Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
quote:Ceci schreef op 08 augustus 2012 @ 10:14:

[...]

Korter laten maken

Overigens dacht ik ook dat het me niet zou staan, maar met een goed paar hakken kan alles.

Ga geen geld uitgeven aan een rok waaraan ik vervolgens nog meer geld uit moet geven

En ook met hakken vind ik die lengte gewoon echt niet flatterend helaas
quote:morgandetoi28 schreef op 07 augustus 2012 @ 22:59:

Opgeprikt thanx! Die bedoelde ik !

Ik slaag op zich altijd wel leuk in mijn woonplaats voor jurken, maar ik wil nu echt eens iets aparts.

Leuk motto trouwens :-)Thanx, komt uit n nummer van Ed Sheeran
quote:Ceci schreef op 08 augustus 2012 @ 10:30:

Die kun je bestellen op ilovevintage.com Daar heb ik hem vandaan.welke maat denk je dat ik zou moeten hebben?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
L denk ik, hij valt klein.
L denk ik, hij valt klein.
Hmmz, zie nu deze maattabel. Was al verwonderd dat L aan de strakke kant zat (het kon wel).quote:LET OP! MAAT VALT ZEER KLEIN!

Hou de volgende maten aan:

S = 32 - 34

M = 34 - 36

L = 36 - 38

XL = 38 - 40
ohw dan valt hij echt heel klein.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ja, heb de XL besteld, denk dat die wel goed zit. Lijkt me super met naadpanty, zwarte pumps en een zwarte blouse.
Ik was dit weekend op een antiekmarkt, was wel leuk om alles weer te bekijken. Maar de handelaarssfeer die er hangt vind ik minder

deze besteld volgens mij heeft hij een flockprint.
Twee tips:

- Eccentrics gaat stoppen, dus nu 25% korting bovenop alles

- Attitude Holland verkoopt best wat leuke pin-up items van H&R London (leukere prijsklasse dan Pin-up couture en Bettie Page etc.)
Attitude Holland verkoopt ook veel van Hell Bunny.

Heb er zelf ook goede ervaringen mee.

Andere ken ik niet, maar bedankt voor de tip
Hell Bunny is wel aardig!
Weer een gelukkige FD klant.... zo mooi! Eindelijk is deze beauty verkocht. Madame de Pompadour en ik zijn heeeel blij met de nieuwe shop locatie! Snel nieuwe inkopen doen

wat een mooie jurk en wat een stralende klant !
wat een plaatje! En nee, die jurk had mij idd niet gepast.
vandaag een geweldig nieuw vintage adresje ontdekt.

hangt een heerlijke sfeer.

paar leuke jurken gepast, maar helaas niet in mijn maat
Leuk om nieuwe adresjes te vinden! Ik ben vandaag naar een braderie geweest. Was super. Heb twee paar handschoentjes, 10 jaren '50 kerstballen (ik ben VERLIEFD op die dingen), een lief spelde en een old stock sixties borstel gekocht
klinkt ook echt super je aankopen

en nieuwe adresjes ontdekken zeker leuk. er ging een bandje spelen, dus kon daardoor niet helemaal lekker struinen. maar ga zeker terug
Vandaag deze aangeschaft.

En een beeldige sixties kanten turquoise jurk gepast, helaas te klein :(
Cute schoentjes!

Zometeen lekker lunchen met Tante, zin in!

Voor de liefhebbers; ik heb weer een leuke give-away op Fifties Darling waar iedereen aan mee mag doen :D
veel plezier, al is de lunch nu waarschijnlijk op ;)
Oh we hebben er uiteindelijk een dinner aanvast geplakt, was rond twaalven pas thuis. Het was zo goddelijk!

Maar waar zijn de dames in dit topic een beetje gebleven?
Geen idee FD, misschien is een deel op vakantie?

Ik mis ook wel wat posters hier, oa Tante.
Ja zij is heel druk weet ik toevallig. Maar vakantie zal inderdaad de boosdoener zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven