knutselen

22-08-2012 19:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag knutselen met me dochtertje van net 3 jaar

En daarbij bedoel ik echt iets maken dus niet een tekenblaadje verven ofZo

Hebben jullie leuke ideeën
Playmais is leuk, bij de speelgoedwinkels en Hema verkopen ze tonnen aan knitselpakkettten. En anders gewoon een grote doos van de supermarkt omtoveren tot een huisje voor de knuffels of poppen.
Jaaaaa! Doe ik heel vaak.

Kettingen maken met grote kralen.

Tasjes versieren.

Een vlaggenlijn maken

Vogelhuisje pimpen

Een mobiel van takken maken

Bij de Hema hebben ze knutseltonnen, zit van alles in. Die heeft ze ook.

Edit: dochter is ook net 3.
Mijn dochter is ook net 3 en vind playmais erg leuk, maar uiteindelijk maakt ze ze allemaal kletsnat waardoor het 1 drab wordt :Imao:

Ik heb canvasdoeken in verschillende maten bij de action gekocht met acrylverf. Oma's vinden het hier in ieder geval leuk om als kadootje te krijgen.
ga eens kijken wat je in huis hebt.....

maak van wcrolletjes van die sambabuisjes (rijst, macaroni erin, maakt veschillend geluid) beschilder ze en plak ze dicht met ballonnen of plastic/ papier..

maak kettingen van macaroni, schilder deze ook, altijd leuk

en vooral, laat het uit het kind zelf komen. zet bakken met papier, plaksel, verf en herbruikbaarmateriaal (kurkdoppen, bierdopjes, lege bakjes of doosjes, eierdozen, wcrolletjes, stukjes stof of wol) en laat ze haar eigen gang gaan. hoeft niet altijd gestructureerd of een voorgekauwde activiteit!
-Papier mache kun je samen doen, ze kan dan kranten scheuren en erop plakken en met een grote kwast lijm erop doen. Ik had met een halve ballon een vaas gemaakt en bloemen op sateprikkers (lange) gemaakt.

-Sitspapier oid op een bv glazen potje plakken kaarsje erin..

-Schilderij maken op een wit doek.Kun je ook met handafdrukken als kroonbladeren, bloemen maken.

-Prikken met prikpen

-stempelen met bladeren

-zoutdeeg

-kijkdoos

Je hebt verder veel pakketjes om te knutselen te koop bij AH of hema, action. Kijk ook eens op internet sites. vb :jonge gezinnen , flevokids, kinderpleinen, peuterplace .

Even wat ideeen, succes!!!
In de bieb staan hele leuke boeken over knutselen met peuters, ontdekte ik
Hé, goede tip van de bieb, daar moet ik morgen toch naar toe.

Kleien met playdoh is hier hot. Stempelen en stickers ook. We hebben ook zelf kerstkaarten gemaakt. Maar daar is het nu nog wat te vroeg voor. Misschien verjaardagskaarten?
Vogelhuisjes kopen (pipoos) en beschilderen.. Daarna in de vernis, heb je meteen een kado voor oma.

Dozen ombouwen tot huis en schilderen, plakken en stickeren maar...
Punaises of korte spijkers in een keukenrolding slaan, wat kralen, rijst, macaroni erbij en je hebt een regenmaker. Buitenkant schilderen of tekenen.

Kijk naar messen die wel snijden, maar niet super scherp zijn en maak samen pizza.... Met een niet scherp mes kan ze prima champignons, tomaatjes en dergelijke snijden.
ook leuk: kijkdozen maken.
m'n
Op de site van Juf Jannie staan een hoop leuke knutselideeën,
sierradendoosje maken, schilderen en beplakken met verschillende vormen pasta

ketting rijgen van kleine stukjes rietje

zelf maskers maken en kleuren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven