Geld & Recht alle pijlers

Krijg mijn geld niet terug

08-08-2012 20:35 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb ruim een jaar geleden geld geleend aan een kennis,200 euro,in het begin was het nog wel mogelijk om enige vorm van contact te hebben,maar meneer reageert nu nergens meer op,hij heeft mij uit vriendenlijst facebook geknald en op wattsappjes reageert hij ook niet meer, maar ik kan wel IN zijn fb account komen,ik mag niet zijn identiteit aannemne dat is strafbaar,maar wat te doen,alsnog een berichtje plaatsen uit mijn naam op zijn account,of heeft iemand andere ,leukere, ideeen?
Log in op zijn facebook en zet op zijn prikbord ik ben oplichter want ik geef ... haar 200 euro niet terug!
Ik zou denk ik ook eens een opschoning houden op zijn FB vriendenlijstje. 200 vrienden eraf gooien, voor iedere euro een.
quote:himalaya schreef op 08 augustus 2012 @ 21:30:

[...]

Je zou zijn vrienden er nog allemaal af kunnen gooien en alleen 'vrienden' worden met de Rabobank ofzo.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
ja waarom kan jij wel in zn FB??? Huh...?

ik zou niet onder mn naam het verhaal doen, maarre...beetje gekkigheid zoals hierboven, hihi ja, lekkerrrrr wraak. Wel wat onschuldig houden maar genoeg dat meneer zich heul verbaasd achter zn oor krabt. "Heu!? Ken dat noe op mn FB?" Plaatje plaatsen van 200 euro briefje misschien? En eronder "Joehoe, ken je deze nog? Die wilt terug naar waar 'ie vandaan kwam. Namelijk mijn portemonnee" Kennis weet echt wel dat jij het bent maar toch zet jij je niet te kakken...
Je kan toch ook als jezelf het verhaal op zijn fb zetten?

En dat doe je natuurlijk voor je zn vrienden delete, anders leest niemand het
quote:dubiootje schreef op 08 augustus 2012 @ 20:58:

Ik vind zijn moeder bellen best ludiek.

Mwah. TO schrijft dat ze het geld uitgeleend heeft aan iemand die ouder is dan 50.

Om dan een (hoog)bejaarde moeder te gaan bellen (als ze uberhaupt nog leeft) vind ik totaal ongepast.
Als je iets op zijn Facebook zet vergeet dan niet het wachtwoord te wijzigen (als dat tenminste mogelijk is) zodat hij het er niet af kan halen.
Hooguit werkt naming and shaming nog. Is niet netjes, wel effectief.

Kaartje sturen naar hem, maar dan wel op zijn werk. En niet in een envelop doen natuurlijk. En dan met hele dikke edding schrijven:

"Beste Jan Jansen van firma..... . Maanden geleden heb ik 200 euro aan je uitgeleend, nog steeds niet terug gehad. Graag zou ik het binnen een week alsnog van je ontvangen."

En dan iedere week opnieuw een kaartje sturen. Ow en een twitteraccount aanmaken. Iedere dag dat je het geld niet krijgt, een tweet sturen:

"Beste Jan Jansen uit Jansenstad. Maanden geleden heb ik 200 euro aan je uitgeleend, nog steeds niet terug gehad. Graag zou ik het binnen een week alsnog van je ontvangen."

Ten slotte een Whatsapp sturen: Beste Jan, misschien moet je jezelf eens Googlen? Er gaat een heel vervelend verhaal rond over jou en ene 200 euro die je niet hebt terugbetaald.
quote:suuri schreef op 09 augustus 2012 @ 19:10:

Ow en een twitteraccount aanmaken. Iedere dag dat je het geld niet krijgt, een tweet sturen:

"Beste Jan Jansen uit Jansenstad. Maanden geleden heb ik 200 euro aan je uitgeleend, nog steeds niet terug gehad. Graag zou ik het binnen een week alsnog van je ontvangen."

Ten slotte een Whatsapp sturen: Beste Jan, misschien moet je jezelf eens Googlen? Er gaat een heel vervelend verhaal rond over jou en ene 200 euro die je niet hebt terugbetaald.Dat is laster, voor die 200,- zou ik me daar niet aan wagen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je bent opgelicht. Als hij nog 10 van dit soort vriendinnen heeft dan loopt hij lekker binnen. Je kan je geld vergeten.

Het gaat om slechts 200 euro, je hebt er van geleerd, niet meer bij stil staan. Klinkt makkelijk maar ik het hetzelfde meegemaakt en dat ging om een paar duizend euro, uitgeleend aan een toen hele goede vriend die ik al jaren kende. Einde van het liedje kan je wel raden.
Ik ga me seau oui seau niet verlagen tot dergelijke praktijken, al heb ik 'vriends' nieuwe facebookaccount dan wel per ongeluk laatst gevonden. Laat hem dat geld lekker steken op een plaats waar het altijd donker is.
Ik zou me ook niet verlagen, maar het zou een wijze les voor mijzelf zijn. Een kaartje naar zijn werk sturen, zou ik als werkgever een sneue actie vinden: wie zegt dat de afzender gelijk heeft?

Verder vind ik dat je privé-zaken niet via het werk moet spelen. Niet je eigen werk, niet van de ander.
verwijderd ivm herkenbaarheid
quote:himalaya schreef op 09 augustus 2012 @ 20:18:

[...]

Dat is laster, voor die 200,- zou ik me daar niet aan wagen.Laster is het alleen, als het niet waar is. In dit geval is het wel waar, dus geen laster.
Ben ik nou zo vreemd dat ik me afvraag hoe je in godsnaam in zijn facebookaccount kan komen? Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Echt vreemd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Whympysinger schreef op 09 augustus 2012 @ 23:45:

[...]

Laster is het alleen, als het niet waar is. In dit geval is het wel waar, dus geen laster.

Omdat TO haar verhaal doet is het waar? Voor hetzelfde geld klopt er wel niks van, is het geld nooit uitgeleend of heeft de man het allang terug betaald?

Hoe dan ook: als het mij was overkomen zou ik er een wijze les uit trekken. Meer niet.
quote:himalaya schreef op 09 augustus 2012 @ 20:18:

[...]

Dat is laster, voor die 200,- zou ik me daar niet aan wagen.Laster? Laster is toch pas als iets niet waar is?
Schermafbeelding van jullie whatsapp conversatie maken, plaatsen op je eigen facebookpagina, of die van hem, en hem taggen?

Of naar een plek gaan waar hij regelmatig komt zodat hij je niet kan ontlopen?
Ik zou voor de deur liggen wachten tot hij thuis zou komen van werk/sport/familiebezoek what ever..

De auto uitstappen als hij inmiddels de auto op slot heeft gedraaid en zijn voordeur nog niet open heeft

Wil hij er echt onderuit dan kun je nog eens lachen in wat voor bochten hij zich wringt om zich uit de voeten te maken
Hmm.. verlagen is het wel een beetje maar een beetje genoegdoening is ook nooit weg... Ik zou overwegen zijn vrienden te deleten of zijn hele account.
quote:Pink83 schreef op 10 augustus 2012 @ 16:12:

Schermafbeelding van jullie whatsapp conversatie maken, plaatsen op je eigen facebookpagina, of die van hem, en hem taggen?

Of naar een plek gaan waar hij regelmatig komt zodat hij je niet kan ontlopen?Schermafbeelding op zijn facebook zetten maar niet zichtbaar, wachtwoord veranderen en hem mailen dat je de foto/profiel openbaar (helemaal openbaar) gaat zetten als hij niet per direct het geld overmaakt.
Zie boven

Serieus ik zou het zo doen.
quote:Enn schreef op 09 augustus 2012 @ 23:51:

Ben ik nou zo vreemd dat ik me afvraag hoe je in godsnaam in zijn facebookaccount kan komen? Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Echt vreemd.Ja dat is best een goede vraag eigenlijk....
Idd gewoon chanteren met zijn facebook. Wachtwoord veranderen en dan gewoon steeds meer dingen vrijgeven als drukmiddel.
Huur een oud pak Jaquet hoge hoed enz. Ga naar zijn huis zeg hem dat je voor zijn huis op de stoep blijft staan net zo lang tot je het geld hebt. Geheid dat hij je snel zal betelane, om vervelende vragen uit de buurt vor te zijn.

Als hij niet betaald ook werkelijk blijven staan. Op de stoep kan hij je niks maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven