Lijf & Lijn alle pijlers

Project Lekker Wijf

30-07-2012 08:53 1185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagochtend, kwart voor negen. Mijn vakantie is voorbij. Het regent. Achter mij een jaar vol drank en sigaretten en onbeperkt eten. Voor mij een kwabbig buikje. Het is tijd om iets te veranderen!

Ik wil weer een meisje zijn in plaats van de lompe boer die ik nu soms lijk. Ik wil naar de kapper, ik wil van dat nieuwe laagje spek af, ik wil godbetert misschien wel helemaal stoppen met roken. Ik wil dat die beginnende onderkin er niet meer is én ik wil weer leuke kleren aan. Maar ik wil de vooral nog wat beter voelen over mezelf. Want heel veel is er niet mis mee, maar een beetje aandacht kan dit lijf wel gebruiken.

Moet dat online? Nou nee, niet echt. Maar het kan natuurlijk wel Heeft er zin om iemand mee te doen?
Spannend MEFunny! Je hebt helemaal gelijk: goed in je vel zitten is eigenlijk de sleutel tot meer (op alle gebieden). Ga zo door!

Efa, ik zou het even in de gaten houden de komende tijd. Of je die honger hebt op bepaalde tijdstippen of bij bepaalde emoties. En misschien is het inderdaad een teken dat je lijf meer nodig heeft (kan heel erg verschillen per persoon). Je maakt in ieder geval goede keuzes qua wát je neemt op dat moment. Grappig project ook! Laat maar weten hoe het bevalt, is ook wel iets om te overwegen voor mij

Sparood, denk maar zo: in de magnum reclames heb je toch ook altijd lekkere wijven? Nu ben jij ook zo'n dame!

Misskers, prima en geen dank. Ik hoor het wel als je vragen hebt! Hoe pak je het op dit moment aan qua sporten/eten?

Nou net uit de sportschool gekomen. Maar 45 minuten volgehouden ipv het hele uur, omdat ik erg kortademig ben. Al een week flink last van kriebelhoest (tot kokhalzen aan toe, niet echt de definitie van LW helaas). Moest me daar toch een partij hoesten haha. Nu lekker douchen en aan huidverzorging doen 1 nadeel: de lekkere bodybutter die ik had gekocht vind mijn vriend niet lekker! Najaaaa Ik helemaal blij haha. Maar trek me er niks van aan want ik vind het heeeerlijk ruiken.
Wauw, helemaal goed dit PLW-topic! Lees al een paar dagen mee, maar nu toch ook maar meeschrijven. Veel completer dan eetlijstjes en gewichtentabellen! Ik was een paar jaar geleden flink wat afgevallen en een goede vriendin zei dat ik er zo goed uit zag. 'En niet alleen maar omdat je afgevallen bent, je straalt helemaal!'. En dat, LW's to be, is voor mij Project Lekker Wijf: je fit voelen, blij met jezelf zijn, goed voor jezelf zorgen... en dat dan allemaal uitstralen!
Nou, dat zwemmen vanavond was echt waardeloos. Het was zó druk, en dan ook nog mensen die heel asociaal dachten anderen in te kunnen halen, terwijl het daar veeel te vol voor was. Met als gevolg weer een elleboog of voet in je gezicht. En de banen waren totaal niet ingedeeld op snelheid, wat ook niet bepaald handig was. Na 5 banen (250 meter) heb ik het opgegeven, en toen nog even in het andere bad gekeken waar ook banen zwemmen was, daar nog 1 baan gedaan, maar daar was het ook druk en werd er überhaupt zowat niet gezwommen. Dus in totaal 300 meter gedaan. Woensdag een nieuwe poging. Wel gefietst naar het station (zwembad zit 12 km verderop, en 24 km is toch net even te ver om te fietsen ) ipv de bus, wat ik normaal doe. Niet alleen vanuit LW-overwegingen, maar ook om geld te besparen want dat is ook wel nodig. In de plaats van het zwembad heb ik ook een fiets, dus daar ook van en naar het station gefietst. En toen ik terug zat op de fiets, voelde ik me zowaar (bijna!) een lekker wijf omdat ik zo goed bezig was.
Oooh, die lichamen van die sporsters... Die buiken! Impressive en jaloersmakend!
Jeetje, het aantal LW blijft maar groeien!

Ik hoop dat Nederland klaar is voor ons

Ik heb vandaag weer fanatiek gesport. Eerst krachttraining gedaan en daarna hardgelopen. Al met al 1,5 uur effectief bezig geweest in de sportschool!

Nu in de nachtdienst....dat is over het algemeen 8 uur achter elkaar op mijn krent zitten internetten. Heb een bruin afbakstokbroodje, 2 nectarines en een rode grapefruit meegenomen. Geen snoeperij voor mij tonight!

@Elastiekje: geweldig die bodybutter! Jammer dat je vriend het niet zo lekker vindt ruiken, maar hij went er vast wel aan .

En goed gesport! Ga je woensdag ook weer?

@ lauwtje: welkom! Enne....sit-ups. sit-ups en nog meer sit-ups. Maar vooral een gezond dieet!

@ Sparood: ooohhhhh een Magnum! Stiekem ben ik een beetje jaloers. Ik heb 't IJsmanneke' (dat 's avonds met zijn bus altijd bij ons door de straat komt) met veel moeite weten te negeren/uitblokken. Hij verkoopt Magnums, waaronder de Gold.....oooohhhhh die vind ik zo ontzettend lekker! En ik ga'm ook zeker weer eens eten, maar stel het nog heeeel eventjes uit.

@ Swanlady: 3 goede redenen om niet te sporten. Maar eh....ga je vandaag wel weer ?

@Efa: goed idee om je kast eens uit te mesten. Ik zou het ook moeten doen, maar kom er maar niet toe. net als mijn administratie, pfffff....ik krijg mijn kop er niet omheen. Wat betreft mijn kasten vind ik het feng-shui-principe mooi: zorg ervoor dat er alleen maar dingen in je kast liggen waar je blij van wordt! Ik heb dit principe alleen veel te lang geleden uitgevoerd, dus inmiddels:

@Rasa: Welkom! En geheel eens met LW-definitie: je fit voelen, blij met jezelf zijn, goed voor jezelf zorgen... en dat dan allemaal uitstralen!

@Schaduwlicht: jammer van het zwemmen, maar de beweging heb je sowieso gehad én het LW-gevoel!

@Jata: vandaag weer een dag! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Goedemorgen!

@Gigi bedankt voor je reactie!

Ik begin deze morgen met een espresso (schepje suiker) en magere yoghurt met noten cruesli! Zometeen met de fiets naar werk. Ik ben van plan om om half 10 fruit te eten, tussen de middag een salade. Om 15.00 uur 2 crackers met kipfilet! Avondeten is altijd lastig, woon sinds twee weker weer bij mn ouders (relatie verbroken :( ) dus daar is het eten wat de pot schaft: risotto (hmmmm super lekker!)

Als het vanavond nog droog is ga ik skeeleren!

Iedereen een fijne dag!

Lauwtje
Maak van een mug een vlinder.
Correctie! Geen salade :( 2 boterhammen met kipfilet
Goedemorgen allen!

Vandaag weer nieuwe dag, nieuwe kansen!

Ik ga zo lekker zwemmen met mijn zus en neefje. Ik trek eerst mijn badpak aan en ga dan even baantjes trekken en daarna kleed ik me weer om en ga ik in bikini verder. Kan echt niet zwemmen in badpak

En @ Elastiekje, wat betreft eten... Op dit moment ontbijt ik met crackers, rijstwafels of magere kwark, tussendoor fruit, tussen de middag brood met mager beleg, 's middags een koekje en 's avonds normaal eten. Daarna wil ik nog wel eens een chocolaatje of zo, maar gister niet eens gehad.

Niet zo heel gek, toch? Vraag me wel eens af of ik niet gewoon te weinig eet. Toch eens onder de loep nemen.

Vanavond eet ik bij mijn zus, varkenshaas en gebakken aardappeltjes met veel paddestoelen en champignons. Zal wat meer groente opscheppen naast de gebakken aardappels

Ik heb trouwens bodybutter van Therme, de Lomi Lomi in combinatie met de showergel. Ruikt zooo lekker naar zon, zee en strand :-) Hoef geen parfum meer te dragen!
Oja, nog even over Lekker Wijf-uitstraling en gewicht...

Ik ken een behoorlijk forse meid, ze is echt flink zwaar, al zijn de kilo's mooi verdeeld. Goede kont, flinke bovenbenen en een buikje, maar zij straalt helemaal. Zij vindt zichzelf niet te dik, klaagt nooit over haar dikke kont, drinkt gewone cola, niks light en draagt gewoon strakke leuke kleding.

En dat is haar kracht, ze is gewoon een Lekker Wijf!

Veel mensen die ongelukkig zijn met hun lichaam kruipen ineen, dragen onopvallende kleding, lopen niet meer rechtop en durven de aandacht niet te trekken, maken grappen over hun lichaam, terwijl als je rechtop zou lopen, jezelf goed durft te kleden en schijt aan een ander en je gewicht hebt, dat je veel zelfverzekerder en mooier overkomt!

Dus allemaal schouders recht, kin omhoog en we zien er allemaal alweer een stuk zelfverzekerder, trotser en lekkerder uit!

(Nu heeft die forse meid geen zes onderkinnen, maar een slank poppenhoofdje, snap ik niks van, ik krijg altijd eerst een bolle kop.. Zucht.. Jaloers, neeeeeee hoor, hoe kom je dáár nou bij...)
ik heb ooit de volgende regel ter harte genomen: Zeg geen dingen tegen jezelf die je niet tegen je beste vriendin zou zeggen. Dus wel: je bent wat aangekomen, misschien moet je je sport weer eens oppakken. Maar niet: Jeetje wat een dikke pens domme koe. Waarom zouden we zo hard voor onszelf zijn, het dient geen enkel doel en je wordt er alleen maar onzekerder van.
Mooi gezegd Allis!
Succes (nog)LW-in-wording! Ik lees 'stiekem' mee.

En Lauwtje betreft het avondeten. Mocht de pot wat zwaars voorschrijven kun je met 30-60 minuten sporten de schade redelijke beperken :-)

Nogmaals Succes
Oooh, Allis! Dat is pas een goed advies!
Ik heb geen weegschaal, maar ik geloof niet dat ik ook maar een gram ben afgevallen. Nou ja. Wel: minder hoofdpijn, en wat meer zin om dingen te doen. Dus al wel verbetering. Gezond eten is goed, het hoeft niet meteen tot afvallen te leiden. Natuurlijk moet dat kwabje er uiteindelijk wel af. Of eigenlijk, omgezet in een mooie dikke ronde babybuik, maar goed, ik probeer dat zoveel mogelijk naast me neer te leggen. Nadat ik in de kerstvakantie een miskraam heb gehad, wil het niet lukken om weer zwanger te raken. Helpt niet erg mee aan het lekker wijf gevoel, dat ik het idee heb dat mijn lijf ergens stuk is.

mijn hardloopschoenen zijn onderweg, hoop ik. Nu nog een dag dat het niet zeikt van de lucht en dan ga ik beginnen. Ik moet nog ergens mijn sportbh opdiepen en een horloge/stopwatch en dan gaan we er voor.
woont er iemand van jullie in de buurt van Enkhuizen? dan zouden we samen kunnen skaten/hardlopen/shoppen.
Goed voornemen, allis! En heel mooi gezegd die uitspraak, die houd ik in gedachten. Waarom zou je zo hard voor jezelf zijn inderdaad. Maar wat verdrietig van je miskraam.. ik hoop dat het je snel wel lukt.

Alle andere lekker wijven: wat een goede verhalen allemaal!

@ Efa: ik heb me ook lopen vergapen aan al die strakke lijven op tv gisteren. Moet zeggen dat dat nu ook weer niet echt hoeft, een beetje ronding mag wel. Daar denkt mijn vriend gelukkig ook zo over, dus voor mij geen bodybuildregime voorlopig.

Ik heb gisteren goed gegeten en gisteravond heerlijk een uur lopen zweten in de sportschool. Voelde me weer topfit daarna en ik merk ook aan alles dat ik het allemaal veel beter volhoud dan een paar maanden terug. En vanavond is het dan zover: ik ga hardlopen. Weer of geen weer, ik moet het doen van mezelf. Ik heb het expres ook aan veel mensen verteld, zodat ik niet meer terug kan. Haha. En ik heb er gisteren een extra toastje met kruidenboter op gegeten, dus ik heb geen keus

Het plan is, zodra ik thuis ben van mijn werk mijn sportkleren aantrekken en gaaaaaaaaaaan! Ik ben heel benieuwd.. to be continued.
Trouwens, ik merk echt dat ik hoe meer ik vind dat ik er beter uit ga zien, hoe meer ik er van baal dat niemand iets opvalt Herkennen jullie dat?

Volgens mijn vriend (die het gelukkig wel op valt) komt dat omdat men óf vaak gewoon niet zo goed op je let, óf het niet 'durft' te zeggen (wat natuurlijk vreemd is, want het is een compliment). Hmmm, jammer.. ik merk dat ik inmiddels echt wel een beetje om complimenten sta te springen soms. Best sneu eigenlijk
erg he babydirk, maar als ze zeggen dat je erbeter uitziet denken ze dat je wellicht denkt dat ze daarvoor vonden dat je er slecht uitzag. ofzo. Hee, als jij het maar ziet toch?

het zal wel net zo zijn als met zwanger zijn, je ziet het zelf alláng en het valt niemand op. tot je op zo'n soort keerpunt komt en opeens iedereen er iets van zegt. Nog éven volhouden dus. Je kunt ook je haar opeens een heel andere kleur verven, dan vragenz e je waarschijnlijk of je bent afgevallen.
quote:allis schreef op 07 augustus 2012 @ 11:20:

erg he babydirk, maar als ze zeggen dat je erbeter uitziet denken ze dat je wellicht denkt dat ze daarvoor vonden dat je er slecht uitzag. ofzo. Hee, als jij het maar ziet toch?

het zal wel net zo zijn als met zwanger zijn, je ziet het zelf alláng en het valt niemand op. tot je op zo'n soort keerpunt komt en opeens iedereen er iets van zegt. Nog éven volhouden dus. Je kunt ook je haar opeens een heel andere kleur verven, dan vragenz e je waarschijnlijk of je bent afgevallen.

Hahahaha, dat is nog wel een idee. En inderdaad, misschien omdat ze denken dat jij dan denkt dat ze je eerst dik vonden ofzo.. Nah goed, zo'n groot verschil is het ook nog niet.

Hoop trouwens dat het hardlooptechnisch gezien vandaag een beetje droog blijft. Ik heb er zin in!
@babydirk succes vandaag met hardlopen, ga voor je duimen dat het idd droog blijft ;)

@allis mooie uitspraak! En ik hoop dat het snel zo mag zijn dat je weer zwanger wordt

@schaduwlicht Vervelend is dat hè als mensen zo in de weg staan, ik had dat eerder ook altijd mensen stonden meer te praten dan dat ze aan het zwemmen waren. Maar je mag best trots op jezelf zijn want je hebt toch aardig wat beweging gehad.

@elastiekje Je moet maar zo denken, je hebt in ieder geval bewogen. Alle kleine beetjes helpen! Goed bezig.

@gigi Woh doe je goed, je mag trots zijn op jezelf. Als je er inderdaad voor zorgt dat je lekkere gezonde dingen meeneemt naar je werk is het ook makkelijk om snoepjes te weerstaan.

@lauwtje: Welkom!

Vandaag ga ik er weer vol goede moed tegenaan. Zo ff kijken of het droog is en dan even lekker een stuk hardlopen. Daarna hier maar eens de rotzooi opruimen en even bedenken wat ik vanavond ga eten. Succes vandaag weer LW!
Oeh wat een goede uitspraken hier!

Hoopte dat ik vandaag weer fijn kon bewegen, om mijn baaldagje van gister in te halen, maar helaas mijn rug werkt niet mee. Het voelt alsof ik op het randje sta van wel of niet door mn rug gaan, dus vandaag maar rustig aan doen.

Moet zeggen dat ik er wel echt van baal, want ik wilde echt heel graag mn baaldag inhalen..

Zo eerst maar even luchen met een bakje magere yoghurt met cruesli met noten en misschien daarna wel mijn creativiteit omzetten in een collage met goede motiverende spreuken..

@babydirk ik duim voor je dat het droog blijft!
Allis, wat een goed advies, om niet tegen jezelf te zeggen, wat je ook niet tegen een vriendin zou zeggen.

Kers, ik ken ook wat meiden met overgewicht, die echt mooi zijn en stralen. Daar probeer ik me dus ook aan vast te houden.

Ik ben overigens aangekomen, ipv afgevallen. Begin wat te wanhopen. En ik drink geen alcohol, ik beweeg, let op mijn voeding. Zo stom. Kan niet wachten tot ik mijn kleding weer pas. Als ik net als Efa, alles weggooi, dat niet past, hou ik serieus bijna niks over.

Mijn huis is wel heel opgeruimd aan het raken. Rust in huis, is rust in mijn hoofd. En dan functioneer ik beter en compenseer ik niet met snoepen. Het gaat allemaal zo laaangzaam.

Topic is wel een goede stok achter de deur.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
kookwekker jij bevestigt maar weer eens mijn reden om geen weegschaal te hebben. Voel je je eindelijk goed over jezelf, je doet alles zoals het hoort, verpest dat getal het weer. Wie zegt dat je niet gewoon wat spiermassa hebt bijgekregen ipv vet?

en wellicht gaat er tóch ergens iets niet goed, eet je juist te weinig of voor jou de verkeerde dingen, of beweeg je op een te comfortabele manier, die geen zoden aan de dijk zet. Dan kun je eens overwegen om een afspraak met je huisarts te maken en het probleem voor te leggen, of naar een dietiste te gaan.
Wat een goede uitspraak allis, ik hoop dat je snel weer zwanger bent. Helaas woon ik niet in de buurt, anders hadden we zeker samen kunnen sporten.

Babydirk balen dat niemand nog iets heeft gezegd, maar dat komt vanzelf hoor! En dat jij het zelf ziet is toch veel belangrijker :-)

Ik weeg trouwens iedere dag, maar het gewicht van maandag houd ik aan en schrijf ik op. Zo zie ik hopelijk en dalende lijn. Hier gaat het weer beter, voel me ook weer goed gelukkig!
Ik weeg het liefst nooit. Maar vorige week dus toch gedaan en wil dat op zn vroegst over een maand weer eens doen. Heb overigens wel allerlei streefgetallen aan mezelf opgelegd... Nu ik dit opschrijf realiseer ik me pas hoe onlogisch dat precies is Maar goed, iets moet toch enigzins meetbaar zijn, niewaar?

Dus. Over een maand 10% gewicht er af. Dan zit ik exact op een gezond bmi....

Gaat verder best aardig hier. Begin een soort regelaat en gewoonten te ontwikkelen voor mijn gevoel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven