus 2012 @ 10:44:

Wat een topvader, dat ie zijn scharrel meteen meeneemt naar zijn dochter.

Wat een topvrouw, die haar partner bedriegt en toch te laf is om het uit te maken.

Veel plezier samen.Van ditte
Uhm.... je vriend niets vertellen, het bed induiken met je collega, zwanger worden, je vriend vertellen dat het van hem is zodat hij je niet meer durft laten zitten, ondertussen je collega on the side doen in het kopieerhok, betrapt en allebei ontslagen worden, baren, jezelf een pittig kapsel aanmeten en hier komen uithuilen als vriend na de zoveelste avond geruzie om jullie huilbaby een flesje wijn uit de koelkast haalt en de avond bij een ohzo begripvolle andere vrouw doorbrengt?

.....................................

Of klinkt het advies om eerst je relatie beëindigen en dan rustig aankijken of collega bij je past misschien toch beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven