Gedumpt

08-08-2012 10:49 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft het afgelopen woensdag uitgemaakt, hij zag de relatie niet meer zitten; hij twijfelde zo nu en dan over de relatie omdat er veel ruzies zijn geweest in het verleden die hij moeilijk kon verwerken. Hij had 3 dagen thuis gezeten (ziek gemeld van werk) en zitten nadenken over ons, wat nu het beste was. Ik heb zo het idee, dat hij de relatie heeft gestopt omdat het allemaal niet meer vanzelf ging, hij moest ergens aan 'voldoen' in zijn ogen, daar constant aan denken, en dat frustreerde hem, bij elke stap vooruitdenken. Hij wilde het liever nu uitmaken, dan wanneer we al kinderen zouden hebben bijvoorbeeld en dacht dat dit de beste keuze was.

Hij zei dat zijn gevoel voor mij minder was geworden, dat hij ons meer zag als maatjes dan als vriend en vriendin.

Op mijn verzoek is hij vrijdagavond blijven slapen, we hebben seks gehad, zaterdag zijn we op het strand gaan uitwaaien en het was alsof er niks aan de hand was, natuurlijk werd ik af en toe emotioneel en trooste hij mij met knuffels en kusjes, maar we konden nogsteeds ontzettend met elkaar lachen.

Het afscheid met onze ouders was erg emotioneel, hij huilde en ik huilde. Toen ik de opmerking maakte: '' ik vind het zo jammer, om hier niet meer terug te komen '' zei hij '' maar dat weet je toch helemaal niet ''. Ik heb hem gevraagd, het mij te vertellen wanneer hij mij zal gaan missen, dit beloofde hij mij. Ik vroeg of hij het dan opnieuw een kans wilde geven, hij zei toen: '' misschien wel, misschien als ik alles over een maand op een rijtje heb, dat ik dan weer wel helemaal kan gaan voor de relatie '''. Ons afscheid was erg emotioneel, hij huilde en bleef me kussen op mijn mond en voorhoofd, hij hield me zo stevig vast, dit had ik nog nooit eerder zo gevoeld, ik kreeg onwijs het idee dat hij er niet 100 procent achter stond om mij te laten gaan.

's Avonds stuurde hij mij nog een berichtje: '' slaap lekker, droom fijn en ik hou van jou '' wat ik vreemd vond, hij had het immers zelf uitgemaakt, maar ik reageerde op dezelfde manier terug. Maandag heb ik geen contact met hem gezocht, en hij ook niet met mij, totdat ik dinsdagmiddag een berichtje kreeg: '' hee Nijntje, hoe gaat het nu met je? '' ik heb geantwoord dat ik me weleens beter heb gevoeld en hoe het met ging, hij antwoordde met '' oh oke, met mij gaat het wel aardig ''. Ik vroeg of hij het zijn vrienden al had verteld, hij antwoorde dat een vriend had gezegd: '' oow rot zeg man, maar komt wel weer goed hoor '' waarna ik vroeg '' wat bedoelde hij daarmee, goed met ons, of goed met jou? '' hij antwoordde: '' ik denk dat hij met mij bedoelde '', ik zei: '' ooh jammer '' waarop hij antwoordde: '' jaa ''. Ik vroeg of hij het raar vond, om ineens niks meer van elkaar te horen, geen berichtjes niet afspreken etc. of dat hij het wel prettig vond, hij antwoordde: '' is ff wennen, maar als ik eerlijk ben, is ook wel ff prettig ''. Ik vroeg wat hij bedoelde met '' ff prettig '' waarop hij antwoordde met: '' nou, gewoon alles even op een rijtje krijgen ''.

Denken jullie, dat als ik in eerste instantie alle contact van hem af laat komen, net zoals ik dat gisteren heb gedaan, dat deze man dan weer een zwak voor mij zal krijgen en terug zal komen? We hebben nogsteeds die enorme klik, en als hij alles op een rijtje krijgt, zal hij mij dan niet gaan missen? Of denken jullie; dit is einde verhaal. Ik zeg niet dat ik niet door zal gaan met mijn leven, dat zal ik absoluut doen, maar een klein beetje hoop houden dat hij misschien wel terug zou willen komen, zou toch wel fijn zijn, ik ben nogsteeds gek op deze man, en hou zielsveel van hem.

Hij zegt contact te willen houden, waarop ik steeds antwoord dat hij maar contact moet zoeken, want ik wil hem de mogelijkheid geven om mij te gaan missen, en dat kan niet als ik steeds contact zoek, waarop hij zegt '' ooh '' maar het gaat dus al de goede kant op, want hij heeft al het eerste contact weer gelegd, ik weet niet wanneer het volgende contact zal zijn, maar dat zal ik denk ik weer, van hem laten afhangen.

Hij zegt nogsteeds van mij te houden, maar niet meer zoveel als eerst. Maar als hij mij zal gaan missen, dan zal hij toch vast voelen wat hij kwijt is?

'je weet pas wat je mist, als je het niet meer hebt'.

Hierbij is hij momenteel best gestressed op zijn werk, wat ook nog een rol heeft kunnen spelen in zijn beslissing, en kreeg ik een beetje woorden met zijn moeder, waarna ik hem vroeg om een verklaring, hij reageerde hier toen heel paniekerig op '' hij moest overal altijd tussen zitten, waarom kon niemand hem met rust laten ''.

In het verleden heeft hij mij veel gevraagd om hem na ruzies even zijn rust te gunnen, ik kon dit niet en bleef hem dagelijks berichtjes sturen en smeken om af te spreken. Als hij nu ziet dat ik hem zijn rust gun, zal hij dan ook zien, dat ik mijn beloftes wel kan houden en dat er dan misschien toch een hoopvolle toekomst in het verschiet ligt?
Huh? Volgens mij is dit de derde keer dat dit voorbij komt? Wat wil je nou nog horen?
Niet om lomp te zijn, maar je hebt hier toch al een topic over?
Jezus mens... Laat t los!!
Ik word al moe van je OP; en ik denk hij van jou. Je hebt hem verstikt. Les voor de volgende relatie, maar met deze man heb je je kaarten denk ik voorgoed verspeeld.
Lieve schat, wat wil je nu horen? De enige die je dat kan vertellen is hij. En hij heeft gezegd dat je hem met rust moet laten.

Waarom wil je hem niet geloven en respecteer je hem niet?

Als je de hele tijd contact op gaat nemen werkt dat alleen maar avarechts. Jij lijkt dan de gekke 'stalker' en hij voelt zich alleen maar gesterkt in zijn beslissing dat de relatie eindigen de beste keus was.
Ik zoek juist ook geen contact? Hij heeft juist met mij contact gezocht gisteren en ik laat hem volkomen met rust.

Hij heeft niet gezegd dit keer, dat ik hem met rust moet laten, in tegendeel, hij heeft nu juist zoiets van: 'we kunnen toch gewoon contact houden', maar ik heb er juist voor gekozen, wat ik hem ook gezegd heb, om het contact niet van mij kant af te laten komen, maar van zijn kant.

Daarom juist, hij is weer contact met mij aan het zoeken! Maar ik weet niet waarom!
Wil je nu echt niet luisteren naar alle adviezen die jou al zijn gegeven in je vorige topic(s) hierover???
Dan vraag je dat toch aan hem. Wat wil je van me? En ben je je bewust dat dit heel verwarrend is voor mij aangezien jij het hebt uitgemaakt. Kijken wat hij zegt. Want dit is niet eerlijk tegenover jou, natuurlijk.
Okee, dat is een hele goede, dankjewel! Want hier word ik ook inderdaad alleen maar onzekerder door, bij alles wat hij doet en stuurt krijg ik weer een kleine beetje (valse)hoop. Bedankt.
Je vraagt aan hem of hij het raar of prettig vindt dat er geen contact is. Hij antwoordt dat hij het prettig vindt en jij vraagt vervolgens om dat "ff prettig" te definieren? Als jullie hele relatie er zo uitzag dan kan ik begrijpen waarom hij het niet meer zag zitten. Wat vermoeiend....
quote:Waldorf114 schreef op 08 augustus 2012 @ 11:11:

Je vraagt aan hem of hij het raar of prettig vindt dat er geen contact is. Hij antwoordt dat hij het prettig vindt en jij vraagt vervolgens om dat "ff prettig" te definieren? Als jullie hele relatie er zo uitzag dan kan ik begrijpen waarom hij het niet meer zag zitten. Wat vermoeiend....Wat een onzin, ik ken de persoon toch op dit gebied, en weet dat hij met ''ff'' iets anders bedoeld, of onzeker is over wat hij zegt. Dus dat ik ernaar vraag is niet typerend voor de breuk van onze relatie.
Nijntje, wat Waldorff bedoelt is dat jij alles geanalyseerd wil hebben, elk woordje. Als jij dat in de relatie ook deed, dan kan het zijn dat je ex daar oververmoeid van is geraakt. Het lijkt mij ook enorm vermoeiend, als ik elk woordje moet gaan uitleggen (en nog 10x). Want je doet het hier ook; je opent meerdere topics over hetzelfde en blijft dezelfde dingen vragen terwijl er allang antwoord op is gegeven. Snap je dat mensen dat niet goed trekken? Mensen haken af, net wat je ex ook gedaan heeft..

Je hebt een controleprobleem!
Blijkbaar heb je dit al vaker gepost, en ik snap wel waarom: je hoopt dat hij bij je terugkomt, maar je bent onzeker en je hoopt dat wij allemaal zeggen: "nou, aan deze signalen te zien wil hij je vast weer terug, wij denken dat het goed komt". Om je er dan zekerder over te voelen.

Helaas kunnen wij daar niks over zeggen, wij weten toch niet wat zijn intenties zijn. Het klinkt inderdaad alsof jullie nog heel veel om elkaar geven en alsof hij niet heel definitief is met z'n besluit, maar de tijd zal het leren denk ik.

Geef hem tijd en rust en ook jezelf, en als het meant to be is....
Zo te lezen zit je hier heel erg mee. Jij wilt hem terug. Hij geeft onduidelijke signalen in de vorm van aantrekken en afstoten.

Mijn ervaring is; ga verder met je eigen leven. Laat hem los. Zoek geen contact. Als hij je wilt, meldt hij zich wel. Zo niet dan wordt je vast gelukkig met iemand anders. (ja, dat kinkt nu heel vreemd, maar geloof me, er zijn ook andere leuke, knappe, lieve, aardige, grappig mannen waarmee je een ongelofelijke klik hebt)

Het is nu gewoon heel zuur. Pak jezelf op. Bel je oude vriendinnen. Ga leuke dingen doen. En begin je eigen leven.

Succes! XXXX
Ik denk dat hij het zielig vindt voor jou omdat hij weet dat het niet jouw keuze was om uit elkaar te gaan. Daarom geeft hij jou een beetje 'nazorg'. En hij zal heus ook nog wel wat om je geven maar na alles wat je geschreven hebt, krijg ik toch sterk de indruk dat hij echt geen relatie meer met je wil.

Sterkte!
Neem afstand.. neem afstand...

Absence is to love what wind is to fire. When its a small fire, the wind kills it but when its a real fire, the wind intensifies it.

Ooit gehoord in een niet zo diepgaande serie "The City" op MTV, maar het is wel waar..
Alhoewel vrouwen vaker de relatie verbreken, zijn mannen standvastiger wanneer ze dit zelf doen.

Hij wil niet met je zijn, anders had hij de relatie niet verbroken. Ook al laat je hem met rust, de kans dat hij terugkomt is nihil. Dat hij vriendelijk doet/deed komt omdat hij zo is, niet omdat hij nog bij je wil zijn.

Ga je op jezelf richten. Daar heb je het meeste aan.
quote:apetina schreef op 08 augustus 2012 @ 11:56:

Neem afstand.. neem afstand...

Absence is to love what wind is to fire. When its a small fire, the wind kills it but when its a real fire, the wind intensifies it.

Ooit gehoord in een niet zo diepgaande serie "The City" op MTV, maar het is wel waar..Ik denk alleen dat het misschien ook nog wel eens zo kan zijn dat de man in kwestie er echt klaar mee is en dat als er afstand is dat beide personen hun leven weer kunnen oppakken en zich kunnen richten op iets waar ze wel 100% voor willen gaan. Door de afstand kan ook juist duidelijk worden dat het een heel goede keus was om uit elkaar te gaan. Het hoeft dus niet zo te zijn dat als TO afstand houdt, dat haar ex dan weer keihard terug komt rennen. Voor hetzelfde geldt ziet hij het dan juist als de kans om even op adem te komen en vervolgens verder te kunnen met zijn eigen leven zonder dat zijn ex vriendin nog steeds in zijn buurt hangt. Dat hij nog contact met haar zoekt kan zijn omdat het nog vertrouwd is en omdat hij haar zo min mogelijk pijn wil doen. Wellicht heeft hij voor zichzelf allang al besloten dat het een goede keus is geweest, maar wil hij TO niet te hard aanpakken. Dan blijf je maar in zo'n cirkeltje hangen.
Excuses voor het niet geweldig quoten.

Ik denk dat ex van TO inderdaad al stukken verder is en dat de liefde bij hem dus wat minder is.

Maar afstand moet hoe dan ook. Niet om hem terug te winnen, maar om zelf sterker te gaan staan! Dat bedoel ik met die quote eigenlijk te zeggen. Afstand is hoe dan ook de enige en beste optie.

En dan niet alleen 'letterlijk' afstand van hem. Maar ook in je hoofd bedenken dat het mogelijk niet meer goed komt!
quote:ohne_stimme_weer schreef op 08 augustus 2012 @ 11:59:

Alhoewel vrouwen vaker de relatie verbreken, zijn mannen standvastiger wanneer ze dit zelf doen.Ooit eens gelezen: mannen zetten een punt, vrouwen een komma.
Het derde topic over hetzelfde onderwerp, waarom?

Verder sterkte.
Dit is nu al de 3e keer dat je een topic opent over het zelfde verhaal.

Zet een punt achter die vent en ga door met je leven.

Je bent veel meer waard dan een vent die je een onzekere toekomt in het vooruitzicht stelt.

Als je met hem getrouwd bent kan hij ook niet bij elke ruzie weghollen en dagen rust willen.

Zoek een echte vent en geen mietje.

Stuur hem een sms en vraag of hij jou nu met rust wil laten. Blokkeer hem en verwerk en ga verder.

Maar open geen 10000 topics over een onzekere gozer.
Nijntje, zou je echt willen dat hij bij je blijft omdat jij dat wilt of omdat niet zonder hem kan? Ik heb liever dan mijn vriend bij me is omdat hij het zelf wil. Ik weet dat het cliché is, maar als hij écht van je houdt komt ie vanzelf wel terug. Zo niet, dan is hij ook niet gek genoeg op je en dus de moeite niet waard. LAAT HEM LOS. Elke toenadering naar hem doet afbreuk aan je eigenwaarde. Tuurlijk wil hij jou niet kwetsen, dat wil niemand, maar ik maak toch echt op dat het voor hem niet meer hoeft. Ik sluit me aan bij de rest: afkappen. Nummer blokkeren, spullen (laten) ophalen, paar dagen dronken op de bank jankend SATC kijken en dan is het klaar. Dan ga je verder.

Ik snap dat het misschien niet is wat je wil horen, maar ik zie geen andere optie. Ik heb hetzelfde gehad, was kapot van verdriet en o god mijn wereld stortte in. Ik heb alles uit zelfbescherming afgesloten, zijn facebook geblokkeerd, Whatsapp geblokkeerd, met een boog om zijn huis rijden als ik er voor langs moest. En na een tijdje ben je gewoon gelukkig zonder hem. Aan jou de keus hoe lang dat duurt.
Hij houdt Jou warm, tot er een ander konijntje langs komt
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven