TTTOT 11
woensdag 1 augustus 2012 om 18:43
Nummer 11, het gekken getal. Ook wel passend bij dit kluphuis. Wat dat betreft is elk TTTOT topic een 11.
Ergens, op een mooie open vlakte vinden wij ons kluphuis:
Ieder heeft er zijn eigen slaapkamer. Zelf ingericht en naar eigen smaak te veranderen.
Wij respecteren elkaar en elk ander.
Treed u binnen...
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Angel)
Ergens, op een mooie open vlakte vinden wij ons kluphuis:
Ieder heeft er zijn eigen slaapkamer. Zelf ingericht en naar eigen smaak te veranderen.
Wij respecteren elkaar en elk ander.
Treed u binnen...
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Angel)
dinsdag 7 augustus 2012 om 11:28
dinsdag 7 augustus 2012 om 11:34
Nou, het is maar voor een maand. Heel veel uitzendbureaus vinden het dan onzin. Eigenlijk nog maar 2 weken zeg maar.
Oppaswerk bied ik mezelf ook al voor aan. Alleen het loopt niet echt storm. Wel twee mogelijke gezinnen, maar dat duurt nog wel even voor die weggaan. Ze houden me in hun achterhoofd.
Oppaswerk bied ik mezelf ook al voor aan. Alleen het loopt niet echt storm. Wel twee mogelijke gezinnen, maar dat duurt nog wel even voor die weggaan. Ze houden me in hun achterhoofd.
dinsdag 7 augustus 2012 om 11:40
Maar... het is toch zomervakantie?? Het stikt toch van de baantjes voor een week of twee? En ze betalen ook per week, dus dan heb je je huur zo op je rekening staan.
Heb je uitgelegd hoe belangrijk het voor je is? Gewoon iedere dag terug gaan hoor! Steeds opnieuw vragen of er al iets is. Dan begrijpen ze dat je het echt wil.
Heb je uitgelegd hoe belangrijk het voor je is? Gewoon iedere dag terug gaan hoor! Steeds opnieuw vragen of er al iets is. Dan begrijpen ze dat je het echt wil.
dinsdag 7 augustus 2012 om 11:48
Peacy, je kunt het meid! (Ik zie bij verschillende winkels in de omgeving briefjes hangen, misschien gewoon even langslopen?
Ik zit hier met een spinnende kat op mijn schoot, heerlijk. Enige nadeel is de vele witte haren op mijn zwarte topje...
Suus wat leuk dat je zelf ook nog een bijdrage kan leveren in de ontwikkelingen binnen het bedrijf. Mijn moeder heeft ooit meegeholpen aan een kookboek voor en door gehandicapten, er is een normale versie en een versie waar alles in 5 stappen is uitgelegd (inclusief boodschappen doen/voorbereiden). Was erg leuk om te lezen.
Ik zit hier met een spinnende kat op mijn schoot, heerlijk. Enige nadeel is de vele witte haren op mijn zwarte topje...
Suus wat leuk dat je zelf ook nog een bijdrage kan leveren in de ontwikkelingen binnen het bedrijf. Mijn moeder heeft ooit meegeholpen aan een kookboek voor en door gehandicapten, er is een normale versie en een versie waar alles in 5 stappen is uitgelegd (inclusief boodschappen doen/voorbereiden). Was erg leuk om te lezen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
dinsdag 7 augustus 2012 om 13:57
Afwijzingen zijn ook klote! Maar laat je er alsjeblieft niet door ontmoedigen. Het hoort er nu eenmaal bij. Zeker in deze tijd.
Denk na over hoe je jezelf wil verkopen. Wat zijn jouw sterke kanten? Welke waarden vind je belangrijk? Houd die dingen in gedachten als je weer een uitzendbureau of sollicitatie bij een bedrijf binnen loopt. (Met rechte schouders en opgeheven hoofd. Dan zie je er niet alleen sterker uit, zo voel je je dan ook!).
Denk na over hoe je jezelf wil verkopen. Wat zijn jouw sterke kanten? Welke waarden vind je belangrijk? Houd die dingen in gedachten als je weer een uitzendbureau of sollicitatie bij een bedrijf binnen loopt. (Met rechte schouders en opgeheven hoofd. Dan zie je er niet alleen sterker uit, zo voel je je dan ook!).
dinsdag 7 augustus 2012 om 14:43
Maar hoe wil je jezelf dan verkopen als je niet kunt vertellen wat je sterke kanten zijn? Dat is overigens ook een vraag die je bij iedere sollicitatie kunt verwachten. Hoe duidelijker jij daar antwoord op kunt geven, hoe groter de kans op werk. Nu en in de toekomst. Het is echt belangrijk dat je jezelf toestaat hier over na te denken en iets over op papier te zetten zodat je het niet vergeet.
Les 1 van tante Yezka:
Bescheidenheid is een kwaliteit die op de arbeidsmarkt NIET wordt gewaardeerd. En onzekerheid al helemaal niet.
Dus kom op! Ik wil minimaal drie sterke kanten/ kwaliteiten van je horen.
(Ik sta op het punt terug te gaan naar de camping, maar ik ga pas als ik er drie heb gehoord, dus laat me niet te lang wachten, svp).
Les 1 van tante Yezka:
Bescheidenheid is een kwaliteit die op de arbeidsmarkt NIET wordt gewaardeerd. En onzekerheid al helemaal niet.
Dus kom op! Ik wil minimaal drie sterke kanten/ kwaliteiten van je horen.
(Ik sta op het punt terug te gaan naar de camping, maar ik ga pas als ik er drie heb gehoord, dus laat me niet te lang wachten, svp).
dinsdag 7 augustus 2012 om 15:06
Nu nog drie , maar hou daarbij je laatste baan in gedachten. Welke eigenschappen/kwaliteiten waren daar belangrijk? Moest je daar goed overzicht kunnen houden, of juist oog hebben voor details? Wat voor soort werkzaamheden deed je daar en wat moest je daar dus voor kunnen? Moest je bijvoorbeeld boze mensen telefonisch te woord staan? Dingen organiseren/plannen? Enz.
dinsdag 7 augustus 2012 om 15:10
Nu nog 3?
Mijn laatste baan was administratief.
Handigheid met computers was een pré, maar ik heb mijn ECDL-Basisdiploma (word/excel/pp), daar kan ik goed mee omgaan.
Boze mensen aan de telefoon: check. Ging de ene keer beter dan de andere keer.
Ik moest mijn eigen werkzaamheden kunnen organiseren/plannen, maar daar heb ik nog wat moeite mee.
Vriendelijkheid, vrolijk zijn waren wel belangrijk. Collegialiteit wat minder.
Oh: en niet bang om te werken, ik wilde best een keer in de productie helpen als dat moest (hoefde nooit, maar toch)
Mijn laatste baan was administratief.
Handigheid met computers was een pré, maar ik heb mijn ECDL-Basisdiploma (word/excel/pp), daar kan ik goed mee omgaan.
Boze mensen aan de telefoon: check. Ging de ene keer beter dan de andere keer.
Ik moest mijn eigen werkzaamheden kunnen organiseren/plannen, maar daar heb ik nog wat moeite mee.
Vriendelijkheid, vrolijk zijn waren wel belangrijk. Collegialiteit wat minder.
Oh: en niet bang om te werken, ik wilde best een keer in de productie helpen als dat moest (hoefde nooit, maar toch)
dinsdag 7 augustus 2012 om 15:22
Ok,
4. Goed met computers
5. In staat om te gaan met telefonische agressie
6. Bereid hard te werken, ook eventueel buiten het eigen takenpakket.
7. Opgewekte werkhouding.
8. Collegiaal.
Nu komen we ergens.
Wat door werkgevers ook zeer gewaardeerd wordt is:
flexibliliteit (klinkt ook door bij de dingen die je noemt. Kan deze erbij?)
zelfstandigheid (zal nog iets ontwikkeld moeten worden, denk ik, dus denk daar vast overna)
betrouwbaarheid (kom je op tijd, houd je je aan afspraken?)
verantwoordelijkheidsgevoel (dus verantwoordelijkheid nemen voor dingen die niet goed zijn gegaan, maar ook wat wel goed gaat!).
4. Goed met computers
8. Collegiaal.
Nu komen we ergens.
Wat door werkgevers ook zeer gewaardeerd wordt is:
flexibliliteit (klinkt ook door bij de dingen die je noemt. Kan deze erbij?)
zelfstandigheid (zal nog iets ontwikkeld moeten worden, denk ik, dus denk daar vast overna)
betrouwbaarheid (kom je op tijd, houd je je aan afspraken?)
verantwoordelijkheidsgevoel (dus verantwoordelijkheid nemen voor dingen die niet goed zijn gegaan, maar ook wat wel goed gaat!).
dinsdag 7 augustus 2012 om 15:44
1. Kan goed luisteren
2. Behulpzaam
3. Zorgzaam.
4. Goed met computers
8. Collegiaal.
9. Betrouwbaar.
10. Flexibel.
Tadaaaaaaa! Zonder al te veel moeite al 10 positieve punten!
Die zou ik maar eens opschrijven en op je spiegel plakken (oid).
Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid moeten we dan maar eens over nadenken hoe je die kunt verbeteren. Oh ja, en plannen.
Dus, verbeterpunten zijn:
1. zelfstandigheid
2. verantwoordelijkheid nemen (en omgaan met critiek).
3. plannen
Dit zijn drie punten die je heel goed thuis (en hier met ons) kunt oefenen.
En een uitstekende manier om je zelfstandigheid te vergroten is het vinden van werk. Komt dat even goed uit! Daarmee neem je dan ook gelijk verantwoordelijkheid voor je eigen situatie. Twee vliegen in één klap.
2. Behulpzaam
3. Zorgzaam.
4. Goed met computers
8. Collegiaal.
9. Betrouwbaar.
10. Flexibel.
Tadaaaaaaa! Zonder al te veel moeite al 10 positieve punten!
Die zou ik maar eens opschrijven en op je spiegel plakken (oid).
Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid moeten we dan maar eens over nadenken hoe je die kunt verbeteren. Oh ja, en plannen.
Dus, verbeterpunten zijn:
1. zelfstandigheid
2. verantwoordelijkheid nemen (en omgaan met critiek).
3. plannen
Dit zijn drie punten die je heel goed thuis (en hier met ons) kunt oefenen.
En een uitstekende manier om je zelfstandigheid te vergroten is het vinden van werk. Komt dat even goed uit! Daarmee neem je dan ook gelijk verantwoordelijkheid voor je eigen situatie. Twee vliegen in één klap.
dinsdag 7 augustus 2012 om 16:14