Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
ghb gebruiken tijdens een visite? Wie bedenkt dat?
quote:Starshine schreef op 11 augustus 2012 @ 09:27:

ghb gebruiken tijdens een visite? Wie bedenkt dat?Dat dus. Iemand die het niet kan laten om GHB te gebruiken terwijl ik op bezoek ben (en met een baby nog wel) zou niet meer tot mijn vriendenkring behoren.
Wel gierig van hem, dat hij jullie niet een beetje GHB aanbood
quote:lottekeNL schreef op 11 augustus 2012 @ 09:46:

Wel gierig van hem, dat hij jullie niet een beetje GHB aanbood haha
Wat erg. Dat van die ghb zou voor mij echt een reden zijn om het contact te verbreken.

Brunetteparis, is dat contact met die vriendin verder wel gezellig? Want het klinkt inderdaad niet bepaald hartelijk/gastvrij, dus zou maar eens goed bedenken of je hier nog echt energie in wil steken.
Ik vind iemand die geen fooi geeft niet per definitie gierig. Waarom, je hebt immers je rekening betaald. Iemand die het fooiengeld van z'n extra rekening aftrekt vind ik wel weer heel gierig.

Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen fooi geven? Is dat 50% of ligt het veel hoger? Dus, horecamensen hier?
quote:flower_power_girl schreef op 11 augustus 2012 @ 01:23:

Ik en mijn vriend met kerst zijn familie uitgenodigt .

Wij hadden het niet breed. Vriend had geen werk. Dus ik moest alles bekostigen . Geen probleem ik wil toch een gezellige kerst. Familie van mijn vriend gevraagd : Zouden jullie misschien iets mee kunnen nemen ? B.v. 1 fles huismerk cola of iets dergelijks. Het ging mij niet om de kosten. Maar gewoon dat iederen iets mee neemt. Ookal koste het hun maar 50 cent...

Ik had echt heel erg veel vlees gehaald en stokbroodjes. Was bij elkaar iets van 200 euro kwijt aan het eten !

Hele familie ruzie's over gehad : Hoe konden ik en mijn vriend durven vragen om iets mee te nemen !!! Uiteindelijk lekker het hele kerstfeest afgeblazen en lekker met mijn vriend samen zitten bikken !

oo en wij nemen ook altijd wat te eten of drinken mee als we daarheen gaan Maar ach.. hun zullen die 50 cent harder nodig gehad hebben dan wij !

Ik vind dit ook wel een raar verhaal eigenlijk. 200 euro aan vlees en stokbrood??? Waar ga jij je vlees halen????

Ik haal, als er mensen met kerst bij mij komen eten, altijd meer dan genoeg in huis. Ik zorg dat er eten is, drinken en voor zover mogelijk kom ik aan ieders wensen tegemoet. Ik ben geloof ik nog nooit 200 euro kwijt geweest....
ik geef niet zo vaak fooi. Tenminste, in een restaurant waar we goed bediend zijn en de hele avond gezeten hebben wel, maar voor drankje op een terras weer niet.

Ik rond de rekening meestal af naar boven (94 euro wordt 100).
quote:Iloveholiday schreef op 11 augustus 2012 @ 10:22:

Ik vind iemand die geen fooi geeft niet per definitie gierig. Waarom, je hebt immers je rekening betaald. Iemand die het fooiengeld van z'n extra rekening aftrekt vind ik wel weer heel gierig.

Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen fooi geven? Is dat 50% of ligt het veel hoger? Dus, horecamensen hier?

50% of hoger? Dat is toch zeker een typefout?

Stel: de rekening is 100 euro en je geeft 50 euro of meer fooi? Dat is echt absurd.

10 à 15 % is normaal, heb ik altijd begrepen.
ik ben ook gierig heb ik besloten. Afgesproken met mensen om gezamelijk kadootje voor een kennis (want face it, we zijn geen vrienden en we zien elkaar nooit, alleen op feestjes) te kopen. Prima iemand had al een kadootje gehaald, haalde er nog wat kleins bij en weer iemand anders had een taart gebakken en een kaart gekocht. Simpel, de mensen die meedoen, die de naam kwam op het kaartje en de kosten werden gesplitst. Ik had een max bedrag gezegd van wat ik kwijt kon (gierig ja, heb even weinig te besteden), en nu komt het daar 1 euro overheen (is geen ramp, kan gebeuren, zo gierig nou ook weer niet).

Ik heb niet gekeken wiens naam op de kaart staan, maar volgens mij zijn dat er meer dan dat er moeten betalen (sommige zijn een stelletje, hoewel allemaal niet samenwonend), ik vind dat die ook gewoon meebetalen moeten. Waarom zou ik het dubbele moeten betalen omdat ik single ben (ja zo voelt dat, ligt aan mij). Is dit een gierige gedachte?
quote:amarna schreef op 11 augustus 2012 @ 10:40:

[...]

Stel: de rekening is 100 euro en je geeft 50 euro of meer fooi? Dat is echt absurd.

10 à 15 % is normaal, heb ik altijd begrepen.Of 50% van de mensen fooi geeft, geen 50% van het totaalbedrag..
Als we bij mijn vader gaan eten moeten we van te voren ( een dag of 3 ) al aangeven hoeveel we denken te gaan eten.

Wéét ik veel, soms heb ik heel veel honger, en eet ik veel. Soms wat minder en eet ik niet zo veel. Geldt ook voor de kinderen.

En als pa nou een heel bijzonder diner in zijn hoofd zou hebben, maar bij hen eten we altijd aldi-soep-uit-blik ( kost dat ? Tachtig cent ofzo ? Nou dan gooi je een keertje 80 cent weg ) en afbakbroodjes ( 30cent per pakje. Boeiend als je dan een keer ene pakje te veel gebakken hebt ..) ect.

Zo knieperig vind ik dat. Als ik mensen te eten vraag dan maak ik gewoon een hele berg eten. Wat er over is gaat de volgende dag wel op, of met de gasten mee naar huis of in de vriezer.

Hij is ook het type opa dat cadeaus voro de kleinkinderen vol trots uit de kingloopwinkel haalt. Opzich vind ik dat nog niet zo erg, ik ben fan van de kringloopwinkel. Maar hij komt gerust met 2 oude vergeelde knuffels uit de 'gratis mee te nemen bak' aanzetten. Of een puzzel uit het jaar nul, waar stukjes van ontbreken. Of een walkman voor de kinderen ( een echte waar casettebandjes in moeten.. ik heb niet eens bandjes ) , terwijl ze ook een mp3spelertje hebben. enz. enz.

[...]

10 à 15 % is normaal, heb ik altijd begrepen.Zij bedoelt hoeveel mensen, dus 50% van de mensen. Niet van de rekening.
Ook extreem gierig, mensen die tomatensap opwarmen en dat als soep serveren. Als we daar vandaan kwamen gingen we dus echt nog langs de snackbar, is nog steeds een grap in de familie. Zij zijn zelf ook vel over been, dus dik zul je er niet van worden
quote:lottekeNL schreef op 11 augustus 2012 @ 10:46:

Ook extreem gierig, mensen die tomatensap opwarmen en dat als soep serveren. Als we daar vandaan kwamen gingen we dus echt nog langs de snackbar, is nog steeds een grap in de familie. Zij zijn zelf ook vel over been, dus dik zul je er niet van worden Ik kreeg ooit eens bij mijn exschoonmoeder een kopje cup-a-soup als dinner. Dat alleen.
Tjonge, wat een gulheid. Wel met vulling, mag ik hopen

[...]

10 à 15 % is normaal, heb ik altijd begrepen.Haha, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel het percentage mensen wat fooi geeft bij een etentje. Ben gewoon heel benieuwd hoeveel mensen nu daadwerkelijk fooi geven.
quote:Yraatje schreef op 11 augustus 2012 @ 10:29:

[...]

Ik vind dit ook wel een raar verhaal eigenlijk. 200 euro aan vlees en stokbrood??? Waar ga jij je vlees halen????

Ik haal, als er mensen met kerst bij mij komen eten, altijd meer dan genoeg in huis. Ik zorg dat er eten is, drinken en voor zover mogelijk kom ik aan ieders wensen tegemoet. Ik ben geloof ik nog nooit 200 euro kwijt geweest....Volgens mij was 200 euro het totaal, dus al het eten en drinken? Dan vind ik 200 euro niet zo raar hoor, met kerst. Kom ik ook wel aan als ik voor 6 man feestelijk kook denk ik. Voor de gourmet kan het wel goedkoper.
kan iemand ff antwoorden op mijn vraag, ben te nieuwsgierig of ik nou gierig ben of niet, ikzelf noem het maar 'vrijgezellentoeslag' die ik betaal.
quote:biobitch1984 schreef op 11 augustus 2012 @ 10:41:

ik ben ook gierig heb ik besloten. Afgesproken met mensen om gezamelijk kadootje voor een kennis (want face it, we zijn geen vrienden en we zien elkaar nooit, alleen op feestjes) te kopen. Prima iemand had al een kadootje gehaald, haalde er nog wat kleins bij en weer iemand anders had een taart gebakken en een kaart gekocht. Simpel, de mensen die meedoen, die de naam kwam op het kaartje en de kosten werden gesplitst. Ik had een max bedrag gezegd van wat ik kwijt kon (gierig ja, heb even weinig te besteden), en nu komt het daar 1 euro overheen (is geen ramp, kan gebeuren, zo gierig nou ook weer niet).

Ik heb niet gekeken wiens naam op de kaart staan, maar volgens mij zijn dat er meer dan dat er moeten betalen (sommige zijn een stelletje, hoewel allemaal niet samenwonend), ik vind dat die ook gewoon meebetalen moeten. Waarom zou ik het dubbele moeten betalen omdat ik single ben (ja zo voelt dat, ligt aan mij). Is dit een gierige gedachte?

Ik vind het een gierige gedachte omdat je zelf had aangegeven wat je kwijt wilde. En een euro meer is niks natuurlijk. Nu ga jij dan ineens de vergelijking maken met stellen/single betalingen. feit is dat je als single duurder uit bent. Met uitgaan, met verjaardagen, met je woonlasten. Als je daar moeite mee hebt, had je moeten aangeven: wat geven de stellen, 15 euro? dan is mijn maximum bedrag 7,50.

Als we hier cadeaus geven, geven de singles en stelletjes evenveel. geen probleem.
nee duidelijk. dan weet ik dat voor de volgende keer, dat ik dat dus niet meer doe. Scheelt wel dat ik er geen werk van gehad heb :P, die euro is 'delegeertoeslag)
Nou, als jij er echt moeite mee hebt, dat is dat op zich niet gierig hoor. maar geef dat dan vooraf aan, zodat duidelijk is dat jij liever niet hetzelfde wil uitgeven als stellen, omdat jij alle kosten toch alleen moet ophoesten.

Ik dacht later nog, ik vind het bij verjaardagen enzo geen probleem, maar bij duurdere dingen zoals een bruiloft rekenen wij wel per persoon en betaal je als single dus minder.

In jouw voorbeeld vond ik het niet terecht, omdat je zelf het bedrag had aangegeven en pas later met het stel/single aspect kwam.
quote:gizz schreef op 11 augustus 2012 @ 09:34:

[...]

Dat dus. Iemand die het niet kan laten om GHB te gebruiken terwijl ik op bezoek ben (en met een baby nog wel) zou niet meer tot mijn vriendenkring behoren.

Ik ben zo blij dat jullie dit vinden. Mijn man had er geen problemen mee zei hij achteraf toen ik erover begon, nou ik wel. Mijn man is heel makkelijk BIJ ANDEREN, daarom heeft hij zelden ruzie en wordt hij nog weleens opgelicht, de arme goedgelovige man. Maargoed, volgens mijn man werd die vriend er niet 'raar' van. Nou, ik vond het meteen al raar, hij IS raar. De hele avond opmerkingen over parenclub waar ie heen wilde, een stomend verhaal over een ex-scharrel, over mijn tieten alweer en ga zo door. Nee dan maakt die ghb ook niet meer uit.

Man zegt: ach, hij ging toch niet met de baby gooien ofzo... :|

Nee, maar je weet toch nooit wat iemand doet met drugs op?! (zeg ik als drugs-leek, maargoed).

Hij blowt ook elke dag, dat vind ik nog minder erg dan ghb.

Hij heeft ook helemaal geen toestemming gevraagd als in: 'zouden jullie het erg vinden als...' Hij heeft het gewoon in de keuken ingenomen en vriendin x wist het.

Iemand anders noemde of ik er nog energie in wil steken. Nou, eigenlijk niet, ook niet in vriendin x met haar stomme bami-met-stukjes.

Toen we weggingen zei mijn drugsvriend: was echt gezellig. Moeten we vaker doen!' Ik heb alleen geglimlacht en doei geroepen :P
Ik vind dat je altijd kosten moeten rekenen per persoon, ongeacht het bedrag. Vind het van de zotte dat je als single meer kwijt zou zijn dan een stelletje, relatief gezien. Een stelletje is gewoon twee personen, twee individuen en tellen dus ook als twee personen.
Ik vind het normaal dat er per persoon wordt gelapt, dus als single betaal ik minder dan een stel.

Bij mij in de kring zijn het ook allemaal twee-verdieners. Niet meer dan logisch dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven