't Mokkeltje

16-08-2012 13:30 88 berichten
Hallo ladies,

Zoals sommigen van jullie weten heb ik een poes in huis genomen die op dit forum werd aangeboden. Zij werd aangeboden omdat ze vanwege de nieuw geboren baby stress ondervond. Nu blijkt dat die stress bestaat uit pissen op plekken waar dat niet de bedoeling is. Tot nu toe heb ik nog geen schade ondervonden, maar het begint me wel aardig tegen te staan.

Op kattenplaza werd mij geadviseerd om haar met bak een week lang in een kleine ruimte te laten verblijven en na die week een plantenspuit bij de hand te houden. Ze zit nu vanaf zondag in de gang, maar ze is zo eenzaam dat ze tegen me staat te gillen en zowat en gat is de deur krabt. Hoewel ik regelmatig bij haar ga zitten en dan wordt bedolven onder de kopjes, vind ik het toch zielig voor haar om zo alleen te zijn.

Wie weet raad.
Alle reacties Link kopieren
Een bench in huis waar je haar met kattebak enz in kan zetten? En die je in het zicht zou kunnen zetten, dus zodat ze je wel ziet?
quote:flutzel schreef op 16 augustus 2012 @ 13:32:

Een bench in huis waar je haar met kattebak enz in kan zetten? En die je in het zicht zou kunnen zetten, dus zodat ze je wel ziet?Ze ziet me, door het glas. Ik heb ook geen plek voor een bench.
Cateautje, wat zielig! Heb je al van die stekkers geprobeerd, die stress verminderen? Of andere relax tips die ik Iris hier wel eens zie posten?

(Haaaai Flutzie schattige nieuwe ava)
quote:hawkeye_jane schreef op 16 augustus 2012 @ 13:39:

Cateautje, wat zielig! Heb je al van die stekkers geprobeerd, die stress verminderen? Of andere relax tips die ik Iris hier wel eens zie posten?

(Haaaai Flutzie schattige nieuwe ava)Ik ken die stekkers niet en ben ook niet bekend met de relaxtips van Iris.
Klik
Plast ze overal of heeft ze een vast plek waar ze plast? En was de vorige eigenaar/forumster al naar de dierenarts geweest ermee?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ben je al met de kat naar de dierenarts geweest? Het kan ook een medisch probleem zijn. Zou dan wel de kosten proberen te verhalen op de forummer van wie de kat voorheen was.
Ben je al met de kat naar de dierenarts geweest? Het kan ook een medisch probleem zijn. Zou dan wel de kosten proberen te verhalen op de forummer van wie de kat voorheen was.
Feliway stekker. En over het opsluiten: kan me niet voorstellen dat het echt zou helpen. Vind het een beetje zielig voor de kat.Wat is de motivatie erachter?
Ohja en valeriaan in de kattenbak? Op welke plaatsen plast ze?

Hoe oud is de poes?
quote:hawkeye_jane schreef op 16 augustus 2012 @ 13:45:

KlikDan is een bezoek aan de dierenarts verstandig. Punt is alleen dat ze vanaf zondag alleen maar op de bak heeft geplast, dus ik vraag me af of het wel een lichamelijk iets is.
Hoe lang heb je haar al in huis? Kan ook stress zijn. Katten zijn zo ontzettend stressgevoelig. Kunnen soms slecht tegen veranderingen.

Wel vervelend trouwens
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 augustus 2012 @ 13:48:

Plast ze overal of heeft ze een vast plek waar ze plast? En was de vorige eigenaar/forumster al naar de dierenarts geweest ermee?

Ze plast op een plastic tasje dat ik in de keuken had laten liggen. Toen ik dat ontdekte heb ik een plastic tas op dezelfde plek gelegd en daar plast ze steeds op. Zoals gezegd, tot nu toe geen schade, er gaan aardig wat plastic tasjes doorheen, dat is eigenlijk alles. Ik wil er gewoon van af voor ze andere plekken begint uit te proberen.

Voor zover ik weet is ze alleen naar de DA geweest voor een inenting
quote:asje10 schreef op 16 augustus 2012 @ 13:49:

Feliway stekker. En over het opsluiten: kan me niet voorstellen dat het echt zou helpen. Vind het een beetje zielig voor de kat.Wat is de motivatie erachter?De motivatie is dat de kat dan in de bak moet plassen en eerlijk is eerlijk, dat gebeurt nu ook.
Als je de kattenbak nou op de plek van het plastic tasje zet en dan elke dag een paar centimeter richting de gewenste plek verplaatst.
quote:asje10 schreef op 16 augustus 2012 @ 13:52:

Hoe lang heb je haar al in huis? Kan ook stress zijn. Katten zijn zo ontzettend stressgevoelig. Kunnen soms slecht tegen veranderingen.

Wel vervelend trouwensPaar maanden.
quote:sugarmiss schreef op 16 augustus 2012 @ 13:55:

Als je de kattenbak nou op de plek van het plastic tasje zet en dan elke dag een paar centimeter richting de gewenste plek verplaatst.Dan kan ik de keuken niet meer in.
katten in kleine ruimte wordt volgens mij alleen maar gezegd voor hele jonge katjes, net als wanneer ze geslapen heeft, meteen oppakken en op de bak zetten. misschien dat je dat kunt proberen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoi Cateautje wat vervelend zeg. Zelf heb ik een tijdje gezeleden hetzelfde meegemaakt. Kat plaste op verschillende plekken in huis. Ben toen gaan googelen naar oorzaken en ben inderdaad uiteindelijk naar de dierenarts geweest en onze kat bleek blaasgruis te hebben. Je kan het heel eenvoudig bij de dierenarts laten testen door urine langs te brengen, misschien een tip om dit te doen?
Ik denk ook aan blaasontsteking / gruis. Hoeft het niet te zijn maar het is beter om fysieke oorzaken eerst uit te sluiten . Dus even langs de DA.
quote:julie25 schreef op 16 augustus 2012 @ 13:58:

Hoi Cateautje wat vervelend zeg. Zelf heb ik een tijdje gezeleden hetzelfde meegemaakt. Kat plaste op verschillende plekken in huis. Ben toen gaan googelen naar oorzaken en ben inderdaad uiteindelijk naar de dierenarts geweest en onze kat bleek blaasgruis te hebben. Je kan het heel eenvoudig bij de dierenarts laten testen door urine langs te brengen, misschien een tip om dit te doen?Dank je, zal ik doen.
Plastic zak in de katten bak leggen en de deksel er af halen? of denk ik nu te simpel? Motteballen leggen op plekken waar ze op de grond plast. Zelf ben ik tegen de plantenspuit, maar voor de kat oppakken, het hoofdje vast houden, kat recht aankijken en 'nee' zeggen. Katten houden er niet van recht te worden aangekeken.
quote:thomaaas schreef op 16 augustus 2012 @ 14:02:

Plastic zak in de katten bak leggen en de deksel er af halen? of denk ik nu te simpel? Motteballen leggen op plekken waar ze op de grond plast. Zelf ben ik tegen de plantenspuit, maar voor de kat oppakken, het hoofdje vast houden, kat recht aankijken en 'nee' zeggen. Katten houden er niet van recht te worden aangekeken.

Ze gaat tussendoor wel gewoon op de bak, dus het zou een mooie zijn geweest.

Die mottenballen heb ik vandaag nog in huis, bedankt.
ik heb 2 katten die op plastic tasjes/zakjes plassen als die op de grond liggen , en die zijn wel zindelijk blijkbaar zit er een geur aan dat plastic wat het zo aantrekkelijk voor ze maakt om er op te plassen, net als dat ik een kat heb die aan plastic zakjes/tassen likt.

(dat ik geen tasje meer op de tafel of grond heb staan is mag duidelijk zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven