's Nachts eten

08-08-2012 21:04 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees wel eens dat er mensen zijn die 's nachts eten. Laatst zelfs een man op tv die zijn hele nachtkastje vol met snoep had liggen. Ik kan me daar echt niks bij voorstellen, ik moet er niet aan denken om dan iets te eten...

Eten jullie 's nachts en zo ja, wat?
Nee nooit. Alleen toen ik zwanger was. De laatste maanden was ik veel 's nachts wakker en had dan enorme honger. Ik at dan een banaan ofzo. Ook toen ik nog nachtvoedingen gaf, had ik altijd enorme honger
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Yep, ik word midden in de nacht wakker voor 1 of 2 snoepjes en wat frisdrank, staat ook beide naast mijn bed

Waarom dat is geen idee. (vroeger werd ik zelfs wakker om een broodje te smeren.)
Ik heb drop op het nachtkastje en 's nachts vaak een boterham met hagelslag.
Hier een.

Gewoon honger als ik wakker word. En het maakt me dan ook niet uit wat ik eet, dus heb ik meestal gewoon niks in huis.
Een boterham met hagelslag? En dan slaap je daarna gewoon weer door?

Ik eet nooit iets s'nachts, vroeger wel vaak een droge boterham voordat ik ging slapen omdat ik bang was wakker te worden van de honger maar ook dat al tijden niet meer.
Ik persoonlijk word zelden wakker met honger, mijn moeder daarentegen! Rond twaalf uur heeft ze trek in zoetigheid, en dan gaat er met gemak een halve slagroomtaart of cake in, om rond een uur of drie nogmaals op te staan voor drie dubbele boterhammen. Ze heeft dit schijnbaar al haar hele leven, en kan dan ook echt niet meer slapen voordat ze gegeten heeft, daar wordt ze echt voor wakker. De rest van de dag eet ze ook als een beer trouwens, maar midden vijftig en nog altijd een op en top strak lijf en een gezonde maat 38.

Ik sta altijd vol verbazing te kijken wat mijn moeder allemaal naar binnen propt, en dan baal ik heel erg van het feit dat ik alleen al naar een koekje hoef te kijken en ik kom al drie kilo aan...
Eten jullie overdag dan te weinig? Ik blijf het vreemd vinden. Zeker die boterham met hagelslag naast je bed
Alleen als ik gedronken heb, dan word ik 's nachts wakker voor een glas melk en een boterham. Maar dat doe ik niet zo vaak.
quote:mosley schreef op 08 augustus 2012 @ 21:17:

en nog altijd een op en top strak lijf en een gezonde maat 38.

Dat vroeg ik me ook af, zijn dat dan mensen met overgewicht/eetverslaving?
quote:aaquamarine schreef op 08 augustus 2012 @ 21:18:

Eten jullie overdag dan te weinig? Ik blijf het vreemd vinden. Zeker die boterham met hagelslag naast je bed

Nou, het is nog veel erger. Ik ga die boterham in de keuken smeren

Trouwens geen overgewicht, gewoon maat 36/38. En overdag eet ik ook gewoon goed. Ik kan gewoon eten als een bootwerker als ik wil
Nee, 's nachts slaap ik. Maar heb ik overdag te weinig gegeten, vergeten omdat het druk was op kantoor, dan kan ik wel 's nachts wakker worden met honger. Dan loop ik even de keuken in voor een banaan of iets anders makkelijk en snel. Met honger kan ik niet slapen.
quote:achnein schreef op 08 augustus 2012 @ 21:23:

[...]

Nou, het is nog veel erger. Ik ga die boterham in de keuken smeren

Trouwens geen overgewicht, gewoon maat 36/38. En overdag eet ik ook gewoon goed. Ik kan gewoon eten als een bootwerker als ik wil Ik zou dan echt niet meer kunnen slapen
S maatje hier,

overdag eet ik voldoende zover ik weet.
quote:aaquamarine schreef op 08 augustus 2012 @ 21:25:

[...]

Ik zou dan echt niet meer kunnen slapen Ik doe wel meer 's nachts. Even een rondje door het huis lopen, een glaasje water halen voor man, even forummen
Grappig dat dat zo verschillend is. Ik ben gewoon vanaf 1 minuut nadat ik naar bed ga in slaapstand. Al ga ik met honger naar bed, die voel ik 's nachts niet. Als ik 's ochtends wakker word, heb ik trouwens wel meteen een flink ontbijt nodig.
Ik ben dat gewend. Na 00:00 begint het weer gewoon te rommelen en heb ik honger.

Boterhammen, chips, koekjes, fruit.
Mijn moeder heeft het. Gaat om 2 uur 's nachts nog een kop koffie drinken, een boterham met kaas en confituur en daarna weer slapen zonder probleem.
Ik slaap aan 1 stuk door van tot ik in bed lig tot de wekker gaat dus geen tijd om te eten 's nachts.
Als ik laat train kan ik 's nachts nog wel eens honger hebben. Ik eet alleen wanneer ik honger heb. Ik laat mijn lichaam dus bepalen wanneer ik moet eten en niet de klok. Als ik dan eet is het meestal een notenreep of een groentensmoothie met wat eiwit. Als ik laat sport eet ik daarna, maar het ligt er aan wat ik verbrand heb. En als ik er wakker van word eet ik dus gewoon.

Overigens snoep ik nooit (geen zoetekauw) en is het ook geen schrans eten wat ik naar binnen werk.

Eettechnisch ga ik dus met mijn natuur mee (zie andere topic ' functioneel eten') Meestal probeer ik er rekening mee te houden door meer te eten voor ik train. Maar als ik in mijn cadans zit kan ik nog wel eens langer doorgaan en dus meer verbranden. Dan moet ik dus bijeten. Dat voel ik pas een uur of drie later. Eerder dan dat ga ik niet eten.
Ik had het tijdens mijn zwangerschap iedere nacht. Dan werd ik wakker en had ik trek in appelsap en biscuitjes. Nu heb ik het alleen als ik ongesteld moet worden. Dan word ik s'nachts wakker met trek in snoep. Heb geen overgewicht of eetverslaving en eet overdag ook gewoon normaal.
Is dat niet slecht voor je tanden?
Ik eet eigenlijk alleen 's nachts als ik wakker ben, bijv. wanneer ik op vakantie ga en om 3 uur mijn bed uit moet om op tijd op het vliegveld te zijn. Dan eet ik iedere 2-3 uur iets, banaan, boterham, evergreen o.i.d. en dan heb ik ook echt flinke trek. Ik wordt normaal hooguit af en toe 's nachts wakker met een super droge mond/keel en dan drink ik wat water, maar ik neem de moeite niet om daarvoor uit bed te komen, heb een flesje op het nachtkastje staan.
quote:xalliesuper2point0 schreef op 08 augustus 2012 @ 21:45:

Is dat niet slecht voor je tanden?In mijn geval niet, heb nog nooit een gaatje gehad.
quote:xalliesuper2point0 schreef op 08 augustus 2012 @ 21:45:

Is dat niet slecht voor je tanden?

Nee hoor, zolang je maar twee tot drie keer toe je tanden poetst per dag. Net zo ' slecht' als wanneer je overdag je tanden 8 uur niet poetst. Wat iedereen dus doet. Daarbij eet ik geen suikers en 's nachts ook geen fruitsuikers of zuren.

Ik heb al 20 jaar niks meer met mijn gebit gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven