's Nachts eten
woensdag 8 augustus 2012 om 21:04
woensdag 8 augustus 2012 om 21:10
woensdag 8 augustus 2012 om 21:16
woensdag 8 augustus 2012 om 21:17
Ik persoonlijk word zelden wakker met honger, mijn moeder daarentegen! Rond twaalf uur heeft ze trek in zoetigheid, en dan gaat er met gemak een halve slagroomtaart of cake in, om rond een uur of drie nogmaals op te staan voor drie dubbele boterhammen. Ze heeft dit schijnbaar al haar hele leven, en kan dan ook echt niet meer slapen voordat ze gegeten heeft, daar wordt ze echt voor wakker. De rest van de dag eet ze ook als een beer trouwens, maar midden vijftig en nog altijd een op en top strak lijf en een gezonde maat 38.
Ik sta altijd vol verbazing te kijken wat mijn moeder allemaal naar binnen propt, en dan baal ik heel erg van het feit dat ik alleen al naar een koekje hoef te kijken en ik kom al drie kilo aan...
Ik sta altijd vol verbazing te kijken wat mijn moeder allemaal naar binnen propt, en dan baal ik heel erg van het feit dat ik alleen al naar een koekje hoef te kijken en ik kom al drie kilo aan...
woensdag 8 augustus 2012 om 21:23
quote:aaquamarine schreef op 08 augustus 2012 @ 21:18:
Eten jullie overdag dan te weinig? Ik blijf het vreemd vinden. Zeker die boterham met hagelslag naast je bed
Nou, het is nog veel erger. Ik ga die boterham in de keuken smeren
Trouwens geen overgewicht, gewoon maat 36/38. En overdag eet ik ook gewoon goed. Ik kan gewoon eten als een bootwerker als ik wil
Eten jullie overdag dan te weinig? Ik blijf het vreemd vinden. Zeker die boterham met hagelslag naast je bed
Nou, het is nog veel erger. Ik ga die boterham in de keuken smeren
Trouwens geen overgewicht, gewoon maat 36/38. En overdag eet ik ook gewoon goed. Ik kan gewoon eten als een bootwerker als ik wil
woensdag 8 augustus 2012 om 21:24
woensdag 8 augustus 2012 om 21:25
woensdag 8 augustus 2012 om 21:29
woensdag 8 augustus 2012 om 21:40
Als ik laat train kan ik 's nachts nog wel eens honger hebben. Ik eet alleen wanneer ik honger heb. Ik laat mijn lichaam dus bepalen wanneer ik moet eten en niet de klok. Als ik dan eet is het meestal een notenreep of een groentensmoothie met wat eiwit. Als ik laat sport eet ik daarna, maar het ligt er aan wat ik verbrand heb. En als ik er wakker van word eet ik dus gewoon.
Overigens snoep ik nooit (geen zoetekauw) en is het ook geen schrans eten wat ik naar binnen werk.
Eettechnisch ga ik dus met mijn natuur mee (zie andere topic ' functioneel eten') Meestal probeer ik er rekening mee te houden door meer te eten voor ik train. Maar als ik in mijn cadans zit kan ik nog wel eens langer doorgaan en dus meer verbranden. Dan moet ik dus bijeten. Dat voel ik pas een uur of drie later. Eerder dan dat ga ik niet eten.
Overigens snoep ik nooit (geen zoetekauw) en is het ook geen schrans eten wat ik naar binnen werk.
Eettechnisch ga ik dus met mijn natuur mee (zie andere topic ' functioneel eten') Meestal probeer ik er rekening mee te houden door meer te eten voor ik train. Maar als ik in mijn cadans zit kan ik nog wel eens langer doorgaan en dus meer verbranden. Dan moet ik dus bijeten. Dat voel ik pas een uur of drie later. Eerder dan dat ga ik niet eten.
woensdag 8 augustus 2012 om 21:42
woensdag 8 augustus 2012 om 21:45
Ik eet eigenlijk alleen 's nachts als ik wakker ben, bijv. wanneer ik op vakantie ga en om 3 uur mijn bed uit moet om op tijd op het vliegveld te zijn. Dan eet ik iedere 2-3 uur iets, banaan, boterham, evergreen o.i.d. en dan heb ik ook echt flinke trek. Ik wordt normaal hooguit af en toe 's nachts wakker met een super droge mond/keel en dan drink ik wat water, maar ik neem de moeite niet om daarvoor uit bed te komen, heb een flesje op het nachtkastje staan.
woensdag 8 augustus 2012 om 21:47
quote:xalliesuper2point0 schreef op 08 augustus 2012 @ 21:45:
Is dat niet slecht voor je tanden?
Nee hoor, zolang je maar twee tot drie keer toe je tanden poetst per dag. Net zo ' slecht' als wanneer je overdag je tanden 8 uur niet poetst. Wat iedereen dus doet. Daarbij eet ik geen suikers en 's nachts ook geen fruitsuikers of zuren.
Ik heb al 20 jaar niks meer met mijn gebit gehad.
Is dat niet slecht voor je tanden?
Nee hoor, zolang je maar twee tot drie keer toe je tanden poetst per dag. Net zo ' slecht' als wanneer je overdag je tanden 8 uur niet poetst. Wat iedereen dus doet. Daarbij eet ik geen suikers en 's nachts ook geen fruitsuikers of zuren.
Ik heb al 20 jaar niks meer met mijn gebit gehad.