Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?

Heerlijk vakantie aan het vieren! Hardlopen gaat ook goed. Ik zit nog steeds lekker in mijn ritme met 3z per week. Kan thuis pas kijken wat de afstanden en het tempo is. Ik zie dat jullie ook lekker rennen :-)
Haaaaai Isa!

Wat gezellig dat je even langskomt. En wat fijn dat het zo een lekkere vakantie is en ook nog het hardlopen lekker gaat! top combi!

femz21 voor het hardlopen was ik (fervent) lid van de sportschool hoor. Dus ik had al wat spieren gekweekt. Ik vind wel dat hardlopen meer met me doet dat cardio fitness. haha het moet wel wat effect hebben hoor!

Anyway vandaag nog gerend. Ik heb een wat kleiner rondje gedaan 7,5 km (8,7 km/u). Want nadat ik afgelopen zondag, dinsdag en donderdag had gerend vond ik 10 km echt wat teveel van het goede merkte ik. Anyway, morgenvroeg vertrek ik ook lekker op vakantie en mijn renkleren en schoenen zijn ingepakt. Zin in! Spreek jullie over drie weken (of eerder als ik wifi kan vinden )

Doehoei! Laterrrr
Ik heb vandaag mijn intervaltraining gedaan, nog wel rustig ivm lies, maar nergens last van gehad. Ook niet met de versnellingen, dus ik ben blij. Ging verder niet snel hoor (8km/u), maar ben al lang blij dat de lies nu over lijkt te zijn.

Heb nu weer 2 rustdagen en daarna pak ik de training weer op zoals normaal en ga ik ook weer proberen wat harder te gaan.

Ik moet toch naar die 5km in een half uur :p
@ bee-tje: veel plezier op vakantie en hopelijk kun je het in ieder geval een beetje bijhouden
quote:Missprincesa schreef op 02 augustus 2012 @ 11:47:

[...]

Ik las gisteren op een ander topic dat je hardloopconditie de eerste 2 weken best wel snel achteruit gaat, maar daarna veel minder snel. Of je 2 weken of 4 weken niet hardloopt schijnt dan ook niet veel uit te maken.

Dus misschien valt het allemaal wel mee

Nog meer goed nieuws: de conditie die je wel hebt verloren heb je ook binnen no time weer terug.Ohh, dit had ik beter niet kunnen lezen, haha. Maar goed, ik ben gisteren weer voor het eerst geweest. Heel rustig begonnen (was bang dat het slecht zou gaan) en heb een les van Evy gedaan met 10-10-12. De eerste 10 vielen even tegen, de rest liep ik bijna fluitend! Dus al met al valt het reuze mee! Ga nu vrijdag een poging doen om 15-20 te lopen...rustig opbouwen naar 35-40 minuten. Heb nu wel wat last van mijn spieren, maar da's wel fijn als teken dat ik weer in beweging ben gekomen. Door de vakantie en het niet sporten ben ik bijna 2.5 kilo aangekomen, die hoop ik er weer snel af te rennen.
quote:bee-tje schreef op 02 augustus 2012 @ 19:23:

Nou het werden dus 43 minuten ipv 45 minuten want ik was al thuis. Ik vond dat het echt slecht ging. Ik speelde zelf heel even met het idee om halverwege te gaan lopen. Maar dat ik vorige week al gedaan en dat vond ik dus echt niet meer kunnen. Met moeite volgehouden. Thuis bleek waarom het zo zwaar was: persoonlijk record Yay! Maar liefst 8,9 km p/u gerend! Duh daaaarom ging t zo slecht. Heeeel hard van start gegaan gewoon. Ben helemaal blij!

Iemand anders nog gerend???Haha, inderdaad niet gek dat het zo zwaar was. Maar wel bijna tot het einde volgehouden, da's super : cheer2:
Mp, volgens mij ging je vandaag weer lopen: succes. Hopelijk krijg je geen klachten!

Bee, knap hoor je hardloopschoenen mee op vakantie!
Vandaag les 7 gelopen (30 min), ging helemaal niet lekker. Doordat ik de afgelopen lessen extra langzaam was gegaan ivm pijn in de lies, wou ik vandaag toch weer het oude tempo proberen, liefst nog iets sneller. Maar ik kon het goede tempo helemaal niet meer vinden. Na een minuut of 3 was ik al buiten adem; te snel. Toen een stuk langzamer; mijn 'blessure' tempo, te langzaam..weer iets sneller..te snel...en zo ging het de hele les door. Met moeite de les kunnen volmaken :(

Tot overmaat van ramp kreeg ik tijdens het uitwandelen weer last van mijn lies. Zucht. Tijdens het hardlopen niks van gevoeld.

Ik denk dat ik vrijdag les 8 loop en dan weer 2 rustdagen en dan gewoon maandag weer opnieuw met les 7.

Dan zit ik ook weer op mijn 'vaste' dagen (ma, wo, vrij)
Ik heb vanmorgen ook weer gelopen, ging best lekker! Op het programma stond eigenlijk 6x 2 min rennen met steeds 2 min wandelen tussendoor. Ik kom alleen voor geen meter in het ritme als ik steeds wandel, dus heb er 3x 6 min rennen met 2x 2 min wandelen van gemaakt.

Uiteindelijk 23 min bezig geweest, 3,4 km gelopen en 8,4 km/u!

MP, balen dat je toch weer last kreeg van je lies! Wat heb je er precies aan?
@ femz: goed zeg, je gaat ook al behoorlijk snel (in vergelijking met mij), ik heb dat tempo zonder wandelen

Ik weet niet precies wat ik met mijn lies heb, krijg er een stekende pijn in. Het stomme is dat ik er met het hardlopen niet echt last van heb, maar tijdens het wandelen erna gaat het pas pijn doen.
Ik heb iets gelezen over liesproblemen. Als ik terug ben van vakantie zal ik dat hier even neer zetten. Na mijn laatste berichtje ben ik ziek geworden en heb een paar dagen niet kunnen rennen, mar heb het alweer opgepakt. Ik heb nog een weekje vakantie.

@ isaa, ik ben benieuwd
Les 8 gelopen, liep erg lekker. Wel weer wat langzaam achteraf, maar ja daar probeer ik minder naar te kijken (en toch ben ik elke keer teleurgesteld :p); 8km/u. Toch wel mooi 41 min gelopen, afstand 5,5km. Verste tot nu toe

Ik vraag me trouwens af, als ik helemaal niet meer naar mijn snelheid kijk en ook niet actief probeer om sneller te lopen. Zou ik dan, wanneer ik 10km kan lopen, de 5km sneller doen dan nu?
Goed bezig hoor MP!

Ik merk dat ik mezelf echt een schop onder m'n kont moet geven zo in de vakantie. Straks als school en werk weer begint komt er hopelijk wat meer ritme in!

Ik weet niet of je dan sneller gaat, ligt eraan of je je tempo aanpast als je dan 5km gaat lopen. Als je je 10 km tempo loopt zal je gewoon minder moe zijn

Haha ik had ook echt hard gerend hoor! Tussendoor riep m'n telefoon de tussentijd door zeg maar, zegt ie 6,3 km per uur... Ik zwaar gefrustreerd want ik liep zo hard. Is het 6,3 min over een kilometer in m'n huidige tempo haha!

Frustratie over t tempo maakte wel dat ik extra m'n best ging doen
@ mp ik zou me nu echt nog niet druk maken om je tempo. Het is niet zo dat als je nu je duur uitbreid tot 10km dat je dan automatisch sneller loopt op een 5km. Ik zou eerst gewoon rustig uitbreiden tot de 10 en dan kun je daarna een schema zoeken om je 10km sneller te kunnen lopen. Maar zoek dan wel een reeel schema. Als je nu dus bijv 75 minuten over een 10km doet pak er dan niet een schema bij om het in 50 minuten te halen. Succes!
Haha fem, ik snap dat als je in hetzelfde tempo blijft lopen, dat die 5km dan niet sneller gaan :p. Maar ik bedoel dus of je het dan automatisch sneller kan (volhouden). Als ik nu op 10km/u hardloop dan ben ik al vrij snel buiten adem en moet ik wat langzamer gaan.
@ judith, ja ik probeer me echt niet druk te maken om die snelheid, maar dat lukt me niet :(

Ik heb me nou voorgenomen om er alleen op te letten bij het korte rondje (30 min) en niet meer bij het lange rondje en de interval. Hopelijk wat minder frustraties op die manier. Waarschijnlijk ook beter voor m'n lies, want elke keer als ik sneller ben gegaan voel ik hem toch weer.

Vandaag trouwens nauwelijks last van de lies, heeeeel iets tijdens het uitlopen, maar niet veel. Denk dat ik er bijna vanaf ben als ik het de komende week nog even rustig aan doe.
Hallo? Is hier iemand?

Ik heb vandaag weer m'n interval les gedaan. Ging eigenlijk best lekker, hoewel ik 8x versnellen wel heel vaak vind :p

Tussen 2 intervallen zat ook maar 3 seconden normaal tempo. Toen evy zei dat ik weer moest versnellen dacht ik echt: uh...weet je het zeker?

En er zat ineens een heeeeeeeeeele lange interval bij (die ik overigens niet uit heb gelopen, want ik dacht dat Evy gewoon vergeten was om te zeggen dat je moest stoppen...)
Ik ben weer terug van vakantie, ik heb het heerlijk gehad en ondanks dat het warm was ook lekker gelopen.

De temperatuur kwam ook s'nachts niet onder de 25 graden, dus best wel warm. Maar om 7 uurs'ochtends langs en op het strand was het goed te doen.

Echt genoten van het lopen, het was opvallend druk met lopers en (snel)wandelaars.

Morgen weer gewoon in mijn vertrouwde omgeving een duurloop van 30 minuten en dan weer verder met het 4EM schema van Renate.

@mp, balen van je lies, verstandig dat je het tempo even laat voor wat het is, dat komt vanzelf wel.

@Isa, ook lekker bezig op vakantie

En de rest natuurlijk ook
Hee meiden, is er ook een goeie app voor android? Ik loop nu op een waardeloze app; running coach ofzo. Ik kan mijn intervals niet varriëren, wat ik in deze opbouwende fase juist wel wil. iemand tips? ik heb al verschillende geprobeerd, maar dat werkte niet helemaal.
Ik gebruik RunKeeper voor de iPhone, maar deze app is er ook voor Android.

Ik ben er zeer tevreden over.
Oke, het punt wat ik bij die app is dat hij dus bij houd welke afstand je rent, en daarvoor dus gps nodig hebt, wat meer MB's kost en wanneer je een aantal keer per week hard loopt je MB's dus heel snel opraken. Kan dit hierbij ook uitgeschakeld worden??
Ik kom even binnendroppen, omdat ik dit topic meestal wel volg.

GPS gebruikt geen dataverkeer. Hij bepaalt alleen je locatie op basis van de satellieten in bereik/die hij kan vinden. Het kost dus wel enorm veel batterij.

A-GPS gebruikt wel data, maar zolang je geen A-GPS gebruikt, verbruik je ook geen MB's. Oh, en niets zomaar koppelt op bijv. Google maps. Dat kost wel weer dataverkeer.

Overigens kun je de GPS inderdaad uitzetten in RunKeeper (volgens mij staat hij zelfs standaard uit en moet je hem aanzetten als je dat wilt). Dus als je alleen een ingevoerde training wilt doen, dan kan dat prima ja.
Hoi,

Zo het is alweer een paar dagen geleden dat ik hier gelezen heb!

Haha MP had ik je niet goed begrepen, heb ik wel vaker last van als mensen iets getypt uitleggen helaas haha..

Ik heb eergisteren een kort rondje gedaan van 20 min met 1 min rust tussendoor. Het is volgens Renate nog steeds rustige week, echt niet mijn ding!

Morgen staat er een duurloop op t programma van 2x 16 min (dacht ik, maar weet ik niet meer zo zeker).

Ben benieuwd hoe dat gaat!

Jullie nog gelopen de afgelopen dagen??
De duurloop was (gelukkig!!) toch wat korter dan ik dacht, 18 min zonder wandelen tussendoor.

Een uurtje geleden gelopen, jeee wat was het al heet

Heb 19 min gelopen, 2,9 km en ging 8,95 km/uur..

Het was maar goed dat het nog 10 min wandelen was naar huis want was echt kapot!

Nu ik uitgezweet en fris gedoucht in m'n zomerjurkje zit wel weer een lekker gevoel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven