Tips huren Amsterdam
woensdag 15 augustus 2012 om 23:07
Dag allemaal!
Wellicht ben ik de zoveelste, maar wil t jullie toch vragen:
Ik wil samen met mijn beste vriendin met wie ik nu ook al samenwoon, naar Amsterdam verhuizen.
We hebben ongeveer 1000/1100 ex te besteden en willen graag binnen de ring.
De woningmarkt is helaas erg overspannen en de prijzen liggen hoog.
Iemand hier tips die ook misschien bezig zijn met zoeken of ervaring erin hebben?
Wellicht ben ik de zoveelste, maar wil t jullie toch vragen:
Ik wil samen met mijn beste vriendin met wie ik nu ook al samenwoon, naar Amsterdam verhuizen.
We hebben ongeveer 1000/1100 ex te besteden en willen graag binnen de ring.
De woningmarkt is helaas erg overspannen en de prijzen liggen hoog.
Iemand hier tips die ook misschien bezig zijn met zoeken of ervaring erin hebben?
woensdag 15 augustus 2012 om 23:47
Kijk eens op Funda bij het huur gedeelte. Ik weet dat een kennis van ons via Funda een flat in de Staalmeesterslaan gehuurd heeft. Maar ik weet niet of je daar wilt wonen. Die kennis gebruikt het om 3 nachten per week te slapen, hij werkt in Amsterdam en woont in Duitsland. Voor hem maakt de omgeving dus niet zoveel uit.
woensdag 15 augustus 2012 om 23:51
Voor dat geld moet het lukken, ik ken inderdaad ook iemand die voor hetzelfde bedrag heeft gehuurd in de Staalmeesterslaan. 3-kamerappartement, erg ruim.
Ik zou kijken op de websites van de woningbouwverenigingen en woningnet, en dan de vrije-sectorprijzen. Dus niet reageren op de sociale woningen want dan kun je 100 jaar wachten, maar kijken naar wat ze verder verhuren.
Ik zou kijken op de websites van de woningbouwverenigingen en woningnet, en dan de vrije-sectorprijzen. Dus niet reageren op de sociale woningen want dan kun je 100 jaar wachten, maar kijken naar wat ze verder verhuren.
woensdag 15 augustus 2012 om 23:52
Jullie willen dus 2 slaapkamers neem ik aan? Dat is zeker niet onmogelijk voor dat bedrag, zeker als je niet te hoge eisen stelt qua afwerking. Het is ook vooral afhankelijk van waar je bereid bent te gaan wonen. Binnen de ring is een ruim begrip. Noord ligt ook binnen de ring en is heel goed betaalbaar. Ik neem aan dat je zelf al alle websites van makelaars bekeken hebt? Je zult het vooral van je netwerk moeten hebben. De goede appartementen gaan vaak via via in Amsterdam. Zorg dat iedereen in je netwerk dus weet dat je iets zoekt.
En verder wat september girl zegt: ik weet niet of je iets wilt kopen, maar voor dat bedrag bruto koop je al makkelijk een 3 kamer appartement.
En verder wat september girl zegt: ik weet niet of je iets wilt kopen, maar voor dat bedrag bruto koop je al makkelijk een 3 kamer appartement.
woensdag 15 augustus 2012 om 23:58
Inderdaad, op Funda staan inderdaad nog best een aantal appartementen voor die prijs, binnen de ring. http://www.funda.nl/huur/kaart/#/amster ... /3+kamers/
donderdag 16 augustus 2012 om 00:02
Ok, ja kopen is ook een overweging, maar ook een groot risico. Ik ben niet van plan mn leven lang met mijn vriendin samen te wonen. We zullen op den duur waarsch weer een vriendje krijgen en dan loopt dat ook weer allemaal anders. Liever huren dus.
Ik zal me inschrijven bij woningnet voor de vrije sector woningen en zal social media inschakelen. Ik werk in Amsterdam en heb een groot netwerk aan klanten.
Op die manier lukt het dus toch het best
Ik zal me inschrijven bij woningnet voor de vrije sector woningen en zal social media inschakelen. Ik werk in Amsterdam en heb een groot netwerk aan klanten.
Op die manier lukt het dus toch het best
donderdag 16 augustus 2012 om 00:19
Voor dat bedrag (bruto!) los je ook in 30 jaar een hypotheek van 2 ton af. Ik zou ook niet iets kopen samen met een vriendin. Maar als je het op je eigen naam kan kopen en zij betaalt jou huur, dan zou ik het wel weten.
Voor dat geld koop je een 3 kamer appartement in Oost, de Indische buurt, de Baarsjes, Bos en Lommer etc. EN zelfs wat in Oud West of Oud-Zuid.
En dan reken ik zonder uit te gaan van HRA. Maar goed, moet je wel een hypotheek krijgen natuurlijk.
Voor dat geld koop je een 3 kamer appartement in Oost, de Indische buurt, de Baarsjes, Bos en Lommer etc. EN zelfs wat in Oud West of Oud-Zuid.
En dan reken ik zonder uit te gaan van HRA. Maar goed, moet je wel een hypotheek krijgen natuurlijk.
donderdag 3 juli 2014 om 16:49
donderdag 3 juli 2014 om 16:55
Ook een tip: Vesteda, en dan met name gebouwen Detroit en Boston. Zou wel uitkijken voor al die aanbieders waar je je eerst voor 30-50 euro moet inschrijven. En let ook bij het afsluiten van een contract erop dat je geen torenhoge servicekosten hebt.
Oja, en Woningnet Particulier lijkt heel leuk en makkelijk, maar ik heb denk ik vorig jaar wel 28 woningen daarmee bezichtigd en uiteindelijk geen enkele toegewezen gekregen. Ga er wel vanuit dat ze 30 mensen uitnodigen en uiteindelijk uit die belangstellenden ook weer loten.
Een woning in A'dam binnen de ring vinden voor jouw huurbedrag excl., is best lastig.
Oja, en Woningnet Particulier lijkt heel leuk en makkelijk, maar ik heb denk ik vorig jaar wel 28 woningen daarmee bezichtigd en uiteindelijk geen enkele toegewezen gekregen. Ga er wel vanuit dat ze 30 mensen uitnodigen en uiteindelijk uit die belangstellenden ook weer loten.
Een woning in A'dam binnen de ring vinden voor jouw huurbedrag excl., is best lastig.