met arkefly naar Mexico

06-08-2012 17:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee? Was je tevreden..?

We willen comfortclass boeken en zitten te denken om wel of niet een stoelreservering te doen. Vraag me alleen af of het niet gewoon bij het inchecken geregeld kan worden dat ik, mijn vriend en 2 kinderen (3 en 1 jaar oud) bij elkaar komen te zitten? De jongste zit toch al op mijn schoot maar toch...wil niet verdeeld over het vliegtuig komen te zitten.

Ik lees zoveel verschillende verhalen over arke dat ik twijfel of we wel met deze maatschappiij moeten vliegen zo ver.

Ook moet je blijkbaar voor drinken betalen in het vliegtuig?
Ik ben vorig jaar met arkefly geweest en dit jaar ga ik weer met arkefly. Ik heb verschillende vliegtuigmaatschappijen gezien, maar arke is toch mijn favoriet. Vorig jaar hebben wij gewoon op Schiphol ingecheckt en dit jaar online. Als je op tijd op het vliegveld komt dan kan je meestal zelfs je plek kiezen.

Bij bijna elke maatschappij moet je de drankjes betalen, maar dat hangt ervan af waar je hen vliegt. Naar Mexico weet ik niet of dat erbij zit.

Ik vind het in ieder geval een aanrader!
Ik ben afgelopen juni naar Mexico gevlogen, comfort class. Dat was heel fijn die extra beenruimte. Tevens zat er thee, koffie, water en sap inbegrepen. Overige drankjes moest je extra voor betalen. Je kon met eten kiezen uit 2 menu's ipv geen keuze.

Wij hebben thuis de stoelen al 3 weken van tevoren gereserveerd, op Schiphol was dit niet meer mogelijk. Kost wel extra, maar als je bij elkaar wilt zitten, dan zou ik dat zeker doen.

Ons is het prima bevallen, hebben echt niks te klagen gehad.
he he klinkt goed! Je leest zoveel slechte dingen dat ik erg twijfelde....maar je kunt toch ook normaal bij het inchecken nog vragen of ze je bij elkaar willen zetten?

@Makeupyourmind hoelang vloog je erover? En mag ik vragen waar je bent geweest in Mexico?

Ook fijn dat je kunt kiezen uit 2 menu`s!
Hey,

naar Mexico met Arkefly is prima te doen. Ook ik ben afgelopen juni naar Mexico gevlogen, met op de heenweg een tussenstopje op Cuba ,vliegtijd van 14 uur. Op de terugweg hebben we er bijna 10 uur over gedaan.

Zoals eerder vermeld krijg je gewoon je hapje en je drankje en wil je meer dan moet je dit zelf betalen. Op de terugreis(nachtvlucht) krijg je netjes een nachtpakketje.

Over het bij elkaar kunnen zitten heb ik geen antwoord voor je, aangezien ik alleen reisde
Onze heenreis duurde 12,5 uur, waarin een tussenstop in Cuba. Terug vlogen wij er 9 uur over.

Tuurlijk kun je bij inchecken vragen of ze je bij elkaar willen zetten, maar als iedereen zijn stoelen heeft gereserveerd dan zou het zou het zomaar kunnen dat dat niet lukt, dat heb ik veel gehoord de laatste tijd. Het vliegtuig is echt vol hè, er zitten namelijk ook mensen in die naar Cuba gaan. Als je echt bij elkaar wilt zitten zou ik het risico niet nemen.

Wij zijn in Playa del Carmen geweest, waar gaan jullie naar toe?

Ik zou in elk geval zo weer terug willen!
Ik ben met ArkeFly naar Canada gevlogen en dat is me super bevallen.

Bij de vlucht zat gewoon een paar keer warme dranken (koffie en thee) en dan kon je ook water of sap kiezen. Daarnaast kwamen ze nog een keer of 3/4 langs met alleen water of sap en bij de warme maaltijd ook ook. Voor coca-cola of andere drankjes (bier en wijn) moest je betalen.

De warme maaltijd was overigens enorm luxe. Ik kon niet kiezen tussen 2 maaltijden, maar het was een volledige warme maaltijd en daarnaast nog 2 kleine bolletjes met boter en 2x beleg en een toetje.

Tijdens de nachtvlucht kreeg ik ook zo`n pakketje met een deken enzo.

Wat betreft stoelen reserveren kan ik je niet helpen, want ik vloog alleen.

Als ik weer vlieg, ga ik zeker weer met ArkeFly.
Wij hebben dan natuurlijk ook dat tussenstopje...

We gaan tussen playa en canun in...heerlijk al inclusive hotelletje aan het strand.

Nu izt ik dus wel nog te twijfelen om nu wel of geen comfort class te pakken he.....om nu alleen zoveel meer te betalen voor een beetje extra beenruimte...
Doen! Weet niet wat het extra kost maar ik was blij met die extra cm's! Ben naar Curacao gevlogen met mannetje van bijna twee op schoot, ging prima maar was echt wel blij met die extra ruimte!
Ik ook naar curacao, heel goed, behalve t personeel. Maar ged verzorgd hoor.
Wij gaan in september ook met arkefly naar Mexico met comfortclass dus fijn om deze positieve reacties te lezen
Wij gaan volgende week richting mexico en hebben premium comfort class geboekt..moet idd de stoelen nog reserveren. Eigenlijk belachelijk dat je daar weer extra voor moet betalen maar liever dat dan erop gokken en uiteindelijk niet naast elkaar zitten. Ik ben al aan het aftellen!! Zal begin sept mn ervaringen zeker even geven.
Toen ik vorig jaar met manlief naar Griekenland ging, hebben we geen stoelen van tevoren gereserveerd (deden we in het verleden bij de balie, nooit een probleem, zaten altijd naast elkaar). Maar nu zaten we niet eens in dezelfde rij!!!! En uiteraard niemand die wilde ruilen... Maar goed, da's een tochtje van maar 3,5 uur.

Dus als ik jou was zou ik toch stoelen reserveren, you never know... Maar is idd smerige geldklopperij!!
Het is maar net hoe je het ziet... Als ik mijn vlucht met alles erop erin en eraan vergeleek met de KLM vlucht naar Curacao, was Arkefly toch nog goedkoper hoor. Je moet het alleen vantevoren al even meecalculeren en weten dat die kosten er nog bij komen... dan voelt het mss minder als een kat in de zak?
quote:Ugglover schreef op 07 augustus 2012 @ 12:42:

Het is maar net hoe je het ziet... Als ik mijn vlucht met alles erop erin en eraan vergeleek met de KLM vlucht naar Curacao, was Arkefly toch nog goedkoper hoor. Je moet het alleen vantevoren al even meecalculeren en weten dat die kosten er nog bij komen... dan voelt het mss minder als een kat in de zak?

Als ik Nevyn goed lees, dan bedoelt zij meer dat je er met dat incalculeren er nog niet bent. Dat heeft zij immers ook gedaan en van te voren stoelen vast gelegd, maar wel met het effect dat ze alsnog bepaald niet naast elkaar zaten. En ja, kan me indenken dat het behoorlijk zuur voelt als je betaalt met als insteek "dan zitten we zeker naast elkaar" om na betalen te ervaren dat dit allang niet meer kon terwijl je er wel voor betaalt.

Mimiii; het belangrijkste is imho weten over wat voor produkt je praat. Ook in de luchtvaart heb je verschillen. Zo zijn dit soort vluchten van Arkefly nog de typische chartervluchten. Dat en long haul lijndiensten zijn toch andere produkten, imho, net zoals de korte chartervluchten versus short haul lijndienst. Maar ook bijv; welke ervaring heeft men zoal nog meer die een mening over Arkefly geeft. Heeft iemand bijv. alleen ervaring met low cost carriers op short haul europa, dan is men gewoon aan het uitgekleedste produkt wat er is. Dan een keer long haul met Arkefly vliegen is al snel een wereldse belevenis, want steekt erg positief af tegen hun eerdere ervaringen. Heeft iemand op een long haul traject meerdere airlines gevlogen, dan vergelijkt dat alweer anders en zul je bijv. veel sneller iemand minder positief horen zijn. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende wensen en verwachtingen. Het is maar net wat jij wenst, verwacht etc. of Arkefly voor jou een goede optie is of niet.
when you wish upon a star...
Ik heb trouwens ArkeFly gekozen omdat het ¤700 goedkoper was voor 1 ticket dan KLM!
Wij zijn afgelopen oktober met Arkefly naar Mexico gevlogen. Ook comfort class en stoelen gereserveerd.

Ideaal, en zou het je zeker aanraden.

Heenreis duurde 14 uur en terugreis 9 uur.
Pixie, Nevyn had geen stoelen gereserveerd vantevoren. Kheb met de beste ter wereld gevlogen, oa Malaysian, Singapore, Cathay en Emirates, dus kan vergelijken, maar vond het echt helemaal niet slecht, dat Arkefly! Ik had me wel voorbereid op het ergste en mn kind was superzoet dus dat zal meegeholpen hebben.
Ik wil met Arkefly naar Mexico vliegen maar twijfel tussen Economy class en Comfort class.

Wat zijn jullie ervaringen? Krijg je echt meer beenruimte of valt het allemaal wel mee?

Als je geen stoelen reserveert kom je dan gegarandeerd niet naast elkaar of is dat meer een risico dat je niet naast elkaar komt te zitten?
Comfort doen, voor die paar tientjes. En ik kan je niks garanderen helaas, mn glazen bol is kapot...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven