Gedrag zwager

13-08-2012 11:38 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
Bedankt voor jullie reacties.

Dat hij niet van kinderverjaardagen houd kan, maar is niet logisch.

Ten eerste wordt hij zelf binnekort vader en ten tweede gaat hij wel naar de verjaardagen van mijn nichtjes dus dat is dan heel raar, zij staan nog verder van hem af dan mijn kinderen.

Als het aan ons ligt dat hij niet graag komt, zeg het dan.

Ik heb hem een paar dagen ervoor nog gesproken, gevraagd of ze blijven eten en wat voor drank dat ik voor hem zal halen.

Laat mij dan ook die moeite niet doen!

En waarom leg ik een grote druk op hem?

Omdat ik het wel zo netjes vind met een verjaardag even sociaal te zijn?

Hoe zou hij het vinden als straks hun kindje geboren is en ik ga tv zitten kijken en zitten forummen op mijn mobiel?

Ik verwacht helemaal niks van hem verder, alleen dat hij zich die drie uurtjes niet afzonder voor de tv, dat is toch geen grote druk??
laat maar...
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 11:38:

Denk er nu over om volgend alleen met opa en oma een dag weg te gaan, maar kan dit eigenlijk niet maken...

Waarom kan je dat niet maken? En tegenover wie kan je dat niet maken?

*Ik ga heel vaak niet naar de verjaardagen van mijn 2 neefjes (en ja, ik ben ook de enige zus van mijn broer). Heb er werkelijk nog nóóit bij stilgestaan dat dat een issue zou kunnen zijn.
Nogmaals: nodig je zus en zwager dan uit zonder dat er een verjaardag is. Veel relaxter lijkt me. Dan kan je je op je op de verjaardag focussen op iedereen die zich wel vermaakt.
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:02:

(..)

Omdat ik het wel zo netjes vind met een verjaardag even sociaal te zijn?Wat verwacht je van die man? Dat hij gaat zeggen dat hij verjaardagen bij jullie maar hysterisch/mutsig vind. Jij kan wel vanalles vinden, maar hij heeft er duidelijk geen zin in en voelt zich toch verplicht om te komen. Laat het beeld los van de leuke oom en ga volgend jaar lekker iets anders doen.
quote:Lizzl schreef op 13 augustus 2012 @ 12:03:

laat maar...

Ik snap je reactie, maar jij bent tenminste eerlijk door te zeggen dat je er geen zin in hebt.

Ze weten dus dat je niet komt, prima!

Hij hoeft niet te komen, dat beslist hij zelf, maar als je komt, kan hij toch ook gewoon een praatje met iemand maken, hij kent iedereen op die verjaardag.
quote:rapunzel83 schreef op 13 augustus 2012 @ 12:07:

Nogmaals: nodig je zus en zwager dan uit zonder dat er een verjaardag is. Veel relaxter lijkt me. Dan kan je je op je op de verjaardag focussen op iedereen die zich wel vermaakt.

Dan is zijn gedrag dus niet anders.

Het gebeurt nl ook als we bij mijn ouders of bij hen op visite zijn...
Drie uur op een kinderverjaardag is best wel lang. En als je kinderen gaat krijgen hoef je toch niet perse iets te hebben met kinderverjaardagen? Misschien zijn die nichtjes wat ouder, heeft hij niet zoveel met kleinere kinderen (geen idee hoe oud jouw kind is, maar dit komt voor). En de druk waar volgens mij andere posters het over hebben, is dat je zegt dat hij de enige oom is van jouw zoontje.

Ik zou het los laten. Laat hem en focus je op de mensen die ook op het feestje zijn gekomen.
Het is niet zo dat je iets onredelijks verwacht, maar je hebt wel verwachtingen: dat hij zich voor die paar uurtjes sociaal opstelt. Als je je toch af gaat zitten zonderen, kom dan niet, is ook mijn idee.

Het is echter dat hier blijkbaar al vaker over gesproken is en je zwager gaat niet aan deze verwachting voldoen. Dan kun je er voor kiezen om het op de spits te drijven, maar is dat het je waard? Het gaat je niet opleveren wat je wilt. En dan zou ik dus kijken in hoeverre hij nu echt in de weg zit als ik het gedrag gewoon negeer en me richten op de visite die er wel gezellig bij zit.
je vult nu zelf in dat je nichtjes verder van hem afstaan. dat heeft met meer te maken dan alleen de bloedlijnen hoor. gezien je reacties kan ik me erg goed voorstellen dat hij zich niet op zijn gemak voelt bij jullie. En dat hij dat gewoon zou moeten zeggen, tsja, dat is nog niet voor iedereen zo makkelijk hoor.

dat hij binnenkort zelf vader wordt heeft ook niks te maken met het wel/niet houden van kinderverjaardagen. Ik zou graag moeder worden (lukt helaas niet) maar die verjaardagen zie ik nu al tegenop. heb een bloedhekel aan kinderverjaardagen (eigenlijk aan alle verjaardagen inclusief de mijne) en probeer die ook zoveel mogelijk te mijden. Dat je later voor je eigen kind een feestje organiseert omdat je kind het leuk vind staat daar los van.

het kan ook zijn dat hij het in zijn familie heel anders gewend is. in ieder geval geef je niet echt de indruk dat hij met jullie kan komen praten als hij ergens mee zou zitten. je klinkt nogal veroordelend. (niet lullig bedoeld hoor, maar vanuit zwagers standpunt kan hij gewoon ruzie-vermijdend bezig zijn door niet te komen praten)
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:10:

[...]

Dan is zijn gedrag dus niet anders.

Het gebeurt nl ook als we bij mijn ouders of bij hen op visite zijn...

Dan IS die man misschien wel gewoon zo?

En je opmerking dat het vreemd is als hij niet van kinderverjaardagen houdt omdat hij zelf vader wordt, vind ik erg raar. Ik hou ook niet van kinderverjaardagen. Eerlijk gezegd ook niet van die van mijn eigen kind. Ik hou wel zielsveel van m'n kind en ga voor hem door het vuur. Maar een kinderverjaardag vind ik een verschrikking die me niet snel genoeg afgelopen kan zijn.
Ik vind het gezeur om niks om eerlijk te zijn.
Hoe komt het dat het je stoort? Waarom is het voor jou belangrijk dat je zwager sociaal doet. Hoe hindert hij jou door even tv te gaan kijken (inderdaad van het weekend een bloedstollend spannende Basketbal finale)? Waarom wil jij dat hij iets anders doet dan waar hij zich prettig bij voelt?
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:02:

Bedankt voor jullie reacties.

Dat hij niet van kinderverjaardagen houd kan, maar is niet logisch.

Ten eerste wordt hij zelf binnekort vader en ten tweede gaat hij wel naar de verjaardagen van mijn nichtjes dus dat is dan heel raar, zij staan nog verder van hem af dan mijn kinderen.

Ik heb hem een paar dagen ervoor nog gesproken, gevraagd of ze blijven eten en wat voor drank dat ik voor hem zal halen.

Laat mij dan ook die moeite niet doen!

Omdat ik het wel zo netjes vind met een verjaardag even sociaal te zijn?

Hoe zou hij het vinden als straks hun kindje geboren is en ik ga tv zitten kijken en zitten forummen op mijn mobiel?

Ik verwacht helemaal niks van hem verder, alleen dat hij zich die drie uurtjes niet afzonder voor de tv, dat is toch geen grote druk??Nee, maar hij denkt er duidelijk anders over, so watcha gonna do? Je hebt alleen jezelf hiermee want jij bent steeds teleurgesteld en gefrustreerd. Moeite om drank in huis te halen en iets te eten (vrij normaal lijkt me) doe je zelf, daar vragen die mensen niet om. En wat heeft dat er trouwens mee te maken, hij is toch langsgeweest en heeft toch iets gedronken?
Hij is een beetje de rare oom dus. Die heeft iedere familie, niet druk om maken.
Zeg maar Spijker.
Tja, als hij altijd al een wat ongezellige gast is die niet meedoet aan gesprekken, dan snap ik niet waarom je nu weer verbaasd en teleurgesteld bent eigenlijk.
quote:Tweezer schreef op 13 augustus 2012 @ 12:10:

Drie uur op een kinderverjaardag is best wel lang.Wat je zegt... Ik zou tevoren waarschijnlijk een valiumpje slikken
Hij moet komen, én hij moet gezellig doen. Hoop verwachtingen.

Bezoek dat tv gaat zitten kijken vind ik ook niet gezellig. Maar ik verwacht dan ook nooit van mensen dat ze komen als ze geen zin hebben. Zeker niet met claims van het type "je bent mijn/zijn/haar enige oom/tante/petemoei/vriendin".

Edit: En ik vind drie uur op een kinderverjaardag zitten een grandioze opoffering. Ik ga liever naar de tandarts geloof ik.
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:08:

[...]

Ik snap je reactie, maar jij bent tenminste eerlijk door te zeggen dat je er geen zin in hebt.

Ze weten dus dat je niet komt, prima!

Hij hoeft niet te komen, dat beslist hij zelf, maar als je komt, kan hij toch ook gewoon een praatje met iemand maken, hij kent iedereen op die verjaardag.Die 'laat maar' van mij, was heel iets anders Ik had een stukje geschreven over wat ik had verwacht toen ik de titel zag 'Gedrag zwager'. Het stond vol met dingen waaraan ik me stoor aan mijn zwager Te herkenbaar vond ik, vandaar dat ik het heb verwijderd.
Hij is de vriend (of man) van je zus, die hoeft toch niets met verplichtingen aan jullie kant van de familie te hebben? Laat staan 'n kinderverjaardag. Al heel wat dat ie uberhaupt wil komen vind ik. Ben zelf geen familiemens en zou ook geen trek hebben om naar familieverplichtingen van 'n partner te moeten gaan. Die tijd kan ik wel beter besteden aan mijn eigen vrienden/ouders.
Als je verjaardagen tijdens EK's/ WK's / Olympische Spelen viert, of onder Studio Sport, dan heb je nou eenmaal kans dat iemand dat net even liever wil kijken dan een saai gesprek wil voeren.

Als jij feesten geeft waarbij het een dolle boel is zal dat minder vaak gebeuren. Maar ook dán heb je nog van die die-hards.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom zeg je hem niet dat ie ook gewoon thuis mag blijven? Jij hebt er toch ook geen plezier van als ie verveeld z'n verplichting bij jou zit uit te zitten en hij al helemaal niet. Schaf die verplichte nummertjes gewoon af. Iemand moet komen omdat je 'n leuke band met elkaar hebt, niet omdat je toevallig (schoon)familie van elkaar bent en elkaar met verplichtingen gaat lastig vallen.
quote:Lunax schreef op 13 augustus 2012 @ 12:16:

Hoe komt het dat het je stoort? Waarom is het voor jou belangrijk dat je zwager sociaal doet. Hoe hindert hij jou door even tv te gaan kijken (inderdaad van het weekend een bloedstollend spannende Basketbal finale)? Waarom wil jij dat hij iets anders doet dan waar hij zich prettig bij voelt?

Toen 's avonds de visite weg was hebben we gezamelijk ook de mannen hockeyfinale gekeken, heb ik helemaal geen moeite mee.

Maar terwijl ik de tv net uitzet, de tv gewoon weer aanzetten om tv te kijken tijdens een verjaardag vind ik persoonlijk storend.

En het stoort me idd waarschijnlijk meer aangezien het elke verjaardag/visite zo gaat, het is dus niet iets eenmaligs.

Iemand zei dat hij waarschijnlijk niets durft te zeggen gezien mijn reacties maar dat is het echt niet.

Ik heb hem helemaal niets laten merken tijdens de verjaardag, maar we hebben hier al enjkele malen over gesproken waarin hij vervolgens aangeeft dat hij zelf ook weet dat het anders kan en zelf aangeeft dit te willen veranderen, maar helaas gebeurt het gewoon niet.

Ik ga me er niet meer druk om proberen te maken en verstop in het vervolg de afstandbediening gewoon
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:32:

[...]

Toen 's avonds de visite weg was hebben we gezamelijk ook de mannen hockeyfinale gekeken, )Hij valt niet onder de visite?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:32:

[...]

Toen 's avonds de visite weg was hebben we gezamelijk ook de mannen hockeyfinale gekeken, heb ik helemaal geen moeite mee.

Maar terwijl ik de tv net uitzet, de tv gewoon weer aanzetten om tv te kijken tijdens een verjaardag vind ik persoonlijk storend.

En het stoort me idd waarschijnlijk meer aangezien het elke verjaardag/visite zo gaat, het is dus niet iets eenmaligs.

Iemand zei dat hij waarschijnlijk niets durft te zeggen gezien mijn reacties maar dat is het echt niet.

Ik heb hem helemaal niets laten merken tijdens de verjaardag, maar we hebben hier al enjkele malen over gesproken waarin hij vervolgens aangeeft dat hij zelf ook weet dat het anders kan en zelf aangeeft dit te willen veranderen, maar helaas gebeurt het gewoon niet.

Ik ga me er niet meer druk om proberen te maken en verstop in het vervolg de afstandbediening gewoon

Hij is dus ook de hele avond nog gebleven. Dan snap ik je punt helemaal niet meer...

Loslaten en niet meer druk om maken lijkt me een goed plan. Succes daarmee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven