Gezondheid alle pijlers

Cold turkey stoppen met roken

05-08-2012 18:13 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo lieve Viva-dames,

Ik ben er klaar mee. Ik wil stoppen met roken. De afgelopen 11 jaar heb ik ongeveer een pakje per dag gerookt, en ik wil het niet meer. De voornaamste reden is toch wel het geld, laat ik daar eerlijk in zijn. Hoewel ik het financieel zeker niet slecht heb, vind ik het toch behoorlijk zonde van het geld om maandelijks ongeveer ¤ 150 euro uit te geven aan deze verslaving.

Ik heb in de afgelopen 11 jaar slechts 4 dagen niet gerookt, dat kwam door het trekken van de verstandskiezen, waarbij ik doodsbenauwd was dat ik een nicotine-vergiftiging zou oplopen. Heb toen 4 dagen met een pleister gelopen, maar daar wil ik nu niet aan gaan beginnen.

Nou dames, wie is er nog meer van plan om te stoppen of is recent gestopt?

X Tuttie
Je kan het!! Ik ben in Januari gestopt na ook meer dan 10 jaar meer dan een pakje per dag. Cold turkey gestopt!!!. Ik werd 's ochtends wakker en dacht zal ik eens gek doen. Na 2 dagen gewoon al vergeten dat ik rookte, wel van die flitsen in je hoofd. " ik moet iets, Ooh ja roken. Uuh dat doe ik niet meer.

Die flitsen van een tiende van een seconde heb ik uit enthousiasme soms nog wel eens. Terwijl je dat eerder zou verwachten bij dieptepunten heb ik het met hoogtepunten.

Al met al is het me zo ongelooflijk meegevallen. En je voelt je zo veel beter als je opstaat. Een echt aanrader!!

Wel moet je er echt achter staan. Had daarvoor nog nooit aan stoppen gedacht. De angst om geen sigaretten te hebben of niet te kopen was even zwaar. Maar het zit zo tussen de oren, de lichamelijke verslaving is echt te verwaarlozen.

Tip: Google de voordelen van stoppen. Binnen 24 uur al verminderde kans op hartklachten. Zulke dingen doen goed om te weten.

SUCCESS!!
@ Woepsie, ik donderdag 6 weken ik weet het sinds vorige week woensdag en heb er een week over gedaan om af te bouwen, dat was het advies, ik was afgebouwd naar light-sigaretten en daarna naar 5 sigaretten en toen merkte ik op 5 dat ik toch meer ging roken, toen dacht ik ook, morgen moet het afgelopen zijn want ik hou anders mezelf alleen maar voor de gek.

Dit is mijn 2 de dag zonder roken, vanochtend compleet uit mijn plaat gegaan, ontwennigingsverschijselen, mijn balpen kreeg het te verduren en degene die ik aan de telefoon had...pfff echt niet leuk dat stoppen
Ik hou het steeds paar dagen vol en dan gaat het weer mis, gelukkig maar 1 maar ja moet ik wel opnieuw beginnen. In de vakantie hoop ik dat ik even 2 weken door kan zetten, thuis rookt iedereen in mijn omgeving. Rare verslaving is het toch hè )0:
Zwarterozen, hier hetzelfde. Stom he.
Sinds gisterenmiddag gestopt en het zit in mijn kop!.

Ik ben 12 jaar geleden na een rook periode van een jaar of 15 gestopt. Helaas na een jaar of 6 (!?) toch weer begonnen; een sigaretje met uitgaan, toen een sigaretje bij de koffie, een sigaretje meeroken met collega etc etc en zo zat ik inmiddels weer op een pakje of 5 per week.

Moet afgelopen zijn! Maar ik voel me momenteel wel even 'leeg'.
Ik hou het niet eens een dag vol. Vorige week pakje kauwgom gehaald, gatver wat woedt je daar beroerd van. Geen wonder dat je geen zin hebt in een sigaret.

Ik wacht heel naief op de dag dat ik wakker word en ineens geen zin meer heb in een sigaret. Zucht...
Wacht al 15 jaar op die dag....

Kauwgom is ook goor!! Heb alles geprobeerd. Cursus, pleisters, accupuntuur, laser, boeken, zyban, koude kalkoen, zuigtableten, e sigaret, een soort fluitje, een of andere spray. Euh dat was t geloof....

Sja lavendelbloempje, wat voel je soms sukkel hè )0:
Onee dvd en champix deze week gehaald.
Ik ben er (bijna, nog 2 dagen!) 2 maanden geleden mee gestopt, ook cold turkey. Ik heb gerust moeilijke momenten maar niet vaak en niet veel. Als ik een roker tegen kom dan vind ik die stinken en ben ik zóó blij dat ik zelf niet meer rook!

Beetje jammer dat m'n man gewoon door rookt, die vind ik al 2 maanden niet lekker ruiken
Ik ben ook in 1 x gestopt! Moment dat ik erachter kwam dat ik zwanger was.

Mijn tip:

Denk niet in termen van noooooit meer kunnen/mogen roken. Kies ervoor vandaag geen sigaret aan te steken. Dit maakt het voor mij een stuk makkelijker mentaal gezien (want ik droom af en toe echt van een sigaret hoor!). Dit doe ik nu al 7 maanden en het gaat goed! En ik rookte wel meer dan een pakje per dag eerlijk gezegd..
Twee bekenden van mij zijn van de ene dag op de andere dag radicaal gestopt met roken. Terwijl ze de laatste dag evenveel rookten als wat ze daarvoor altijd deden, werd er zelfs geen trekje genomen van één enkele sigarent de dag daarop. Ze zeiden mij wel, dat het hen veel moeite kost om de sigaret eens en voor altijd te laten liggen.
World of Warcraft: Legion
Ik heb nu weer een moment waarop ik denk: ik ben er klaar mee. Dan kijk ik uit naar niet roken, het idee alleen al dat je gezonder bent. Misschien omdat ik nu een beetje gestresst ben en benauwd. Ik hou me maar vol dat het van het roken komt, ter motivatie.

Maar ik weet ook dat als ik morgen wakker word en me fit voel, ik zo weer begin. Op zo'n moment zie ik gewoon het nut van stoppen nirt in, alleen de nadelen. Meeste van mijn vrienden roken, pauzes op het werk breng ik door in het gezellige rookhok. Ik kan er soms ook erg naar uitkijken, na even niet roken. Vooral als ik heel boos ben, heel blij, heel gestresst, noem maar op. Nu moet ik daar wat anders op verzinnen...

Kijken hoe lang ik het volhou...
Wat goed dat je gaat stoppen! Ik heb het 4 jaar terug gedaan. Mezelf steeds opnieuw beloofd de komende 2 uur niet te roken en me daar aan gehouden.

De trek is de eerste week het ergste en komt in golven. Na een paar minuten trekt het weer weg en de periodes ertussen worden steeds langer. Zoek afleiding op die momenten en drink veel water.

Succes!
http://www.youtube.com/watch?v=zUxMRXJHFCk
Nog steeds niet gerookt...
Ook cold turkey gestopt...nog maar 26 uur, maar toch voor mijn doen hele prestatie. Vooral de zin "een nieuwe opsteken is geen optie" is mijn nieuwe mantra deze periode.

Ooit gestopt met de cursus van allen carr, is achteraf reuze mee gevallen maar was zo dom om met vakantie weer eens een peuk op te steken, je bent ook gelijk weer de sjaak he,,,,zo zonde.

Reden is niet eens gezondheid, of geld, maar ook het niet afhankelijk willen zijn van iets.

Het willen bewijzen dat je heus wel zonder kunt, ik heb iets nodig om me vreselijk trots over te voelen, omdat sommige andere dingen in mijn leven zo ontzettend klote gaan...

Nu ga ik het linkje op pagina 2 even proberen

aan alle stoppers vreselijk veel succes gewenst.
die ik wilde bestaat al...
Iedereen nog steeds gestopt?

hou hier eigenlijk ook helemaal niet bij hoelang ik ben gestopt. Ik hou alleen maar bij hoelang ik zwanger ben. 15w5d.

Rookte voorheen ook echt max 5 a 10 sigaretten op een dag ofzo. Lag aan t weer en waar ik was.

Heb nu soms even een momentje dat ik denk.. Jaaa nu had ik een peukie gelust. Maar dan denk ik aan de baby en denk ik meteen: geen optie! :-)

Hoop alleen dat ik na de bevalling blijf stoppen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Zo knap dat je voor zoiets stoppen kunt woepsie, in mijn tijd zwanger zijn waren dat soort dingen toch een stuk minder aktueel. Ik moet helaas bekennen dat ik tijdens mijn zwangerschappen nog nooit zoveel gerookt heb, en sloten koffie gedronken.

Maar zelfs een haaltje kan ik nu weerstaan, wel jammer dat het topic niet erg loopt, zit best wel om complimentjes verlegen...haha
Ja.. Het zit gewoon tussen de oren vind ik! Het is gewoon n stomme aanwensel.

Moet zeggen dat ik nu wel minder buiten kom, omdat ik niet rook..

Attribuutje! Gewoon nee tegen jezelf blijven zeggen en alle sigaretten en aanstekers evt wegdoen!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Sja alles wegstoppen...mijn man en zoon roken allebei, maar ik nog steeds niet gerookt, eens kijken hoe dat met een gewone werkdag gaat, ben vanmorgen wel half uurtje later opgestaan, gewoon mijn koffie gedronken, niet eens zo erg naar die peuk getaald, mijn vaste collega is twee weken met vakantie, die hoop ik toch echt te verrassen als ze terugkomt, ze heeft het me al zooooo vaak horen roepen...nieuwe opsteken is geen optie....
Zoooooo jammer dat het topic beetje stilhangt, misschien een andere over roken die wat sneller gaat???

Ik nog steeds niet geroohookt joepie...
Ha ha, eentje over STOPPEN natuurlijk, niet over roken....
Ha, nog meer stoppers

Attribuutje, knap van je dat je de beslissing hebt genomen om te stoppen met roken.

Ik weet dat het zwaar is want ik ben er ook al een tijdje mee bezig, en bij mij gaat het met vallen en opstaan, zoals het met de meeste verslavingen en stoppogingen gaat.

Nu ben ik alweer een week rookvrij en ik heb zo mijn moeilijke momenten maar tel daar wel de voordelen bij op.

Mijn conditie voel ik nu al verbeteren, ik ruik zelf een stuk frisser en kan me langer op iets concentreren.

Het beter proeven is bij mij er niet op vooruit gegaan en ik heb sinds ik ben gestopt puistjes gekregen op mijn kin

Maar ik ga er vanuit dat dat maar tijdelijk is, en gelukkig vallen ze niet heel erg op.

O ja, en ik heb weer blosjes op mijn wangen, yeah.

Sterkte voor alle stoppers én mocht je terugvallen in je rookgedrag, je kan altijd weer stoppen. Ik zet er zelf geen druk op en dat gaat me prima af.

Mijn steuntjes zijn zuigtabletten (de eerste 2 waren reuze goor) en een 'stop met roken" Nintendo spelletje van Allen Carr.

Ik rookte zo'n 20 sigaretten op een dag en soms ook wel meer en dat al 28 jaar lang!
Ik heb minstens zo lang gerookt hoor Vilma, heb eigenlijk erg weinig last van wat voor afkicktikken...snaaien...of ander onwenselijke bijverschijnsel dan ook....

Nieuwe opsteken is gewoon geen optie...gaat me nog steeds goed af.
Zelf geen roker.

Vriend is vorig jaar december gestopt met roken, ook zo van de een op andere dag, zonder 'hulp', want daar is 'ie te nuchter voor.

Hij is nu 32 en was 14 toen hij begon. En hij rookte super veel (zware shag..).

Hij heeft het een week of 3 moeilijk gehad, kreeg ineens enorm veel puisten op schouders en rug en voelde zich echt een beetje down. Puisten zijn nu weer zo goed als over, ook het down zijn overigens .

Het onaardige vond ik, dat iedereen tegen hem zei; 'je kunt beter even wachten hoor; tot de bouw van jullie huis af is, anders lukt het toch niet'.

Nou, hij heeft mooi even het tegendeel bewezen!

Gek genoeg voelt hij zich niet beter of anders. Wellicht zou dit kunnen komen, doordat hij een boerderij heeft en altijd in de buitenlucht werkt. Ik wil niet beweren dat dit de slechte rooklucht compenseert, maar ik denk wel dat veel bewegen en de frisse buitenlucht de mens gezond maakt, waardoor zijn lichaam de giftige stoffen beter kon 'handelen' (en dan nog weet je niet wat de tijd brengt).

En ieder mens is natuurlijk anders.

Wat ik nog opzienbarender vind, is dat hij tijdens een feest/stapavond soms nog 1 (klare) sigaret rookt. Hij koopt deze niet zelf, maar 'krijgt' ze van anderen.

In totaal zou dit uitkomen op 1 tot 2 sigaretten die hij nog per maand rookt.

Ik was zo bang dat hij dan de volgende dag weer zou beginnen, maar helemaal niets van dit alles. Hij kan nu gewoon genieten van zo nu en dan eens 1 sigaretje.

Hij associeert dit met gezelligheid, dus is erg blij dat hij dit op deze manier kan.

Verder is hij 4 kilo aangekomen (hij is nog steeds erg slank en gespierd) en is niet meer gaan eten en ik vind het super mooi staan .

Bewezen is dat je stofwisseling langzamer gaat (kan gaan) werken na het stoppen, maar doordat vriend veel en zwaar werk heeft, compenseert dit een beetje het aankomen, vermoed ik.

Daarnaast weinig vrije tijd, dus niet veel verleiding om te gaan snoepen.

Tot zover genoeg gepoch over mijn vriend, maar ik ben dan ook super trots op hem!

Ikzelf heb een stuk minder discipline (gezien het feit dat ik nog steeds wat wil afvallen en dit me niet lukt), maar hij is wel een beetje mijn voorbeeld!

Succes met stoppen dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven