Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Klopt idd Courage! Ik was die aardige geefster
Dit meen je niet!! Ik had het hele verhaal wel meegekregen inclusief uitleg, excuses en zelfs forummers die zich nog rot voelden naar mi-jo toe uiteindelijk. Wat schandalig zeg, die durft. En dan niet het lef hebben dat gewoon toe te geven.

Echt, mijn mond valt hiervan open.
De mijne viel ook echt open toen ik de mail zag over die 20 eurocent, laat staan toen mijn bijna 10 kg boeken op MP stonden. Echt een schofterige actie!
En wat heeft dit kunstje haar nou opgeleverd?
In ieder geval geen eigenwaarde en zelfrespect Frizzy!
Een toenmalige vriendin van mij kwam wel eens op visite vanuit buitenland en bleef dan een paar dagen. Dat vond ik altijd heel erg leuk want het is een gezellige dame. Tot het me opviel dat het mij laten betalen voor alles wel erg structureel werd. Tot cd's en dure etenswaren in het mandje gooien tijdens boodschappen doen die door mij werden betaald., zich veel rond laten rijden zonder ooit benzine te betalen en dan tijdens de stops onderweg eten en drinken alleen voor zichzelf betalen etc. toe.

En als het eenmaal op gaat vallen wordt het steeds irritanter. Die CD in het mandje die rechtstreeks haar koffer inging en niet werd betaald verbaast me nog steeds. Het was een dure en ik had genoemd dat ik hem erg leuk vond maar gezien mijn destijds krappe budget niet wilde kopen. Wel schoot zij een keer tijdens zo'n bezoek mijn bioscoopkaartje voor, maar nadat ze aan mij gevraagd had of ik echt wel het geld had om haar die zelfde avond nog terug te betalen.

De vriendschap heb ik om die reden laten verwateren. Tuurlijk had ik er wat van kunnen zeggen, maar gastvrij willen zijn, beduusd, ze betaalt het vast later etc, Ik heb er nooit wat van gezegd. Bovendien is ieder incident op zich dan ook weer niet belangrijk genoeg, maar alles bij elkaar is het irritant. Vraag me nog wel eens af waarom ze, in mijn ogen, zo gierig cq asociaal was. Ik was er in ieder geval helemaal klaar mee.

En ik ben beslist geen doetje!

Zo'n persoon hoef ik niet meer als vriendin. Misschien ook een reden om het niet te noemen, het wordt toch niet beter als het (zoals in dit geval) een karaktertrek is die dus niet voortkomt uit onnozelheid.

Maar ik vraag me nog steeds af waarom ze zich zo gedroeg.
quote:rara70 schreef op 16 augustus 2012 @ 20:43:

Mi-jo is de "dame" die van alles kreeg van het weggeeftopic, en daarna alles te koop aanbiedt op Marktplaats.....Kom nooit op het weggeeftopic, maar wel dagelijks op het vrekkentopic, maar doet mi-jo dat ja? Mijn mond valt werkelijk open, op het vrekkenforum "mag ik haar altijd graag", nogal wat overeenkomsten dacht ik, maar niet dus ;). Triest.
Ik hou even rekening met het feit dat ik het hele verhaal waarschijnlijk niet goed genoeg ken. Maar als je iets aan iemand schenkt, om wat voor reden dan ook, dan is het daarna toch aan die persoon wat hij/zij ermee doet? Als je dan boos wordt omdat die persoon dingen doorverkoopt, ben je dan misschien niet eerder boos op jezelf omdat je daar niet aan gedacht had? Of moet het zo zijn dat als je iets schenkt aan iemand, die spullen in bezit van die persoon moeten blijven?

Ik weet niet hoor, maar dat is wat ik erbij dacht toen ik dit allemaal las. Ik zou het niet erg vinden als ik boeken zou geven aan iemand die ze vervolgens doorverkoopt. Anders had ik ze zelf moeten verkopen (als ik daar boos om zou worden).

Ik begrijp het overigens wel hoor, want ergens zegt de persoon die de spullen krijgt niet eerlijk wat hij/zij ermee gaat doen. Als iemand gewoon aangeeft dat hij/zij de spullen doorverkoopt, dan geef je iemand anders nog de optie om dat ook te doen, die daar misschien in eerste instantie niet aan gedacht had.

Laatst mij bekende gierige actie:

Ik hoorde m'n collega, die een tomaat aan iemand had gegeven tijdens de lunch, daarvoor geld vragen. Ik kwam net te laat aan om te bepalen of het een grapje was of niet. Ik ga er maar van uit dat het een grapje was!
@Djazz; na het 20 eurocent incident had iemand gezegd dat ze Mi-Jo liever geen spullen wilde sturen omdat ze bang was dat ze ze op MP zou zetten. Mi-Jo was daar erg beledigd over; "dat zou ze noooooooooit doen". En ja hoor; 2 weken later staat bijna alles wat ze heeft gekregen op MP

Ze wil van alles, zogenaamd voor eigen gebruik, maar dat is haar insteek helemaal niet. Haar insteek is geld verdienen, en dat is niet de opzet van het weggeeftopic en dat weet Mi-Jo ook heel erg goed.
Trouwens een gierige actie van ex; ex heeft een nieuwe vriendin die een kindje heeft, en ex heeft net een ander huis gekocht. Er zou een kamertje opgeknapt en ingericht worden voor haar kind. Maar alleen als zij zelf de verf zou betalen! (en zelf zou schilderen....dat is niet gierig maar wel lui!)
Okee @rara70, ik begrijp het. Dat zou ik ook niet leuk vinden. Ik had het alleen even over het principe, daar zou ik nooit over vallen, maar zoals jij het nu omschrijft, is het puur liegen en bedriegen. Not done.
Leuk, al die verhalen!

Ik heb er ook nog eentje:

Jaren geleden alweer, nog in het guldentijdperk.

Héél knieperige collega had, bij wijze van uitzondering wat mensen uitgenodigd vanwege z'n verjaardag én de verjaardag van z'n vrouw (ja, één 'feestje' per jaar is meer dan genoeg natuurlijk!).

Zegt hij de volgende dag tegen me: 'Er zijn nog twee zakken chips overgebleven en wij eten dat spul toch niet, wil jij die misschien hebben?'

-Ja, prima, gezinnetje met twee kleine kinderen, dus dat komt wel op.

Volgende dag: hij overhandigt me twee zakken chips en zegt: 'Dan krijg ik 1.65 van je'.......

Ik was eerlijk gezegd perplex en heb het maar zonder commentaar betaald.

M'n man en ik, én de andere collega's, hebben erom gegierd van het lachen!!!

Ongelooflijk toch?!
quote:djazz schreef op 17 augustus 2012 @ 13:41:

Okee @rara70, ik begrijp het. Dat zou ik ook niet leuk vinden. Ik had het alleen even over het principe, daar zou ik nooit over vallen, maar zoals jij het nu omschrijft, is het puur liegen en bedriegen. Not done.Bovendien is het weggeeftopic in het leven geroepen om elkaar te helpen, zo van "jij hebt iets wat ik nodig heb en ik weer iets wat jij nodig hebt". Niet om zoveel mogelijk gratis spullen te verzamelen en er dan geld aan te verdienen, dan had de gever er waarschijnlijk liever iemand anders blij mee gemaakt die het nodig had... (en ook dat weet mi-jo echt wel....).
Ojh dat ik hier nu pas aan denk

Ik heb een manager die echt naar eigen zeggen zwemt in het geld. Altijd moet er vermeld worden hoeveel zijn vakanties wel niet kosten (*en dan heb ik het over bedragen van 15.000euro) en dat hij in principe nu zou kunnen stoppen met werken (hij is 52).

Maar goed....meneer heeft wel tussen ál zijn electronische apparatuur thuis metertjes geschroefd zodat hij precies kan zien welk apparaat het meeste stroom verbruikt.

Die arme kinderen (*hij heeft twee pubers)....

Ook heeft hij zonnepanelen op het dak liggen en die ook en passant maar even op het dak van de buren gelegd "want zij gebruiken die ruimte toch niet"

Hij is nergens voor verzekerd want heeft hele excel-sheets met daarin berekeningen dat het goedkoper is om niet verzekerd te zijn.

Als hij met de auto voor het werk weg moet rijdt hij exact 100.

Ook als hij een vrachtauto inhaalt of op de Duitse autobahn zit. Waarom? Omdat dat het zuinigst rijdt.

Na zijn dure vakanties komt hij altijd met verhalen waar de zuinigheid vanaf druipt. Zo waren ze vorige zomer lekker bij een visrestaurant geweest in new England. Maar blijkbaar hadden ze zich verkeken op de prijs en was het niet de prijs voor de hele vis maar de prijs per ons of zo.

De vis viel dus veel duurder uit en het etentje had wel 25 euro meer gekost dan berekend. De dag er na gingen ze dus naar de Mc om te compenseren :-S

Oh en elke dag in de kantine komt hij aansnellen met zijn zelfgemaakt bammetjes en koopt dan 1 pakje karnemelk.

Nooit ee nsoepje, nooit een snack of een lekker drankje.

Jaar in jaar uit, elke dag een pakje karnemelk.

Waarschijnlijk staan de kosten daarvan ook berekend in een excelsheet.
Pcies Lydiam!
Ik had een keer een vriend, die als wij snoepjes haalden bij de boodschappen, deze precies maar dan ook precies door de helft deelde en in boterhamzakjes deed. Ik kreeg dan het ene zakje en hij het andere. Achteraf denk ik die vent was niet goed. Maar ja liefde maakt blind ;P . Volgens mij is dat toch echt iets wat kinderen doen en niet volwassen mensen. Mijn huidige man kan het helemaal niet schelen wie het meeste of minste krijgt........
quote:essenxia schreef op 17 augustus 2012 @ 13:50:

Jaren geleden alweer, nog in het guldentijdperk.

Héél knieperige collega had, bij wijze van uitzondering wat mensen uitgenodigd vanwege z'n verjaardag én de verjaardag van z'n vrouw (ja, één 'feestje' per jaar is meer dan genoeg natuurlijk!).

Dit vind ik niet zo raar hoor. Vriend en ik schelen 3 dagen met elkaar, daar gaan we echt geen 2 feesten voor geven. Maar het terugvragen van geld voor die zakken chips slaat idd helemaal nergens op!
quote:djazz schreef op 17 augustus 2012 @ 13:27:

Ik hou even rekening met het feit dat ik het hele verhaal waarschijnlijk niet goed genoeg ken. Maar als je iets aan iemand schenkt, om wat voor reden dan ook, dan is het daarna toch aan die persoon wat hij/zij ermee doet? Als je dan boos wordt omdat die persoon dingen doorverkoopt, ben je dan misschien niet eerder boos op jezelf omdat je daar niet aan gedacht had? Of moet het zo zijn dat als je iets schenkt aan iemand, die spullen in bezit van die persoon moeten blijven?

Ik weet niet hoor, maar dat is wat ik erbij dacht toen ik dit allemaal las. Ik zou het niet erg vinden als ik boeken zou geven aan iemand die ze vervolgens doorverkoopt. Anders had ik ze zelf moeten verkopen (als ik daar boos om zou worden).

Ik begrijp het overigens wel hoor, want ergens zegt de persoon die de spullen krijgt niet eerlijk wat hij/zij ermee gaat doen. Als iemand gewoon aangeeft dat hij/zij de spullen doorverkoopt, dan geef je iemand anders nog de optie om dat ook te doen, die daar misschien in eerste instantie niet aan gedacht had.

Laatst mij bekende gierige actie:

Ik hoorde m'n collega, die een tomaat aan iemand had gegeven tijdens de lunch, daarvoor geld vragen. Ik kwam net te laat aan om te bepalen of het een grapje was of niet. Ik ga er maar van uit dat het een grapje was!

Als het over mijn verhaal gaat:

Sec gezien mag je met gekregen spullen doen wat je wil echter, het ging er in deze om dat de dame in kwestie nogal aasde op de jurk terwijl ze mijn nicht amper kende en mijn nicht er ook nog bij zei dat ze hem terug wilde hebben als het niets voor haar was of deze niet paste, zo ook had deze dame de echte vriendinnen van nicht eerst de kans kunnen geven de jurk te keuren en eventueel te kiezen..ook dat deed ze niet.

Dit soort dingen hebben denk ik te maken met omgangsvormen, ongeschreven regels en dingen waarvan je weet dat het wel/niet gepast is.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:americagirl schreef op 17 augustus 2012 @ 17:08:

Ik heb een manager die echt naar eigen zeggen zwemt in het geld. Altijd moet er vermeld worden hoeveel zijn vakanties wel niet kosten (*en dan heb ik het over bedragen van 15.000euro) en dat hij in principe nu zou kunnen stoppen met werken (hij is 52).

Maar goed....meneer heeft wel tussen ál zijn electronische apparatuur thuis metertjes geschroefd zodat hij precies kan zien welk apparaat het meeste stroom verbruikt.

Ook heeft hij zonnepanelen op het dak liggen en die ook en passant maar even op het dak van de buren gelegd "want zij gebruiken die ruimte toch niet"

Hij is nergens voor verzekerd want heeft hele excel-sheets met daarin berekeningen dat het goedkoper is om niet verzekerd te zijn.

Ook als hij een vrachtauto inhaalt of op de Duitse autobahn zit. Waarom? Omdat dat het zuinigst rijdt.

Na zijn dure vakanties komt hij altijd met verhalen waar de zuinigheid vanaf druipt. Zo waren ze vorige zomer lekker bij een visrestaurant geweest in new England. Maar blijkbaar hadden ze zich verkeken op de prijs en was het niet de prijs voor de hele vis maar de prijs per ons of zo.

De vis viel dus veel duurder uit en het etentje had wel 25 euro meer gekost dan berekend. De dag er na gingen ze dus naar de Mc om te compenseren :-S

Oh en elke dag in de kantine komt hij aansnellen met zijn zelfgemaakt bammetjes en koopt dan 1 pakje karnemelk.

Waarschijnlijk betaalt hij zo zijn dure vakanties EN kan hij eerder stoppen met werken..mijn leefstijl is het niet, zo ook zou ik met zo'n partner niet kunnen leven maar als hij er verder niemand mee lastigvalt...

Mocht hij ooit echt eerder stoppen met werken dan kunnen jullie hem een mooie "zuivelbon" cadeau doen...kan hij de rest van zijn leven gratis karnemelk drinken..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Ik snap niet wat hier voor gierigs aan is?

Lijkt me een stuk lekkerder, gezonder en goedkoper dan elke dag vette kantinehap.
Sprokkelientje, jouw verhaal vond ik inderdaad een voorbeeld hoe het niet moet. Dus ben het helemaal met je eens.
quote:pearle schreef op 17 augustus 2012 @ 23:10:

[...]

Ik snap niet wat hier voor gierigs aan is?

Lijkt me een stuk lekkerder, gezonder en goedkoper dan elke dag vette kantinehap.op zich niet gierig nee, maar het beeld wat er geschetst wordt van deze persoon is wèl gierig.
Ik vind dat niet gierig, maar gewoon zuinig?

Net zoals dat ik sommige genoemde acties hier geen gierigheid, maar gewoon oplichting/diefstal vind...

Waarschijnlijk staan de kosten daarvan ook berekend in een excelsheet.Ik zie hier echt niks gierigs in. Zuinig wel maar dat is toch echt iets anders dan gieriig.
quote:americagirl schreef op 27 juli 2012 @ 15:48:

@valerie: dan ben jij misschien een uitzondering maar ik geloof niet dat alle mensen die hun boterhammen in de kleedkamer oppeuzelen reumapatienten zijn .

Gek dat niemand op het idee komt dat er ook mensen zijn die dat sauna-vreten gewoon niet lekker vinden. Ik ben in heel wat dure sauna's geweest maar een fatsoenlijke salade is bijna nergens te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven