Werk & Studie alle pijlers

SJD deeltijd opleiding en STAGE

10-08-2012 15:22 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk fulltime bij een groot telecombedrijf, een multinational. Ik moet fulltime werken om mijn vaste lasten te kunnen betalen want ik woon alleen en moet dus alle vaste lasten gewoon betalen.

Omdat mijn huidige werk vrij eentonig is, wil ik graag een opleiding volgen. Ik heb een MBO diploma en wil graag de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening gaan volgen in deeltijd.

Ik ben al heel lang bezig me te orienteren en denk echt dat deze opleiding de juiste is voor mij. Ik zit echter met 1 ding:

Bij de deeltijdopleiding moet je op een gegeven moment een relevante baan hebben of een stage doorlopen. Op zich natuurlijk prima. Ik heb echter geen relevante baan. Nu heb ik me bedacht dat ik binnen het bedrijf waar ik nu werk vast wel iets van een stage kan regelen. Het is de grootste van Nederland met veel vestigingen.

Ik weet natuurlijk wat de opleiding SJD inhoudt maar ik weet niet precies of ik er binnen ons bedrijf mee terecht kan qua stage. Daarom wil ik graag weten of iemand tips heeft qua stage. Zoals ik al zei is het het grootste telecombedrijf van Nederland, een multinational dus alle afdelingen zijn wel vertegenwoordigd.

Wie heeft dé tip?
Op de afdeling klachtenbehandeling? Er zal toch wel een juridische afdeling zijn? Wil je MBO (op personeelszaken) of HBO? Want de eisen van een stage verschillen natuurlijk per opleiding.
Ik wil HBO gaan doen maar ik dacht zelf meer aan de richting van incasso's e.d. dus dan zou de afdeling Debiteuren een goede afdeling zijn. Echter, wat wordt geaccepteerd als stageplaats?
Wat had je precies in je hoofd? Wil je daar stage gaan lopen of wil je dat als betaalde baan hebben en ook voor je opleiding kunnen gebruiken?
Ik wil dat niet als betaalde baan. Ik had me bedacht om dan gewoon intern ergens stage te gaan lopen. Dus onbetaald buiten werktijd. Ons bedrijf is 24/7 open dus dat moet geen probleem zijn.

Het is dus echt puur om ervaring op te doen.
Als je bij zo'n groot bedrijf werkt zijn er misschien wel mogelijkheden voor 'loopbaanontwikkeling' e mag je in je werktijd een deel stage doen of betaald je baas een deel van de opleiding. Ga eens informeren bij personeelszaken.
Ik zou wel van te voren checken of het kan. Ik dacht ook wel dat het kon, maar mijn organisatie zag er niks in. Ik zag allerlei kansen en onderwerpen waar ik op kon afstuderen maar ze wilden me niet helpen omdat het hun niet direct iets zou opleveren.

Uiteindelijk hen ik 2 dagen minder gaan weroen (financieel even afzien) en ben extern gaan stagelopen en afstuderen. Sleepte er ook direct een leuke nieuwe baan uit.
Bij mij op school zou de debiteurenafdeling goed gekeurd worden maar als je naast je fulltime baan nog 8 uur stage wilt gaan lopen wordt het wel zwaar. School gaat gewoon door en je stage duurt heel de opleiding vanaf jaar 2.
quote:annabelleke schreef op vrijdag 10 augustus 2012 15:22 Ik werk fulltime bij een groot telecombedrijf, een multinational. Ik moet fulltime werken om mijn vaste lasten te kunnen betalen want ik woon alleen en moet dus alle vaste lasten gewoon betalen.

Omdat mijn huidige werk vrij eentonig is, wil ik graag een opleiding volgen. Ik heb een MBO diploma en wil graag de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening gaan volgen in deeltijd.

Ik ben al heel lang bezig me te orienteren en denk echt dat deze opleiding de juiste is voor mij. Ik zit echter met 1 ding:

Bij de deeltijdopleiding moet je op een gegeven moment een relevante baan hebben of een stage doorlopen. Op zich natuurlijk prima. Ik heb echter geen relevante baan. Nu heb ik me bedacht dat ik binnen het bedrijf waar ik nu werk vast wel iets van een stage kan regelen. Het is de grootste van Nederland met veel vestigingen.

Ik weet natuurlijk wat de opleiding SJD inhoudt maar ik weet niet precies of ik er binnen ons bedrijf mee terecht kan qua stage. Daarom wil ik graag weten of iemand tips heeft qua stage. Zoals ik al zei is het het grootste telecombedrijf van Nederland, een multinational dus alle afdelingen zijn wel vertegenwoordigd.

Wie heeft dé tip? Geen tip, maar ben wel van plan dezelfde opleding te gaan starten. Ben nu wel nieuwschieirg in welke regio je deze opleising gaat volgen.
Mooiedromen: bij InHolland zeiden ze dat de stage vanaf jaar drie in zou gaan en gemiddeld acht uur per week moest duren.

Ik denk dat het Rotterdam wordt, Beppie.
Ik volg de opleiding ook bij inholland. Er staat nu idd jaar 3 maar geadviseerd wordt vanaf jaar 2.
Wat voor stage volg jij, Mooiedromen?
Ik word te herkenbaar als ik dat hier ga schrijven, Sorry.
Up!

Weet je al wat je gaat doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven