Beste vriendin & lesbisch

13-08-2012 10:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Is het niet dat je vriendin niet zozeer anders doet maar dat jij haar gedrag anders interpreteert omdat je jaloers bent op dat andere meisje?
Maar.. Is zij Lesbisch? Je vriendin, bedoel ik.. Anders is dat andere meisje toch geen 'bedreiging' voor jou?
Elin, ik denk het inderdaad wel. Alleen het maakt het zo lastig, omdat ik haar echt niet kwijt wil als beste vriendin. Klinkt heel kinderachtig natuurlijk. Maar ze betekent veel voor me. Ik wil ook helemaal niet jaloers zijn, maar weet even niet hoe ik dat moet veranderen..
Nee zij is niet lesbisch.. Alleen het voelt als een bedreiging dat ik haar straks kwijt raak, omdat ze heel veel met dat andere meisje spreekt en omgaat. Ik weet niet waarom ik dat zo voel..
Ze is ook gewoon heel anders in de buurt van dat meisje. Ik vraag me dan af wanneer ze zichzelf is..
quote:Spring19 schreef op 13 augustus 2012 @ 10:54:

Elin, ik denk het inderdaad wel. Alleen het maakt het zo lastig, omdat ik haar echt niet kwijt wil als beste vriendin. Klinkt heel kinderachtig natuurlijk. Maar ze betekent veel voor me. Ik wil ook helemaal niet jaloers zijn, maar weet even niet hoe ik dat moet veranderen..

Snap ik.. wat een lastige situatie meid

Probeer te bedenken dat dit bij jou ligt, als je de vriendschap wil behouden zul je dus moeten accepteren dat dit is wat het is. Dat andere meisje heeft er in feite weinige mee van doen.

Ik vind het heel naar om te zeggen maar wellicht is wat afstand misschien beter? Zodat jij er zelf niet aan onderdoor gaat?
quote:Spring19 schreef op 13 augustus 2012 @ 10:55:

Nee zij is niet lesbisch.. Alleen het voelt als een bedreiging dat ik haar straks kwijt raak, omdat ze heel veel met dat andere meisje spreekt en omgaat. Ik weet niet waarom ik dat zo voel..Mensen mogen meer vrienden hebben toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Spring19, 45 seconden geleden

Ze is ook gewoon heel anders in de buurt van dat meisje. Ik vraag me dan af wanneer ze zichzelf is..

Dat kan ik me goed voorstellen. Als een goede vriendin tegen mij zou zeggen dat ze gevoelens voor mij had, zou ik ook niet echt een houding weten te geven en me waarschijnlijk anders gaan gedragen..
Als jouw beste vriendin een man was zou ik je overigens hetzelfde advies geven: accepteren en mee omgaan of afstand nemen..
Je zal toch echt je verwachtingen qua vriendschap bij moeten stellen. Dit meisje zal nooit je partner worden, dus het is geen relatie, en jij hoopt daar wel op en verwacht at ze zich ook zo gedraagt.
Jij bent verliefd op haar, maar zij niet op jou denk ik? Is de vraag of een vriendschap dan nog wel werkt, hoe hard het ook klinkt.
Kom op, wat moet ze nog doen? Kappen met het andere meisje? Ze heeft je gebeld, als je haar vraagt of jullie oké zijn zegt ze ja.. Als je haar niet kwijt wilt zou ik heel snel weer gewoon doen en niet meer bang zijn, anders ben je haar straks wel kwijt.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Ja maar ze heeft zelf ook gezegd dat ze geen afstand wil. En dat er niets gaat veranderen. Natuurlijk mag zij meer vrienden hebben, en ik ben helemaal niet iemand die claimt. Alleen ze betekent gewoon veel voor me en daarom doet het me pijn. Ik bedoel dat ze anders is wanneer ze in de buurt is van dat meisje. Meer asociaal in alle vormen van het woord.
O, je maakt je zorgen over haar gedrag wanneer ze met haar andere vriendinnetje is. Is dat echt aan jou?
Ik denk dat je veel te veel van je vriendin vraagt.

Veel mensen hebben meerdere vriendschappen en mensen met wie ze heel close zijn.

Ik heb zelf meerdere vriendinnen en ze zijn me allemaal even lief. Met de 1 deel ik dit en met de ander heb ik meer raakvlakken op ander gebied.

Ik zou het zelf vreselijk vinden om 1 vriendin beste vriendin te noemen (of zelf genoemd te worden) daarmee zou ik alle andere vriendschappen te kort doen.
Heb ooit zelf in de situatie van jouw vriendin gezeten. Al had mijn lesbische vriendin me niet verteld dat ze verliefd op me was (kwam ik jaren later achter), voelde ik het wel. Net zoals ik bij een jongen zou doen die verliefd op me was, heb ik wat afstand genomen om haar te laten merken dat het niet wederzijds was. Had ze ook kunnen weten want ik had op dat moment een relatie met een jongen, ben zelf ook hetero.

Het fijne aan vriendschappen met vrouwen is voor mij dat ze over het algemeen niet verliefd op je kunnen worden, dat is echt heel anders dan met een man voor mijn gevoel. Dit zal vast voor iedereen anders zijn maar zo werkt het voor mij. Ik heb destijds ook een stapje terug gedaan. We zijn toen ook wel een beetje uit elkaar gegroeid maar ik denk dat dat normaal is als de een verliefd is en de ander niet, dat werkt gewoon niet. Toen zij een vriendin kreeg, ging het weer beter tussen ons en was de spanning er af. Het is nooit meer geworden zoals voorheen maar dat kon ook niet, zij had immers andere verwachtingen dan ik en die kon en wilde ik niet waar maken.

Het is heel verdrietig voor je en ik snap dat je de band met haar eigenlijk zou willen houden zoals hij was maar ik vraag me af of dat mogelijk is. Heel veel sterkte ermee.
Afstand nemen tot de verliefdheid over is.
En verder ben je jaloers op iets wat niet is.
Dat jij gevoelens voor haar hebt wil nog niet zeggen dat zij zich moet gedragen zoals jij wilt.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
o ik heb hetzelfde meegemaakt, jaren geleden. Alleen wist ik toen nog niet dat ik lesbisch was (gewoon helemaal niet mee bezig). maar zij kreeg een vriendje en ooo wat was ik jaloers. gelukkig ging dat snel uit (ik blij) maar een aantal jaren later leerde ze haar huidige man kennen en snapte ze niet zo goed dat ik alleen met haar af wilde spreken en niet met haar vriend/man er bij. Onze vriendschap is toen een aantal jaren bekoeld geweest. totdat zij ging trouwen en mij als getuige vroeg!!

Daarna nog een mindere periode gehad (door mijn ahumm lieve ex).

We hielde wel contact maar echt maar een paar keer per jaar of zo. Totdat ik ging scheiden. En nu spreken we elkaar soms weken niet en daarna weer heel veel. Onze vriendschap heeft ondertussen zoveel doorstaan, daar komt niet zo gauw meer iets tussen.

Afstand nemen, af en toe flink uithuilen en weten dat het weer goed komt.
O, je bent hier al 8 maanden over bezig zie ik nu. Meid, haal je ogen uit je zak en zoek een vriendin als in partner, dan hou je je niet meer bezig met je onbereikbare liefde.
Oh nu lees ik het ook.. Jullie hebben ook weleens gezoend begrijp ik nu? Gebeurt dat nog steeds of is dat over sinds ze weet van jou verliefdheid?
.
Het is logisch, vind ik, dat ze niet goed weet hoe ze met deze info om moet gaan. Ik zou ook bang zijn de ander valse hoop te geven, en zij doet dit al door met je te zoenen.

Ik zou haar duidelijk vragen wat dat te betekenen heeft, en verder eerlijk zeggen dat je het gevoel hebt dat er wel degelijk wat veranderd is. En tsja, afstand nemen lijkt me beter dan je erop focussen. Dat gaat de vriendschap zeker geen goed doen denk ik.

Denk je zelf niet dat je deze gedachten hebt omdat Je liefdesverdriet hebt en daardoor alles onder een loep legt? Nogmaals blijf ik het vreemd vinden dat ze met je zoent maar niks met je wil, daarvan zou ik ook in de war raken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven