vreemdgaan.

13-08-2012 08:00 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit al 5jaar in een goede relatie met mijn partner. We hebben een gezinnetje en dat werkt allemaal prima.

Enkel op seksueel vlak gaat het grondig mis. Ik kan de opwinding bij hem niet meer vinden, ik heb te vaak toegegeven zonder zin te hebben, dat seks meer als een verplichting tegenover hem is geworden. Hij brengt ook geen vernieuwing en geeft te weinig aandacht aan mij waardoor ik nooit echt genot kan hebben en na de seks met een leeg gevoel achterblijf. We hebben hier ook al uitgebreid over gepraat. Ik heb hem gezegd wat ik wel en niet graag heb maar toch blijft hij in het zelfde patroon bezig. Als er dan toch iets veranderd zat dit steeds uit mijn initiatief komen.

Ik vraag me dan ook af, ligt het misschien aan mij? Ben ik gewoon niet meer in staat om te genieten van seks.

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. Dat mijn liefde voor hem totaal los staat van mijn lust tegenover de ander. Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.
quote:trotter schreef op 13 augustus 2012 @ 13:32:

@jaakds: het gaat niet alleen om ‘dat ene dingetje’. Dat ene dingetje heeft er namelijk wel toe geleid dat zij haar partner, haar maatje, de man met wie ze al jarenlang lief en leed deelt, doelbewust belazert. Dat ze niet eerlijk is tegen hem, en dat ze de rest van haar leven een geheim zal hebben voor hem. Als iemand in een soortgelijke situatie samen met de partner besluit om een open relatie te proberen heb ik daar alle begrip voor. Als iemand degene van wie ze houdt willens en wetens zo bedriegt kan ik daar met mijn pet niet bij. Ik zou iemand van wie ik heel veel houd en die ik respecteer niet willen, en, sterker nog: niet eens kunnen bedriegen.

Ik sluit me hier bij aan.

als je echt zoveel van iemand houd geloof ik niet dat je vreemd gaat met iemand anders.

En mocht je toch verliefd worden of gevoelens voor iemand krijgen zou je dit met je partner moeten kunnen bespreken als de relatie voor de rest zo goed als je beweerd.
Jaakds +1

Helaas zijn er mensen die menen dat een relatie zonder seks echt niet kan.... Zij hebben enkel hun eigen referentiekader en zweren dat dat de enige waarheid is...

zo kunnen we er hier boven een paar van lezen....
quote:Sensual_D schreef op 13 augustus 2012 @ 14:29:

zo kunnen we er hier boven een paar van lezen....Misschien moet je dan nog even beter lezen. Ik schrijf namelijk nergens dat een relatie zonder seks niet kan, ik zeg dat je partner belazeren niet kan. Als iemand seks met een ander wil/heeft en de partner is daarvan op de hoogte: prima. Maar eenzijdig de afspraak dat je een mongame relatie hebt verbreken vind ik verre van chic. Ik snap niet hoe iemand kan beweren van een ander te houden, en tegelijkertijd die ander op de meest liefde- en respectloze manier kan belazeren. Dat is geen liefde in mijn ogen, dat is puur egoïsme.

Jaakds +1

Helaas zijn er mensen die menen dat een relatie zonder seks echt niet kan.... Zij hebben enkel hun eigen referentiekader en zweren dat dat de enige waarheid is...

zo kunnen we er hier boven een paar van lezen....

....en daar gaan we weer...............

Ja Sense, Sjaak, e.a,

Sommige mensen vinden dat inderdaad. Uit ervaring of principe.

En daar is niks mis mee. Het is vast onbegrijpelijk, maar er zijn écht mensen die graag een goede seksrelatie willen hebben met hun eigen partner, en opstappen als het nergens meer over gaat in bed.

Niet iedereen heeft zin om steeds het buiten de deur te moeten zoeken, afspraken te moeten maken, moeilijke gesprekken met de partner hierover te moeten voeren. Stress, gezeik, en frustratie.

Houden van is een begrip waar een ieder zijn eigen definitie van heeft. De één moddert grenzeloos door in het kader van houden van, de ander bedenkt zich dat houden van ook een houdbaarheidsdatum heeft. Het ene "houden van" is niets minder waard dan het andere.

Je kunt ook een partner krijgen (ja echt waar!) die gewoon zonder geneuzel alles in huis heeft.

Ik zie werkelijk niet in, waarom er elke keer een discussie wordt gestart over "de enige waarheid". Die is er namelijk niet, er zijn er meerdere. Het ligt aan de persoon zelf, naar welke kant de weegschaal doorslaat. De één lost het op door buiten de deur te kijken, de ander gooit de handdoek in de ring omdat hij/zij zichzelf wat leukers gunt in een relatie.

Het draait met name om de eerlijkheid. Tegenover jezelf én de partner. Belazeren is nooit ok. Daarentegen is het negeren van de verlangens van de partner ook niet ok.
klopt het vertrouwen verliezen in je partner is veel erger dan de daad zelf.

dit was mischien nog wel iets waar we samen uit hadden kunnen komen en hadden kunnen bekijken wat de mogelijk heden hierin geweest waren.

Maar die keus heb ik helaas nooit gehad
quote:jaakds schreef op 13 augustus 2012 @ 13:18:

Ik neem even het risico om als vreemdganger bestempeld te worden (wat ik niet ben), maar een relatie is volgens mijn jarenlange ervaring ontzettend veel meer dan seks. Ik kan me dus zeer goed voorstellen dat TO haar relatie fijn vindt, maar dat ze daarnaast niet matcht met haar partner op seksueel gebied. Net zoals de ene partner bv dolgraag op het strand kan liggen, en de andere over de bergen heen wil wandelen.

Ik vraag me af waarom iedereen hier zo uitdrukkelijk reageert tegen haar vreemdgaan. Dat werkt het schuldgevoel nog meer in de hand. Als zij niet overdrijft en naast haar seksvriend gewoon haar relatie positief blijft beleven, kan het ook zijn dat ze er beter van wordt als ze gewoon dat ene dingetje af en toe even bij die vriend gaat zoeken. Misschien niet eerlijk tegenover haar man, maar hem verlaten of hem proberen om te kneden tot een ander seksueel gedrag is ook niet echt mooi. Je bent zoals je bent. Ik twijfel ook sterk aan de bewering die ik hoger ergens las, dat een man die zijn partner seksueel niet genoeg aandacht schenkt, "meestal" ook op andere vlakken niet genoeg aandacht geeft. Sommige mensen hebben nu eenmaal minder seksuele zin en/of fantasie, maar kunnen verder wel ontzettend leuk en lief zijn.@jaakds, ik ben het met je post eens, alleen schrijft TO: quote: "Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment."

en dat is niet fijn, die emotionele puinhoop....ik ben zelf ook vreemdgegaan, alleen kon ik het niet handelen emotioneel gezien, juist door het stiekeme, hoe fijn ik het moment van het samenzijn met die ander ook vind/vond kon ik het niet handelen. Ik zou graag een tweede seksuele relatie naast die van mijn huidige willen hebben, alleen mijn man vindt dit geen goed idee, en ik krijg die ruimte ook niet. Zonder de toestemming heb ik er toch moeite mee, en als TO dit ook heeft, snap ik haar helemaal. Om die reden raad ik haar aan (in een eerdere post geschreven) ermee te stoppen. Heeft TO er daarin tegen geen emotionele problemen mee, dan ben ik het eens met je post.
We zitten gelukkig met een select publiek hier op het forum. Driekwart van Nederland en Belgie gaat wel eens in een andere tuin spitten, maar gelukkig veroordeelt iedereen op het forum dit. :-) :-)

Ik zal nooit.... Ik zou nooit... Jaja, al dikwijls gehoord dames. Maar wel in zowat elk topic over een ex praten, over de toenmalige vriend, mijn vorige relatie enz. Zo stevig zijn die relaties, waarbij de hier aangehaalde idealen meespelen, dan blijkbaar toch ook weer niet. Ik krijg daar de indruk bij dat een relatie bij veel jonge mensen tegenwoordig een beetje naast een mobieltje staat : bij de minste hapering of als je het modelletje wat beu wordt, gooi je dat weg en koop je gewoon een nieuwe.

Dit is slechts mijn bedenking he, mijn visie op de realiteit. Vanuit mijn situatie en ervaringen. Beschouw het niet als een veroordeling of zelfs geen beoordeling.
Dan zou je je partner dus bewust bedriegen? Lekkere relatie heb je dan.
quote:wovi12 schreef op 13 augustus 2012 @ 15:10:

klopt het vertrouwen verliezen in je partner is veel erger dan de daad zelf.

dit was mischien nog wel iets waar we samen uit hadden kunnen komen en hadden kunnen bekijken wat de mogelijk heden hierin geweest waren.

Maar die keus heb ik helaas nooit gehadOké Wovi, ook waar als het "uitkomt" heeft TO een probleem erbij. n.l. dat haar partner ook het vertrouwen in haar kwijt is, omdat ze gelogen heeft. Maar om nu te kijken wat de mogelijkheden zijn binnen de relatie, en dan neem ik ff aan dat je een open-relatie bedoeld, zal ze toch eerst met de huidige vreemdganger moeten stoppen....om zodoende zuiver in het gesprek met haar partner te komen? of ben je het niet met me eens? vind je dat TO het thuis moet opbiechten? en dan in gesprek over een open-relatie?

Jaakds +1

zo kunnen we er hier boven een paar van lezen....Inderdaad. En dan nog hun HUIDIG referentiekader he. Tot ze zelf in de situatie terechtkomen... Ik ben er bijna zeker van dat sommigen die enkele maanden geleden op dit forum gelijkaardige taal spraken, ondertussen al zelf andere wegen bewandeld hebben.
Dat lust en liefde ver uit elkaar kunnen liggen begrijp ik, maar de daad bij het woord voegen en daarmee je partner/vriend bedriegen is iets geheel anders. Ik zou er niet mee kunnen leven....
quote:trotter schreef op 13 augustus 2012 @ 15:25:

Dan zou je je partner dus bewust bedriegen? Lekkere relatie heb je dan.

Over "zou" kunnen we niet praten, omdat je van achter een muur alleen maar kan gissen hoe het er aan de andere kant zou uitzien en hoe jij daar zou op reageren.

Ik kon er met mijn vrouw heel open over praten en zij is goede maatjes met mijn vriendin. Als dat, zoals op zovele plaatsen, niet mogelijk ZOU geweest zijn, dan weet ik niet wat ik zou gedaan hebben. Ze zal ze maar allebei even graag zien he. Zoals je je kinderen allemaal even graag ziet.

Nu ben ik de goede, de eerlijke, want ik was en ben 'open' met mijn vrojw en vriendin, en ik bedrieg dus niet. Maar dat is enkel te danken aan de openheid van de andere betrokken partijen. Anders was ik misschien ook zo een 'bedrieger' geworden.

Wat ik wel ten volle kan volgen, is dat TO een schuldgevoel heeft waar ze onder leidt. Misschien is alles nog te nieuw om te verwerken, wellicht ook omdat ze vanuit een klassieke situatie komt en daardoor ook de nieuwe onbekende dingen onbewust veroordeelde.
Lijkt me zowiezo beter dat als je met je huidige partner verder wilt dat je dan breekt met de andere persoon.

En dan eerst voor je zelf gaat bekijken wat je wilt en dit dan met je partner bespreekt.

Dit hoeft niet perse een open relatie te zijn maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden om elkaar ruimte te geven of om juist samen nieuwe dingen te ontdekken zoals swingen.

Opbiechten moet niet, maar er zal dan wel altijd een groot geheim tussen jullie in blijven staan.

De een zal hier meer moeite mee hebben dan de ander ligt er ook aan hoe het met je schuld gevoel zit.

En mocht het ooit uitkomen is het wel fijner om al door je parter op de hoogte te zijn gebracht dan dat je het van iemand anders te horen krijgt.
quote:jaakds schreef op 13 augustus 2012 @ 15:41:

[...]

Ik kon er met mijn vrouw heel open over praten en zij is goede maatjes met mijn vriendin. Als dat, zoals op zovele plaatsen, niet mogelijk ZOU geweest zijn, dan weet ik niet wat ik zou gedaan hebben. Ze zal ze maar allebei even graag zien he. Zoals je je kinderen allemaal even graag ziet.

Nu ben ik de goede, de eerlijke, want ik was en ben 'open' met mijn vrojw en vriendin, en ik bedrieg dus niet. Maar dat is enkel te danken aan de openheid van de andere betrokken partijen. Anders was ik misschien ook zo een 'bedrieger' geworden.

.

Ik vind het knap dat je dit zo gedaan hebt.

Bij veel vreemdgangers lees ik dat de partner dit niet wilt en dat ze het daarom maar stiekem doen. ( ik weet dat er uitzonderingen zijn op het minaars topic)

Maar volgens mij zijn er niet veel die hier ook een goed gesprek met hun partner over gehad hebben, en hun hier echt over hebben laten nadenken, en niet verder komen dan een opmerking te maken waarop hun partner natuurlijk het verwachte antwoord geeft.
@aannie: ben je al gaan lezen bij minnaar topic . Ik denk dat er daar minder moraalridders zitten en mensen die weten wat je doormaakt.

Ik zo sinds een paar weken in gelijkaardige situatie. Ik ben 12 jaar getrouwd. Een huwelijk is op meer gebaseerd dan enkel goede sex. Ik bedoel enkel voor een verschil in libido blaas je een huwelijk niet op.

Mijn huwelijk is me heilig, ook ik dacht vroeger dat je dat niet kon rijmen met vreemdgaan, maar door omstandigheden er nu recent een open geest over. En ook ik merk nu de voordelen dat dit in mijn huwelijk geeft.
@liesbethje

Je geeft aan dat je huwelijk niet wilt opblazen alleen maar voor een verschil van libido.

Maar als dit uit komt bestaat je huwelijk dan nog wel ?

ik ben bevooroordeeld om dat ik zelf iemand ben die bedrogen is, maar het is niet mijn bedoeling om hier iemand te veroordelen.

Je hoeft het alleen aan jezelf en je gezin te verantwoorden.

Ik heb mijn vrouw vergeven maar ik kan het helaas niet vergeten, met als gevolg dat ons huwelijk op springen staat.

Ze heeft nooit gewild dat dit een einde voor ons gezin zal zijn.

en volgens haar is het dit ook nooit waard geweest.

Ik weet dat de meeste er vanuit gaan dat het toch nooit uit komt, maar wat als het toch zo is ?

is het dat allemaal waard ?
quote:trotter schreef op 13 augustus 2012 @ 14:35:

[...]

Misschien moet je dan nog even beter lezen. Ik schrijf namelijk nergens dat een relatie zonder seks niet kan,

voel je je aangesproken?

Schreef ik jouw naam?
O ja, nog zo'n voorspelbare reactie van iemand die buiten de pot piest: als je het niet normaal vindt om je partner te belazeren ben je een moraalridder. Wat heb je dan weinig respect voor je partner zeg, ongelofelijk.
Je schreef niet mijn naam, maar je had 't over de reacties boven die van jou. En laat een daarvan nou toevallig van mij geweest zijn...
quote:Mopsie41 schreef op 13 augustus 2012 @ 14:44:

[...]

....en daar gaan we weer...............

Ja Sense, Sjaak, e.a,

Houden van is een begrip waar een ieder zijn eigen definitie van heeft. De één moddert grenzeloos door in het kader van houden van, de ander bedenkt zich dat houden van ook een houdbaarheidsdatum heeft. Het ene "houden van" is niets minder waard dan het andere.

Mops.. dit is ook echt de laatste keer dat ik op jou reageer, en wel om wat je hier boven schrijft...

Heb je zelf nou niet door wat voor een ongelooflijke onzin je opschrijft? Lees nu zelf eens terug.. en dan met opmerking over "Aanmodderen"

Hoe veroordelend is dat!.. Wie bepaald dat het aanmodderen is? JIJ.. en welk recht heb jij om daarover te oordelen? JIJ beslist dat houden van voor JOU een houdbaarheidsdatum heeft.. maar ga daar niet over beslissen voor een ander.

Schrijf gewoon even voortaan binnen je eigen referentie kader en schrijf dus in de IK vorm... dat doe je nu namelijk niet, en dat is wat me zo ontzettend bij jou tegen de borst stuit.. keer op keer krijg je het voor elkaar om mensen ontiegelijk te beledigen. Je hebt het ofwel zelf niet door (het 'enorme oogkleppen syndroom') Of je kickt er zo ontzettend op dat je het met opzet keer op keer doet....
quote:trotter schreef op 13 augustus 2012 @ 16:33:

Je schreef niet mijn naam, maar je had 't over de reacties boven die van jou. En laat een daarvan nou toevallig van mij geweest zijn...Er staan 3 bladzijdes met reacties boven mij...
Oef....weer zo'n topic

Ik ben weg.........
quote:Sensual_D schreef op 13 augustus 2012 @ 16:35:

[...]

Mops.. dit is ook echt de laatste keer dat ik op jou reageer, en wel om wat je hier boven schrijft...

Heb je zelf nou niet door wat voor een ongelooflijke onzin je opschrijft? Lees nu zelf eens terug.. en dan met opmerking over "Aanmodderen"

Hoe veroordelend is dat!.. Wie bepaald dat het aanmodderen is? JIJ.. en welk recht heb jij om daarover te oordelen? JIJ beslist dat houden van voor JOU een houdbaarheidsdatum heeft.. maar ga daar niet over beslissen voor een ander.

Schrijf gewoon even voortaan binnen je eigen referentie kader en schrijf dus in de IK vorm... dat doe je nu namelijk niet, en dat is wat me zo ontzettend bij jou tegen de borst stuit.. keer op keer krijg je het voor elkaar om mensen ontiegelijk te beledigen. Je hebt het ofwel zelf niet door (het 'enorme oogkleppen syndroom') Of je kickt er zo ontzettend op dat je het met opzet keer op keer doet....IK vind jou een ongelooflijk vervelend en moeilijk zeurmensch.

IK vind dat jij net zo veroordelend uit de hoek komt als ik dat schijnbaar blijk te doen. IK ben elke keer weer verbaasd hoe jij een topic naar je hand probeert te zetten en je persoonlijk aangevallen voelt door een tekst die in zijn algemeenheid is geschreven.

IK vind dat jij zeer veroordelend bent naar mensen die niet in een onbevredigende relatie willen blijven hangen, de ballen hebben om verder te kijken dan hun incapabele partner, en ongelukkige relatie.

IK vind het een ieders eigen vrije keus om :of door te modderen, óf op te stappen. En geen van beide is te veroordelen.

Wat IK wel te veroordelen vind: iemand belazeren achter de rug om, of iemand voor het blok zetten zoals jij met je partner hebt gedaan.

En nou jij weer.......en dan ik weer.........en zo gaat het maar door.

IK vind dat jij mij niet wil snappen, en probeert jouw eigen referentiekader door ieders strot te drukken. Zodra iemand daar tegenin gaat, bevalt het gesprek je niet meer, probeer je vals uit de hoek te komen, en ruzies uit te lokken zodat jij jezelf weer zielig als de gebeten hond kunt profileren. Dat vind ik.

En wat jij vindt, interesseert me werkelijk niets.
Vreemdgaan en bij je partner blijven vind jij makkelijker dan relatie met partner verbreken en met één of beide mannen (of als single) verder door het leven gaan? Apart... maar tevens ook wel heel pijnlijk voor je partner!
quote:wovi12 schreef op 13 augustus 2012 @ 16:20:

@liesbethje

Je geeft aan dat je huwelijk niet wilt opblazen alleen maar voor een verschil van libido.

Maar als dit uit komt bestaat je huwelijk dan nog wel ?

Ik denk wel dat mijn huwelijk dan nog zou bestaan. Hij zou zich inderdaad wel gekwetst voelen. Maar hij kent mij al wel langer. En hij weet dat ik ook nogal avontuurlijk ben ingesteld. Voor alle duidelijkheid tot enkele weken geleden niet vreemd gegaan. ....en ik heb het wel bewust gezocht... gewoon omdat ik terug meer nood had aan spanning, en dan bedoel ik niet louter de sex, maar het terug mentaal aftasten, elkaar mentaal prikkelen. Het spel vooral maakt het net leuk. En ik denk dat het me nog meer daarom gaat.

Maar kan net zogoed blijken dat dit een fase is waar ik doorheen moet. Soort midlifecrisis? (ik word 45). En ik ga niet mijn huwelijk opblazen omdat ik door deze fase heen moet. En ik denk ook niet dat mijn man dat zou doen. Ik ga er vanuit dat hij voldoende intelligent is om dit te relativeren (daarom hoeft hij het nog niet leuk te vinden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven