laptop belastingvrij

10-08-2012 21:14 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onderhand toe aan een nieuwe laptop, en ik ga volgende week op vakantie, en ik zit me net te bedenken, dat ik op schiphol natuurlijk ook een laptop kan kopen, belastingvrij;)

Iemand enig idee of dit idd scheelt, en hoe zit dat dan als ik op mijn vakantiebestemming besluit een laptop te kopen (turkije), zit ik dan met invoerrechten???

Ben heel benieuwd of iemand dit weet.
het is zoals het is
Het nadeel van laptop (of wat dan ook) kopen op je vakantiebestemming is de garantie!
Hmm..wat niet weet wat niet deert zou ik zeggen..doos in de vuilnisbak aldaar en laptop in je handbagage. Ik zou me eerder zorgen maken over garantie e.d. als er wat mee zou zijn.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik denk dat als je bij een normale elektronicazaak de aanbiedingen een beetje in de gaten houdt, goedkoper uitbent dan op schiphol. Dat tax-free is naar mijn idee nooit heel voordelig.

Kopen in het buitenland zou ik ook niet doen ivm de garantie.
Op Schiphol is het echt niet goedkoper. En belasting betaal je evengoed, behalve als je buiten Europa vliegt. Sterker nog, je vliegt waarschijnlijk vanaf de charter pier, daar zitten amper winkeltjes.
Schiphol taxfree is een illusie, je betaald vaak nog meer dan in een reguliere winkel.
oh ok, dat is duidelijk.....Ja, inderdaad niet over de garantie nagedacht, maar als ik bijvoorbeeld een apple koop, kan dat dan niet via een apple winkel in NL, mocht er iets aan mankeren bedoel ik??
het is zoals het is
quote:schorpioentje28 schreef op 10 augustus 2012 @ 21:26:

Hmm..wat niet weet wat niet deert zou ik zeggen..doos in de vuilnisbak aldaar en laptop in je handbagage. Ik zou me eerder zorgen maken over garantie e.d. als er wat mee zou zijn.

Helaas ligt de bewijslast gewoon bij jou. Dus als ze moeilijk doen zul jij moeten aantonen dat je hem hier hebt gekocht.

(al is de kans heel klein dat je een check krijgt)
Wie zegt dat Apple in Turkije goedkoper is?
dacht ik, belastingvrij op vliegveld?????????? Ik heb geen idee, vlieg zelden tot nooit.
het is zoals het is
Verkeerd gedacht dus...
dat blijkt ja
het is zoals het is
Je betaald geen btw als je intercontinentaal viegt. Dat doe je niet dus moet je gewoon de btw betalen op schiphol. Daarbij zijn dit soort goederen per definitie al duurder op schiphol. Niet doen dus. Je kunt beter een leuke aanbieding van de mediamrkt oid afwachten
Ga je herhalen wat er al is gezegd?
quote:spectral schreef op 10 augustus 2012 @ 21:39:

Op Schiphol is het echt niet goedkoper. En belasting betaal je evengoed, behalve als je buiten Europa vliegt. Sterker nog, je vliegt waarschijnlijk vanaf de charter pier, daar zitten amper winkeltjes.

Wat is de charterpier? Nog nooit van gehoord! De enige plek op Schiphol waar er minder winkeltjes zijn is de H (low cost) pier!

Maar inderdaad, tax free is een illusie.
Dat is de charter pier. Van daar vliegen de zomervluchtjes (geen reguliere lijndiensten) en de low costers.
Welke pier is dat dan? Ik zie charters vanaf de C, D en de G vertrekken, alledrie hebben winkels! De meeste low costs vertrekken van de H/M. Daar komen dan weer geen charters!
Kadanz wil even haar gelijk halen en haar enorme intelligentie tentoonspreiden Niets beters te doen?
Kadanz is een mannetje spectral, en ik wil alleen maar zeggen dat er gewoon winkels zijn!
Mannelijke geldingsdrang heet dat...
quote:spectral schreef op 11 augustus 2012 @ 11:01:

Mannelijke geldingsdrang heet dat...PMS?
Zie je wel je wil gewoon het laatste woord hebben en je gelijk halen.... zielig mannetje
Relax spectral.
t is me inmiddels helemaal duidelijk, iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren.

hou de reclamefolders vanaf nu wel in de gaten
het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven