friend zone

14-08-2012 16:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent het wel. In Maart heb ik hem ontmoet, heel fout in een club, totaal niet mijn type en hij was dronken. Maar omdat hij zooo zijn best deed gaf ik na een kort gesprek mijn nummer en verliet hem en de club.

Onze eerste date was lastminute gepland, namelijk op zaterdag avond een drankje in amsterdam en vervolgens werd het harstochtelijk zoenen en zelfs de dansvloer op.

Contact verliep moeizaam weinig aanspraak van hem op facebook, ach fijn toch nog 2x afgesproken. Onverwachts moest hij weg naar zijn geboorteland omdat zijn opa was overleden (hij woont hier bij vrienden en is tijdelijk hier voor bijwerken om weer veder te reizen)

Maanden contact moeizaam, wist niet wat hij wilde en toch uiteindelijk ondervraagt en stap bij stap kon het volgens hem wat worden. Naja toen hij in juli hier terug kwam hebben wij 2 weekjes samen gewoond en het klikte gewoon onwijs, nog nooit zo''n iemand ontmoet waar ik zoveel gemeen mee heb. Overigens hadden we natuurlijk seks en alles wat op een relatie lijkt. Maar omdat zijn situatie (reizend, weinig geld, choatisch in dingen regelen etc. niet echt fijn is, veel te laat komen ja dat zijn latino's) vonden we het beter om vrienden te blijven dan krijgen we ook geen ruzies en dat was beter.

Nu woont hij alweer tijdje bij vrienden en 1,5 maand later zien we elkaar 1x per week en brengen we bijv. het weekend samen bij mij thuis door: koken, wandelen, drankje etc. Nu waren wij op stap en floepte hij eruit dronken: kan je niet zien dat ik alleen jou wil, maarja jij wilt mij niet (ik weet niet exact meer wat hij zei).

We zeggen tegen iedereen we zijn beste vrienden, vandaag zei ik tegen hem ik heb nog nooit zo'n iemand als jou ontmoet en hij zei tegen mij dat ik speciaal was en dat hij geluk heeft met mij als vriend.

Het probleem is dat ik gewoon niet echt verliefd ben, oke ik mis hem en denk veel aan hem als ik hem niet zie. Maar ik kan gewoon slecht met het ongeorganiseerde, implusieve acties, niet weten waar ik aan toe ben, financiele problemen, concentratie problemen, impulsiviteit van hem (lijkt alsof die adhd heeft zonder hyperactiviteit) mee omgaan. Het liefst zie ik mij ook gelukkig met hem en kinderen van hem krijgen maar ik denk dat hoe moeilijk het ook is eerst nog maar een half jaar vrienden moeten blijven.

Ik heb graag jullie mening nodig of dat iemand zich hierin herkent en of er uiteindelijk een relatie is ontstaan of contact verbroken bijv.
Hebben jullie nu veel gemeen of juist niet? Ik ben er niet bij geweest, maar kan het niet dat je erg verliefd was en een toffe tijd samen had en dat je hersenen een chemische reactie maakten die jou vertelde dat je zoveel gemeen had?

Het klinkt allemaal erg chaotisch. Deze kerel is ook chaotisch qua leven en jij raakt erg van hem in de war. Mijn advies zou juist zijn om rigoreus afstand te houden. Want hier ga je niet gelukkig van worden, wat ik je brom.
dronken ontmoet, last minute eerste date, moeizaam fb contact, is aan het reizen, terug naar zijn geboorteland, maanden nauwelijks contact, 2 weken samengewoond, nu woont hij bij vrienden, wel/niet best friends/lovers, jij bent niet verliefd, ongeorganiseerde, implusieve acties, financiele problemen, concentratie problemen, impulsiviteit van hem (lijkt alsof die adhd heeft zonder hyperactiviteit)

en jij vraagt of iemand zich hierin herkent??

wat denk je zelf nu je dit zo leest?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Eens met wdr! Jij beseft je eigen heel goed dat zijn levensstijl niet bij die van jou aansluit, ik denk dat jullie dan beter vrienden kunnen blijven als je dit wilt (zonder fysiek contact).

Je kunt heel veel gemeen hebben met iemand en diegene missen etc maar dat het puur vriendschappelijk is. Maar als hij geuit heeft dat hij gevoelens voor je heeft zal het wel lastig zijn gewoon vrienden te blijven.
Ik heb aan den lijve ondervonden dat beste vriendschappen waarbij de man eigenlijk meer wil, gedoemd zijn te mislukken. De enige vraag is nog: hoe veel van elkaars tijd ben je bereid te verspillen?

Tragisch is het wel: juist doordat je elkaar zo goed aanvoelt / aanvult, gaat de spanning eraf die je juist nodig hebt in de eerste fase van een relatie. Jullie zijn nu al zover dat hij 'afhankelijk' is van jou. Dat komt vanzelf nooit meer goed.

De bal ligt bij jou: neem een besluit om er echt wat van te maken samen en accepteer dat je verliefdheid voor hem van korte duur was. Of wees hard voor hem en jezelf en zeg dat je geen vrienden wilt blijven omdat je weet dat jullie verschillende dingen van elkaar willen. Want dat is zo; hoeveel overlap er ook bestaat in jullie wederzijdse behoeften.

Ik schrijf dit uit zeer recente persoonlijke ervaring (lees: tot 1 dag geleden, letterlijk) waarbij ik in de rol van jouw latino vriend was beland. Topic is terug te vinden op dit forum.

Kortom: als je van hem houdt, neem hem dan als man. En verbreek anders het contact.

Het is hard, dat weet ik...
Ben je broeds dat je niet verliefd bent maar wel kinderen van hem wilt krijgen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh ja ik ben een man en heb wel eens geprobeerd om in de friend zone te blijven bij een dame waar ik heel heel verliefd op was, en dat was een HEEL SLECHT IDEE.

(want dat werkt nooit en is een recept voor drama, weten de meer ervarenen onder ons hier)
Dus hij vindt je alleen maar de moeite waard als hij dronken is?

Of heb ik verkeerd tussen de regels door gelezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik was overigens niet dronken toen ik hem ontmoete. Ik was eerst smoorverliefd op hem. Toen hij hier kwam was dat veelal minder en door zijn levenstijl kon ik gewoon niet echt smoor verliefd worden. Ik heb daarom al afstand genomen om vrienden te blijven. We hebben heel veel gemeen en het voelt als thuis komen bij hem. Om eerlijk te zijn ik heb wel gevoelens voor hem maar ik heb last van bindingsangst en nu nog meer door zijn levenstijl hou ik hem op afstand. Overigens hij woont niet bij mij en heeft nu een baan in Nederland.
Ik krijg door je laatste post het bange gevoel dat je niet helemaal open staat voor waarschuwingen van ons. Je gaat namelijk helemaal niet in op de reacties. Klopt dat gevoel van mij? Zo ja, dan heb je mij in ieder geval afgeschud.
Ik zou in therapie gaan voor bindingsangst, da's behoorlijk serieus hoor.
quote:wdr schreef op 14 augustus 2012 @ 16:40:

Oh ja ik ben een man en heb wel eens geprobeerd om in de friend zone te blijven bij een dame waar ik heel heel verliefd op was, en dat was een HEEL SLECHT IDEE.

(want dat werkt nooit en is een recept voor drama, weten de meer ervarenen onder ons hier)Hier idem. En inderdaad, het is de horror.
quote:jukebox schreef op 14 augustus 2012 @ 16:47:

[...]

Hier idem. En inderdaad, het is de horror.Juistem, de horror.
quote:wdr schreef op 14 augustus 2012 @ 16:49:

[...]

Juistem, de horror.+1
Deze man is leuk als gewone vriendschappelijke vriend of als sv. Jij bent niet verliefd en hij voelt niet aan de wensen die jij hebt tav vaste partner. Hij heeft geen moeite voor je hoeven doen. Hij heeft dronken je gegevens gescoord, last min. 1e date en toen hij terug kwam ben je gelijk gaan samen wonen. Je bent makkelijk voor hem meer niet.

Wat wil je nou, een niet werkende rampzalige relatie aangaan met iemand die niet aan jouw eisen voldoet omdat het voor hem makkelijk is?

Met bindingsangst iemand kiezen waarvan je weet dat het geen toekomst heeft is een manier om jezelf te saboteren. Lees eens het boek het monsterverbond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh koraaltje waar ben je nu?

(16/8:) Wegloper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven