Gezondheid alle pijlers

Mijn man heeft kanker

08-03-2007 10:16 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor Ray,

Zodat we iedere keer als we dit topic openen even aan hem en Romilda denken!
Wat wilde ik nou toch typen?
Het gaat.

Veel aan het praten, en ons in aan het lezen in de protocollen voor de experimentele medicatie. Niet echt fijne lectuur, zeg maar...

Maar het gaat.

We staan nog rechtop, zijn niet omgevallen, en wankelen niet langer. Met beide benen stabiel op de grond. We zijn er nog en lopen verder.
Een super knuffel vanaf deze kant Mimsey,denk aan jullie *;
Truste en een knuf alvast. Wat een lijdensweg weer tot vrijdag. Nou ik denk aan jullie en brand een kaarsje. xmv.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ach lieve lieve Mims... *;
Mims, Hero en Mopsey, een hele warme *; voor jullie!
Mims, 't is dat ik niet gelovig ben en niet aan kaarsjes doe, anders zou ik de garage hier in de hens zetten voor jullie.

*;
Mimsey, ik denk aan jou en je liefje.....

:R
Mimsey meid,zet'm op,en ik hoop dat jullie morgen in ieder geval nieuws krijgen,waar je wat mee kunt.

Ik denk aan jullie,en duim  morgen volop voor jullie.

Superknuffel voor Hero Mopsey,en voor jouw natuurlijk *;*;*;
Mims, Hero en Mopsey, heel veel sterkt nog vandaag in de aanloop naar morgen en ik hoop dat jullie morgen goed nieuws krijgen.
Mimsey, Hero en Mopsey,
Hey Mims,

Ik denk aan jullie. Hopelijk kunnen jullie een beetje slapen vannacht zodat je morgen kracht hebt om het gesprek weer aan te gaan. En hopelijk krijgen jullie nieuws waar je weer iets mee kunt... Ik neem een theelichtje mee naar het werk zodat ie daar kan branden (als het brandalarm afgaat heb ik vast een probleem....;) maar het is voor een goed doel! en van een theelichtje zal die toch niet afgaan???)

Anyway ik leef weer met jullie mee en zal mijn duimen hard laten werken! Veel sterkte!!!
Dat er een engeltje op jullie schouder mag zitten. Toi, toi toi.
Ik denk aan jullie!! :R
Ik ook..  *;
Ik ook.  

Sterkte en moed morgen Mims!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ook van mij heel veel sterkte gewenst, het is niet niks waar jullie doorheen moeten. We gaan heel hard hopen op positief nieuws!
heel veel sterkte vandaag.
Wauw, wat zijn jullie lief!

Vanmiddag om half twee hebben we de afspraak. En om heel eerlijk te zijn verwacht ik er hélemáál niets van.

De afgelopen dagen zijn we bezig geweest met het doorlezen van het protocol rond die experimentele medicatie, en dat was toch een domper. Inplaats van een experimentele behandeling is dit nog meer een experimenteel onderzoek. De te verwachten resultaten zijn niet zozeer in het belang van de patient, maar voor de statistieken. Sterker; er staat dat er voor de patient geen echte resultaten te behalen zijn, op de toch behoorlijke bijwerkingen na. Althans, zo komt het op ons over en ik hoop dat de oncoloog ons anders informeert maar dat betwijfel ik. Dus of Hero daar trek in heeft.... Hij heeft al zoveel polonaises aan zijn lijf gehad.

Bestraling, ik denk niet dat dit een optie is. Ik ehb het gevoel dat de besrtalingsartsen daar niet aan willen vanwege de pennen in zijn rug en het bijbehorende risico op verstrooiïng.

Blijft alleen die ene chemostof over, waar de oncoloog zelf al aangegeven heeft er weinig tot niets van te verwachten (wegens Hero's immuniteit voor een broertje van deze stof), behalve dan de standaard chemo-bijwerkingen. 

Vrees, vrees, vrees....de opties zijn karig. 

Ik denk dan ook dat het een half uurtje brainstormen, overleggen, voor- en nadelen doornemen, emoties aangeven en wegstrepen wordt, en dat we daarna weer naar huis zullen gaan. Dat Hero nog bedenktijd wil over de te nemen stappen. Dat we misschien geeneens een volgende afspraak maken, maar dat Hero contact opneemt zodra hij duidelijkheid heeft. 

Dat is mijn beeld van vandaag. 

Natuurlijk weet ik vanmiddag pas of dat klopt, maar voor nu verwacht ik dus helemaal niets, behalve een berg info. Maar geen duidelijkheid. 

Weet je..Hero voelt zich heel 2007 al beroerd, flink beroerd, tot doodziek. Nu langzaam knapt hij op, al gaat het langzaam. Energie heeft hij voor een halve dag, eten is vaak nog een worsteling, en zijn lijf doet vaker wel dan geen pijn. En met die chemo zou hij zich wéér zieker gaan voelen. Mogelijk zonder dat je echt het idee hebt dat je het "ergens voor doet". Zonder echt tijdswinst te behalen. 

Heel hard gezegd; in januari is hij begonnen met chemo, vier maanden heeft hij zich doodziek gevoelt, twee maanden is hij aan het opkappen. Als de tumor op deze snelheid blijft groeien is hij volgende maand terug op de grootte van januari. Dan heeft die 6 maanden afzien hem 1 goede maand tijdswinst opgeleverd. Zes maanden lijden voor 1 maand genieten. E rekensom zal niet helemaal klppen en niet volledig wetenschappelijk evrantwoord zijn, maar ik snap wel de emotie die Hero dus heeft met weer kuren, en ik snap ook als hij zegt dat hij daar nog over na wil denken. Het schijnt dat die tijd er nog is....

Voor mij is het makkelijk, wat mij betreft is íedere maand extra met mijn lief me kostbaar. Wat mij betreft gooien we chemo vandaag nog in onze planning. Ik verzorg hem wel, met liefde. Maar ook snap ik Hero's standpunt, al vind ik dat ook moeilijk. Het is zo makkelijk te verwarren met opgeven, maar dat is het niet. Hero zou nooit opgeven, maar hij weet wel welke strijd hij aan moet gaan. En natuurlijk houdt hij ook rekkening met mijn gevoelens, maar het is zijn ziekte, zijn beslissing, hoe moeilijk ook. 

Nu ja, dit was dus een portie koffiedik kijken van mijn kant. We zien vanmiddag wel hoe vandaag écht zal verlopen. Wie weet zit ik er wel helemaal naast. 

Hoe dan ook, fijn dat ik hier even stoom kon blazen, dat lucht op en zorgt dat ik weer helderder kan denken. 

Dank jullie.....:R
quote:

En natuurlijk houdt hij ook rekkening met mijn gevoelens, maar het is zijn ziekte, zijn beslissing, hoe moeilijk ook. 

Lieve Mims, ik denk dat je ontzettend gelijk hebt, en dat het voor Hero super-wezenlijk is dat je hem de ruimte geeft om dat soort beslissingen zelf te nemen en ik vind het zo waanzinnig knap van je dat je dit zo kan... Jij wijs en stoer wijf dat je er bent. Kus en knuffel.
Mims, dat je dit op deze manier kan zien/voelen/opschrijven.... Dat je Hero de ruimte geeft om zijn beslissingen helemaal zelf te nemen zonder dat je hem een bepaalde (voor jou misschien betere) richting op pusht....Dat betekent in mijn ogen maar een ding; Echte Liefde!

Sterkte vandaag. Ik blijf toch hopen dat er iets positief uitkomt (een behandel-plan waar Hero iets mee wil/kan).
Wijs, ikke...

Ik tel zo snel al 17 ernstige spelfouten, :$.

Scheelt het dat ik met Mops op schoot zat?
ja hoor

meid., wat ben je toch een intelligent en prachtig mens... en wat een liefde straalt er van je bericht af. Ik begrijp dat de opties minimaal zijn, maar de hoop blijft echter groot. Ik denk aan jullie!
O Mims, wat doe je het enorm goed met ruimte voor Hero, ook al is dat tegen jóuw gevoel in. *;
Ik denk aan jullie, sterkte *;.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Prachtig Mimsey :R

Heel veel sterkte voor vandaag!

*;
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven