vraag over nti
maandag 13 augustus 2012 om 21:11
Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met een hbo studie bij het nti. Handig dacht ik, dan kan ik gewoon blijven werken. Ik loop best wel achter doordat ik pfeiffer kreeg, lange nasleep, kon mij niet concentreren omdat ik constant een 'wattenhoofd' had. Inmiddels alweer een tijdje bezig maar vind dat het erg lang duurt voordat je huiswerk terug krijgt, duurt vaak twee maanden! Ik lees steeds meer negatieve verhalen en ben er zelf ook niet enthousiast meer.
Nu blijkt dus nadat ik contact had opgenomen met het nti, dat het diploma niet eens erkend is! Kortom zou ik dus helemaal niets aan het diploma hebben?
Heeft hier iemand wel goeie ervaringen met het nti en heb je überhaupt iets aan een diploma wat niet erkend is of kan ik net zo goed stoppen?
Nu blijkt dus nadat ik contact had opgenomen met het nti, dat het diploma niet eens erkend is! Kortom zou ik dus helemaal niets aan het diploma hebben?
Heeft hier iemand wel goeie ervaringen met het nti en heb je überhaupt iets aan een diploma wat niet erkend is of kan ik net zo goed stoppen?
maandag 13 augustus 2012 om 21:29
Ik heb helaas geen goede ervaringen met het NTI.
Ik heb net als jij een HBO studie gedaan, maar door omstandigheden heb ik die moeten afbreken.
Dat heeft mij enorm veel geld gekost. Bij het inschrijven krijg je bepaalde kortingen, maar als je de studie voortijdig afbreekt, moet je al die kortingen terug betalen. Daar is helaas niet onderuit te komen, het is ook opgenomen in hun algemene voorwaarden, in hele kleine lettertjes. Dus wees er op voorbereid dat je een flinke rekening gaat krijgen.
Ik heb net als jij een HBO studie gedaan, maar door omstandigheden heb ik die moeten afbreken.
Dat heeft mij enorm veel geld gekost. Bij het inschrijven krijg je bepaalde kortingen, maar als je de studie voortijdig afbreekt, moet je al die kortingen terug betalen. Daar is helaas niet onderuit te komen, het is ook opgenomen in hun algemene voorwaarden, in hele kleine lettertjes. Dus wees er op voorbereid dat je een flinke rekening gaat krijgen.
maandag 13 augustus 2012 om 21:50
maandag 13 augustus 2012 om 22:29
Ze hebben mij aan het begin een rad voor ogen gedraaid door te vertellen dat ik zoooooo veel vrijstellingen kon krijgen obv vooropleiding, maar daar blijkt nu vrij weinig van te kloppen helaas.
Aan de andere kant, vind ik de opleiding die ik doe (HBO Rechten) inhoudelijk een stuk beter dan bij bijvoorbeeld de Juridische Hogeschool (Avans/Fontys) en de HAN.
Ik ben ook niet bang dat mijn opleiding zometeen niks waard is.
Maar is het geen idee om dit aan te kaarten op bijvoorbeeld Fronter? Zullen vast meer studenten mee zitten nu...
Aan de andere kant, vind ik de opleiding die ik doe (HBO Rechten) inhoudelijk een stuk beter dan bij bijvoorbeeld de Juridische Hogeschool (Avans/Fontys) en de HAN.
Ik ben ook niet bang dat mijn opleiding zometeen niks waard is.
Maar is het geen idee om dit aan te kaarten op bijvoorbeeld Fronter? Zullen vast meer studenten mee zitten nu...
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:56
Het gaat om de opleiding sportmanagement, er staat duidelijk dat het een beroepsopleiding is en geen cursus. Het gaat via de fontys hogeschool en daar krijg je ook het diploma van, maar omdat de opleiding maar anderhalf jaar duurt is het geen echt hbo diploma oid. Zoiets hebben ze mij gisteren vertelt.
dinsdag 14 augustus 2012 om 15:07
Op de website van het NTI staat de opleiding sportmanagement duidelijk NIET bij de HBO opleidingen. Er staat bij:
Om de beroepsopleiding Sportmanagement te volgen bij het NTI is een vooropleiding niet noodzakelijk. Alles wat u moet weten is in het lesmateriaal opgenomen. Bij uw ervaren docent kunt u terecht voor het corrigeren van uw huiswerk en aanvullende vragen over de opleiding. De opleiding Sportmanagement is op HBO-niveau.
Geen vooropleiding nodig? Bij een HBO opleiding heb je altijd een MBO of HAVO diploma nodig dus dat had je al kunnen weten. Bovendien staat er dat het op HBO niveau is, niet dat het een erkende HBO opleiding is.
Om de beroepsopleiding Sportmanagement te volgen bij het NTI is een vooropleiding niet noodzakelijk. Alles wat u moet weten is in het lesmateriaal opgenomen. Bij uw ervaren docent kunt u terecht voor het corrigeren van uw huiswerk en aanvullende vragen over de opleiding. De opleiding Sportmanagement is op HBO-niveau.
Geen vooropleiding nodig? Bij een HBO opleiding heb je altijd een MBO of HAVO diploma nodig dus dat had je al kunnen weten. Bovendien staat er dat het op HBO niveau is, niet dat het een erkende HBO opleiding is.
dinsdag 14 augustus 2012 om 16:13
In de studiegids stond het wel bij de hbo opleidingen en aan de telefoon zeiden ze dat ook, vandaar dat ik ervan uitging dat het ook een hbo opleiding was. Maar als dat het niet is, wat is het dan wel? Toen ik het destijds telefonisch heb aangevraagd vroegen ze nog specifiek of ik een mbo of havo diploma had, vind het verwarrend en vreemd. Op de website staat wat anders inderdaad, ik baal er in ieder geval behoorlijk van.
dinsdag 14 augustus 2012 om 16:22
quote:marilyn_88 schreef op 14 augustus 2012 @ 16:13:
In de studiegids stond het wel bij de hbo opleidingen en aan de telefoon zeiden ze dat ook, vandaar dat ik ervan uitging dat het ook een hbo opleiding was. Maar als dat het niet is, wat is het dan wel? Toen ik het destijds telefonisch heb aangevraagd vroegen ze nog specifiek of ik een mbo of havo diploma had, vind het verwarrend en vreemd. Op de website staat wat anders inderdaad, ik baal er in ieder geval behoorlijk van.
Lijkt me vreemd dat er in de studiegids iets anders staat dan op de website. Heb je die gids nog?
Ik vind het feit dat de cursus 1.5 jaar duurt al getuigen van het feit dat het nooit een volledige HBO opleiding kan zijn.
Wat het dan wel is? Een cursus sportmanagement op HBO niveau, niets minder en niets minder.
Als je een volledige HBO opleiding wilt doen dan zul je gewoon vier jaar naar school moeten en bijvoorbeeld de studie "Sportmanagement" of "Sport, bewegen en management" moeten gaan volgen.
Lijkt me vreemd dat er in de studiegids iets anders staat dan op de website. Heb je die gids nog?
Ik vind het feit dat de cursus 1.5 jaar duurt al getuigen van het feit dat het nooit een volledige HBO opleiding kan zijn.
Wat het dan wel is? Een cursus sportmanagement op HBO niveau, niets minder en niets minder.
Als je een volledige HBO opleiding wilt doen dan zul je gewoon vier jaar naar school moeten en bijvoorbeeld de studie "Sportmanagement" of "Sport, bewegen en management" moeten gaan volgen.
dinsdag 14 augustus 2012 om 16:30
Ik zal eens kijken of ik de gids nog heb. Op de site staat het bij de beroepsopleidingen zag ik net, dus neem ik aan dat het wel meer is dan een cursus. Die anderhalf jaar vond ik ook al vreemd, maar goed hun verkooppraatje heeft mij uiteindelijk toch overtuigd. Ik zou wel naar school willen maar dan heb ik geen inkomen meer dus dat is helaas nu geen optie, daarom hoopte ik het via het nti te kunnen doen. Ik zit nu echt te twijfelen of ik het nog wel af ga maken aangezien ik er nooit mee aan het werk kom.
dinsdag 14 augustus 2012 om 16:45
Wat wil je precies doen dan met een opleiding Sportsmanagement? Ik weet dat er bepaalde bedrijven zijn die vragen naar HBO niveau i.p.v. een volledig HBO bachelor diploma. Ik weet niet hoe dat in die tak zit, maar het is natuurlijk niet zo dat dit diploma helemaal niks waard is. Het toont in elk geval aan dat je een HBO niveau hebt.