Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Voor de moeders onder ons:

De motherhood knot nog een keer, maar dan anders. Wie goed kijkt kan openingen zien in de harten. Ik had zo de behoefte om het deze keer zo te maken. Om te beginnen was het al een hele worsteling óm dit weer te gaan maken, het is technisch ook niet heel gemakkelijk.

Maar ook vanwege de betekenis. De openingen zijn open ruimtes. Ruimte geven, ruimte nemen. Je eigen ruimte innemen. Moeten loslaten. In en uit je hart. Maar niet echt uit je hart natuurlijk. Moederliefde is een grote knoop met ruimtes tussenin (zie ook vorige foto).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Iemand ervaring met papier maché? Ik wil kralen gaan maken van papier maché, en weet dat je hiervoor behanglijm moet gebruiken. Ik naar de bouwmarkt, blijken er tig soorten/structuren behanglijm te bestaan. Is er iets waar ik op moet letten?
Ze zij weer prachtig EV.

Hier staat de bloem, water, suiker en draadjes af te koelen. Kijken of het lukt, zo'n mooi schaaltje.

Ben weer thuis, morgen begint het gewone leven weer.
Snjókorn falla, á allt og alla
Haai Snjokorn, leuke tijd in Nl gehad?

EV, wederom prachtig dat lichtje. Gebruik je inderdaad veel blauw glas of denk ik dat alleen maar? Het doet door die golvende rand denken aan water, prachtig. En de motherhood knot is ook mooi, mede door de symboliek die erachter zit!

NYC, ik weet het niet... ik gebruik altijd de gewone behangplak, maar heb ook wel eens supersterke gebruikt. Volgens mij maakt het niet zoveel uit, wordt de lijm hooguit wat dikker. Misschien zou ik voor kralen wel lijm gebruiken die ook geschikt is voor dik behang, die is wellicht steviger ??!! (maar nogmaals, ik weet het niet zeker...).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Prachtig weer, EV! De uitleg er ook bij...! Mooie 'losse' knoop.

NYC; ik papaier machee wel eens maar gooi dan gewoon alles wat ik toevallig in huis heb bij elkaar, haha! Als het behangselplak op is doet gewoon 'bloem' uit t keukenkastje het ook. Moet nu rennen; kids v school opahlen!!!!!!!!!!!!!!!haasthaasthaast
Geen idee over de papier machee.

Ha, dat rijmt.

Het zal nog wel door mijn blauwe Ka komen, dat ik zo into het blauw was. Vandaag heb ik iets heel anders afgemaakt. Het is wit, met allerlei soorten doorzichtig glas erbij. Ook een windlichtje c.q. theelichtje. Héél apart geworden. Ik ga jullie nieuwsgierig maken, want het duurt nog wel even met foto's.
Welkom terug, Snjo.
quote:Elmervrouw schreef op 13 augustus 2012 @ 17:19:

Welkom terug, Snjo.

Dank je wel.

Ik heb het hardstikke zwaar gehad ..... in Oslo zat ik in een hotelletje vlak bij dé winkelstraat en de tweede winkel (op de hoek zat de burger king) was een panduro-hobbywinkel (en daar was sale, 50-70% korting)... heb er met m'n handen op m'n rug rondgelopen (en in Trondheim ook nog een keer) en ben er zonder wat te kopen weer naar buiten gegaan. Best knap vond ik zelf .

In Nederland niet eens in de buurt van Pippoos geweest....
Snjo...Wat een ZELFBEHEERSING...!

Wow!

Dat doe ik je niet na!

Sterker nog; ben vandaag weer eeeven voor de leuk naar de Action geweest en kwam weer met (*mompel-uche*) zes tassen vol naar buiten...

Maaarrrr dan zat er ook wel wc papier, keukenrol, spagettisaus en spulletjes voor de kidneren bij...!!! (*sprak ze ter verdediging*)

Maylea; ben heel erg benieuwd naar je draadjes-kom! (foto...?)
Die zelfbeheersing kwam vooral voort uit praktische overwegingen hoor. Had al ruim 16,5 kg in m'n rugzak zitten en had ook nog zo'n kleine 10 kg handbagage.... en aangezien ik zelf trekdier/pakezel was, heb ik maar niets gekocht

Ben trouwens wel bij de action geweest maar dat was eigenlijk alleen voor de extra pure m&m´s.. *wc papier, keukenrol en spagettisaus is al goed voor 3 tassen vol, spul voor de kinderen snel al 2-2,5 tas dus heb je je ook netjes ingehouden toch?!)
Jeetje; zomaar de Action inlopen en met alleen-maar-M&M's het pand weer verlaten...? (*nog meer respect!* )

Je logica over de keukenrollen en wc papier klopt natuurlijk he-le-maal! Bedankt!
ikbenik, ik heb er nu 88. Heb vandaag even zitten tellen

Als je mij mailtje op viva_kanon@hotmail.com dan kunnen we het daar even verder regelen.

EV, wat een mooi theelichtje met die golvende rand en die rondjes. Echt super.
Het prutje

Een schaaltje

Houten bord

Nog een schaaltje

Ik heb geen idee of het lukt. Het moet volgens mij wel heel lang drogen.
Spannend project Maylea, ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

EV, niet te lang wachten met die foto's, dat kunnen we niet aan!

Snjokorn, klinkt als een fijne vakantie. En respect voor je zelfbeheersing

Ikbenik, ik kom ook altijd met tassen vol uit de Action. Heb je, naast spullen voor de kinderen en het huishouden, ook nog leuke knutselspullen gekocht? Die hebben ze daar altijd voor een prikkie. Ik mag er ook niet te vaak naar binnen van mijn bankrekening.

Ik heb besloten dat ik een nieuwe sieradenstandaard nodig heb. Ik heb er nu twee, maar op één of andere manier werken die niet handig. Zal er op broeden of ik deze ga verbouwen of hele nieuwe ga maken.
Dat ziet er grappig uit Maylea.
Hahaha, moet wel lachen om je laatste stukje, Akakia..!

Ik heb een nieuwe sieradenstandaard nodig, en dan vervolgens 'ik-heb-er-al-2-maarrrrr...' etc!

Zo werkt dat bij mij ook. Niks echt nodig, maar oooh, wat heb ik dat nodig...!

Kanon; ik heb je gemaild!

Maylea; ziet er veelbelovend uit!!!

Ben ERG benieuwd hoe dat opdroogt! Zou dat wit blijven tussen de draadjes? Of transparant opdrogen..?

Net toch nog even iets creatiefs gedaan, en OOK nog iets 'pedagogisch-verantwoords'; samen met m'n dochter een ideetje van Pinterest uitgeprobeerd! Leuk resultaaaaat! (Al zeg ik het zelf ) En het was in een kwartier al klaar! Super! Dat heb ik het liefst; weinig moeite en groot resultaat .

Ik zal fotootjes proberen te plakken!

Onze handen (dochter en mijn) naast elkaar...

Mijn hand...
..
anoniem_120624 wijzigde dit bericht op 13-08-2012 21:20
Reden: oftopic...
% gewijzigd
Wat worden er hier mooie dingen gemaakt. Wow. Ik ben echt jaloers op jullie kunnen. Ik ben wel redelijk creatief, maar zulke mooie dingen als jullie maken, dat lukt me nog niet. Ik ben overigens nog bezig met mijn fimokat. Krijg van mijn moeder zaterdag nog wat witte fimo voor het snuitje (ik maak een Marels-kat omdat ik er zelf ook zoeen heb rondlopen) en dan kan ik volgende week de foto plaatsen.

@ Marels: ik kan het boek pas woensdag sturen. Sorry.

Is er hier trouwens ook iemand goed in het technisch knutselen? Ja? Ik heb namelijk mijn iPod meegewassen en nu doet ie het niet meer. Als jullie tips hebben...ik heb een topic geopend op digi
Waar zit de any-key?
Dat ziet er grappig uit IBI.

Groots resultaat in zo min mogelijk tijd dat herken ik wel. Ik heb meestal wel grappig resultaat maar ben er wel lang mee bezig.

Volgens het voorbeeld droogt het transparant op maar ik heb geen idee. Weer een voorbeeld van wel een grappig resultaat maar het duurt een eeuwigheid
Wat leuk IBI.
Leuk Maylena, ik ben ook benieuwd.

IBI, die hand heb ik bij mijn likes staan (bij Pinterest) om ook eens uit te proberen met de kids op t werk. O, kan ik gelijk jouw vraag beantwoorden EV, ik werk in de kinder- en jeugdpsychiatrie als groepsleidster. Wat een mooi theelichtje weer. Ik moet je nog mailen over dat hartje...

Welkom terug snjo, en ook hier diepe bewondering voor het niet kopen in zulke verleidelijke winkels.

Houston, ik denk niet dat ik je kan helpen met je i-pod. Voor het drogen kan je m n nacht of wat in een pot rijst stoppen.

Ben benieuwd naar je kat. Mijn zoon heeft ook n 'felix'kat.

Kan wel een fotootje plaatsen:

En nu helemaal:

En nu ik toch fotootjes aan het plakken ben, een ouwetje van me die ik pas weer eens tegen kwam:

Akakia, leuke armbanden. Ben ook een tijdje bezig geweest met kraaltjes, zal eens kijken wat ik nog heb liggen.
Not my circus. Not my monkeys.
Gaaf effect, die handen.

En ook het draakje vind ik erg leuk, ben dol op fantasy-figuren.

Houston, ben benieuwd naar je poes als hij afgefimoot is. Post je foto's?

En Ibi: die sieradenstandaards die ik nu heb zijn wel leuk maar mega-onhandig. Dat ik nieuwe nodig heb is dus geen luxe, maar pure noodzaak!
Oh, ik heb mezelf eindelijk gevonden op Pinterest! Ik ben niet onvindbaar meer!
Hahaha! Weer een 'identiteitscrisis' opgelost..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven