Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Hoi meiden!

Even een korte zwaai! Ik ben nu zo moe, ik schrijf van de week weer!!

X groupie
Zo die warmte is echt niet fijn.... Pfff mijn bloeddruk verlaagd naar niveau nul en mijn energie level vliegt erachteraan naar beneden... Heb het gevoel alsof ik verzwarende kleren aan heb!! Sorry hoor moest dit ff kwijt! En dan wordt het de aankomende week nog warmer... Help! En mijn buik vliegt naar niveau 25 wkn zwanger... Getsie dat had nou niet zo snel gehoeven... Mag ik nog ff wennen dat ik dikker ga worden?? Nou volgende keer een positieve post.... Al noodweer bij jullie?? Hier beetje wolkjes, verder niet!

@ dutchie wat hebben je kindjes lang vakantie gehad... Hoe doe je dat dan met opvang??
ze hebben hier summer camp (slapen wel thuis hoor) maar dat gaat de hele zomer door... wel prijzing.. $250 per week :O(
Gefeliciteerd Dutchie!
Hey dutchie!! Fijne verjaardag!! Toch? Dacht zoiets te lezen..,

Hier verder weinig nieuws te melden.

Ik ben blij dat wij allebei niet willen weten wat het wordt.

Buikje begint nu goed te groeien..

En voor de rest heel druk met werk. Ik ben nu net klaar!! Nu lekker op de bank, tuindeuren lekker open en de regen komt met bakken uit de lucht vallen!! Lekker een beetje verfrissing!!
thanks ladies.. nog 15 min werken en dan lekker uit eten met het gezin... en stiekem van een glaasje wijn sippen ..sssssst ;OP
@ iedereen die met vakantie gaat of een paar dagen vrij heft: enjoy! Welverdiende rust!

Dutchie, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Vandaag mijn werkgever verteld dat we een kind krijgen, gelukkig heeft ‘ie heel positief gereageerd. De lokale collega’s waar ik mee samen werk, heb ik ’t nog niet verteld. Maar die zullen zeker positief reageren: ‘al’ 28 zijn en al een poos getrouwd maar nog geen kinderen hebben, ai ai ai, dan ben je als vrouw toch redelijk mislukt. Ik mag volgens hen blij zijn dat mijn man inmiddels niet een ander heeft gevonden, die wel kinderen voor hem wil baren...

Gisteren ook kraamzorg en verloskundige hulp in Nederland geregeld. ’t Wordt nog even ingewikkeld met de verzekering. Ik heb een verzekering via mijn werkgever, en die vergoedt waarschijnlijk wel een ziekenhuisopname van een aantal dagen maar geen kraamzorg… Ik hoop dat ze d’r mee akkoord gaan als ze eenmaal snappen hoe het systeem in Nederland werkt.

Is het nog steeds warm bij jullie?
nou zoals ik dacht is het glaasje leeg gebleven.. ik ben een held op sokken wat dat betreft.... we waren bij de mexicaan.. die bood me een verjaardags shot tequilla aan.. toch vriendelijk afgeslagen :OP

9 dagen en dan na de gyno.. die maandelijke afspraken lijken zo verweg maar het gaat toch snel..

gisteren kwam mijn doppler binnen dus als verjaardags kadootje het hartje van de baby gehoort... het is toch nog moeilijk te vinden hoor en je moet er gedult voor hebben en als je hem hebt zwemt ie vrolijk weg... hahah zo lief had grote ogen is dt het hartje ..zo lief...

Zaterdag ga ik naar de ATP tennis halve finale.. we hebben goede kaarten en zitten zicht bij de baan... ik laat weten wat ik aan heb voor het geval dat het in NL word uitgezonden...
Hello ladies,

Ik ben een week je weg geweest naar zee, was heerlijk! Ik durfde wel een glaasje rose te drinken, heb er van genoten! Net de bende weer uitgeruimd en de was weggewerkt. Morgen even leaker een dagje voor mezelf: vriend gaat maar lowlands en kind naar kdv. Heerlijk!
Oh en verder alles goed dus, vergeet some gewoon dat ik zwanger ben. Vandaag 15 weken. Nog 25 te gaan

kijken of dit lukt .. beeb ligt met armen achter het hoofdje beentjes gekruist..lekker chill toch?

Morgen 16 weken :O)
het is gelukt :O)
Dutchie wat leuk!! Hmm, ik denk een meisje! ;)
heart beat - 153 is laag dus men zegt een jongen

baking soda test - als je in een bekertje plast en je doet er een schepje baking soda in als het bruist is het een jongen gebeurt er niets dan een meisje...mijn uit komst meisje

Misselijk - meisje

Schedel therorie - jongen

Chinese kalender - jongens

Graag naar voren - jongen

ik sta dus op 50-50 hahaha
@Dutchie: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk, die echo!

Over geslacht ga ik geen uitspraken doen

@Groupie: Hopelijk wordt de vermoeidheid snel wat minder!! Ikzelf ben ook nog steeds eigenlijk constant heel erg moe, en begin het wel zat te worden! Maar ja, weinig aan te doen he?!

@Veerleviva: wat een cultuurverschil, zulke reacties zouden in nederland ondenkbaar zijn! En 28 is een doodnormale leeftijd hier om zwanger te worden!

@Alcohol tijdens zwangerschap: Hoewel ik met deze temperaturen snak naar een heerlijk biertje op het terras, heb ik het kunnen houden bij 1x een heel klein nipje van het biertje van mijn vriend. En meer dan heel af en toe een klein nipje ben ik ook niet van plan om te nemen.

Maar ik kijk nu al uit naar het eerste biertje nadat ik bevallen ben!! Heerlijk!!!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Haha, Dutchie ben benieuwd wat het wordt na al die kansen die jij opnoemt?

Mijn moeder zegenend te kunnen horen aan de hartslag. De volgende afspraak gaat ze mee op controle.

Mijn man is ook naar Lowlands dit weekend.
ach ik dacht dat ik oud was met mijn 36 ... maar er zijn genoeg mensen die eerst hun carriere doen en dan pas kinderen en dan rond de 40 denken..o ja kinderen.... je kan dat goed bij film sterren zien vind ik.

lowlands.. leuke herrinderingen...
Goedemorgen!!
goede morgen...:O) (voor mij is het echt ochtend .... bij jullie al middag.....

vraagje hebben jullie al een kamertje gekocht? bij mij begint het te jeuken.. maar ik wil echt wachten tot de 20 weken echo.. maar het jeukt zo....

hebben jullie al thema;s voro het kamertje.. een lieve NL vriendin gaat een behang boom voor me maken... ik denk da tik het kamertje grijs wit doe.. hier in amerika vinden ze dat helemaal niets hahahaha kan mij geen ene hol schelen.. over 5 jaar dan is het hier in hahahaha

Nog leuke weekend plannen? sinds vele van ons man/vriend vrij zijn? ivm Lowlands? ....
Hier nog niet echt bezig geweest met een kamertje. Moeten we nog voor op pad, maar dat gaat pas als m'n man weer wat meer energie is. Vandaag een BBQ gehad bij mn ouders, en hij ligt nu alweer met de laptop op bed omdat ie moe is. En dat alleen van het kwartiertje heen+terug rijden, en gewoon een paar uur met zn 4-en te zijn. Kost m nog teveel energie.

Verder moet er hier eerst nog een kleine verbouwing gedaan worden; we gaan een kamer in 2-en splitsen. En de maten die we dan voor de kinderkamer over houden, zijn natuurlijk wel handig om te weten met de meubeltjes uitzoeken.

Thema hebben we al wel bedacht; we zijn allebei dol op Disney; het wordt een Winny the Pooh kamer. Aangezien we het geslacht niet willen weten, in neutrale kleuren. Later kan je gauw genoeg accenten aanbrengen in roze/blauw.
Hee meiden,

Zoals jullie misschien hebben gemerkt, ben ik niet zo'n goede meeschrijver... ik heb besloten er dan ook maar mee te stoppen. Meelezen vind ik hartstikke leuk en blijf ik doen, maar reageren komt er steeds maar niet van, ook nu de ergste moeheid over is. Dus Koehandel, je mag me uit de tabel halen!

Wie weet laat ik af en toe nog een berichtje achter, of krijg ik later toch weer zin om actief mee te schrijven.

Met mijn zwangerschap gaat het trouwens prima, gisteren weer een kloppend hartje gehoord :D

Jullie allemaal een hele fijne zwangerschap gewenst!

Nou vooruit, ik gooi er een laatste vraag in: hebben jullie ook last van snel scheurende nagels? Ik vroeg me af of dat met zwangerschap te maken heeft...
Jammer dat je stopt Klingeling, maar kan me er wel iets bij voorstellen als meeschrijven niet zo jou ding is. Fijn dat je een kloppend hartje gehoord hebt!!

Ik heb juist dat mijn nagels sterker zijn dan voor de zwangerschap. Eerst scheurden ze altijd af, nu moet ik ze gaan vijlen omdat ze te lang worden. Omgekeerde wereld dus.
Hallo Allemaal,

Wat is het warm!! Maar ik vind het wel lekker, samen met mini lekker spelen in het zwembad!

Ik begin volgens mij de eerste bewegingen te voelen in mijn buik en ook al heb ik al een kindje...ik weet het niet zeker.

@klingeling, mijn nagels zijn nog nooit mooier geweest en nog een hele fijne zwangerschap. Jammer dat je ons gaat verlaten..

@thema voor kamer: wij gaan een grote kabouterkamer maken met op 1 muur een hele grote paddestoel en met echte boomstammen enz.. Ik kan niet wachten om er mee te beginnen maar we wachten eerst de 20 weken echo af.

@dutchie, wat ligt die kleine beeb van jou er trouwens relax bij, nu maar hopen dat het ook een makkelijke baby wordt

Aanstaande dinsdag weer naar de verloskundige en deze keer gaat mijn moeder gezellig mee!

geniet allemaal nog van het heerlijke weer, ga ik ook weer doen!!
Hoi meiden! 

Hier weer even een berichtje van mij!

Hebben jullie de warmte overleeft?? 

Dutchie, wat een leuke foto!! Heb jij de nub-theory nog toegepast op eerdere echo's? Ik ben blij voor je dat het beter gaat!

En wat betreft het kamertje, volgens mij ben ik een van de  hekkensluiters hier , ik ben net 13 weken, dus daar ben ik nog niet aan begonnen! Maar grijs/wit klinkt heel mooi, lekker rustig

Vlammende troela, vervelend hè dat moe zijn! Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar bij mij is er geen touw aan vast te knopen! De ene dag word ik moe wakker na 9 uur slaap, de andere keer voel ik me prima en heb ik maar 6 uurtjes geslapen! Hetzelfde met de misselijkheid, maar ik merk wel dat t beter gaat!

Hilly wat heerlijk om vandaag in een zwembad te liggen! Ik ben jaloers wel spannend dat je de kleine begint te voelen, dat lijkt me zo speciaal! Ik kan niet wachten!!

Klavertje, gecondoleerd. wat erg! hoe gaat het nu met je?

Karlie: ik heb al sinds week 10 een positie jeans aan, maar ik heb van mezelf al een buikje en door de metformine veel last van m'n darmen! Het is bij iedereen heel verschillend! Ik hoor ook wel eens dat mensen met hele sterke buikspieren vaak veel langer een platte buik houden, misschien is dat het? 

Geslachtsbepaling: tja ik ben momenteel de dictator in huis, ik ben 9 maanden zwanger én moet bevallen, dus dat geeft mij 2 extra stemmen! 3 tegen 1: ik win! Daarom gaat een eventueel meisje haar naam krijgen op mijn manier gespeld. Man wou het geslacht liever als verrassing houden, en ik niet, dus hij ging overstag. Maar nu is hij er net zo nieuwsgierig voor als ik,  haha. Mijn uitspraak: ' ik ben geen surprise-ei' is inmiddels ook al beroemd X-D 

Laatste was ik weer flink orders aan het uitdelen, en toen heb ik mijn excuses gemaakt. Zijn antwoord: geeft niet schatje, jij krijgt nog heel veel pijn tijdens de bevalling, dus ik slik t nu wel even. Eikel!

Vandaag heb ik geshopt voor positie badkleding, we gaan over 1 week naar een warm land op vakantie, en ik begin een "patatje teveel buik" te krijgen, dus voel me niet fijn in bikini. Ik heb nu een leuke tankini van Noppies, en heb gelijk wat shirtjes in de aanbieding gescoord! 

Vrijdag hadden we de nekplooimeting, en Koos werkte keihard tegen het duurde ruim een half uur voordat ze m 3 keer goed kon opmeten, en toen bleek dat de uitslag van de combinatietest zeer

goed uitviel, van 1:800 voor mijn leeftijd naar 1:15.000! Fijn!

Ik hoopte heel erg een Nub te zien, maar Koos was onmogelijk

Fijne avond meiden!!! 

X Groupie
Wat een leuke foto dutchie! En ook zo duidelijk.

We zijn er qua bevalling ook uit. Omdat het de eerste is gaan we toch voor het ziekenhuis. Ik heb al contact opgenomen met de ziektekostenverzekeraar ivm de kosten. Had gehoord van anderen dat die soms enorme bedragen moesten betalen (tussen ¤ 500 en ¤ 300 als geen sprake is van een medische indicatie). Maar de bevalling wordt volledig vergoed!! Dat scheelt toch weer... Misschien ook en tip voor anderen om goed te kijken naar de vergoedingen voor alles wat met de bevalling te maken heeft. Je kunt immers nog wisselen in het nieuwe jaar. Ik heb gemerkt dat er grote verschillen zijn tussen de diverse zorgverzekeraars.

Over de kamer zijn we er wel uit. Afhankelijk van het geslacht gaat het licht roze of blauw met zilver/grijs en wit worden. Ik hou niet van afbeeldingen of figuren of thema's maar van modern en strak. Ook een behangrand is niet echt mijn ding..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven