Gebroken hart

06-08-2012 16:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex is 23 jaar, woont nog thuis bij zijn ouders, heeft vooral een fysiek maar ook een mentaal zware baan en hij is onwijs koppig.

Afgelopen woensdagavond heeft hij het na 20 maanden een relatie met mij gehad te hebben, het met tranen in zijn ogen uitgemaakt. In het verleden heeft hij ook al vaak op het punt gestaan om de relatie te beeindigen, maar dit leek altijd meer op dreigen, dan dat hij er ook daadwerkelijk actie mee zou ondernemen.

In het verleden hadden we veel ruzies en ik heb veel voor hem veranderd (waar ik zelf ook achterstond).

Ik moet toegeven dat ik in een relatie erg dominant kan zijn en alles graag naar mij hand gezet wil hebben, ook ben ik soms erg controlerend.

Hij heeft de relatie stopgezet omdat hij niet meer van mij houdt zoals hij dat eerst deed (waarschijnlijk al een halfjaar niet meer) en hij meer vrijheid wilde (geen controle en geen uitleg hoeven geven over bepaalde ondernemingen), hij twijfelde de laatste tijd erg of hij onze uitjes wel als stel ervaarde. Naar mijn idee waren we de laatste tijd juist onwijs gelukkig, al tijden geen ruzie meer en omdat mijn ouders op vakantie waren, sliep hij hier elk weekend.

We hebben in het verleden veel afspraken gemaakt, die voornamenlijk gingen over het 'minder afspreken' door zijn zware baan heeft hij veel 'eigen tijd' nodig, dus hij wilde maar 1x doordeweeks afspreken, en in het weekend 1 avond slapen en 1 dag samen doorbrengen. Ik heb hiermee ingestemd.

Na een tijdje heb ik gezegd: 'ik vind dit geen normale relatie, als het kan wil ik je 2 avonden doordeweeks zien, maar als je een keer niet wilt, is dat geen punt'. Met een beetje gebrom heeft hij hiermee ingestemd.

Woensdagavond zei hij dat hij geen vertrouwen meer had in onze relatie, ik had zijn grens met het extra afspreken toch weer overschreden en de zoveelste afspraak was dus alweer met moeite nagegaan.

Ik vroeg hem om vrijdagnacht nog met mij samen te slapen, omdat mijn ouders nog op vakantie waren. Eigenlijk wilde hij dit niet, maar hij heeft dit toch gedaan. Zaterdagavond zijn we voor de laatste keer op het strand gaan uitwaaien, elke keer als ik emotioneel werd, trok hij mij tegen zich aan en knuffelde hij mij.

Toen hij zaterdagmiddag afscheid nam van mijn ouders werd hij erg emotioneel, hij zei dat hij ze erg ging missen en dat hij ze bedankte voor alles. In de gang namen wij afscheid, hij huilde en omhelsde mij stevig, hij zoende mij op mijn haren en op mijn mond. Ik vroeg hem of hij nog wel van mij hield, waarop hij antwoordde met 'ja ik hou nog wel van je'.

Zondagmiddag heb ik afscheid genomen van zijn ouders, hierna reed hij mij naar huis, toen ik snikkend zei: 'ik vind het zo gek om hier nooit meer te komen' zei hij 'dat weet je toch helemaal niet'. Onderweg stopte hij met de auto om mij te troosten, hij kuste en knuffelde mij en trok mij tegen zich aan. Bij mijn huis aangekomen huilde hij, hij heeft mij nog nooit zo stevig vastgehouden, hij kuste me op mijn mond en voorhoofd en trok mij dan weer dicht tegen zich aan, huilend namen wij afscheid.

Hij heeft gezegd dat hij nog gewoon contact wil houden, en toen ik vroeg of hij het eerlijk wilde toegeven als hij me zou gaan missen, beloofde hij dat hij dit dan eerlijk zou zeggen. Ik vroeg hem of wanneer hij mij gaat missen het dan opnieuw een kans wil geven, waarop hij antwoordde: 'misschien wel, ik wil eerst alles op een rijtje hebben en misschien draai ik vervolgens wel helemaal om, dat ik dan weer wel de relatie wil proberen'.

Zal deze man, die niet meer van mij houdt zoals een stel, mij gaan missen, en zal het spreekwoord: 'je weet pas wat je mist als het er niet meer is' voor mij gaan luidden? Zal hij mij daadwerkelijk gaan missen??

Hij vind dit alles erg zielig voor mij, omdat ik veel huil en amper kan eten, maar zal hij dingen als: 'misschien wel' en 'je weet toch niet of je hier niet meer komt' op vragen als 'ga je me missen' of 'wil je het dan nog een kans geven' zeggen om mij te troosten, of komt dit uit zijn hart?

Hij wil gewoon contact houden, maar hij heeft bijvoorbeeld vandaag nog geen enkel bericht gestuurd.. Ik heb hem beloofd met rust te laten, zodat hij ziet dat ik me wel aan mijn beloftes kan houden, in de hoop dat hij de kans van een nieuwe relatie dan toch wil herzien..

Ik hoop zo of iemand ervaring heeft met zo'n relatie, en of iemand weet of hij bij mij terug zal komen, of hij mij toch zal gaan missen, en dan toch voelt dat hij van mij houd..

Liefs,

Nijntje
Als jullie binnen 20 maanden al zo'n moeizame relatie hebben gehad dan lijkt het me beter om met deze man geen relatie meer te beginnen aangezien ik niet denk dat jullie bij elkaar passen.

Dus probeer verder te gaan met je leven.
Waarom 2 keer dezelfde topic met een andere titel?
Nijntje, dit is wel een hoop drama, hoor. Het is begrijpelijk dat je verdriet hebt maar laat het los. Je hebt hem te veel geclaimd en hij wil niet meer.
Lees net je vorige topic, beetje mosterd na de maaltijd om dan op deze te reageren.
Vraag me af waarom je 2 topics opent?
Sorry dat deze lijkt op 'ik ben verlaten' maar er kwamen dingen in mij op die ik niet in de vorige topic had gezet, en ik had niet verwacht zo snel reacties te krijgen op mijn eerste.. Het spijt me voor mensen die al gereageerd hebben op mijn andere topic.
quote:nijntje31 schreef op 06 augustus 2012 @ 16:29:

Sorry dat deze lijkt op 'ik ben verlaten' maar er kwamen dingen in mij op die ik niet in de vorige topic had gezet, en ik had niet verwacht zo snel reacties te krijgen op mijn eerste.. Het spijt me voor mensen die al gereageerd hebben op mijn andere topic.

en je kan dan niet verder op dat eerste topic reageren?!

Topic overkill.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Nog steeds nee.
quote:deedee86 schreef op 06 augustus 2012 @ 16:31:

[...]

en je kan dan niet verder op dat eerste topic reageren?!

Topic overkill.Sorry, ik heb nooit eerder een topic geopend, dus heb hier weinig ervaring mee.
Na 20 maanden moet je nog op de toppen van je geluk zweven.

Moet niet de hele relatie bestaan aan afspraken maken en drama's

Helaas is dat bij jullie wel het geval.

Hij zal er ook best verdrietig om zijn maar ik snap hem wel eigenlijk.

Alleen dat vrienden blijven....niet doen

Komen alleen maar tranen van
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 06 augustus 2012 @ 16:36:

Alleen dat vrienden blijven....niet doen

Komen alleen maar tranen vanEn die zijn er nu wel genoeg geplengd.
quote:nijntje31 schreef op 06 augustus 2012 @ 16:19:

Ik hoop zo of iemand ervaring heeft met zo'n relatie, en of iemand weet of hij bij mij terug zal komen, of hij mij toch zal gaan missen, en dan toch voelt dat hij van mij houd..

Lieve schat, hoe kan iemand hier in vredesnaam antwoord op geven. In de toekomst kijken kan niemand, maar men beeindigd in principe geen relatie met de intentie om later bij elkaar te komen.

Want ga je nu zitten wachten? Tot hij bijgedraaid is? Of ga je even een paar dagen hard janken, met chocola en vriendinnen op de bank om vervolgens door te gaan met het normale leven als vrijgezel.

Ik zou voor het laatste kiezen, ook hier kom je wel weer overheen.
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven