Entertainment alle pijlers

TV lab - ssst!

14-08-2012 00:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft het gezien vanavond? Het idee van Arie Boomsma om 36 uur met z'n drieën in een huis te zitten in complete stilte, geen afleiding, niet praten, niks.

Eerlijk gezegd lijkt het me heerlijk om eens te kunnen doen. Het lijkt wel alsof je de laatste tijd, zoals in het programma ook aangegeven wordt, een soort verplicht bent om te communiceren en bereikbaar te zijn. Persoonlijk vind ik het denk ik wel vrij moeilijk om mijn telefoon een keer uit te zetten overdag, want "stel dat je iets ontvangt of dat je nodig bent". Maar wat lijkt het me heerlijk om tijdelijk niks te hoeven, niks te mogen doen en zeggen...

Wat jullie? :-)
Ik denk dat je dan ff en pauze moet nemen van het viva forum. Je doet hier niks anders dan communiceren. :d

Nee zonder gekkigheid, ik word af en toe ook gek van telefoon, sms, whatsapp, chat via alle spelletjes, check constant facebook. Maar ik heb ook dagen dat ik het lekker kan laten gaan, zeker op vakantie- vaak ook in het weekend hoor. Balans zoeken, en niet TE afhankelijk worden....

Telefoon zet ik niet gauw uit, maar ja vroeger had je huisphone en als je mobiel uitstaat helemaal niks dus tja dat vind ik niet gek.
Hier telefoon meer thuis dan mee onderweg, internet kan ook af al ik wil zonder wroeging. Gelukkig weinig sms of telefoons hier
Zaterdag vakantie! Dat betekent twee weken geen telefoon (ik neem niet op), sms (ik lees het niet), whatsapp of internet (ik zet alle netwerken uit). Nou ja, sms kan nog binnenkomen, misschien kijk ik er binnen een paar dagen zelfs nog naar. Of niet.

Een beetje eng wel om te bedenken dat iemand kan sterven en ik het niet hoor. Maar daarvoor laten we de telefoongegevens van het hotel achter voor familie en vrienden. Verder gaan we gewoon de donzen denken van niets-moeten in.
Bedankt voor de tip, pinkelot

Ik vind dat serieus wel knap hoor als iemand dat kan. In je omgeving zijn er vaak zoveel factoren, even afgezien van een mobiel, die je aandacht opeisen. Huisdieren, kinderen, een deurbel die gaat, alle dingen die dagelijks moeten gebeuren.

Ik vraag me dan wel af hoe het zou zijn als je dat allemaal niet hebt. Kan me voorstellen dat het even nodig heeft maar dat je je daarna wel aan over kan geven en volledig zen bent. Of ben ik nou zo'n drukke chaoot in dit leven?
quote:bhumisparshamudra schreef op 14 augustus 2012 @ 00:20:

Bedankt voor de tip, pinkelot

Ik vind dat serieus wel knap hoor als iemand dat kan. In je omgeving zijn er vaak zoveel factoren, even afgezien van een mobiel, die je aandacht opeisen. Huisdieren, kinderen, een deurbel die gaat, alle dingen die dagelijks moeten gebeuren.

Ik vraag me dan wel af hoe het zou zijn als je dat allemaal niet hebt. Kan me voorstellen dat het even nodig heeft maar dat je je daarna wel aan over kan geven en volledig zen bent. Of ben ik nou zo'n drukke chaoot in dit leven? Lekker rustig
Ik heb een stukje gezien! Volgens mij had de dame er meer moeite mee dan de heren

Ik overweeg ook wel eens om een simpel nokiaatje in te voeren voor een poos, word soms toch vrij onrustig van al die meldingen op m'n aaifoon. Heb nu wel veel pushmeldingen uitgezet maar betrap mezelf er wel op dat als ik op vakantie dan wifi heb, ik toch ga zitten kijken naar wat iedereen allemaal uitvoert.....
Het is heerlijk om een paar dagen niets meer te hoeven communiceren.

Ik heb het gedaan, samen met een klein groepje, een weekend lang geen gesprekken, geen tel, internet, tv of radio, helemaal niks.

Aan het eind van het weekend, had eigenlijk ook niemand trek om nog wat te zeggen tijdens de evaluatie bijeenkomst, die is ook zwijgzaam verlopen.

Zodra de mogelijkheid er weer is, doe ik weer mee.

IK heb nu ook geen radio/tv aan,het is stil om mij heen.
Ik vond het een heel fijn programma om naar te kijken. Er moet zeker nog aan geschaaft worden en ook het selecteren van de gasten verdient aandacht, maar wat mij betreft een programma met potentie.

Zelf kan ik dit heel goed, met name op vakantie. Gewoon aan een leuk meertje zitten en niets doen. Ik vind het heerlijk. Thuis in mindere mate, de verleidingen zijn dan toch groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven