hiërarchie in topics

16-08-2012 18:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben.

Soms komen er topics voorbij en die lijken/zijn dan veel dringender dan andere. En uiteraard is dat normaal dat niet alle problemen even dringend zijn. Maar waar ik benieuwd naar ben is of er nog meer mensen zijn voor wie het dan echt stom en als verraad voelt om op een topic te schrijven die wel leuk is, maar niet dringend, terwijl je weet dat er op een ander topic iemand een heel groot probleem heeft? Ik heb daar last van, want soms wil ik gewoon lollig doen, maar dat mag ik niet van mezelf. Doe ik dat dan toch, dan voel ik me schuldig. Sommige topics vind ik overigens zo ernstig bijvoorbeeld over erge ziektes, dat ik ze niet eens wil lezen omdat het gewoon te heftig is.

Meer mensen met topicwroeging?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Om lollige topics moet ik glimlachen!

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind sommige 'help!!' topics helemaal niet dringend of dwingend. En ik heb ook niet altijd De Oplossing, dus kan er dan ook geen verbetering in brengen. Dus klets ik gewoon door op andere topics en daar voel ik me totaal niet schuldig over.

Over ernstige ziektes lees ik ook soms. Soms ook niet, omdat ik er geen behoefte/interesse in heb.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
nee ik voel me niet schuldig als ik op topic A reageer terwijl topic B "belangrijker" is.

Zeker sinds het ziek worden en overlijden van mijn man vermijd ik sommige topics wel en ja daar voel ik me wel eens rot door omdat ik weet hoe blij ik was met reacties op mijn topic over mijn zieke man. Ik vind het soms echt erg dat ik mensen niet tot steun kan zijn terwijl ikzelf zoveel steun heb ontvangen.
Je bent hier vrij om te doen en te laten wat je wilt. Sommigen komen alleen voor bepaalde langlopende topics, anderen komen alleen om te lachen en weer anderen kiezen hetgeen ze interessant vinden. Je bent tot niets verplicht en niemand kijkt je er op aan als je op bepaalde topics niet reageert, moet je helemaal zelf weten.
Daar heb ik nou echt 0 last van.

Sommige topics spreken je aan, andere niet. En dat is verder niet lullig ofzo.

Het forum is de wereld in het klein.

Dan zouden we ook wel kunnen stoppen feestjes te vieren in Nederland omdat er ergens anders oorlog is.

En, het ene topic sluit het andere niet uit. Je kan ook op beide reageren.
Nee, totaal niet.

Ik zit hier voor vermaak, als mensen 'echte' hulp willen, dan moeten ze ook naar echte hulpverleners, van vlees en bloed enzo.
quote:SeptemberGirl schreef op 16 augustus 2012 @ 18:39:

Nee, totaal niet.

Ik zit hier voor vermaak, als mensen 'echte' hulp willen, dan moeten ze ook naar echte hulpverleners, van vlees en bloed enzo.Ja, wij bestaan alleen uit lettertjes opgebouwd uit nulletjes en eentjes.
Topicwroeging....wat een mooi woord!

Ken ik niet, dat niet. Wel kan een trending topic een dag of langer aan me voorbij gaan terwijl het heel interessant is.

Maar nee, ik voel geen schuld of wroeging als ik op erge topics of zo niet meeschrijf omdat de titel me niet opvalt.

Leuke vraag.

Ik was even bang dat het weer een topic over ongelijkheid in reacties bij 'het groepje' of zo zou zijn.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 16 augustus 2012 @ 18:38:

nee ik voel me niet schuldig als ik op topic A reageer terwijl topic B "belangrijker" is.

Zeker sinds het ziek worden en overlijden van mijn man vermijd ik sommige topics wel en ja daar voel ik me wel eens rot door omdat ik weet hoe blij ik was met reacties op mijn topic over mijn zieke man. Ik vind het soms echt erg dat ik mensen niet tot steun kan zijn terwijl ikzelf zoveel steun heb ontvangen.

Ja, ik weet precies wat je bedoelt. Je ziet de nood, je weet hoeveel het kan uitmaken, maar je kan het soms niet eens opbrengen.

@cateautje Het is neit om wat iedereen er van vindt, maar een soort van plichtsgevoel to van de topic opener. Niet omdat die gene op mij zit te wachten, maar omdat als je zoiets irl mee zou maken, je het ook niet over je hart zou verkrijgen om diegene voorbij te lopen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:eleonora schreef op 16 augustus 2012 @ 18:41:

Leuke vraag.

Ik was even bang dat het weer een topic over ongelijkheid in reacties bij 'het groepje' of zo zou zijn. haha nee, ik wist even geen ander woord.
quote:didiridi schreef op 16 augustus 2012 @ 18:42:

[...]

Ja, ik weet precies wat je bedoelt. Je ziet de nood, je weet hoeveel het kan uitmaken, maar je kan het soms niet eens opbrengen.

@cateautje Het is neit om wat iedereen er van vindt, maar een soort van plichtsgevoel to van de topic opener. Niet omdat die gene op mij zit te wachten, maar omdat als je zoiets irl mee zou maken, je het ook niet over je hart zou verkrijgen om diegene voorbij te lopen.Je loopt dagelijks talloze mensen voorbij die in de meest erbarmelijke situaties kunnen verkeren. Voel je je daar schuldig over?
quote:Cateautje schreef op 16 augustus 2012 @ 18:47:

[...]

Je loopt dagelijks talloze mensen voorbij die in de meest erbarmelijke situaties kunnen verkeren. Voel je je daar schuldig over?Ja als ik het zou weten, dan zou ik niet zomaar voorbij lopen. Het is meer omdat je het weet. En als je het weet dan doe je dat ook niet. Hier kan dat makkelijk, omdat je mensen niet aankijkt, maar dat neemt het gevoel niet weg.
quote:didiridi schreef op 16 augustus 2012 @ 18:43:

[...]

haha nee, ik wist even geen ander woord.
quote:didiridi schreef op 16 augustus 2012 @ 18:49:

[...]

Ja als ik het zou weten, dan zou ik niet zomaar voorbij lopen. Het is meer omdat je het weet. En als je het weet dan doe je dat ook niet. Hier kan dat makkelijk, omdat je mensen niet aankijkt, maar dat neemt het gevoel niet weg.Tja. het is natuurlijk niet de bedoeling dat je aan het Florence nightingale syndroom gaat lijden. Mijn advies zou zijn, laat het los. Dit forum is voor jouw entertainment, niet om je de wereld te laten redden.
quote:Cateautje schreef op 16 augustus 2012 @ 18:41:

[...]

Ja, wij bestaan alleen uit lettertjes opgebouwd uit nulletjes en eentjes. Ik ben geen professionele hulpverlener.
Totaal geen last van. Ik ben niet verantwoordelijk voor al het leed, of om daar op te reageren. Ik heb brede schouders, maar zo breed nu ook weer niet. Ik voel me dan ook totaal niet verplicht om te reageren, niet op ernstige topics en niet op lollige topics.
quote:SeptemberGirl schreef op 16 augustus 2012 @ 18:53:

[...]

Ik ben geen professionele hulpverlener.Vaak gaat het gewoon om een beetje begrip of een alternatieve gedachtegang. Het is hier ook de gewoonte dat als het probleem te erg is dat de TO naar hulpverleners wordt gestuurd.
Gelukkig reageren er vaak voldoende mensen.

Heel soms schrijf ik een bericht omdat ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd en ik dat toch wel zielig vind. Maar ik voel me ook niet schuldig als ik het niet doe.

Als ik zie dat mijn mening/visie al is gegeven, schrijf ik de laatste tijd vaak helemaal niets. Less is more.
Nee het ging me ook niet over haalbaarheid ervan, maar meer of dat gevoel er bij anderen ook is. Ik heb dat gevoel wel telkens, maar ernaar ahndelen gaat toch niet, dat weet ik ook wel. Eigenlijk ook wel ironisch om dan oz'n topic te openen.
quote:didiridi schreef op 16 augustus 2012 @ 18:59:

Nee het ging me ook niet over haalbaarheid ervan, maar meer of dat gevoel er bij anderen ook is. Ik heb dat gevoel wel telkens, maar ernaar ahndelen gaat toch niet, dat weet ik ook wel. Eigenlijk ook wel ironisch om dan oz'n topic te openen.

Wéér een topic waar je moet reageren

In je eigen topic hoort dat wel, daar kom je niet onderuit.
Nee nooit last van. Ik vind juist de verscheidenheid erg leuk hier. Van enorm luchtig en vermakelijk tot heel zwaar.
Didiridi, dat heb ik ook een beetje, zonder schuldgevoel. Er is veel narigheid op de wereld en ik kom hier voor mijn plezier. Het topic van bijvoorbeeld Pipi of die van IBi waren niet voor mij bestemd. Ik kon geen nuttig bijdrage leveren, behalve een hug. En het zou te veel invloed op mijn gemoedstoestand hebben. Andere topics waar ik een tip of nuttige bijdrage kan leveren, reageer ik wel. Anderen zijn van het soort ellende die ik niet kan begrijpen of weinig empathie kan opbrengen. En dan de lollige topics, waar ik het meest plezier aan beleef.
quote:datdus schreef op 16 augustus 2012 @ 19:01:

[...]

Wéér een topic waar je moet reageren

In je eigen topic hoort dat wel, daar kom je niet onderuit.Is het zo ? Ik heb er weinig last van, want mijn topics worden vaak verwijderd
In het begin had ik het erger moet ik eerlijk zeggen. Ik heb bij sommige topics gehad, dat ik 's nachts even wakker werd om bij te lezen of heel vroeg opstaan om te kijken hoe het met de TO was. En dan schreef ik niet eens altijd mee. Ik probeer mezelf wel meer te sturen richting wat courage en cateutje zeggen (toevoeging en MEFS). Het klopt ook, er is altijd wel iemand die heel nuttig is op een topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven