Afweging maken...

21-08-2012 11:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar jullie meningen, blijf nu zelf een beetje in een cirkeltje ronddraaien.

Ik woon nu in een 4 kamer flat, heb 2 kinderen, beiden een eigen kamer dus. De woning op zich is leuk, helaas is de buurt niet zo best. Ze hebben nu nog niet de leeftijd dat ze alleen buiten spelen, maar die tijd gaat natuurlijk wel komen en ik zie daar tegenop. Er wonen veelal kinderen die worden opgevoed met andere normen en waarden en ik ben misschien een beetje bang 'de grip' te verliezen...dat gevoel wordt mede bepaald door het feit dat ik de kinderen grotendeels in mijn eentje opvoed en een vaderfiguur eigenlijk niet tot nauwelijks aanwezig is.

Voor buitenspelen neem ik ze altijd mee naar de buurt waarin ik opgegroeid ben en waar mijn ouders nu nog wonen, dit is tevens de buurt waar de school is waar ze beiden naar toe gaan en waar de jongens hun vriendjes hebben. Het is dus niet alleen het feit dat de buurt niet best is, maar daarnaast ook dat ik, nog de kinderen totaal geen binding hebben met de buurt waarin we nu wonen.

In de buurt waar ik graag zou willen wonen zijn huurwoningen schaars en liggen de huren hoger. Betaalbare 4 kamer woningen zijn er niet tot nauwelijks. Wel zijn er redelijk wat betaalbare 3 kamer woningen. Ik twijfel of ik moet verhuizen...hetgeen mij nu tegenhoudt is dat we dan dus kleiner gaan wonen en de jongens een kamer zullen moeten delen. Nu ze klein zijn vind ik dat niet zo'n ramp..en de kinderen zeker weten niet, maar wat als ze groter worden?

Ik twijfel zo...wat zouden jullie doen? Ervaringen met kinderen op 1 kamer welkom!
Doen !

Een bed daar slaap je alleen maar in.

Fijn buiten kunnen spelen, is veel belangrijker.

en voor de toekomst, betere leefomgeving.

Misschien kan je van de kleinste kamer, je eigen kamer maken.

Een kajuitbed geeft heel veel opbergruimte.

En een schuifdeur in de grootste maken. 2 x hoogslaper erin en .. veel plezier met de verhuizing.

Goed plan ! (je bent een hele lieve mama)
Ik zou absoluut verhuizen!

Leefomgeving, buurt is veel belangrijker dan een eigen kamer.

Daarbij is de school daar (vriendjes in de buurt!) en je ouders... dat je nog twijfelt

En een kamer delen is echt geen ramp hoor. Als ze later groter zijn kun je ook een rustig huiswerk hoekje inrichten beneden oid.
quote:3407xxx schreef op 21 augustus 2012 @ 12:17:

Doen !

Een bed daar slaap je alleen maar in.

Fijn buiten kunnen spelen, is veel belangrijker.

en voor de toekomst, betere leefomgeving.

Misschien kan je van de kleinste kamer, je eigen kamer maken.

Een kajuitbed geeft heel veel opbergruimte.

En een schuifdeur in de grootste maken. 2 x hoogslaper erin en .. veel plezier met de verhuizing.

Goed plan ! (je bent een hele lieve mama)

Wat een lieve reactie! Dank je wel!

Van de kleinste mijn eigen kamer maken had ik al in gedachten inderdaad.

En wat je zegt...als we nu al thuis zijn is het om te slapen :D

Ik heb ook nog eens twee buitenkinderen!
Alleen doen als je denkt weer te kunnen doorverhuizen naar een grotere woning voordat ze de puberleeftijd bereiken.

Ik heb zelf tot mijn 18e (toen ging ik het huis uit) een kamer moeten delen en daar niet echt prettige herinneringen aan. En dat terwijl ik het super kon vinden met mijn zusje, maar het is gewoon niet fijn om in je pubertijd geen eigen plekje te hebben.
Doen. Omgeving is veel belangrijker dan de kamer die gedeeld moet worden. En wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.
Absoluut verhuizen. Het is zo belangrijk voor je kinderen dat ze lekker buiten kunnen spelen en op den duur zelfstandig buiten kunnen spelen. En ook vriendjes in de buurt is gewoon fijn.
Ik zou naar die andere buurt gaan. Dat klinkt veel beter.

Je zou een kamer in twee kleine kamers kunnen verdelen door een gipswandje of hoge kasten o.i.d, als er dan genoeg ruimte overblijft om iets neer te zetten...

Je zou ook van een deel van de woonkamer een apart kamertje kunnen maken door een wandje.
Hier dezelfde situatie. Woon ook met 2 kids in een niet 'al te leuke' buurt. Zoon speelt inmiddels wel alleen buiten. Hij heeft weleens vriendjes meegenomen die er bij niet meer inkomen. Grof taalgebruik enzo. Ik kan hem nu niet meer binnenhouden met deze leeftijd. Gelukkig doet hij er zelf niet aan mee, maar het is wel vervelend af en toe.

Ik heb niet de mogelijkheid om te verhuizen, maar als ik dat wel zou hebben zou ik zeker gaan!
Ik zou zeggen doen! Maar ik ben het wel eens met saphira, alleen doen wanneer je denkt dat je voor de pubertijd weer kunt verhuizen. Tegen die tijd zijn ze toe aan vriendinnetjes en dan willen ze toch een eigen kamer en wat privacy.
Absoluut doen! Los van alle voordelen, je weet toch ook nooit hoe de toekomst gaat verlopen? Wie weet wat voor leuke vent - met dito huis je in de toekomst nog tegenkomt? Of welke topbaan je krijgt waardoor je in die leuke buurt een groter huis kunt kopen? En eens met 3407xxx, je bent een hele lieve mama!
quote:Zelandoni schreef op 21 augustus 2012 @ 13:24:

Ik zou zeggen doen! Maar ik ben het wel eens met saphira, alleen doen wanneer je denkt dat je voor de pubertijd weer kunt verhuizen. Tegen die tijd zijn ze toe aan vriendinnetjes en dan willen ze toch een eigen kamer en wat privacy.En ook als ze dan nog geen vriendinnetje hebben, dan willen ze zo nu en dan wel wat privacy denk ik Het is natuurlijk hoe dan ook een periode waarin je je eigen seksualiteit ontdekt.
quote:isabon schreef op dinsdag 21 augustus 2012 12:31 Ik zou absoluut verhuizen!

Leefomgeving, buurt is veel belangrijker dan een eigen kamer.

Daarbij is de school daar (vriendjes in de buurt!) en je ouders... dat je nog twijfelt

En een kamer delen is echt geen ramp hoor. Als ze later groter zijn kun je ook een rustig huiswerk hoekje inrichten beneden oid. Dit.
Doen ik heb heel lang met moeder en zusje gewoond. Zusje en ik moesten de kamer delen en toen we in de pubertijd kwamen kregen we ieder een eigen kamer en had mijn moeder een opklapbed in de huiskamer. Mijn moeder heeft toen ook gekozen voor het kleinere huis in de betere buurt, goede keuze wat ons betreft
Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties! Ik ben om!

Mijn kinderen zijn buitenkinderen...zijn bijna hele dagen buiten, ik kan daar, als ze ouders worden natuurlijk niet bij blijven zitten

Het zal nog wel even duren eer ik een andere woning in die buurt heb, het is niet makkelijk ergens tussen te komen met reageren, maar ik ga mijn best doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven