Grrrr...kan niet slapen!!

22-08-2012 00:34 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaaarghhhh kan niet slapen!

Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben? Wat doen jullie eraan?

Ik heb nu paar keer oxazepam genomen maar wil dat niet meer want lijkt me niet best om dat vaak te doen. Melatonine heeft me hele tijd goed laten slapen maar laatste week dus niet meer. Ik blijf echt de hele nacht wakker gewoon, wordt er helemaal gek van.

Morgenochtend om 6 uur zijn de kids weer wakker en kan ik weer aan de bak....

Tips en verhalen van mensen die er ook last van hebben (gedeelde smart blabla...) meer dan welkom!
Seroquel is een antipsychotica, kan nou niet echt zeggen dat je daarvan inslaap valt...
geen probleem

ik krijg het ook via de psych. ( zit tijdelijk opgenomen vanwege opgelopen trauma's ) alleen dikke kans dat ze je eerst wil aan de pammetjes willen hebben bij de ha, had ik ook. gewoon weigeren die troep!

succes iig morgen!
Ik ben niet in een keer gestopt maar ben met halve begonnen en toen om de andere nacht een halve. Toen kwart en ook weer om de andere nacht en toen niks meer. Een voorbeeld van dat je lichaam echt wel wat kan hebben is dat ik de Vierdaagse heb gelopen en van de spanning de eerste 2 nachten zowat niet heb kunnen slapen maar toch 40 km per dag heb gelopen. 3e en 4e nacht iets meer geslapen maar echt niet meer dan zo'n 4 uurtjes per nacht en toch heb ik het gehaald. Ik lig nu ook wel eens wakker en dan denk ik daar weer aan. Nogmaals door het niet meer zo belangrijk te maken dat ik wakker lig val ik uiteindelijk toch in slaap. Ik herken het overigens wel wat je beschrijft van dat je bijna in slaap valt en dan denk neeeee ik kan niet slapen
quote:caramellady schreef op 22 augustus 2012 @ 01:14:

Seroquel is een antipsychotica, kan nou niet echt zeggen dat je daarvan inslaap valt...

nou toch echt wel hoor, het maakt je een stuk rustiger in je hoofd en je word er heel erg vermoeiend van.

en klopt het valt onder anti psychotica, maar word hier vooral voorgeschreven als slaapmiddel.
THANKS!!!

Sterkte bij de opname, ik hoop dat je je ook snel beter voelt!!
quote:AngieF schreef op 22 augustus 2012 @ 01:16:

THANKS!!!

Sterkte bij de opname, ik hoop dat je je ook snel beter voelt!!dank je, komt wel goed hoor, gaat de goede kant op hier
@Sammoosje: Dat klinkt inderdaad vrij pittig van die 4-daagse, wel gaaf ook eigenlijk dat je dat dan aan kan:-)

Ik ben tijdens mijn bevalling ook 72 uur wakker gebleven dat was mn record dus nu denk ik daar dan wel soms aan en dat stelt me dan gerust, toen kon ik ook zo lang wakker blijven en ben niet bezweken zeg maar.

Ik ga proberen het niet kunnen slapen niet belangrijker te maken dan het is en nu dan nog even een boekje lezen en dan maar weer naar bed.

Hopelijk slaap lekker allemaal!
quote:pinktemptation schreef op 22 augustus 2012 @ 01:16:

[...]

nou toch echt wel hoor, het maakt je een stuk rustiger in je hoofd en je word er heel erg vermoeiend van.

en klopt het valt onder anti psychotica, maar word hier vooral voorgeschreven als slaapmiddel.Ik viel daarvan (Seroquel ) dus niet in slaap laat staan dat ik moe werd. Maar denk dat dit per persoon verschilt. Dat ik echt niet kon slapen werkte Oxazepam niet eens meer alleen de Lormetazepam kon mij in dromenland krijgen. Terwijl ik deze middelen niet vaak gebruikte om verslaving tegen te gaan.
quote:caramellady schreef op 22 augustus 2012 @ 01:23:

[...]

Ik viel daarvan (Seroquel ) dus niet in slaap laat staan dat ik moe werd. Maar denk dat dit per persoon verschilt. Dat ik echt niet kon slapen werkte Oxazepam niet eens meer alleen de Lormetazepam kon mij in dromenland krijgen. Terwijl ik deze middelen niet vaak gebruikte om verslaving tegen te gaan.

ja ik denk dat dat ook wel per persoon verschilt.

maarja, TO moet zelf maar even met huisarts overleggen wat hun de beste optie vinden.

en jij caramellady , gebruik jij nu nog wat om in slaap te vallen?
Mij is verteld dat alle "pammen" op den duur niet meer werken daarom ben ik er ook mee gestopt. Liever gebruik ik natuurlijke middelen om in slaap te komen zoals bijvoorbeeld geen cafeïne meer te drinken 's avonds maar kruidenthee, lekker warm bad, boekje lezen, ontspanningsoefeningen enz.
Wordt trouwens slaperig van dit topic dus ik zeg welterusten en slaap lekker iedereen!
quote:pinktemptation schreef op 22 augustus 2012 @ 01:27:

[...]

ja ik denk dat dat ook wel per persoon verschilt.

maarja, TO moet zelf maar even met huisarts overleggen wat hun de beste optie vinden.

en jij caramellady , gebruik jij nu nog wat om in slaap te vallen?Nee, ik gebruik niets meer, nu lukt het wel met een mindfullness muziekje
quote:caramellady schreef op 22 augustus 2012 @ 01:31:

[...]

Nee, ik gebruik niets meer, nu lukt het wel met een mindfullness muziekje dat is lekker joh, keep up the good work!
quote:sammoosje schreef op 22 augustus 2012 @ 01:28:

Wordt trouwens slaperig van dit topic dus ik zeg welterusten en slaap lekker iedereen!weltruste,slaap lekker
En nu ben ik trouwens aan het werk. Het is niet zo dat ik nu niet kan slapen, mag niet eens
quote:pinktemptation schreef op 22 augustus 2012 @ 01:32:

[...]

dat is lekker joh, keep up the good work! Thanx, u2!
Seroquel is tegenwoordig de Dasty van de apotheek, het helpt zon beetje tegen alles. Hangt met name van de dosis, de overige medicatie, en de aard van de klacht af.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
hier ook nog wakker

vanavond ritalin om 20:00 uur laatste genomen en heel productief met de studie geweest.

Om 00:10 naar bed, maar gewoon klaarwakker, lig te hyperen nog.

maar weer eruit gegaan en even tv gekeken, maar ben nog niet moe.

ZUCHT..... :(
Weet iemand hier of de Hema ook biologische klokken verkoopt?
De Dasty van de apotheek.
Ik gebruik ook Seroquel (25 mg) om te kunnen slapen. En het werkt bij mij prima.

Als anti-psychotica werkt Seroquel alleen in hogere doseringen. En dan heb je het over 600 mg of meer.
Ik verbaas me hier over dat er zoveel pillen genomen worden.

Hebben jullie nooit ontspanningsoefeningen geprobeerd voor het slapen.

Of laatste uur voor je naar bed gaat afbouwen zonder tv,internet,maar even met een boek op de bank.

Slaapmiddelen zijn zo verslavend.

Mijn moeder was 20 jaar zwaar verslaafd,elke keer meer en hogere dosissen,en ze liep nog halve nachten te spoken.5 jaar duurde het voor ze afgekickt was.

Ik ben dus anti slaappil,en als ik niet kan slapen ga ik liggen lezen,of een mooie film kijken,en probeer vooral niet naar de klok te gaan liggen kijken hoeveel uur ik nog kan slapen.
quote:ladytruckster schreef op 22 augustus 2012 @ 09:03:

Of laatste uur voor je naar bed gaat afbouwen zonder tv,internet,maar even met een boek op de bank.

Mijn moeder was 20 jaar zwaar verslaafd,elke keer meer en hogere dosissen,en ze liep nog halve nachten te spoken.5 jaar duurde het voor ze afgekickt was.

Ik ben dus anti slaappil,en als ik niet kan slapen ga ik liggen lezen,of een mooie film kijken,en probeer vooral niet naar de klok te gaan liggen kijken hoeveel uur ik nog kan slapen.

al die dingen hebben ik al geprobeerd maar val er niet van in slaap, vandaar de seroquel. ;)

wel heel vervelend voor je moeder :(
quote:ladytruckster schreef op 22 augustus 2012 @ 09:03:

De gedachtes die je hebt in je hoofd kunnen sterker zijn dan jezelf. Je kan er wel proberen tegen te vechten zoals ontspanningsoefeningen te doen of je aan te passen door geen tv meer te kijken, maar dat werkt dan echt niet. Ik kan dat uit ervaring zeggen. Heb jaaaren last gehad van slaapproblemen en nu heb ik soms nog een terugval.

Ik heb alleen het idee dat huisarten zich geen raad weten met dit probleem. Er worden slaappillen voorgeschreven maar naar mijn mening is dit helemaal niet nodig. De basis van dit probleem is angst. Zonder de angst kan je echt wel slapen. Alleen angstremmers zouden dus volstaan. En goede (angst)therapie.
Angst? Kan niet zeggen dat ik daar last van heb hoor. Toch kan ik niet zomaar slapen, daar heb ik echt mijn maniertjes voornodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven