Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Succes dames die midden in het traject zitten! Spannend hoor!

Kira, wat fijn! Gaat dit vergoed worden?

Leo, wat ga je ontzettend hard met kilo's knallen! Jeetje! Super hoor!

Origineel, ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb 6 weken stilgestaan en ondertussen ook nog eens maximaal 2 kilo aangekomen.. Nu verdwijnen alle kilo's weer rustig en zit bijna op -25 kilo!
Dames, dank je wel voor het delen van jullie ervaringen. Ik denk dat een week inderdaad te weinig is, nogmaals met de bedrijfsarts gesproken en ik zal minimaal 3 weken thuis blijven, en we zullen kijken hoe het gaat. Krijg inderdaad een maagbandje, dus dat is inderdaad minder ingrijpende procedure medisch gezien dan een maagverkleining.

Ik ben enorm benieuwd hoe de aankomende weken zullen gaan, wat een spannende tijd.

Succes aan alle andere dames.

@ Holadio : 25 kilo er vanaf, dat is SUPER!
Almostthere

Zeker spannend! Goed dat je overlegd hebt met de bedrijfsarts en meer tijd neemt.

Holadio

Super bijna -25 kilo

Kira31

Super dat het vergoed word de correctie. Spreek je snel!

Majesteit

Hoe is het met onze koninklijke hoogheid?

Stil staan of aankomen hoort er echt bij dames.
smorreges, kira, ben erg blij voor je met die vergoeding !! vertel me gauw waar je verzekerd bent , want ik moet alles zelf betalen. wist dat al van de buikwandcorrectie, en heb al overal mijn licht opgestoken en uitgevonden waar ik het wil laten doen vanwege de prijs. Borsten heb ik het nooit over gehad of over gedacht, maar nu de boel strakker bij elkaar gehouden moet worden en de bh kleiner is, striemt het een stuk meer op mijn schouder....en dat begint erg vervelend te worden. dus heel ver weg komt de gedacht op om daar dan toch maar wat aan te laten doen.......

en ja brenda, er gebeurt hier van alles. dochter is hier een paar dagen geweest,doodziek, maar heeft zoals het er nu naar uit ziet het virus niet achtergelaten. met manlief bij de cardio geweest, krijgt vandaag zo´n kastje om de ritmestoornissen op te sporen, ik heb een fbaccount, en dat kost nogal tijd zeg. maar spreek dus daar ook meiden van hier, en sinds begin deze week heb ik een nieuwe fiets, dus ik ben steeds onderweg.....daarbij gaan we volgende week donderdag ook op vakantie en dan krijg ik altijd last van een soort opruimwoede, dus ik ben druk met eigenlijk van alles en niks.....

maar desalniettemin geef ik meteen toe dat het hier een beetje verslonst is, en daardoor weer moeilijker bij te benen met al die nieuwe meiden. wat natuurlijk alleen maar leuk is, en die ik allemaal het beste wens. maar ik kan het niet zo goed onthouden, sorry sorry.

Blijft het gewicht mooi stabiel, en al probeer ik nog iets te zakken, krijg het niet echt voor elkaar haha.

wens ik iedereen een fijne dag
quote:origineel schreef op 02 augustus 2012 @ 10:16:

Dita, sterkte

Wench, ik neem het ook met een korreltje zout. Bij ons wordt ook gezegd: eet waar je tegenkunt en niet meer dan je op kunt. Ik eet dus inderdaad iedere middag nu een gekookt eitje bij de lunch en gewone kaas. Ook eet ik gewoon alle soorten vlees en vis. Ik ken het, het kapot maken van je stofwisseling. Daarom schoot ik zo in de stress: heb ik mijn stofwisseling zo kapot gemaakt dat ik zelfs van 500 kcal nog niet afval? Ik doe het niet meer, ik eet alles waar ik tegen kan. Hoe massiever hoe beter het blijft in mijn maag, lijkt het wel.

Almostthere, spannend!!!Dat is ook mijn grootste angst, dat ik mezelf zo kapot heb gelijnd (tientallen jaren lang)... Ik ben al ruim 30 kilo kwijt, maar er moet nog veel meer af, de operatie is nog geen half jaar geleden en ik sta al een maand stil. Ik ben bang dat zelfs deze laatste kans me niet meer zal helpen :( Ook al ben ik er al 30 kwijt, ik ben er nog lang niet.
wench, laat je niet gekmaken, of maak jezelf niet gek !!! SOms val je gewoon even niet af omdat je lijf zich moet aanpassen.

en gaat het daarna wel weer verder, misschien niet zo snel als jij wilt, maar toch. en ja misschien stabiliseert het zich ook wel nu, wie zal het zeggen. ik ben nu bijna 8 maanden stabiel na ook 8 maanden goed afvallen. Ben blij, want toch ruim 35 kg kwijt, die ik zelf nooit had weggekregen !! ben dus een stuk gezonder geworden waardoor ik nu beter kan bewegen enz enz.Vergeet vooral niet daar ook naar te kijken. fixeer je niet alteveel op de cijfertjes. dat deed ik ook, en werd helemaal geobsedeert erdoor. nu kijk ik er een stuk rustiger naar.

je hebt toch weinig invloed op wat je lijf doet, zolang je lief bent voor je lijf, is het goed. en koester wat je al bereikt hebt !!!!

klinkt wel echt tuttig he? maar scheelt een boel onrust.

Heb ik sinds vorige week een nieuwe fiets, en heb er ineens heel veel plezier in.heb nog nooit zoveel gefietst in 1 week !! en er niet eens van afgevallen....dus wench, mijn lijf is gewoon de baas.

vandaag weer naar het stadion, lekker genieten van het voetballen. tenminste daar reken ik op.

wens ik jullie een hele fijne zonnige zondag !!
en natuurlijk een lieve knuffel voor alle andere meiden....kzou het bijna zijn vergeten !!!
ik hoop dat jullie ook allemaal zo genieten van het mooie weer, anders zou het er voor niks zijn en is ook de radiostilte hier niet te begrijpen.

Ik weet dat ik me maar weer eens heb geergerd aan uitspraken van mensen die niet weten waar ze het over hebben.

Ik heb een achterbuurman die in November 2010 een gbp heeft gekregen en die nu inmiddels 80 kilo kwijt is (arme man was behoorlijk groot). Toen ik daar een compliment over gaf waren er omstanders die heel raar reageerden. Ik heb naderhand gevraagd woorom ze dat deden, het antwoord was......... nou denk eens even mee. Ik heb me gelukkig kunnen inhouden en heb geantwoord dat ze vooral niet moeten denken dat je zoiets doet omdat je lui bent. Het is niet niks wat met deze man gebeurd is, 80 kilo in zo'n korte tijd zie dat maar eens te verwerken. Het antwoord was dat dat onzin was en dat hij gewoon wilskracht had moeten tonen, dan was het hem zelf ook wel gelukt. Ik ehb dus maar iet verteld dat ik ook bezig ben met het traject en dat ik hoogstwaarschijnlijk ook die ok krijg. Deze mensen snappen dat niet(helaas heeft de vrouw die erbij staat maatje 30 ofzo en kan ze eten wat los en vast zit zonder er ook maar iest van te merken).

Zodoende dat ik hier ook niets over op fb zet, weet hoe de reacties gaan zijn(helaas).
duvelke, wij weten gelukkig beter !! heel goed dat je je mond hebt gehouden, tegen zoveel dommigheid kan je toch niet op !!!

ik merkte dat mijn familie eerst ook zo dacht, maar nu zien ze hoe weinig ik eet, dat ik geen gebak meer kan eten, of andere vette hapjes. geen prik meer drinken. als ik al wijn drink verdund met water....kortom, je hebt je maar aan de regels van je lijf te houden. en daar kijken ze dan wel van op.

ondertussen zie ik een heel gezin dat zo trots was op hun afgevallen kilo´s, weer dik over hun oude gewicht heengaan !! zo jammer en zo zonde !!! doet me tegenwoordig pijn, ook als ik andere dikke mensen zie. kzou ze allemaal wel willen opereren....om zich weer beter te voelen. maar zo werkt het niet, je kunt dat niet voor anderen invullen he?

kira, wil je me nog vertellen hoe je die plastisch chirurg zo hebt geregeld??? hebben jullie het over fb, maar weet ik allang niet meer wie wie is. heb ik dus weer......

wens ik iedereen een fijne dag, succes met afvallen. wij gaan aftellen tot donderdag, dan gaan we eindelijk op vakantie.....
quote:majesteit schreef op 13 augustus 2012 @ 13:28:

Als ik andere dikke mensen zie. Ik zou ze allemaal wel willen opereren....om zich weer beter te voelen. maar zo werkt het niet, je kunt dat niet voor anderen invullen he?

Dat gaat er soms ook wel door mij heen als ik iemand zie lopen. Klinkt raar van iemand die zelf ook Morbide obees is geweest maar is wel zo. Het is ieder zijn eigen keus.
Duvelke

Goed dat je je stil gehouden hebt, wij weten wel beter. Wanneer had je je afspraken staan?
Brendah, het was heel meoilijk om mijn mond te houden. Ik weet nl ook wat het voor een gevecht voor die man is. Maar och, ook zij komen nog wel aan de beurt met dingen waar ik dan van zal denken "is dat alles". Zo gaat dat in het leven, ik geloof nl heel erg in karma oftewel boontje komt om zijn loontje.

Mijn afspraak is verzet geworden, is nu 10 september. Jammer, nog langer wachten, maar och dat kan er ook wel weer bij.
en of je gelijk hebt brenda,ieder zijn eigen keus, maar nu je weet hoe je je ook kunt voelen, gun je het anderen ook zo !!!

En daarbij, niet iedereen wil het, en dan wordt ook nog niet iedereen geopereerd die graag wil.

vanochtend bericht van de kliniek gehad dat mijn bloeduitslag niet goed is; bijschildklierhormoon en calcium te hoog. ik word nu dpoorverwezen naar een internist om eventuele narigheid uit te sluiten en er even goed naar te kijken. dus door naar de volgende ronde.

moet ik dadelijk naar de tandarts (HELP) , en dan rustig toewerken naar donderdag, eindelijk vakantie. voelt heel raar, want de kinderen zijn hier alweer naar school.

fijne dagen allemaal, geniet van de zon !!!
Duvelke

Dat kan ik me goed voorstellen dat het moeilijk is. Hier heb ik ook mensen om mij heen die me soms aankijken (als ze ervan horen) en dan denken: maar dat kan je toch zelf??

Zo ook een collega, die heeft het achter de ellebogen, maar goed dat terzijde. Ze denkt ook knap te zijn. Ze was geslaagd voor haar HBO opleiding. Ik was net terug (1e week na operatie) en ze kwam langs met van die celebrations. Ze kwam bij mij en ze zegt; oh jij hoeft niet he?? Nou hoefde ik ook niet maar wilde wel zeggen: we mogen wel eens wat lekkers maar dacht dat snapt ze toch niet dus heb me stil gehouden. Bah wat een nare mensen, maar ze komen zichzelf nog wel tegen!

Balen dat je afspraak verzet is

Majesteit,

Klopt ik voel (of wij) voel(en) ons tip top en dat gun je iedereen.

Ojee dat is minder dat er waardes niet goed waren. Hoop dat je er snel terecht kan. Hoe ging het bij de tandarts?

Was de weegschaal lief voor mij vanmorgen
Wat een narigheid! Ik heb enkele van mijn nieuwe collega's verteld van mijn operatie, maar alleen maar belangstelling en positief. Wel heel fijn, als ik jullie zo hoor!

Majesteit, viel de tandarts mee?

Ik probeer wel mee te lezen, maar reageer weinig. Heb het druk met mijn nieuwe baan, opleiding daarvoor, toch nog solliciteren en o ja, mijn gezin ook

Eten e drinken gaat hier super. Ik eet nu inderdaad 2 keer een halve eiwitreep per dag (of een ander tussendoortje) en kan daardoor ook mijn drinken beter verdragen. Ik heb eiwitrepen van wls, maar ga ook eens bij de tuinen kijken. Hebben ze ze vast ook. Alleen afvallen is minimaal. Ik ben in een maand (na de 10 kilo van de eerste 2 weken) nu 2 kilo kwijt. Te weing!!! Hopelijk kan dat nog in de speed. Er moeten er nog 28 af.

Dames, geniet van het weer zoveel je kan
Hallo, het is even geleden dat ik wat gepost heb maar niet zonder reden..

De laatste weken gaat het helemaal de mist in bij me met m'n maagbandje.. Ik hou bijna niks meer binnen, zelf even 2dgn aan infuus gezeten vanwege uitdroging en dat nog wel hier in Regensburg Duitsland.. Morgen ga ik naar NL en vrijdag naar beverwijk en gaan we kijken wat er gaat gebeuren..

Ik heb nog geen berichten van jullie gelezen maar aankomend weekend als ik weer terug in Regensburg ben zal ik even alles weer goed doorlezen.. Hopelijk voel ik me dan weer wat beter..

Succes allemaal..
Oei navata! Beterschap!!,!
Navata

Wat een narigheid Hoop dat ze vrijdag wat gaan beslissen.

Leeghalen een optie?

Beterschap!
Dank je..

Ik heb geen idee wat ze dan gaan doen Brendah..

Ik hoop iedergeval wat losser zetten zodat ik war normaler kan eten.. Ik krijg mn voedingsstoffen zo echt niet meer binnen, ben zo energieloos en buiten de deur durf ik niet meer te eten..

Mijn man is nu met alle buren uiteten en ik zit aan boord, best erg maar ik kan het gewoon niet, paar happen en ik heb al een dikke luchtbel wat ik kwijt moet dus dat schiet niet op..

Vandaag maar een potje olvarit gehad, die stond nog in de la..

Voor de rest van de dag is het yoghurt, kwark, groene thee, water en af en toe gaat er een cracot in met smeer beleg.. Echt waardeloos nu..

We wachten het vrijdag maar af wat er gaat gebeuren!!
navat, wat een pech , en wat sneu voor je !!! veel succes zodra je weer in nederland bent !!! hopelijk gaat het dan beter worden.

brenda, zo eentje heeft geen flauw idee waar het over gaat, en wil idd alleen maar zieken. dat soort mensen moet je niet eens meer bekijken.....

de tandarts. laat ik vooropstellen dat ik 3x liever ga voor een gbp dan 1x naar de tandarts. heb daar een soort blinde paniek, ook al weet ik dat er niets gebeurt...alleen al het feit dat hij in mijn mond gaat zitten !!!!! Nou lag daar dus weer te trillen, kon voor de foto niet eens zelf mn oorbellen uitkrijgen...zo genant vind ik dat allemaal, en schaam me dan ook behoorlijk. maar ik moet inplantaten omdat mn kaak ook zo is geslonken, maar hij zei meteen ook dat hij er niet aan begon bij mij, en ben dus verwezen naar bijzondere tandheelkunde om het onder narcose te laten doen......ben ik blij mee, maar ook weer niet natuurlijk. heb gewoon geen keus verder. dus net alweer zwetend gebeld voor een afspraak.....het is me toch ook echt belachelijk he???

moet ik voor de internist 24 uur urine verzamelen, in wat ze een bokaal noemen !! nou dan denk ik aan een sportbeker met grote oren, maar nee hoor, gewoon een vierkante plastic fles. wel grote beklers erbij om in te plassen....en dan morgen nuchter bloedprikken.....het houdt me van de straat.

hoor ik van jullie weinig over bloedprikcontroles. hoe vaak gaan jullie eigenlijk??

origineel ik heb eiwitrepen van xxl nutricion. ook prima. 24 voor 18 euro ofzo. en lekker smaakje, ik heb geloof ik yoghurt aardbeien.

fijne dag allemaal, en dom deur doen !!!!
Navata, nogmaals sterkte.

Majesteit, dapper hoor, als je zo bang bent toch gaan. Petje af! Ik moet begin oktober bloedprikken, dat is dus na 4 maanden. Daarna volgens mij ieder kwartaal voor een jaar en dan ieder jaar.

Ben afgelopen week ruim anderhalve kilo afgevallen!! Ben blij
Navata

Sneu hoor allemaal. Hoop dat er snel een oplossing komt wat dit kan ook niet langer.

Majesteit

Je kaak geslonken door het afvallen? Heb ik nog nooit eerder gehoord. Goed dat je heen geweest bent. Minder dat het onder narcose moet. Nu heb ik dagelijks met mensen te maken die naar tandarts moeten/zijn geweest en hoor ik het vaker dat het onder narcose moet.

Dat is nogal wat 24 uur urine verzamelen.

Hier heb ik straks op 20 september 1e keer bloedprikken (1e dag natraject) en dan na geloof ik weer een half jaar en dan jaarlijks als we op controle komen bij chirurge.

WENS IK JOU MAJESTEIT EEN SUPERVAKANTIE EN RUST GOED UIT EDELACHTBARE!!
ik pas me natuurlijk aan aan de wil van het volk brenda !! gaat helemaal goedkomen. vanochtend bloed geprikt, want calcium is weer veel te hoog en ook bijschildklierhormoon. en dan dus horen van de internist of en zo ja wat er aan de hand is.

ben wel erg nieuwsgierig. eigenlijk zou een mens niet altijd moeten googelen....
Haha zo hoort het!

Balen van bloed. Google niet altijd handig.

Heb ik nu weekeinde. Ging net naar teamleider

zeg tot maandag zegt hij: Blijft er nog wel wat over

van je? Ik: valt het dan zo op?

Volgende week weer volledig werken.
Brenda, goed bezig!

Majesteit, Google is voor het klootjesvolk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven