net een mailtje gehad...

20-08-2012 15:43 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg net per ongeluk een mailtje. Het was van iemand met wie ik ooit een date heb gehad via internet en met wie ik gewoon vrienden ben, we spreken weleens af samen en kijken dan een filmpje ofzo, wat altijd wel gezellig is. Het mailtje was aan zijn vriend gericht maar per ongeluk is het bij mij terecht gekomen. Er stond in wat hij van me vond, hij beschreef het meisje waarmee hij de date had gehad (mij dus) ongeveer zo:

Ze was echt heel lelijk, ik voelde me meteen niet tot haar aangetrokken. Ik denk dat ze geen enkele man kan krijgen, ik heb gewoon medelijden met haar. Erg onvrouwelijk. Ik denk dat een man nooit aangetrokken tot haar zal zijn. Ze had echt een verschrikkelijke uitstraling, heel zielig haar uitstraling, en een soort paardekop.

En tegen mij zei hij na de dates: je bent gewoon mijn type niet, maar je bent leuk en vindt vast wel een leuke vriend! En hij zegt dat hij me erg aardig vindt als vriendin enzo en hij vraagt me ook vaak samen af te spreken voor een filmpje...en nu word ik door hem achter mijn rug om zo zwartgemaakt door hem. Ondanks dat ik hem een enorme eikel vind nu, trek ik me dit ook heel erg aan, ik voel me er erg onzeker door en ga het nog geloven ook (want ik ben altijd al wat onzeker over mezelf)...hoe ga ik hier mee om? Ik voel me gewoon heel erg kut. Ik moet dit gewoon even kwijt...ben er toch erg door geraakt.
nee dat zeker niet inderdaad!
Eerlijk gezegd had ik het leuker en onafhankelijker gevonden als je meer zo'n korte en humoristische mail had gestuurd. Dan was het vooral pijnlijk voor HEM geweest. Nu heb je vooral laten blijken hoe pijnlijk het voor JOU was.

Maar goed, je moet doen waar jij je goed bij voelt .
Het heeft echt geen zin om iemand zonder fatsoen aan te spreken op zijn fatsoen. Want dat heeft hij dus juist niet.

Die man voelt zich misschien lullig nu, maar slaapt er geen seconde minder om.

Zonde van je tijd. (Behalve als het oplucht natuurlijk..).

En misschien wilde hij wel expres van je af maar durfde hij dat ook niet te zeggen. En stuurde hij dus expres het mailtje naar jou. In dat geval was alle moeite ook voor niets.
tja waarom vroeg hij uberhaupt dan alweer zo snel na de laatste keer of we deze week weer zouden afspreken? Ik begrijp hem niet hoor.
quote:fffuuu schreef op 20 augustus 2012 @ 20:04:

tja waarom vroeg hij uberhaupt dan alweer zo snel na de laatste keer of we deze week weer zouden afspreken? Ik begrijp hem niet hoor.

Dat maakt toch niet uit, waarom hij dat zou willen? Feit blijft dat hij dus duidelijk niet respectvol over jou praat, dat kan altijd natuurlijk maar nu heb je bewijs er van gezien.

Het was een date, het zou al niks worden laat die zakkenwasser lekker in zijn sop gaar koken. Loslaten, ik gunde hem al helemaal niet dat je zijn ego hebt opgekrikt door te zeggen dat het je erg kwetst maar goed.
quote:fffuuu schreef op 20 augustus 2012 @ 19:50:

dank jullie!

Ik weet het inderdaad, en ik probeer me er niet te druk om te maken, maar het komt toch hard en persoonlijk aan.

ik hoop dat ik een reactie krijg, anders is het ook zo laf. Heb hem al ontvriend of facebook (niet dat dat zoveel voorstelt maar voelt toch goed)Hoop je dat je een reactie krijgt? Wat verwacht je van zo'n reactie dan?
Ik snap dat je zo'n openhartige mail hebt geschreven, heb ik het goed dat je hiermee ook gewoon erkenning wil krijgen voor jouw gevoel?
Hij wil van je af en dat doet hij op een onbeschofte manier. Jij tikt 'm in door eerlijk te zeggen wat je er van vindt en dat je hem niet meer wil zien. Dat is handig voor hem. Als je iets had gesmst als in "Hee X, vrijdag filmpje? Wat dacht je van The Godfather, ik vind die scene met dat afgehakte paardehoofd zo gaaf!", dan had je hem op zijn plaats gezet.
Als je je opgeluchter voelt door de mail dan is het goed, iedereen heeft zo zijn eigen manier.

Maar ik verwacht niets meer van zijn kant, geen excuses, geen schaamte, geen reactie.
Ik vind je mail heel goed hoor.

En ik vind het juist goed dat je schrijft dat je gekwetst bent, zo weet hij tenminste hoe zulke dingen aankomen bij een ander.

Als je een 'stoere' reactie terug had gegeven had hij niet geweten hoe jij het hebt beleefd.

En ik vind dat mensen zoals hij JUIST moeten horen hoe zoiets voelt voor iemand!

Daar staan ze namelijk te weinig bij stil.
och, ieder haar stijl. Als haar dit goed doet is het toch goed. Ze wilt verder ook niets van hem , maar een reactie tuurlijk wilt ze die.

Hakkende humor was meer mijn ding geweest. gheghe. Maar ik vind haar reactie ook mooi.
ik vond de humoristische reacties van jullie allemaal erg leuk bedacht trouwens, was alleen totaal niet in de stemming om iets met humor erin te sturen aan hem

Ik vond jou mailtje direct, open en eerlijk. En hoop dat hij er een k*t gevoel aan over houd.
Ik vind het een mooi antwoord TO, recht uit je hart.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik snap TO, ik ben namelijk ook wel benieuwd wat zijn reactie is
Super! En nu exit met die eikel want wat zal jou het boeien wat hij er van vindt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik had alleen nooit in de mail gezegd :zeg dat dan recht in mijn gezicht" Wat je bedoelt is duidelijk (achter je rug om roddelen) maar uiteindelijk wil je het helemaal niet recht in je gezicht gegooid krijgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven