Quorn rauw?

13-08-2012 22:29 20 berichten
Weet iemand of je quorn ook rauw kunt gebruiken, bijvoorbeeld door salades in plaats van kip?
Ik zou het dan wel even opbakken. Kip door een salade is toch ook niet rauw?
Alle reacties Link kopieren
Staat er niks op de achterkant van de verpakking? Sorry eet nooit Quorn dus erg nuttig zal mijn toevoeging niet zijn
Is het niet lekkerder om te bakken en daarna af te laten koelen? Dan heeft het meer smaak, kun je het kruiden enzo.
Ik zou het gewoon even in de pan gooien. ''rauw'' lijkt me echt goor!
quote:nellaaa schreef op 13 augustus 2012 @ 22:34:

Ik zou het gewoon even in de pan gooien. ''rauw'' lijkt me echt goor!Valt wel mee hoor
quote:nellaaa schreef op 13 augustus 2012 @ 22:34:

Ik zou het gewoon even in de pan gooien. ''rauw'' lijkt me echt goor!Gebakken is het ook goor, dus maakt eigenlijk niks uit.
quote:meeske schreef op 13 augustus 2012 @ 22:33:

Staat er niks op de achterkant van de verpakking? Sorry eet nooit Quorn dus erg nuttig zal mijn toevoeging niet zijn De verpakking is een beetje vaag. Er staat op dat je het ook in salades kunt gebruiken, maar niet of je het dan eerst moet bakken.
Je zou het vast rauw kunnen eten, is alleen niet te vreten denk ik?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
In dit recept wordt het eerst gebakken.
Dat kan prima! het is al gekruid en de strctuur blijft net zo. proef anders eens een stukje rauw. bakken kan altijd nog dan. Maar het hoeft niet gaar te worden als je het gebruikt
quote:Rasa schreef op 13 augustus 2012 @ 22:29:

Weet iemand of je quorn ook rauw kunt gebruiken,...

Van brood zeg je toch ook niet 'kun je dit rauw eten'. Er is feitelijk geen rauwe versie.

Quorn is geen vlees, dus niet te vergelijken met kip.
Quorn rauw is hartstikke lekker. Ik pik altijd een paar stukjes eruit om zo te eten.

Zou het voor echt gebruik toch even bakken.
Het Viva forum is papaja.
Brood is verhit geweest, is gebakken immers. (rauw brood is deeg)

Weet niet of quorn ook wordt verhit bij het fabriceren.
quote:NymphadoraTonks schreef op 13 augustus 2012 @ 23:06:

Quorn rauw is hartstikke lekker. Ik pik altijd een paar stukjes eruit om zo te eten.

Zou het voor echt gebruik toch even bakken.

Doe ik ook, ik prik die kleine stukjes altijd al uit de pan.

TO ik zou het even bakken en dan afkoelen, dat is toch niet zoveel werk.
Wat een raar product trouwens, quorn.. Ik eet eigenlijk nooit vleesvervangers en dacht altijd dat dit ook zo'n sojaproduct oid was, maar quorn bestaat dus uit gefermenteerde schimmeldraden gemengd met eiwit...

Hmm.. Klinkt niet echt appetijtelijk, maar ben eigenlijk wel benieuwd! Ga binnenkort eens een poging wagen denk ik. Maar dan wel gebakken
http://www.quorn.nl/recepten/69/quorn-stroganoff/

Lekkerrrr

Ik eet 2x in de maand zo'n vleesvervanger in de paarse verpakking (kan de naam niet bedenken) van soja krijg snelle stoelgang.

Bonen vind ik smakelijker dan nep vlees. (en goedkoper)
Valess?
quote:maryni83 schreef op 14 augustus 2012 @ 00:03:

Wat een raar product trouwens, quorn.. Ik eet eigenlijk nooit vleesvervangers en dacht altijd dat dit ook zo'n sojaproduct oid was, maar quorn bestaat dus uit gefermenteerde schimmeldraden gemengd met eiwit...

Hmm.. Klinkt niet echt appetijtelijk, maar ben eigenlijk wel benieuwd! Ga binnenkort eens een poging wagen denk ik. Maar dan wel gebakken Ik heb een tijdje met een vegetarier samen in een huis gewoond. we aten regelmatig samen en quorn in de pasta of nasi smaakt net als gehakt! ik vond het heel goed te doen!
Ik heb het maar gewoon zelf uitgeprobeerd. De ongebakken quorn smaakte prima in de salade!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven