Entertainment alle pijlers

Ik vond Lowlands 2012 vreselijk!

21-08-2012 13:18 124 berichten
hallo allemaal!

Ik ben dit jaar voor het eerst naar Lowlands geweest (vorig jaar wel naar Sziget). En ik vond het afschuwelijk. En ik vond het nog veel afschuwelijker dat je dat schijnbaar niet eerlijk mag toegeven.

Ik kwam elke dag na het laatste optreden helemaal verdwaasd van het terrein af door alle prikkels en mensen en moest mezelf dan weer met behulp van sterke drank een beetje normaal zien te krijgen om dan vervolgens te begrijpen dat je weer het terrein op diende te gaan om door te feesten. Dit heb ik overigens niet gedaan omdat ik dat gewoon niet trok. En een commentaar dat je dan krijgt! En je moet maar doen alsof je vrolijk bent ook sta je op instorten. Zo heb ik een vriendin die er uit zag alsof ze elk moment kon instorten en zwaar ongelukkig uit haar ogen keek. En nu staan er op facebook allemaal euforische berichten over lowlands.

en ik ben vaak naar kleine festivalletjes geweest met weer en ontij en vond dat helemaal geweldig. Maar dit was me gewoon echt compleet helemaal teveel. Ik kreeg gisteren toen ik net weer alleen was mijn beste vriendin aan de telefoon en bij het horen van haar stem barstte ik in huilen uit.

Je moet daar feesten en door al je grenzen gaan. En ik was met mensen die ik goed kende maar er is alleen plek voor plezier en niet even voor hoe het met iedereen gaat. Want een andere vriendin van me heeft toegegeven dat ze het ook zo ervaarde terwijl ze daar deed alsof ze het helemaal leuk vond en maar door ging. Het was gewoon een partij acteren.

en ik snap zeker dat mensen het leuk vinden en dat er heel veel mensen daar een geweldige tijd hebben. Maar mag er ook nog gezegd worden dat ik het gewoon STOM vond. Als ik dat zeg heb ik namelijk ruzie met een deel van de groep. En bovendien kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er naast mensen die het gewoon oprecht fijn en leuk vinden er ook mensen zijn die doen alsof ze het leuk vinden puur om stoer te doen. Mensen denken niet wil ik dit pilletje of vind ik het nog leuk om door te gaan. Het hoort zo. Bah! Je moet gewoon echt een type ervoor zijn en niet proberen het te zijn want het werkt gewoon niet en je komt helemaal ellendig terug. ZO! Dit moest ik even kwijt....
Alle reacties Link kopieren
Oooo je wil gewoon even zeiken en wil geen fouten bij jezelf zoeken. Dat is prima, heb ik ook wel eens.

Ik raad je aan om veel troostvoedsel te kopen, een roddelvriendin te bellen en alles er uit te gooien, dat werkt vaak beter dan een forum waar je hoe dan ook wel van iemand tegengas krijgt.. Maar eerlijk, ik snap het wel. Zal je verder geen moraliserende dingen toeroepen.
Ah, je wil gewoon ongenuanceerd als een kleuter tekeer gaan? Niets mis mee! Snap ik wel.
@Liezebetje. Thnx ;). Ik ga zeker nog bij vriendinnen klagen. Maar ik vroeg me ook af of er andere mensen waren die qua lowlands een beetje snappen wat ik heb ervaren. Ook omdat ik alleen euforische verhalen hoor. Alsof een ervaring als de mijne niet bestaat. Maar hier las ik al iemand die het ook zo snapte en mensen die ook kritiek hebben op lowlands.
Ik doe nog 1 poging. Je vindt LL vreselijk omdat je daar over je grenzen moet gaan, het leuk moet vinden, teveel drugs moet nemen. Zie je niet in dat dat niet aan LL ligt, maar aan de druk die je jezelf oplegt?
Ik snap trouwens ook niet helemaal waarom je het bij Sziget wel leuk vond... Lowlands stelt vrij weinig voor bij de drukte van Sziget.
quote:chocoladeballetjes schreef op 21 augustus 2012 @ 14:13:

@Liezebetje. Thnx ;). Ik ga zeker nog bij vriendinnen klagen. Maar ik vroeg me ook af of er andere mensen waren die qua lowlands een beetje snappen wat ik heb ervaren. Ook omdat ik alleen euforische verhalen hoor. Alsof een ervaring als de mijne niet bestaat. Maar hier las ik al iemand die het ook zo snapte en mensen die ook kritiek hebben op lowlands.

Wat vond je er precies concreet zo erg aan dan? Want dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk geworden.

Kan het niet ook aan het warme weer hebben gelegen? Als je daar niet zo tegen kan dan worden het volgens mij echt een paar vermoeiende kutdagen.
dubbel
Je gaat je gang maar chocoladeballetjes, hoe oud ben je eigenlijk?
Ga je toch niet ?!
Tis niks voor jou.. Prima
Ik ben een paar jaar geleden met een paar vrienden gegaan waarbij er een twee boeken had meegenomen. Hij vond het wel leuk om zo nu en dan een bandje te bekijken, maar had geen zin om helemaal los te gaan en wilde zich af en toe even terugtrekken met een boek. Je kunt het beleven zoals je het zelf wilt....
Ach zeik maar raak hoor! Ik snap je idee wel een beetje, ik heb dat met de Parade. Vind het echt een vreselijk iets, maar op een of andere manier lijkt het net alsof je daar niet zo over mag denken, laat staan praten. Als iemand nu voorstelt om daar naartoe te gaan, roep ik maar dat ik het te duur vind ipv niet leuk...
This is not kosher!
Ik vind dit eigenlijk wel een komisch topic. TO beschrijft precies mijn vooroordeel van Lowlands, waarom ik denk dat ik het er geen vier dagen ga volhouden (al zou ik soms willen van wel, om het een keer meegemaakt te hebben ).
Denk dat er veel mensen zijn die massale dingen niet leuk vinden. Ik ben ook weleens op een groot en duur feest uren te vroeg weggegaan.. Jammer dan
quote:Wellhello schreef op 21 augustus 2012 @ 14:27:

Ach zeik maar raak hoor! Ik snap je idee wel een beetje, ik heb dat met de Parade. Vind het echt een vreselijk iets, maar op een of andere manier lijkt het net alsof je daar niet zo over mag denken, laat staan praten. Als iemand nu voorstelt om daar naartoe te gaan, roep ik maar dat ik het te duur vind ipv niet leuk...Dan ligt het toch echt aan jezelf. Je kan toch gewoon zeggen dat je er geen ruk aan vindt?
Ik zie zeker in dat ik niets hoef. Dat als ik drie dagen in mijn tent wil liggen dat dat mijn keuze is en niet die van anderen. En ook zeiken die dan tegen mij dan blijf ik toch drie dagen in mijn tent. En daar had ik dan allemaal precies mijn grenzen aan moeten geven blablabla. En natuurlijk zie ik dat in en snap ik wat je bedoeld. Maar ik ga daar voor 185 euro toch niet niets zitten doen. Er zijn er een paar dingen die ik speciefiek vreselijk vond aan lowlands. En nummer 1 is de onwijze mensen massa waar je in komt. En bij sziget zijn ook veel mensen maar minder op 1 hoop. Bij grote acts duurt gewoon ik weet niet hoe lang om van dat terrein af te komen. Na zo'n grote act afsluitende act duurde het tijden voor je weer een beetje normaal kon lopen. Ik ben van zoveel prikkels door gedraaid tegen die tijd.

Bij sziget heb je dat niet. Dan kan je tenminste nog lopen op dat terrein.

En waardoor ik nu zo verzuurd en verbitterd ben is gewoon heel normaal. Ik trok het niet maar wilde de sfeer niet verpesten heb mezelf zo veel mogleijk bij elkaar proberen te houden. Dus er komt nu voor 4 dagen aan geklaag uit mij. Ik wilde gewoon naar huis en had dat moeten doen. Ik had moeten zeggen ik trek die drukte hier niet ik ga naar huis. Maar dat heb ik n iet gedaan dus nu ben ik gewoon een chagerijn waar geen lol aan te beleven is. En dat mag ik zijn tot straks want dan ga ik naar een concert. Lang leve mijn eigen slimme manier van plannen.

Of ik inzie dat he niet lowlands is maar ikzelf zoals het altijd aan jezelf ligt. Ik vond lowlands STOM en ik had zelf naar huis moeten gaan. Ik vond het GEEN LEUK FESTIVAL. Te druk te massal te hol te leeg. Dat je daar met zijn alleen staat en denkt wat zijn we aan het doen. Waar gaat het eigenlijk om in dit leven. Waarom doen we net of minderl leuke dingen niet bestaan. Zijn we melig terwijl er net iemand een inzinking heeft gehad (niet ik maar een vriendin) geven we geen aandacht aan hoe het daadwerklijk in onze groep met iedereen gaat. Lachen we terwijl we niet hoeven te lachen. Waar om doen we dat? En met zo velen. Hoeveel mensen voelen zich niet hezelfde als ik en doen precies allemaal alsof ze het leuk vinden.

En voor de mensen die het wel leuk vinden leuk voor jullie kan het me voorstellen want bij sziget zag ik het ook helemaal.
ik ben overigens 28
Goh. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat ze je daar niet zo gezellig vonden

Lowlands lijkt me afschuwelijk, daarom ben ik er nog nooit geweest en ik wil ook nooit van mijn leven naar zoiets toe. Dus tot zover begrijp ik je heel goed. Ik ken allerlei mensen die het wel leuk vinden, maar voel geen enkele druk om het leuk te MOETEN vinden. Dus dat taboe waarover je het hebt herken ik helemaal niet.
Hey, ik heb op Rock Werchter dit jaar ook zoiets meegemaakt. We gingen met twee groepen die elkaar van tevoren nog niet echt kenden (dit heeft verder eigenlijk ook helemaal geen problemen opgeleverd). Ik was met 4 vriendinnen+mijn vriend een groep, en een van mijn vriendinnen zat er tussenin want haar vriend was van de andere groep (van een andere school). Ik kende die tweede groep voor het festival niet, maar ik dacht ach, zal wel goed komen allemaal.

Nou, dat ging het dus niet. Ik heb me 1 dag grandioos geergerd aan het gedrag van 2 vriendinnen (de vriendin die ook haar vriend meenam en een andere). Ze vonden het opeens nodig om te gaan roken, omdat de tweede groep dat ook allemaal deden. Ze wilden met z'n tweeën zo graag leuk gevonden worden door de andere groep, het was een beetje heel erg triest.

Ik heb gewoon 4 á 5 dagen lang met mijn vriend en twee vriendinnen het festival afgelopen want ik kon die andere twee niet uitstaan. Dat terwijl die mensen op wie ze indruk probeerden te maken heel aardig waren. Ik kende ze zo helemaal niet, normaal doen ze helemaal niet zo hun best om leuk gevonden te worden!

Het beste is als je je ergert aan iemand of aan meerdere mensen, dat je ze gewoon een beetje in hun waarde laat en ontloopt. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb later ook gezegd dat ik het echt niet leuk vond dat ze alles afkraakten wat ik wel leuk vond, ik kon mijn mening over Florence + The Machine nog niet zeggen of ik kreeg al naar mijn hoofd geslingerd dat het ongelooflijk kut was.
quote:muloza schreef op 21 augustus 2012 @ 14:32:

[...]

Dan ligt het toch echt aan jezelf. Je kan toch gewoon zeggen dat je er geen ruk aan vindt?Tja. Op een of andere manier wordt er nooit genoegen genomen met een 'ik vind het niet leuk'. Ik bespaar mezelf de moeite als ik roep dat ik het te duur, daar heeft iedereen begrip voor. Dus eigenlijk is het puur gemakzucht
This is not kosher!
Ik snap dat van die mensenmassa overigens ook helemaal, ik vond dat op Rock Werchter ook verschrikkelijk, maar ja, ik wil mijn weekend daar nou ook weer niet door laten verpesten.
Ik herken het wel een beetje. Voelde leeg idd, een hol gevoel kreeg ik ervan. Heb ook wat minder vriendelijke mensen ontmoet, die leken vooral bezig met "kijk mij nu leuk, hip, lekker, sexy zijn" en ben ook echt vervelend behandeld door sommigen. Ik heb dit gevoel bij Pinkpop nog nooit gehad, terwijl ik LL na jaren nog steeds erg idealiseerde... nu eindelijk weer eens geweest, maar het was niet hetzelfde. Beetje teleurgesteld eigenlijk.
@ Aureel. Gelukkig kom ik de verzuurde ellendeling uithangen en heb ik daar mijn plas weten op te houden ;). Maar daardoor hebben jullie het op dit forum des te zwaarder.

Ja het zal ook niet in alle contrijen zo zijn. maar zo voelt het in mijn omgeving. (forum ; heb je dan wel de goede omgeving). Maar ik heb al een vriendin gesproken die mee was die mijn gevoel herkent. Jammer genoeg hebben we het daar niet aan elkaar gezegd! Dan had ik daar al wat kunnen klagen en het niet allemaal opgespaard voor jullie arme viva meiden! En zij zei ook dat ze er niet over praatte omdat ze de dagen door wilde komen (en ik ook). En het is daar zo druk dat ik ook niet helemaal door heb gehad hoe kut ik het eigenlijk vond. Pas toen ik terug reisde en mijn beste vriendin aan de telefoon kreeg begreep ik dat veeeeel eerder naar huis had moeten gaan omdat ik het gewoon stom vond maar het niet wilde toegeven.
Ik snap je post wel. Even frustratie uiten na een overvloed aan prikkels. Ik weet hoe iets too much kan zijn! Toen ik jonger was, kon ik ook nog niet goed mijn grenzen op het moment zelf aangeven en was ik altijd bezig met wat de rest van me vond. Ik heb uiteindelijk geleerd dat ik altijd mag doen wat ik wil (uiteraard hou ik wel rekening met anderen) en is het niet of weinig belangrijk wat anderen van me vinden.

Van alle festivals die ik heb meegemaakt, en dat zijn er nogal wat, vind ik Lowlands ook absoluut de minst leuke. Ik ben een paar keer geweest, maar na de laatste keer heb ik besloten nooit meer te gaan. Ik begrijp wel wat anderen er leuk aan vinden, maar het is niet mijn ding qua sfeer. Ik kan er niet precies mijn vinger op leggen hoe dat nou komt. Wel heb ik ook de ervaring dat sommige mensen op festivals zo lopen te chagrijnen en amper te feesten omdat ze zo moe zijn, terwijl daarna hun Facebook ontploft met de meest geweldige verhalen. Dat begrijp ik niet zo goed. Ook zie ik complete persoonlijkheidsswitches. Ik moet daar altijd wel om lachen. Ik ben ook meer een clown dan als ik op m'n werk ben, maar men kan nogal overdrijven! ;)

Ik heb ook een overvloed aan (voor mij verkeerde) prikkels op met name Lowlands. Op Werchter heb ik dat nooit. Snappen doe ik het niet, maar ik ben er wel achter dat ik díe festivals moet uitkiezen die bij míj passen.
Toch is het vreselijk jammer dat de sfeer zo is veranderd. Ik heb in het verleden echt zulke leuke momenten daar gehad. Vriendelijke mensen ontmoet, biertjes gedronken en gefeest met wildvreemden, het was gewoon 'peace, love & happiness.' (Nee, ik heb nooit drugs gebruikt.) Dat maakte Lowlands wat mij betreft leuker dan Pinkpop. Dat vrije.

Maar ja, alles veranderd. De Parade is inderdaad ook zoiets. Het is gewoon (te) hip geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven