Entertainment alle pijlers

Ik vond Lowlands 2012 vreselijk!

21-08-2012 13:18 124 berichten
hallo allemaal!

Ik ben dit jaar voor het eerst naar Lowlands geweest (vorig jaar wel naar Sziget). En ik vond het afschuwelijk. En ik vond het nog veel afschuwelijker dat je dat schijnbaar niet eerlijk mag toegeven.

Ik kwam elke dag na het laatste optreden helemaal verdwaasd van het terrein af door alle prikkels en mensen en moest mezelf dan weer met behulp van sterke drank een beetje normaal zien te krijgen om dan vervolgens te begrijpen dat je weer het terrein op diende te gaan om door te feesten. Dit heb ik overigens niet gedaan omdat ik dat gewoon niet trok. En een commentaar dat je dan krijgt! En je moet maar doen alsof je vrolijk bent ook sta je op instorten. Zo heb ik een vriendin die er uit zag alsof ze elk moment kon instorten en zwaar ongelukkig uit haar ogen keek. En nu staan er op facebook allemaal euforische berichten over lowlands.

en ik ben vaak naar kleine festivalletjes geweest met weer en ontij en vond dat helemaal geweldig. Maar dit was me gewoon echt compleet helemaal teveel. Ik kreeg gisteren toen ik net weer alleen was mijn beste vriendin aan de telefoon en bij het horen van haar stem barstte ik in huilen uit.

Je moet daar feesten en door al je grenzen gaan. En ik was met mensen die ik goed kende maar er is alleen plek voor plezier en niet even voor hoe het met iedereen gaat. Want een andere vriendin van me heeft toegegeven dat ze het ook zo ervaarde terwijl ze daar deed alsof ze het helemaal leuk vond en maar door ging. Het was gewoon een partij acteren.

en ik snap zeker dat mensen het leuk vinden en dat er heel veel mensen daar een geweldige tijd hebben. Maar mag er ook nog gezegd worden dat ik het gewoon STOM vond. Als ik dat zeg heb ik namelijk ruzie met een deel van de groep. En bovendien kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er naast mensen die het gewoon oprecht fijn en leuk vinden er ook mensen zijn die doen alsof ze het leuk vinden puur om stoer te doen. Mensen denken niet wil ik dit pilletje of vind ik het nog leuk om door te gaan. Het hoort zo. Bah! Je moet gewoon echt een type ervoor zijn en niet proberen het te zijn want het werkt gewoon niet en je komt helemaal ellendig terug. ZO! Dit moest ik even kwijt....
Alle reacties Link kopieren

volgens mij zoek jij er veel te veel achter. Jij vond het niet leuk, dus dan ga je niet meer. Hoe moeilijk kan het zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Tijd voor een nieuwe vriendengroep.
Dat mensen zeggen dat ze het leuk vinden, maar het in realiteit vreselijk vinden vind ik echt heel triest. Geloof me, ik ken niemand die dat doet. Tijd om een leukere vriendengroep te zoeken lijkt me.
O, jij bent er zo één.

Prima dat jij je er niet kunt vermaken. Val ons er niet mee lastig.

Ik vind Lowlands namelijk héél erg leuk.
Als je door groepsdruk over je eigen grenzen heen gaat is het idd niet leuk.

maar als je met een groep vrienden heen gaat dan hoef je toch niet mee te doen en iedereen zal dat toch respecteren?

Het idee van een festival (tenminste zo heb ik het altijd ervaren) is dat je moet doen wat je leuk vindt, niet omdat het moet.

Zodra er iets moet, haak ik af.
quote:chocoladeballetjes schreef op 21 augustus 2012 @ 13:18:

Maar dit was me gewoon echt compleet helemaal teveel. Ik kreeg gisteren toen ik net weer alleen was mijn beste vriendin aan de telefoon en bij het horen van haar stem barstte ik in huilen uit.

alsof je iets traumatisch hebt meegemaakt .

Jij gaat het nog heel zwaar krijgen in je leven als dit je problemen zijn.
Ik ben ook meegesleurd 5 jaar geleden door een vriendin omdat het echt geweldig was!

Ben een vriendin kwijt geraakt. Zag haar coke snuiven en met Jan en alleman de tent in duiken. Zo kende ik haar niet!

Toen ik de eerste ochtend wakker werd en mijn tent open ritste en ik in een doos van een vreemde keek die over mijn haringen piste was ik er echt helemaal klaar mee.

Heb mijn spullen gepakt en reed vrijdag ochtend al naar huis!

Ik ga dus ook maar niet meer!
Ehm...dat klinkt meer als een niet zo leuke vriendengroep dan een stomme LL?
eeehhmmm, je moet niks hoor.

ik ook een keer naar lowlands geweest, lag vaker veel eerder in de tent dan vriendinnen. ik heb meer slaap nodig. boeide hen niet, boeide mij niet. al krijg ik nog wel te horen dat ik dag drie al aardig chago was. daar lachen we om.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:chocoladeballetjes schreef op 21 augustus 2012 @ 13:18:

Ik kreeg gisteren toen ik net weer alleen was mijn beste vriendin aan de telefoon en bij het horen van haar stem barstte ik in huilen uit.

.Volgens mij heb je last van een depressie na een weekend waarin je net even teveel pilletjes heb genomen.
Oh ja.. Dat ik niet mee snoof en weg wilde werd inderdaad als erg vreemd ervaren. De mensen met wie ik was waren compleet anderen geworden. Ik heb me niet laten meeslepen of ben over mijn grenzen gegaan maar ik snap heel goed wat TO bedoeld ....

JA wij zijn er zo'n eentje ! Hoe denigrerender kun je het krijgen
TO: hoe jij het beschrijft, dat idee had ik er ook altijd bij...daarom ging en ga ik nooit naar dergelijke festivals. Zat mensen in mijn omgeving die er wel van houden. Ben een paar keer meegevraagd maar om dit soort redenen ging ik nooit, niets voor mij brrrrrr...

Teveel prikkels, mensenmassa en het "moeten" genieten inderdaad.

Niet meer gaan lijkt mij inderdaad de meest voor de hand liggende optie. En ja hoor, van mij MAG je zeggen dat je het stom vond..als je dat inderdaad niet eerlijk tegen je vrienden mag zeggen dan is het inderdaad misschien tijd om eens verder te kijken...naar andere vrienden wel te verstaan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Al dat gezeur over hoe nep iedereen doet, wat doet het ertoe? Ik zie vooral iemand die te zwak is om voor zichzelf te bepalen waar de grens ligt. Of was het soms de bedoeling dat je vriendengroep ook mee terug naar de tenten zou gaan elke keer jij er genoeg van had? Een ticket kost veel geld, dan wil je er zo veel mogelijk uit halen, en niet elke keer vroeger weggaan vanwege die ene vriendin die per se weg wil. Elk individu in een vriendengroep op een festival heeft andere wensen, het is onvermijdelijk dat je soms een keer alleen eindigt bij een podium of bij de camping.
Waarom moest je sterke drank nemen om jezelf normaal te krijgen???

Je mag toch van het terrein af? Of werd je in een dwangbuis meegesleurd door je vrienden?
Goh.

Maar waarom ben je dan niet gewoon naar huis gegaan dan?

Of van het terrein af of ergens anders te slapen (jeugdherberg o.i.d.)?
Ken je het begrip suicidal tuesday?
quote:ophetrandje schreef op 21 augustus 2012 @ 13:30:

JA wij zijn er zo'n eentje ! Hoe denigrerender kun je het krijgen

Omdat het niet aan het festival ligt.

Lijkt wel alsof jullie gewoon de verkeerde vrienden hebben.
quote:ophetrandje schreef op 21 augustus 2012 @ 13:27:

Ik ben ook meegesleurd 5 jaar geleden door een vriendin omdat het echt geweldig was!

Ben een vriendin kwijt geraakt. Zag haar coke snuiven en met Jan en alleman de tent in duiken. Zo kende ik haar niet!

Toen ik de eerste ochtend wakker werd en mijn tent open ritste en ik in een doos van een vreemde keek die over mijn haringen piste was ik er echt helemaal klaar mee.

Heb mijn spullen gepakt en reed vrijdag ochtend al naar huis!

Ik ga dus ook maar niet meer!

een vreemde doos die over haringen pist hahahahahaha
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Tja, ik begrijp je wel. Ik vind LL ook veel te massaal en groot. Ik ga liever naar iets kleinschaliger alternatieve festivals. Begin jaren 90 trouwens wel een keer een megagrote editie van Dynamo Open Air bezocht met 120.000 bezoekers en dat was wel super. Heel relaxed sfeertje en niet anders dan de edities waar "maar" 60.000 mensen waren. Ik ging elk jaar en vond dat toen een van de leukste festivals naast pukkelpop. Gewoon lekker de hele dag in het gras hangen en af en toe een bandje kijken met een lekker biertje erbij, geen pillen en dergelijke zooi.

Ik zal wel worden weggezet als een ouwe zuurpruim als ik dit zeg, maar ik vind dat alles tegenwoordig zo gelikt en perfect moet zijn. Je mag ook niets meer mee het terrein op nemen, moet alles daar kopen wat rete duur is. Toen duurden festivals (behalve LL dan) ook niet zo lang. Een of twee dagen, en dat was ook genoeg. Dan was het geld en je energie wel op. Maar goed, ieder zijn ding.

Als jij je mening niet mag zeggen tegen je "vrienden"dan zou ik nog eens goed nadenken of dit wel echte vrienden zijn.
Oké, je moet helemaal niets... Dus niet verplicht feesten en niet over je grenzen gaan. Want dan ga je over de kop.

Ik ben jaren achter elkaar naar LL geweest en ik heb het er erg naar mijn zin gehad. Wel lekker mijn eigen plan getrokken, dit deden mijn vrienden ook. Supertijd gehad daar.

En volgens mij ligt het inderdaad meer aan de groep mensen waar je mee was dan aan het festival.
quote:alfa-man schreef op 21 augustus 2012 @ 13:31:

Ken je het begrip suicidal tuesday?Wel de Suicidal Tendencies...
[quote]lulu_ schreef op 21 augustus 2012 @ 13:32:

Oké, je moet helemaal niets... Dus niet verplicht feesten en niet over je grenzen gaan. Want dan ga je over de kop.

Ik ben jaren naar LL geweest en ik heb het er erg naar mijn zin gehad. Wel lekker mijn eigen plan getrokken, dit deden mijn vrienden ook. Supertijd gehad daar.

En volgens mij ligt het inderdaad meer aan de groep mensen waar je mee was dan aan het festival.[/quote]

Dat denk ik ook. Je gaat er heen en doet waar je zin in hebt. Het is ook op LL heel goed mogelijk de rust voor jezelf een beetje te bewaren als je dat wilt. Neemt niet weg dat het ene festival het andere niet is en net je ding moet zijn.
Tja. Ik ben meerdere keren op LL geweest. Heb nooit coke gesnoven of pillen geslikt. Zelfs geen joint gerookt. Wel gedronken, maar nooit ladderzat geworden. Ben nooit met vreemde kerels de tent ingedoken (wel met mijn eigen vent). En vond het iedere keer hartstikke leuk.

Jouw probleem is niet Lowlands, maar je vrienden. En jijzelf, niet te vergeten.

Overigens mag je LL ook gewoon niet leuk vinden hoor. Prima, koop je volgend jaar geen kaartje. Maar om daar nu zo'n drama van te maken...
quote:muloza schreef op 21 augustus 2012 @ 13:31:

[...]

Omdat het niet aan het festival ligt.

Lijkt wel alsof jullie gewoon de verkeerde vrienden hebben.precies. En ik ben ook wel eens op een feestje geweest waar ik het niet leuk vond en ben gewoon naar huis gegaan. Als je langer blijft+je gooit er een zooi drank in om het vol te houden, dan snap ik de kater wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven