Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
quote:babbelien schreef op 09 juli 2012 @ 13:52:

[...]

Hopelijk belt hij snel voor een 2e bezichtiging. Keep my fingers crossed.

Droid, Jullie nog iets in de planning als open huis, verlaging van de prijs o.i.d?

Hoop het ook voor je joh! Je bent in ieder geval al halverwege!

We hebben al verschillende dingen geprobeerd, zal nog even geduld moeten hebben vrees ik...
Babbelien, heb je al iets gehoord?
Ik ben ook wel nieuwsgierig of babbelien inmiddels haar huis verkocht heeft?

Een vriend van mij heeft zijn huis binnen 3,5 weken verkocht. Er is hoop! Het kan dus echt wel! Edoch, bij mij ook nog geen nieuws. En geen kijkers.
Hier nog een kijker gehad.... voor mij persoonlijk maakt het niet zo veel meer uit, want mijn huis is verkocht aan de projectontwikkelaar. Al zou het voor hun wel prettig zijn als ze het huis snel kunnen door verkopen. Nu ontzettend druk met het regelen van alles: badkamer, keuken, vloeren. Maar ook samenlevingscontract en testament. Hypotheek offerte is getekend en de overlijdensrisico verzekering is aangevraagd. Dus nu is het afwachten.

Hoe gaat het bij jullie?
Hier is ook nog geen kijker geweest. En nu is het ook nog de vakantieperiode he, dus verwacht er de eerstkomende 6 weken ook niks van.
Magnolia: raar om dan nog een kijker te hebben toch?

Ik had eergisteren een paar mensen achter in de steeg lopen. Die kwamen kijken naar het huis van de achterbuurvrouw (moet nog compleet gerenoveerd worden, zo kochten wij het ook twee jaar terug). Dus ik ben naar buiten gelopen en heb heel brutaal gezegd dat ze voor die paar duizend euro meer beter ons huis konden kopen, omdat dat een ton verbouwingskosten en heel veel moeite en geregel en geklus bespaart. En ze wilden best even binnenkijken dus ik heb om half tien 's avonds een rondleiding gegeven.

Vandaag hebben ze de officiële bezichtiging van het andere huis, en wellicht komen ze ook nog even bij ons langs. Ik ben heel benieuwd. Voelde me hondsbrutaal maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb!
Ik heb op dit moment een bezichtiging. Bloednerveus... pff...
Hallo,

Ook ik wil graag meepraten! Wij hebben ons huis sinds oktober'11 te koop staan. Tot nu toe 4 kijkers gehad. Waarvan één een afspraak had gemaakt voor een tweede bezichtiging. Die hebben de afspraak op de dag zelf afgezegt...bosje bloemen stond al op tafel, huis spic en span..Grrrr.

Gisteren belde de makelaar of we ook met een advertentie in een krantje wilde staan. We hebben gezegt dat we dat niet willen. Naar ons idee heeft dat niet veel zin. Volgens mij is de situatie tegenwoordig niet, dat je een mooi huis in een krantje ziet staan, en dan aan kopen gaat denken. De makelaar was dat niet met ons eens. Ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
rieneke, ik vind dat je gelijk hebt, al die advertenties hebben mij ook nooit iets opgeleverd en het kost alleen maar geld. Als mensen echt interesse hebben komen ze wel, ook zonder advertentie. Succes ermee!
Rieneke: denk ook niet dat het veel uithaalt. Het gros van de huizenzoekers vindt zijn weg toch via Funda. Ik gooi het wel eens op social media, maar dan moet je ook maar net mensen treffen die het willen RT'en/delen... Wel lullig dat ze af hebben gezegd op de dag van de bezichtiging!

Bezichtiging bij ons ging goed, waren wel serieuze mensen. Nu afwachten of er nog iets uit gaat komen. Makelaar belt volgende week achter de kijkers aan.
Hier appartement te koop! In het centrum van Deventer. 4 jaar oud, mooie witte strakke hoogglans witte keuken, strakke luxe badkamer met ligbad. 2 ruime slaapkamers. En een eigen parkeerplaats in de garage.

Huis staat nu dik een jaar te koop voor nu €169.000.
Geniet!
Zo verkooppraatje erbij, wie weet leest iemand mee.

Word er een beetje zwaarmoedig van, schiet niks op. We willen zo graag vanwege kindje(s) groter wonen!!
Geniet!
Fijn dat jullie er ook zo overdenken. Wij hebben het huis ook wel via twitter en facebook gezet,, maar inderdaad weinig mensen die het RT/ delen.

We hebben wel eens meegemaakt dat de dochter van een kijker, de fundalink van ons huis,met de tekst: misschien hier wonen,in haar tweet had gezet. We wisten toen ook via twitter al binnen een uur (dus veel eerder dan de makelaar) dat het niets ging worden.

Talise: fijn dat de mensen enthousiast zijn, hopen dat ze kopen!!
rieneke: jeetje, ja social media kan ook wel heel snel gaan met slecht nieuws, rottig zeg... wordt weinig ge retweet he? Ik retweet inmiddels uit principe voor alle mensen die hun huis even willen promoten via social media ;) Gewoon omdat ik weet hoe het voelt!

Momjess: ik hoop dat het het helpt.. ik heb dan weer geen mensen in familie/vriendenkring die iets met deventer hebben... dat is wel jammer, anders zou ik ze gelijk even op de hoogte brengen. Hoe groot is je huis nu dan? Wij moeten met drie kindjes terug naar 70 m2... kleiner gaan wonen dus... haha. Bizar.
Indd via facebook, twitter en linkin zijn we ook al aan het delen hebben 2 kijkers gehad o open dag. Pff word er zo moedeloos van!

@talise, 70m2 is niet heel veel met 3 kid, gaat het lukken! We wonen nu op ruim 80m2 maar willen echt ruimer.
Geniet!
Phoe, dat is inderdaad niet veel.. 70 m2... ( las even terug en begreep dat je graag terug wil naar je oude woning.)

Wij hebben ook 3 kinderen, en willen groter gaan wonen. We hebben nu een woning van 115m2. Onze financiele situatie laat toe om een groter huis te kopen. We zijn de eerste bewoners van ons huidige huis, die we in 1999 hebben gekocht. Daar hebben we nu best wat overwaarde op.

Wat dat betreft hebben we geen druk, we moeten niet weg, maar zouden graag willen. Zo staan we er ook in (.. meestal).

We hadden een huis op het oog waar we " zo" in konden. Die is ondertussen verkocht... Er staat nog genoeg te koop, maar daar moet iets mee gebeuren of er moet wat van de prijs af.

Ik vind het wel een hele klus om het huis van boven naar beneden spic en span te maken voor een bezichtiging, met een gezin met drie kinderen! Ik ben dan ook wel kritisch, denk ik.

Momjess, mijn zus woont in Deventer. Ik zal het haar eens zeggen. Niet voor haar hoor, ook gezin met 3 kinderen.. Maar misschien weet ze iemand.
Momjess: twee kijkers... dat was het gemiddelde toch op de open dag? Wij hadden er toen vier, maar als er niks uit komt, heb je er toch niets aan...

Rieneke: ik vind het ook een heel gedoe. Kinderen moeten allemaal het huis uit als het schoon is, ga dan vaak bij de voormalige buurvrouw zitten een dagje, of bij mijn schoonouders. Logistiek is het een drama. Wel goed als je kritisch bent toch? Ben ik ook, zie elk stofje liggen ;) Jeetje, 115 m2. Ik zou er een moord voor doen!

70m2 is niet veel nee. Ik wil heel graag terug naar 'mijn' plek. Niet zozeer naar het huis. Dat wordt echt een drama. We konden er met z'n tweeen goed wonen, met kindjes werd het te klein. Ik ben heel gelukkig als we weer terug kunnen naar de plek, maar zie als een berg op tegen het aanproppen... mijn kindjes zijn nog klein (4, 3 en 1,5) en dus ook heel druk. Ik kijk daar niet naar uit, niemand heeft een plekje voor zichzelf. Maar goed, terug verhuizen en de restschuld afbetalen is stap een. Dan weer verder kijken wat we eventueel meer kunnen doen voor een paar extra meters.

Onze financiele situatie is dus beroerd. Momenteel werken mijn vriend en ik elke avond om bij te verdienen zodat we straks niet op een faillissement afgaan... dat in combinatie met drie kids, vier werkdagen voor beiden en slapeloze nachten is wel pittig.

Hoe doen jullie gezinnen het onder de huizenperikelen? Merk je daar wat van? Of heeft het niet zo'n impact?
Meld me ook maar weer eens: geen kijkers en al helemaal geen kopers. Maar we mogen niet klagen, het is aftellen tot einde van het jaar dan koopt de overheid ons oude huis.

De tuin van ons oude huis moet nodig onder handen genomen worden, maar ik kan het niet meer opbrengen.

@talise, heftig verhaal. Wat vervelend voor jullie. Is jullie oude huis nog verhuurd? Zit te bedenken of ik iets voor je kan betekenen. Heb je jongens of meisjes? Hier is nog wel eens kleding over die nog een ronde mee kan vooral van mijn dochter. Zoon is ouder (8) en verslijt veel. Kun je daar iets mee?
En je vraag over de perikelen: wij hebben nu bijna 2 jaar dubbele lasten gehad (ook tijdens dr bouwtijd van ons nieuwe huis). We hebben vooraf gespaard om het op te kunnen brengen en konden vooraf zekerheid krijgen over de verkoop van ons huis na twee jaar. Het heeft in het begin wel stress opgeleverd, zeker omdat ik er toen niet zeker van was mijn baan te houden. Maar door een goed financieel plan met voldoende ruimte is het goed gekomen.
@bertje Jeetje, dat is toch een soort luxe, dat je er wel vanaf bent straks. Fijn hoor! Waarom moet je de tuin nog doen? Is dat een principekwestie of moet dat voor de verkoop? Anders laat je het toch?

Tja, het klinkt wel heftig, maar het gekke is dat je op een gegeven moment went aan de stress. Ik merk wel dat het voor mijn gezin niet goed is. Er is onrust en een hoop boosheid, hoe positief we ook blijven. Kindjes voelen het toch als er wat dwars zit.

Ons oude huis is verhuurd, hopelijk tot het moment dat we het terug kunnen 'nemen'. Lief aanbod hoor! Ik heb twee jongens en een meisje. Ik zit in de kleertjes wel goed, mijn zus heeft ook kindjes die net iets ouder zijn dus daar krijg ik best veel van. Maar ik vind het wel superlief, ook al heb ik 't niet zo hard nodig.

Als je nog iemand weet die een huis in Utrecht zoekt
We zijn met voldoende zekerheid aan ons avontuur begonnen, anders waren we niet verhuisd.

Gelukkig dat je al iemand hebt van wie je kleding krijgt, dat kan al heel veel schelen in kosten.

Is de huizenmarkt in utrecht ook zo beroerd? Ken daar niemand die een huis zoekt. Krijg je nog wel kijkers? Staat je huis scherp in de markt? Het lijkt me zo machteloos als je echt zsm moet/wilt verkopen.
Talise, jeetje was een vervelende situatie! Als ik het goed begrijp werk je 4 dagen in de week en werk je ook nog alle avonden? Respect, dat met 3 kleine kinderen!

Is jullie oude huis nog verhuurd omdat jullie het nog niet verkocht hadden? Of hadden jullie bewust gekozen om het te verhuren?

Misschien een geluk bij een "ongeluk" dat het nog niet verkocht was?

Wat dapper van je dat je zo op de kijkers in het steegje bent afgelopen! Dat waren ook de laatste kijkers, toch? Ik hoop dat je snel wat van ze hoort.

Je vraagt of de kinderen last hebben van de verhuisprikelen. Ach ze vinden wel spannend! Maar we willen in dezelfde wijk blijven, dus blijven op de zelfde school. Onze kinderen zijn 11, 8 en 3 jaar. Soms vinden ze het leuk, en soms willen ze hier blijven. Op het moment van een bezichtiging, vinden ze het wel heel spannend.

Bertje, mag ik vragen hoe het kan dat de overheid jouw huis heeft gekocht?
Natuurlijk mag dat: het is een regeling om de verkoop van nieuwbouw te stimuleren. We konden er toen gebruik van maken. Ons huis zou na 2 jaar voor 90% van de taxatiewaarde gekocht worden. Sinds die taxatie (2,5 jaar geleden) is het huis minimaal 20% in prijs gedaald. Zelf verkopen voor een hogere prijs is dus ook niet meer reeel.
bertje: ja, dat is fijn, kleertjes zijn vaak maar een paar keer gedragen, dus ik ben er wel blij mee hoor! De huizenmarkt in Utrecht is behoorlijk ingezakt ja... maar dat geldt voor heel nederland volgens mij. Fijn wel, die zekerheid dat je het wel weer kwijt raakt. Heb ik ook wel eens naar gekeken maar die huizen waren toen buiten Utrecht...

Rieneke: ja, vier dagen per week, dan heb ik drie dagen van negen uur (zonder lunchpauze, zucht) en eentje van vijf. Dan ben ik 1,5 dag thuis met mijn kindjes en 's avonds werk ik van ca. 20.00 tot 23.00 uur. Ik moet zeggen dat het af en toe wel eens opbreekt, zeker toen ik maar 4 uur per nacht kon slapen door spokende kotertjes, maar ik ben iets heel leuks aan het doen in die avonden dus dat maakt ook wel weer wat goed.

Het oude huis hebben we inderdaad verhuurd omdat we het niet verkochtend. Na een x-aantal maanden was de mogelijkheid voor het betalen van dubbele lasten op, dus toen moesten we wel. Stiekum wel een geluk, anders hadden we nog moeilijker terug gekunt. Of in ieder geval waren we dan in een huisje van ongeveer 50m2 terecht gekomen.

O, jouw kindjes zijn wel wat ouder, die reageren daar natuurlijk wel weer anders op. Mijn kindjes willen wel terug naar het oude huis. Ze snappen wel heel goed dat dat heel wat anders is dan waar we nu wonen. De ene dag zijn ze er enthousiaster over dan de andere... beetje peuterig zegmaar

Oja, kijkers niets meer van gehoord. Dinsdag belt de makelaar er achteraan...
Wouw Bertje, wat geweldig die regeling! De wetenschap dat je straks van je huis afbent. Wel heel relax lijkt mij! Al had zelf verkopen waarschijnlijk meer op gebracht, maar ja dan moet er wel een koper komen... Weet je of de regeling nog bestaat? Denk het niet hé?

Talise.. Heftig hoor! Ik hoop dat je huis snel verkocht wordt! Dan is 1 probleem opgelost!

Ik ben trouwens benieuwd, wat jullie ervaringen zijn met de makelaar. Wij zijn niet zo tevreden met de makelaar. Na een bezichtingen laat hij niets meer van hem horen. Het lijkt mij heel normaal dat je naar een week de kijkers even belt ( wij hebben pas ook een bezichtiging gedaan, en werden na een week ook gebelt). Tot nu toe hebben wij telkens gebelt, om te horen of hij al wat gehoord heeft. Maar dan heeft hij telkens een heel verhaal( niet thuis, zal nog terugbellen e.d.) en gaat hij na ons belletje er weer achteraan bellen. Mijn man heeft er al eens wat van gezegt, maar bij de laatste bezichtiging was het weer hetzelfde verhaaltje.. Ik baal er enorm van. We moeten het er nog maar eens met hem over hebben. Koppelt jullie makelaar altijd de reactie van de kijkers terug naar jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven