Uitkering, spermabank, single moeder.

08-08-2012 22:12 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen man meer krijgen nooit. Waarom is een lang verhaal.

Ik wil heel graag kinderen, ben 32 en voel dat het nu moet.

Ik dacht aan spermabank, maar ik heb een bijstandsuitkering ( waar ik gewoon voor moet werken) en meer zit er voorlopig niet in. Kan ik dan wel daar terecht voor kinderen?

Ben er ook achter gekomen dat er een hele markt is van mannen die zich aanbieden. Maar ben best huiverig daarvoor. Je weet nooit wat voor achtergrond diegene heeft en dan seks hebben zonder condoom, ziektes ect. En kans dat het in een keer lukt is klein dus dan zit je weer vast aan iemand.

Iemand tips voor me hoe ik mijn wens zo snel mogelijk in vervulling kan laten gaan.
Zonder gekheid.

Werk eerst aan jezelf.

Geen bijstandsuitkering, zit goed in je vel en krab jezelf dan nog eens achter je oor.

Wil je het dan nog.

Er zijn handboeken voor alleenstaande moeders, lees ze. Ga met ze in gesprek.

Leen een kind.. Onderschat je de zorg alleen niet nl?
Ik zit zelf in traject om alleenstaand moeder te worden. Het is een zwaar traject, je krijgt gesprekken met een psych, je word beoordeeld. Het kost je flink wat geld want er word ook heel veel niet vergoed!

Denk daarbij aan kosten voor donorzaad (min 600e) reiskosten naar kliniek/ziekenhuis, eigen bijdrage zorg (volgend jaar 350e) etc etc.

Het kan ineens raak zijn, de kans is echter veel groter dat je daar veel langer over doet, wat betekent meer kosten, meer frustratie, twijfels.

Dit is allemaal voor het kindje er is, hoe wil jij een babyuitzet bij elkaar sparen als je in de bijstand zit? Vraag je daar ook geld voor?

Dan de belangrijkste vraag, weet jij wat een kindje nodig heeft?

Een stabiel leven, ben jij op dit moment in staat om dat te geven? Je hoeft echt geen man te hebben, maar jij hebt dan wel een extra verantwoordelijkheid.

Hoe groot is je netwerk om op terug te kunnen vallen?

Je kunt eerst nog aan jezelf werken, je bent nog maar 32.. Ook over bv 3 jr kun je nog een kindje krijgen, maar dan heb je hopelijk wel een stabieler basis!
Toch ga ik het doen niemand hier kent mij en het hele verhaal.
quote:papijntje schreef op 09 augustus 2012 @ 12:19:

1) Hoe kom jij aan een paar duizend euro voor de "spermabank" als je een bijstandsuitkering hebt?

2) Wie gaat jou de verwijsbrief geven?

3) Hoe krijg je goedkeuring van het psychologisch team, aangezien je een psychische stoornis hebt?
Nope, we kennen het hele verhaal niet, maar kennen genoeg om je te adviseren dit een kind niet aan te doen op dit moment. Overigens is er een lange wachtlijst bij de spermabank sinds mannen niet meer anoniem kunnen blijven en wordt er heel streng geselecteerd. En ik heb zomaar het vermoeden dat jij daar niet doorheen komt. De meeste banken accepteren geen BAM moeders en zij die dat wel doen hebben hele strenge psychologische onderzoeken omdat je heel stevig in je schoenen moet staan wil je in je eentje een kind opvoeden. En ook dat sta je niet.
Tuurlijk gewoon doen, eigenwijs en egoistisch mens.

Heb nu al medelijden met dat kind en het is nog niet eens een spermazaadje.

Hoop echt voor dat kind dat je niet door alle testen heen komt.

En hoe ga je dat in vredesnamm betalen van je bijstand? Als ik die bedragen lees bij mevrouwr staat je nog flink wat te wachten.

Geheimpje: een kinderwens is niet genoeg voor een kind hoor. Een kind heeft ook eten nodig en kleren en liefde en geduld. En vooral een stabiele basis.

Echt begrijp dit soort egoistische acties niet, ik wil een kind en ik wil het nu! Het is geen koekje hoor.

Ik wil ook wel een kind maar gelukkig zijn wij zo verstandig om even te wachten, ik zit in de ww en vriend studeerd. We willen eerst een stabiele basis op financieel gebied. En dan zijn er dit soort figuren dat doet maar gewoon en denk alleen aan zichzelf. Zucht.
Koop een Baby-Born. Eenmalige kosten, goedkoper en blijft heel lang baby.

Voelt aan als een echte baby.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
TO denkt waarschijnlijk dat er honderden spermabanken in Nederland zijn, waar tienduizenden mannen doneren, en waar zij alleen maar hoeft aan te geven dat ze graag een zaadje wil krijgen (gratis) omdat ze moeder wil worden.
quote:NYC schreef op 09 augustus 2012 @ 12:31:

TO denkt waarschijnlijk dat er honderden spermabanken in Nederland zijn, waar tienduizenden mannen doneren, en waar zij alleen maar hoeft aan te geven dat ze graag een zaadje wil krijgen (gratis) omdat ze moeder wil worden.Oftewel, café's en andere uitgaansgelegenheden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Misschien als zelfstandig prostitue aan de slag en gaatjes in condomen prikken. Heb je én werk én een kind, zonder dat er een papa mee gemoeid is.

Just saying.

Baby-born is natuurlijk een betere optie, wel de lusten, niet de lasten
Leer voor jezelf te zorgen (eigen inkomen ipv verkregen van de staat) voordat je voor een ander (een kind) gaat willen zorgen.
quote:NYC schreef op 09 augustus 2012 @ 12:22:

[...]

1) Hoe kom jij aan een paar duizend euro voor de "spermabank" als je een bijstandsuitkering hebt?

Iets wat gratis is, kan nooit goed zijn, is de logica. Maar ter wereld zijn nog altijd 2 dingen gratis en tegelijkertijd zeer goed.

Dat is:

1. Het besturingssysteem Linux, gratis en zeer goed

2. Sperma. Gratis, volop & onbeperkt verkrijgbaar en als je een beetje zoekt, van uitstekende kwaliteit.

Allebei gemaakt door mannen overigens.
Biedt jij je aan, Henkjan? Jij wil toch graag kinderen?
quote:hawkeye_jane schreef op 09 augustus 2012 @ 12:53:

Biedt jij je aan, Henkjan? Jij wil toch graag kinderen?Nee.

Toch ga ik het doen niemand hier kent mij en het hele verhaal.Je vergeet 'lekker puh!' achter je zin.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niet te geloven dit, een kind is geen ding wat je even neemt! Volgens mij heb jij een plaat voor je kop en iedere verbinding met de realiteit verloren, "ik wil gewoon een kind".

Ik mag hopen voor het arme wurm dat het niet lukt, dit is toch geen basis!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:papijntje schreef op 08 augustus 2012 @ 22:22:

Genoeg mensen in de bijstand met kinderen. Ik heb geen andere keuze. Ik ga mijn kinderwens niet opgeven. Geld is ook niet alles.en dan noemen ze bewust kinderlozen "egoïstisch"....
quote:Henkjan41 schreef op 09 augustus 2012 @ 12:51:

[...]

Iets wat gratis is, kan nooit goed zijn, is de logica. Maar ter wereld zijn nog altijd 2 dingen gratis en tegelijkertijd zeer goed.

Dat is:

1. Het besturingssysteem Linux, gratis en zeer goed

2. Sperma. Gratis, volop & onbeperkt verkrijgbaar en als je een beetje zoekt, van uitstekende kwaliteit.

Allebei gemaakt door mannen overigens.Maar TO wil het sperma niet zomaar van een man (die ze opduikt in de kroeg, of via een website leert kennen) maar via een spermabank. Ik denk dat TO een heel vertekend beeld heeft van de manier waarop dit werkt en dat ze denkt 'even een bestellinkje' op te kunnen halen.

Dat klopt. Wat we wel van je weten, schept echter het beeld van een uiterst onzekere en ongelukkige vrouw, die bovendien moeite heeft met het aangaan van gezonde relaties met zowel zichzelf als met anderen. Hoe zou je zelf reageren als iemand met dat profiel roept dat ze een kind wil?

Het moederschap begint bij jezelf serieus nemen en eerst alle issues uit de weg werken schadelijk voor je kind kunnen zijn, nog voordat je ooit over een zwangerschap na gaat denken.
Hoe zie je het financiele plaatje voor je?

Ga je ernaast werken of alleen een uitkering?
quote:felice71 schreef op 09 augustus 2012 @ 13:01:

Niet te geloven dit, een kind is geen ding wat je even neemt! Tuurlijk wel! En als je het zat bent, dan doe je het weer weg. Hoe ingewikkeld kan het zijn?

Als jij zelfstandig genoeg bent om voor jezelf & een kind te kunnen zorgen, ben je vast ook zo zelfstandig om uit te zoeken hoe & wat...

succes!

En ook succes aan je toekomstige zoon/dochter die voor z'n 20e waarschijnlijk al in de schuldsanering zit en bij een psych loopt...

appel... ver van de boom.... goed voorbeeld etc etc
En weer een Darwin Award deelneemster.
quote:satansadvocaat schreef op 09 augustus 2012 @ 13:18:

En weer een Darwin Award deelneemster.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven