Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Was je ook eerlijk naar je schoonouders toe

Ik vind het wel een vreemde actie
Frankly my dear, I don"t give a damn
Haha. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het niet aan mijn schoonouders vertelde. Waren hele lieve mensen, maar met nou eenmaal een heeeeele andere smaak dan ik. We hebben altijd wel geprobeerd hints te geven, maar die kwamen niet echt aan. Ach, ik waardeerde hun gebaar wel, en iemand had er plezier van, dus iedereen blij. (en ik gaf oma wel alleen waarvan ik dacht dat ik haar er echt een plezier mee deed, ze kreeg niet zomaar alle zooi of zo hoor! Was niet echt het type voor een tijgerprint tafelkleed....)
Mijn schoonouders woonden overigens in het buitenland, dus die kwamen niet ineens mijn oma tegen met de handschoenen die ik had gekregen of zo.

Calvijn: ik vond het eerst ook wel moeilijk, maar anders hadden die dingen doelloos in kast gelegen. Ik heb tig keer bij schoonoders aangegeven dat ze niet van alles voor me hoefden te kopen voor kerst, want 'wij nederlanders doen niet aan cadeautjes'. Maar ze wilden per se voor mij ook altijd een hele stapel.

En ik deed niet alsof ik het zelf had gekocht, en het was een soort bij-cadeautje. Daarom vond ik dat het wel kon.

Ik heb zelf wel eens een pakket van de Body Shop terug gekregen van degene aan wie ik het een paar maanden daarvoor had gegeven. Dat vond ik wel wat minder, maar meer omdat ze blijkbaar niet eens de moeite had genomen te onthouden van wie ze het kreeg. Als ze het aan haar moeder had gegeven omdat ze niet van rozengeur hield, had ik dat prima gevonden.
@Nausicaa, ik moet bekennen dat ik wel weleens echt cadeautjes heb doorgegeven zonder te vermelden dat het eigenlijk een cadeautje was. Ik bedoel als ik het niet leuk vind en ik maak er een ander blij mee waarom zou ik het niet als cadeautje mogen geven.
quote:cm_89 schreef op 20 augustus 2012 @ 17:20:

@Nausicaa, ik moet bekennen dat ik wel weleens echt cadeautjes heb doorgegeven zonder te vermelden dat het eigenlijk een cadeautje was. Ik bedoel als ik het niet leuk vind en ik maak er een ander blij mee waarom zou ik het niet als cadeautje mogen geven.Doe ik ook hoor, een douchepakketje bijvoorbeeld. Dat is geen persoonlijk cadeau en geef ik gerust weer door. Ik let er wel op dat ik het niet teruggeef aan degene van wie ik het heb gekregen
quote:beertje87 schreef op 20 augustus 2012 @ 17:36:

[...]

Doe ik ook hoor, een douchepakketje bijvoorbeeld. Dat is geen persoonlijk cadeau en geef ik gerust weer door. Ik let er wel op dat ik het niet teruggeef aan degene van wie ik het heb gekregen

Precies ik ben bijvoorbeeld allergisch voor zeep en parfum, de meeste weten dit maar soms leer ik nieuwe mensen kennen en die weten dit niet dus als ik een badpakket krijg, geef ik dit weg. Soms hier heb wat voor je, gebruik ik niet en soms pak ik het inderdaad in en dan zeg ik echt niet dat dit eigenlijk een cadeautje was wat ik niet gebruik.

Zie daar geen problemen in hoor. Ik let er ook op dat ik het niet terug geef aan de weggever haha! Gelukkig kan ik goed onthouden
quote:12twister schreef op 20 augustus 2012 @ 11:20:

Sommige acties zijn echte tenenkrommend.

Heb er zelf ook nog eentje.

Is alweer een paar jaar geleden, maar ik had een leuke aanbieding gezien op internet en die ging ik ophalen. Moest met een grote aanhanger en was toch wel 1,5 uur rijden. Een kennis van een vriendin kreeg er lucht van en die wilde ook iets groots ophalen in die regio. Of ze mee kon rijden dat we ook haar spullen op gingen halen en of ik haar dan wilde ophalen, wat ook nog stuk omrijden was. En ze was alleen thuis, dus of ik ook even kon helpen het zware ding 2 trappen op naar boven te tillen. Prima, allemaal goed, maar ik vroeg of zij dan de dieselkosten wilde betalen van de rit. Zou al met al iets van 35 euro zijn. Nou, waar haalde ik het LEF vandaan om HAAR voor MIJN rit te laten betalen? Ze werd meteen beledigend dus ik heb haar verteld dat ze haar aanbieding zelf maar op moest halen dan. Maar wist ik dan wel wat dat kostte? Ze had geen zware auto, en als ze daar een trekhaak onder moest zetten kostte dat ook een paar honderd euro, en dan moest ze een aanhanger huren voor een heel weekend en die ergens ver weg ophalen wat ook veel tijd en geld kostte, en iemand regelen die wilde rijden omdat ze zelf geen E rijbewijs had. Tsja...

En nu was ze uiteindelijk duurder uit dan die ¤35.00. :-)

Waarom wilde je dat ze alle benzinekosten zou betalen?

Zelf zou ik voorgesteld hebben om de kosten te delen. Dat je iemand even helpt om iets naar boven te sjouwen hoeft toch niet betaald te worden?
Omdat ik de huur van de aanhanger (grotere dan ik zelf nodig had) al voor m'n rekening genomen had en die was hoger dan die 35 euro. En de dame in kwestie al meteen ervan uit ging dat ik het wel zou doen en betalen. Dat die kosten hoger werden door haar vergat ze maar even.te Voor kennissen van vrienden gaat me dat toch echt te ver. De vriendin maakte later ook excuses dat die kennis zich wel erg had opgedrongen.
Als ik een cadeautje door zou geven dan zou ik dat niet met een verjaardag of iets doen... Maar gewoon 'zomaar' omdat ik er zelf óf te veel van heb óf er allergisch voor ben. Anders vind ik het geen goede reden..

En bloemen, met een lief persoonlijk kaartje.. Kom op zeg. Dit is het allerlaatste bosje bloemen geweest, denk ik dan.

Zelf kreeg ik met mijn verjaardag van een schoonzusje een kookboek-standaard die zij zelf hoogstwaarschijnlijk in het kerstpakket heeft gekregen... (van haar krijg ik altijd dat soort dingen) En nee, 2 verdieners, koophuis, en ook dit jaar weer een gloednieuwe auto, wéken vakantie en noem maar op. Dus geen gevalletje 'ik-kan-het-echt-niet-missen'.

Kijk, dat je zo'n kookboek-standaard cadeau geeft aan iemand die gek is op kokkerellen oké. Maar a) dat ben ik niet en b) vanwege rolstoel sta ik niet zo lang in de keuken en c) vanwege rolstoel zie ik dat boek dan niet eens meer staan.

Deze persoon flikte het laatst trouwens wél om te roepen (nog voor ik haar kon feliciteren) "ahhhh... ik het echt gehoopt dat ik dat en dat van jou zou krijgen! Wat valt me dat nou tegen!" Ze doelde hiermee op een cadeau wat ik via mijn werk in zou kunnen kopen. A) dat lag een end boven het normale budget en b) ze kreeg een enveloppe met inhoud, zodat ze er zelf wat leuks van kon kopen omdat ze c) zelf nooit iets leuk vindt en d) zelf nooit iets leuks geeft en e) we er simpelweg door ziekenhuisperikelen de tijd en energie niet meer voor hadden. We waren al blij dat we naar die verjaardag kónden!

Check nu mp voor een kookboek-standaard, whahaha
Kuukelesaan: me een bloemetje zou ik het ook niet doen, en ook niet als iemand echt duidelijk iets heel persoonlijks had proberen uit te zoeken (kettinkje oid). En eigenlijk zou ik het nu ook niet zo snel meer doen, maar als je student bent en er duidelijk over bent ach. Ik geef dingen overigens nog steeds wel eens aan iemand door, maar dan inderdaad als 'ik heb dit gekregen, maar heb hem al gelezen (boek) oid'. En nogmaals: ook dan alleen als het iets is wat je evt ook voor de ontvanger zou kopen, niet zoiets als 'oh, dat heb ik toch nog liggen, handig cadeautje'.
Wow, en die laatste opmerking over dat cadeau is niet gierig, maar gewoon heel onbeschoft! Al had je op iets anders gehoopt, dan blijft het een cadeau, en zeg je dat dus niet.
Ook wel eens een iPod cadeau gedaan aan een vriendin. Had ik gewonnen maar ik had er al een. Die had ik even langs gebracht en toen had ze een boek liggen die ik wel graag wilde lezen, dus ik vraag of ik die even mag lenen. Nee, uitlenen daar deed ze niet meer aan want daar had ze vervelende ervaringen mee. Ik mocht m wel overnemen voor een tientje. Zie ik in t boek de naam van iemand anders. Raar! Laat maar. Week later belt ze doodleuk of ze mijn dure boormachine even mag lenen. Toen heb ik ook maar gezegd dat ik geen spullen uitleen omdat ik daar vervelende ervaringen mee heb. Kwartje viel echter niet bij d'r want ik kreeg terug dat ze er heel voorzichtig mee zou zijn.

Ook wel eens gehad dat ik een sushipakket had weggegeven aan die vriendin en dat ik het vervolgens een andere vriendin een paar dagen later uit zie pakken voor haar verjaardag. Toen voelde ze zich wel opgelaten en mompelde dat ze het zo leuk vond dat ze het voor die vriendin ook had gekocht. Precies hetzelfde pakket als wat ik had samengesteld? Tuurlijk. Ze had me gewoon niet op die verjaardag verwacht want ze wist blijkbaar niet dat het een wederzijdse vriendin was.
Ik ben 2 jaar geleden ernstig ziek geweest en in die tijd kreeg ik erg veel cadeaus. Dat varieerde van een tijdschrift tot een doos bonbons tot cadeaubonnen, boeken, etc.

Zelfs toen ik op de IC lag. Ik heb daar weken gelegen (in coma maar ook bij kennis) en kreeg toen heeeel veel chocola. Door de morfine lustte ik sommige dingen niet meer, waaronder chocola. Als mijn ouders dus weer kwamen met allerlei cadeautjes die ze van anderen meekregen dan begon ik al weer uit te delen onder de verpleging en mijn familie (ik kreeg echt belachelijk veel van klanten, we hebben een winkel) Echt heel lief dat ik al die chocola kreeg! Maar ik begon al te kokhalzen als ik het zag.. Voelde me er wel lullig over om het weg te geven, maar 25 doosjes chocola per week was echt geen uitzondering.... Ik vertelde er uiteraard wel bij waarom ik het weggaf. En vaak kende ik de gever niet heel goed.

In de weken daarna kreeg ik één bepaald boek 3 keer! Ik heb toen mijn moeder en zus een boek gegeven. Zij wisten waarom... Ook fruit ging vaak retour...

Maar hele persoonlijke cadeautjes (ook al was het niet mijn smaak) hield ik wel.

Verder kan ik me niet herinneren dat ik iets door gegeven heb. Als alleen wat kleine dingetjes die ik dubbel kreeg ofzo, die gaf ik dan aan moeder of zus. En daar zei ik dan ook altijd bij waarom ze het kregen 'dubbel, of niet mijn smaak, maar wel gekregen'.

Als je als student iets doorgeeft vind ik het nog weer wat anders. Helemaal als je het erbij zegt (tegen je oma, zoals nausicaa)
quote:kuukelesaan schreef op 20 augustus 2012 @ 13:38:Ze was er helemaal blij mee. Heel verhaal dat ze ze meteen op water ging zetten, lievelingsbloemen, ze was er net aan toe... bla bla bla. Lees ik de volgende dag op fb dat ze een bedankje krijgt van iemand voor het prachtige roze boeket en dat ze het zo leuk vond dat ze op de koffie was gekomen... (het prachtige roze boeket dat ze van mij had gekregen!)Ik ben dan zo'n goeie sul dat ik zou denken "oh, ze vond het zo mooi en zo'n goed idee dat ze voor X ook een roze boeket heeft gekocht". Misschien heel naief maar het spaart me ook een hoop ergernis
Ooit een vriendje gehad trouwens die mee ging op vakantie met mij en mijn ouders (was student dus erg blij dat ik met mijn ouders mee kon)

Vriendje hoefde uiteraard niets te betalen. We bleven in Nederland en hij kreeg van mijn ouders zelfs geld voor de benzine. Vriend werkte fulltime en had een prima inkomen. Mijn ouders moesten het echter doen met een gewoon arbeidersloon. Ze hebben overigens nooit geklaagd, maar af en toe moet het puzzelen geweest zijn met 4 kinderen.

Zelf was ik dus student en had het echt niet breed. Mocht natuurlijk gratis mee met mijn ouders. Maar ik vond het uiteraard wel leuk om 'iets' terug te doen. Dus haalde op dag 1 een grote schaal met lekkere reepjes en snoepjes. Gewoon als grote snoepvoorraad voor de komende gezellige vakantie....

Staan we voor de deur pakt vriendje het uit mijn handen en loopt er zo mee naar binnen, met veel bombarie en "Kijk eens hier..... Ik dacht dat jullie dit wel zullen waarderen!"

Ik was te stomverbaasd om iets te zeggen.

Hij flikte het op de laatste dag ook met de pizza's...... Wat voelde ik me stom en goedkoop.

Pas toen onze relatie uit was heb ik het tegen mijn ouders gezegd. Die toen toegaven dat ze hem op dat moment erg spontaan vonden en het leuk vonden dat hij zijn waardering liet zien.
Ik ben verre van student, maar heb afgelopen jaar ook twee keer een dure fles champagne doorgegeven als cadeau. Zat zelf krap bij kas en wist dat de ontvanger zo'n fles kon waarderen.
@Smormel, ik weet dat het 'mijn' boeket was.... En ach, het is geen grote ergernis hoor. Maar vond het wel erg 'vrekkig' van haar. Een beetje met andermans veren gaan strijken, zo van 'kijk mij nou eens een groot duur boeket van een exclusieve bloemist geven voor zomaar-een-koffie-visite'.

Ik geef haar dus de volgende keer geen boeket meer, maar mijn kookboek-standaard
quote:12twister schreef op 20 augustus 2012 @ 19:00:

Omdat ik de huur van de aanhanger (grotere dan ik zelf nodig had) al voor m'n rekening genomen had en die was hoger dan die 35 euro. En de dame in kwestie al meteen ervan uit ging dat ik het wel zou doen en betalen. Dat die kosten hoger werden door haar vergat ze maar even.te Voor kennissen van vrienden gaat me dat toch echt te ver. De vriendin maakte later ook excuses dat die kennis zich wel erg had opgedrongen.Ik wist niet dat je andere kosten had gemaakt en vind het in dat geval terecht dat je een bijdrage in de kosten vroeg. Dat zijn blijkbaar mensen die menen dat iedereen maar van alles voor hun moet doen zonder ooit na te denken over de kosten die de autobezitter moet maken. Daar zou ik ook snel klaar mee zijn.
Teveel off topic.
quote:hollebollegijs schreef op 18 augustus 2012 @ 22:10:

Ik zie dat ze de bon regel voor regel nakijkt en verstijft.

Groot onrecht, bij het rekenen en omrekenen is haar ¤0,20

teveel in rekening gebracht.

Stoom uit haar oren..............................

De medewerker werd ter verantwoording geroepen en met weidse armgebaren begon ze stampei te maken.

Wel grappig was dat ze tegen een van de kinderen zei

"ga maar alvast eten, dit duurt nog even"Zulke mensen staan er vast niet bij stil dat de eigen bijdrage voor hartmedicijnen op latere leeftijd geheid een stukje hoger is.
Paar jaar geleden gingen schoonzus&zwager verhuizen, er moesten wat kasten bij Ikea opgehaald worden. Ze hadden geen aanhanger en vroegen of mijn vriend dan met een busje van het werk wilde mee rijden. Ok, tuurlijk dat doe je voor familie. Eenmaal in het oude huis aangekomen ontstond er discussie dat zwager niet had willen laten bezorgen ivm de bezorgkosten. Hmm...alsof het busje op water rijdt ofzo...ook niet eens aangeboden om de benzine te betalen.

En, heeft niets met gierigheid te maken, maar als klap op de vuurpijl had zwager geen zin om naar Ikea te gaan! Sta je daar met je goede bedoelingen met busje. Uiteindelijk zijn mijn vriend&ik samen naar Ikea geweest om hun zware kasten op te halen. Gekke Henkie's...
Goedemorgen Dame's,

Ik ben een eeuwige meelezer, en ik heb lang getwijfeld of ik een account aan zou maken. Ik ben altijd bang om herkent te worden, en ik ben soms een beetje lomp in mijn mening. Maar toen ik dit onderwerp zag, kon ik het niet meer laten. Ik zal ook even een duit in het zakje doen.

Mijn vreselijke schoon familie heeft ook zo een handje van centen tellen.

1. schoonzuje zegt: komen jullie met kerst bij ons eten? Dat uit eten gaan wordt wel duur. Prima gezellig...Eind van de avond een rekening van 30 euro PP was voor ons dus 90 euro...pff

2. Diezelfde kerst, mijn schoonloeder...ik heb de soep en salade gemaakt...ik krijg 2.30 euro PP. nou jaahhh dat overleg je toch van te voren...maar jullie begrijpen wel eens maar nooit meer.

3. Mijn schoonloeder belde na haar verjaardag op om me uit te kafferen dat ze maar een kado gehad had van 25 Euro...en hoe ik dat in mijn hoofd haalde.....zei geeft iedereen altijd 25 euro

4. Dagjes weg, op de camping, feestdagen alles wordt tot op de cent uitgerekent...ik doe daar niet aan mee, zo ben ik niet opgevoed...na lang beraad heb ik de oplossing...ik nodig ze voor niks meer uit...wat een zieke familie is dat...ik heb blijkbaar de enige normale 12 jaar geleden getroffen...

Toch leuk om mee te schrijven...
Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen...
Waaahhh Ilja, zijn wij familie? Grapje hoor... Maar ik had dus een soortgelijk gevalletje met mijn zwager. (heb ik een paar weken geleden al geschreven) Ze zouden een vrachtwagen huren voor de verhuizing, ik zou 1 keer (naar de andere kant van NL) rijden... Dat werd 3 keer, omdat ik goedkoper was dan een vrachtwagen huren... Toen mijn man pissig werd kreeg ik 50 euro voor de benzine.... ("ja, dat waren we toch al van plan geweest, maar het was er bij in geschoten..")

Om maar te zwijgen over het feit dat je dus 3 dagen kwijt bent met heen en weer sjouwen en reizen...
Hilarisch weet ik niet, maar schrijf hem hier toch even op.

Lang geleden toen mijn man en ik pas een stel waren hadden we beiden een kamer in een studentenhuis. Het werd wat serieuzer en we besloten om van mijn kamer de slaapkamer te maken en zijn kamer werd zit-/werkkamer.

De relatie van een redelijk goede vriend (niet de échte innercircle) ging uit. Hij vroeg of hij tijdelijk bij ons mocht slapen. Dat mocht wel (ik dacht aan één week of misschien twee). We hadden duidelijk overlast aangezien de pc en de tv op die kamer stonden, maar ja dat maakte niet uit want we zouden het ook fijn vinden als onze vrienden zoiets voor ons zouden doen.

Redelijk goede vriend (hierna RGV) at iedere avond mee, kookte nooit en betaalde ook eigenlijk nooit iets mee. Hij zat krap aangezien hij nog steeds voor het appartement van zijn ex betaalde. Maar had wel geld voor een nieuwe (Xbox? Nintentdo, ik weet het niet meer, lang geleden) spelcomputer en bijbehorende games.

Na een week of vijf liepen de spanningen behoorlijk hoog op. Ik vond het echt irritant worden en mijn man eigenlijk ook maar wilde hem niet op straat zetten want dan kon RGV nergens anders naartoe.

Na twee maanden was voor mij de maat echt vol en heb ik gezegd dat het zo niet langer kon. Hij begreep het wel.

Hij had binnen een week een nieuwe slaapplaats en vertrok. Hij had nog wel een bedankje voor ons. Het was... een nieuwe kaasschaaf. RGV had namelijk onze eigen kaasschaaf kapot gemaakt. Het was alleen zo'n budget ding dat hij bij het eerste gebruik al losliet van het handvat.
@kuukelesaan, haha was even bang dat je mn schoonzus zou zijn die haar kant van het verhaal even kwam doen.

Wat een aso acties hè, bah..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven