Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:maryni83 schreef op 13 augustus 2012 @ 23:57:

Ik heb (nog steeds) problemen met die grijze balk met melding van Sanoma over cookies, boven in beeld (op pc).

Ik kan wel op het kruisje klikken en dan verdwijnt ie, maar als ik een andere pagina open dan komt hij weer tevoorschijn.

Klikken op 'Deze melding verbergen' werkt niet, want dan blijft de pagina maar laden en gebeurt er verder niks.

Ligt dit aan Sanoma/viva, of is dit een probleem van mijn computer? En hoe los ik het op? Ik heb al adblock, maar dat blijkt niet te helpen.

Het is tamelijk vervelend, want steeds schiet de pagina een stukje naar beneden als die melding verschijnt...Klopt, dit is een bekend probleem wat bij iedereen optreedt. Dit ligt nog bij techniek, wij hopen op een spoedige aanpassing hiervan zodat de balk bij het aanklikken van het kruisje ook echt wegblijft.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:aimee86 schreef op 14 augustus 2012 @ 23:09:

In de nieuwe versie van de Viva app kan ik links in de OP niet aanklikken. En als ik quote (waar ik heel blij mee ben!!) neemt ie smileys niet mee...

En ik kan mijn eigen berichten niet wijzigen, dan moet ik of de laptop erbij pakken, of naar Viva via safari gaan. Kan dit in de toekomst nog opgelost worden? Dank, wij streven er zeker naar de app steeds verder te verbeteren. Ik ga dit dus meteen doorgeven!

Zeg, ik heb last van een echo, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, gisteren was het even verholpen nadat ik mij had uitgelogd en vervolgens opnieuw inlogde. Inmiddels werkt dat ook niet meer.

Ik kom op deze manier wel razendsnel aan een boel berichten. Dat is dan wel weer handig om in bepaalde groepjes toegelaten te worden......
Zeg, ik heb last van een echo, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, gisteren was het even verholpen nadat ik mij had uitgelogd en vervolgens opnieuw inlogde. Inmiddels werkt dat ook niet meer.

Ik kom op deze manier wel razendsnel aan een boel berichten. Dat is dan wel weer handig om in bepaalde groepjes toegelaten te worden......
Weet niet of het al genoemd is, maar de app laad niet goed. Als je hem omlaag trekt om opnieuw te laden, doet hij dat 9 van de 10 keer niet. Soms, als je dan terug gaat van een pagina naar de topic-lijst doet ie dat ineens wel. Maar het is dus maar sporadisch dat hij opnieuw laad. Heel irritant, want zo blijf je telkens bij dezelfde topics hangen en zie je geen nieuwe verschijnen.
quote:appagante schreef op 16 augustus 2012 @ 09:14:

Ik kom op deze manier wel razendsnel aan een boel berichten. Dat is dan wel weer handig om in bepaalde groepjes toegelaten te worden...... Dat is gek, we gaan uitzoeken waar dit door kan komen!

quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 09:18:

Weet niet of het al genoemd is, maar de app laad niet goed. Als je hem omlaag trekt om opnieuw te laden, doet hij dat 9 van de 10 keer niet. Soms, als je dan terug gaat van een pagina naar de topic-lijst doet ie dat ineens wel. Maar het is dus maar sporadisch dat hij opnieuw laad. Heel irritant, want zo blijf je telkens bij dezelfde topics hangen en zie je geen nieuwe verschijnen.Was nog niet genoemd, ik geef dit ook direct door. Dank voor het melden

quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 09:18:

Weet niet of het al genoemd is, maar de app laad niet goed. Als je hem omlaag trekt om opnieuw te laden, doet hij dat 9 van de 10 keer niet. Soms, als je dan terug gaat van een pagina naar de topic-lijst doet ie dat ineens wel. Maar het is dus maar sporadisch dat hij opnieuw laad. Heel irritant, want zo blijf je telkens bij dezelfde topics hangen en zie je geen nieuwe verschijnen.

Heb je dit probleem via het 3G netwerk, of ook als je de app via wifi gebruikt?

Hier gaat het laden namelijk wel goed, maar dat is wel via wifi. Het is bekend dat via 3G netwerk het laden sowieso wat langer kan duren. Vervelend dat het laden soms helemaal niet goed lijkt te pakken, hopelijk is dat maar tijdelijk.

Mocht je dit echter ook hebben via wifi dan gaat deze verklaring natuurlijk niet meer op. Laat het dan gerust weten en geef aub de iOS versie van je telefoon ook door (via algemeen->informatie kun je dat vinden).

Ik neem ook aan dat je de Viva app versie 1.3 gebruikt?

Via wifi heb ik het ook
quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 12:21:

Via wifi heb ik het ook

Gebruik je versie 1.3 van de Viva app?

En wat is de iOS versie van je iPhone? (te vinden via instellingen->algemeen ->info->versie).

Heb iOS 5.1.1 en de nieuwste versie van de app. Net ge-update maar ook daarmee hetzelfde probleem...
quote:ModeratorViva schreef op 16 augustus 2012 @ 09:33:

[...]

Dat is gek, we gaan uitzoeken waar dit door kan komen!Weten jullie al iets meer over mijn probleem. Ik voel mij iedere keer zo onnozel als mijn reacties dubbel geplaatst worden, worden.....
quote:ModeratorViva schreef op 16 augustus 2012 @ 09:33:

[...]

Dat is gek, we gaan uitzoeken waar dit door kan komen!Weten jullie al iets meer over mijn probleem. Ik voel mij iedere keer zo onnozel als mijn reacties dubbel geplaatst worden, worden.....
Sorry Apagante, ik kan er niks aan doen maar ik schiet elke keer in de lach als ik jouw dubbel geplaatste berichtjes zie. Vooral met je motto en je ava erbij... *proest*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Gaaf hè!

En ik vind mezelf ook echt reuzelolliglollig! Ik heb het nog niet eerder gezien, volgens mij ben ik uniekniek. Duurt nu al een paar dagen en het eind is volgens mij nog niet in zichtzicht .
Gaaf hè!

En ik vind mezelf ook echt reuzelolliglollig! Ik heb het nog niet eerder gezien, volgens mij ben ik uniekniek. Duurt nu al een paar dagen en het eind is volgens mij nog niet in zichtzicht .
Appagante : je schiet wel omhoog in het aantal posts zo

Mijn probleem van het laden is met de nieuwe versie ook echt nog niet weg helaas heb het nu een paar dagen geprobeerd, maar hij laad maar af en toe goed.
Beste Vivamod,

Ik heb een paar pagina's teruggescrolld, maar ik zie nog geen oplossing voor de stack overflow problemen... Klopt dat? Eerder genoemde oplossingen heb ik een paar weken geleden wel geprobeerd, maar hadden geen effect op mijn laptop. Is er al meer duidelijkheid over? (ps en als ik iets gemist heb qua recente oplossingen hoor ik het ook graag....Misschien heb ik het gewoon over het hoofd gezien).
Ik heb een mooie tabel gemaakt op de desktop site en nu blijkt die tabel maar voor de helft te wirden weergegeven via de app. Kan ik dit omzeilen op een of andere manier?
@dignity: De meeste stack overflow problemen zijn enkele weken terug verholpen. De enige meldingen die we er nu nog over gekregen hebben zijn in de wat oudere versies van Internet Explorer. Hier is de technische dienst van op de hoogte, maar ik heb nog niets gehoord over een mogelijke oplossing. De nieuwere IE versies en alle andere browsers zouden wel helemaal probleemloos moeten werken.

@appagante: ik ga dit opnieuw navragen, het is echt een gek probleem!

@Ivetje: Vervelend! Het lastige is dat hier de app wel goed laadt en werkt, en ook bij anderen mensen die dit getest hebben. Zolang we zelf het probleem niet kunnen reproduceren is het ook niet mogelijk om aan een oplossing te werken, omdat men dan niet weet waar het probleem in zit.

Het lijkt in ieder geval niet aan de app-software te liggen, maar eerder aan bijvoorbeeld de soort verbinding die je hebt, of misschien zelfs een bepaalde instelling op je telefoon.

Bij welke provider zit je?

Modje, waarom lopen die reclames rechts steeds door de foto' s heen? Wordt er echt niet goed van. Kan daar naar gekeken worden?

Alvast bedankt.
Ik merk nu al een paar dagen dat ik sommige OP's niet helemaal kan lezen op de App.

Reacties die wat langer zijn kan ik wel onder de reactie die daaronder staat vandaan scrollen, maar bij de OP lukt dat dus niet.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Als ik in safari naar bepaalde pijlers ga krijg ik de pijler te zien en schiet hij vervolgens over op een pagina van TOP5NUwerk.nl

Ook bij deze pijler trouwens, maar met Firefox lukt het wel en zie ik diezelfde advertentie hier rechts staan.
Even testen of ik nog dubbel post.....
Even testen of ik nog dubbel post.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven