Kat wegjagen

21-08-2012 15:33 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maandje wonen mijn vriend en ik in een nieuwe woning. Al vrij snel merkten we dat er een stel op de hoek woont met een stuk of 6 katten, die constant in onze tuin zitten. De meeste komen alleen af en toe even kijken, maar eentje zit eigenljk de hele dag bij ons in de tuin. Dit vinden we vervelend om 2 redenen: ten eerste poept dat beest dus ook in onze tuin, en ten tweede, dit vinden we het ergste, valt dat beest onze konijnen aan. De konijnen zitten in een hok met een ren eraan, maar door die kat durven ze niet meer in de ren en ook het ' open gedeelte' van het hok komen ze niet meer. Alleen nog in het kleine nachthok. Als ze wel even uit het nachthok komen, om te eten bijvoorbeeld, zitten ze enorm hard te trillen en bij het minste geluidje vluchten ze al weg. Zo zielig. Het hok en de ren zijn afgesloten, dus de kat kan er niet in, maar het is wel heel bedreigend dat die kat er constant rondom loopt, op de ren gaat zitten en door de tralies zit te hengelen met zijn poot. We hebben al van alles geprobeerd om die kat weg te jagen, maar het helpt allemaal niet. Zodra we weer binnen zijn gaat die kat weer naar de konijnen toe. Ik zit nu te denken om naar de buren te gaan, maar ja, ik heb geen bewijs dat het hun kat is. Hoewel ik het wel denk, want ik heb hem wel vaker bij hun huis gezien, en het is het enige huis in de buurt die katten heeft voor zover we weten. Wat kunnen we doen om die kat blijvend uit de tuin te jagen?
quote:elninjoo schreef op 22 augustus 2012 @ 14:39:

[...]

Dan moeten ze het beest maar binnen of op eigen terrein houden. Mensen met dure raskatten houden ze ook binnen, dus waarom moeten die huistuin en keukenkatten dan wel los rond kunnen lopen? Niet zelden eindigt 'n kat onder 'n auto en dat heeft 'n katteneigenaar dan net zo goed aan zichzelf te danken als ie 'm vrij rond heeft laten lopen.Mijn dure raskat loopt ook buiten. Tot groot plezier van de buurt.
Even voor de goede orde: ik heb nog nooit 'n kat gemold of aangereden, maar als de overlast te gortig zou worden zou ik er idd geen morele bezwaren tegen hebben.

En Donkey: katteneigenaren weten niet eens waar hun beest de hele tijd uithangt, dus mocht er iemand uit de buurt die kat ombrengen, dan zul je waarschijnlijk nooit te weten komen wat er met je kat is gebeurd als ie opeens niet meer thuiskomt.
quote:Mevrouw75 schreef op 22 augustus 2012 @ 10:32:

[...]

En hiermee doe je die dieren zelf geen pijn mee? Katten likken zichzelf schoon als ze vies zijn. Kattenvacht onder de motorolie= vergiftigde kat.

Toevoeging: gelukkig ben ik hartstikke mosterd en dus niet de enige die ziet dat dat ook dierenmishandeling is.Ik heb deze methode alleen van horen zeggen. Vroegere buurtbewoners die ten einde raad wel eens deden omdat er met de eigenaren van bepaalde katten niet te praten was en deze beesten enorm veel overlast veroorzaakten. Maar de schade voor de kat an sich valt blijkbaar heel erg mee, omdat ze de motorolie zo vies vinden zullen ze er nauwelijks aan likken. Maar nogmaals, ik hoop het nooit te hoeven doen. Dan zou ik echt de wanhoop nabij moeten zijn zou ik dat kunnen en willen doen. Meestal hielp de azijn goed bij ons en één keer heb ik een kat bij het asiel afgeleverd omdat verder niks hielp. Hij is opgehaald en daarna hebben we hem nooit meer gezien. Gebakken spons en zo vind ik walgelijk, dat is een langzame en hele pijnlijke dood voor zo'n beest.
Ik denk dat sommige mensen niet snappen dat katten niet beter weten en dus eigenlijk altijd onschuldig zijn. Het leven van een kat is net zoveel waard als dat van ieder ander mens en dier. En iemand die geen morele bezwaren heeft wbt het vermoorden van een dier zou echt direct psychische bijstand moeten zoeken.

De verantwoording ligt bij de "eigenaren". Die zijn verantwoordelijk dat hun dier geen overlast bezorgd. En als die niets doen dan moeten die aangepakt worden, niet de kat zelf. Waarmee ik niet wil zeggen dat je een dier niet diervriendelijk mag verjagen uit je tuin.

Ik heb er zelf 4, allen binnenkatten en ze bezorgen niemand overlast. Zou ik absoluut niet willen daar ik weet waartoe sommige mensen in staat zijn. Mijn katten weten ook niet beter, en wat ze niet weten missen ze ook niet. Veel mensen denken nogal eens onterecht dat katten wel naar buiten toe moeten. Onzin, je stelt je kat onnodig bloot aan heel veel gevaren. Beter is een afgezette tuin. veilig voor de kat, geen overlast voor de medemens.
quote:neve81 schreef op 23 augustus 2012 @ 06:54:

Veel mensen denken nogal eens onterecht dat katten wel naar buiten toe moeten. Onzin, je stelt je kat onnodig bloot aan heel veel gevaren. Beter is een afgezette tuin. veilig voor de kat, geen overlast voor de medemens.

Amen!

Ik zou willen dat elke katteneigenaar er zo over dacht!

Vanmorgen óók weer door 2 n**kende katten wakker gemaakt.. lekker hoor om half 4 smorgens..

Ik heb helaas geen idee waar het gespuis zat want anders had ik er met liefde een flinke emmer water overheen gemieterd..

Verder vind ik dat áls je dan toch perse een kat wil deze verplicht geholpen moet worden,zodat áls het beest onsnapt het niet zwanger terugkomt.
quote:Ik denk dat sommige mensen niet snappen dat katten niet beter weten en dus eigenlijk altijd onschuldig zijn. Het leven van een kat is net zoveel waard als dat van ieder ander mens en dier. En iemand die geen morele bezwaren heeft wbt het vermoorden van een dier zou echt direct psychische bijstand moeten zoeken.

Katten weten niet beter: mollen, muizen en ratten ook niet. En niemand vind 't vreemd als je die laatste 3 verdelgt zodra ze overlast gaan geven. Laat staan dat men je op laat sluiten als psychopaat. Als 'n kat zich gedraagt als overlastgevend ongedierte loopt het simpelweg kans ook op diezelfde manier behandeld te worden.

En baasjes die zoveeeeel van hun kat houden, zorgen er maar voor dat ie niet uit hun tuin kan, dan lopen ze ook geen risico dat kat aangereden wordt of om 'n andere reden niet meer thuis komt.
Vroeger woonden er mensen in de buurt met een Jack Russell. Dat beest terroriseerde de buurt, niet normaal. Hij liep namelijk altijd alleen buiten, en deed heel lelijk tegen de kinderen die buiten speelden. Klagen bij de eigenaren had geen zin.

Op een dag zagen we hem weer lopen. Kaalgeschoren zijkant, en daarop met watervaste stift geschreven: 'Hou je k*thond bij je'.

Geen idee wie het gedaan heeft, maar ben die persoon nog altijd dankbaar. Na die dag zagen we hem alleen nog maar aangelijnd lopen, en de kinderen durfden weer naar buiten.
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2012 @ 08:32:

[...]

En baasjes die zoveeeeel van hun kat houden, zorgen er maar voor dat ie niet uit hun tuin kan, dan lopen ze ook geen risico dat kat aangereden wordt of om 'n andere reden niet meer thuis komt.Helemaal mee eens !
quote:Genova schreef op 23 augustus 2012 @ 09:00:

Vroeger woonden er mensen in de buurt met een Jack Russell. Dat beest terroriseerde de buurt, niet normaal. Hij liep namelijk altijd alleen buiten, en deed heel lelijk tegen de kinderen die buiten speelden. Klagen bij de eigenaren had geen zin.

Op een dag zagen we hem weer lopen. Kaalgeschoren zijkant, en daarop met watervaste stift geschreven: 'Hou je k*thond bij je'.

Geen idee wie het gedaan heeft, maar ben die persoon nog altijd dankbaar. Na die dag zagen we hem alleen nog maar aangelijnd lopen, en de kinderen durfden weer naar buiten.Dit is exact hetzelfde verhaal,het dier kan er niks aan doen,het is het baasje die de fout ingaat..!
Oh, en ik hoop dat het goed met je konijnen gaat. Een konijn moet blijven eten, anders komen de darmen stil te liggen en gaan de dood. Om dat te voorkomen moet je ze dwangvoederen, er staan veel tips op internet daarover. Hoop dat het nog niet te laat is, arme beestjes!
Heel simpel:

Jouw kat, Mijn tuin/auto/huis.

Jouw kat = jouw verantwoordelijkheid.

*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2012 13:11
Reden: * provocatie verwijderd
% gewijzigd
Kan nu niet quoten, forum mobiel, maar vulvaa ik vind je een triest geval. Die beestjes kunnen er niks aan doen.
En als mensen zich gedragen als overlast gevend ongedierte? (Er lopen er nogal wat van los nameljk....)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Genova schreef op 23 augustus 2012 @ 09:26:

Kan nu niet quoten, forum mobiel, maar vulvaa ik vind je een triest geval. Die beestjes kunnen er niks aan doen.Die vogeltjes en vissen die door 'n kat gemollesteerd worden ook niet...
Vind ik heel iets anders dan een hond expres er op los laten,dit is iets wat opzettelijk gebeurt. Om maar niet te spreken van een kat 250 km verplaatsen...
genova wijzigde dit bericht op 23-08-2012 09:37
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:Fame schreef op 23 augustus 2012 @ 09:29:

[...]

Als je dit meent ben je (zijn jullie allebei) echt heel erg ziek! Gatver!

(En ja, ik ga deze post staffen!)

Wat 'n onzin! Ze laat haar hond gewoon los in eigen tuin en dat mag. Dat er dan zo'n buurtkat gegrepen wordt is geheel de verantwoording van de baasjes die dat beest niet op eigen terrein wensen te houden.

"t Is 'n stuk minder erg dan dat 'n kat op andermans terrein andermans dieren grijpt.
quote:Genova schreef op 23 augustus 2012 @ 09:37:

Vind ik heel iets anders dan een hond expres er op los laten,dit is iets wat opzettelijk gebeurt. .

Als je 'n kat los laat rondlopen weet je ook dat ie vissen uit buurmans vijver zal pakken, maar dan is 't opeens de natuur?

Kattenmensen meten echt met twee maten...

Vind ik heel iets anders dan een hond expres er op los laten,dit is iets wat opzettelijk gebeurt. Om maar niet te spreken van een kat 250 km verplaatsen...

het is onze tuin en we doen wat WIJ er willen.

Hou gewoon je dieren bij je en bezorg anderen geen overlast.

We hebben nu paar maal een kat gedumpt en die krijgt een beter leven. Is op de boerderij van een bevriend stel, beest word gecastreerd/gesteriliseerd en kan dan mooi daar leven.

Wat wil je dan? dat de kat meteen vermoord wordt? dan maar 250 km verderop een nieuwe baas die er beter voor zorgt..

Ik spreek het niet goed,maar als de hond de kat in de eigen tuin pakt... helaas maar dat is eigen terrein en niet toegankelijk voor andermans kat.
quote:Fame schreef op 23 augustus 2012 @ 09:29:

[...]

Als je dit meent ben je (zijn jullie allebei) echt heel erg ziek! Gatver!

(En ja, ik ga deze post staffen!)

ja dat is serieus.

waar we de kat heen brengen is een ouwe dierenarts die op een boerderij in de natuur woont.

en een hond die een kat grijpt is natuur net als katteneigenaren zeggen dat een uitheemse kat die je vissen/vogels pakt en in je tuin kakt ook natuur is.

wat ben jij schijnheilig zeg.
Om te beginnen kunnen mijn katten de tuin niet uit, dus de vijver van de buurman leegplukken zal hier wel meevallen. Als er hier vogels in de tuin komen zal ik ze wegjagen voor de katten naar buiten gaan, juist om zielige toestanden te voorkomen. Zie je echt het verschil niet tussen een hond expres loslaten zodra er een kat in de tuin zit of een kat 250 km verderop zetten en een kat die een vogeltje vangt? Een katteneigenaar zal nooit de opdracht geven om maar even fijn een duifje of een visje te gaan vangen. Die hond komt wel als opgejut over.

een kat hoort niet in nederland of europa.

het is een uitheemse diersoort zonder echte natuurlijke vijanden.

een kat in nl is onnatuurlijk.
quote:Genova schreef op 23 augustus 2012 @ 09:53:

Om te beginnen kunnen mijn katten de tuin niet uit, dus de vijver van de buurman leegplukken zal hier wel meevallen. Als er hier vogels in de tuin komen zal ik ze wegjagen voor de katten naar buiten gaan, juist om zielige toestanden te voorkomen. Zie je echt het verschil niet tussen een hond expres loslaten zodra er een kat in de tuin zit of een kat 250 km verderop zetten en een kat die een vogeltje vangt? Een katteneigenaar zal nooit de opdracht geven om maar even fijn een duifje of een visje te gaan vangen. Die hond komt wel als opgejut over.

dat jij je dier bij je houdt betekend niet dat alle katteneigenaren dat doen.

en dat duifje of visje kan voor een eigenaar erg dierbaar zijn en kostbaar. doordat mensen hun kat los laten vermoorden ze bewust dat duifje of visje van de buurman
Met dit soort topics ben ik toch altijd blij dat onze schijtluizerige theemuts een binnenkat is die alleen af en toe een luchtje schept op het balkon.

Mochten we over een tijd in een huis met tuin komen te wonen gaan we de tuin afzetten. Weet ik zeker dat haar niks overkomt en dat ze bij anderen geen overlast veroorzaakt.

Zouden meer katteneigenaren moeten doen.
leesvoer voor katteneigenaren:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... Bind-kat-de-bel-aan.dhtml

http://www.ipsnews.be/art ... gt-biodiversiteit-de-tuin

katteneigenaren zijn ook strafbaar omdat hun dieren wilde dieren doden.

katteneigenaren die hun kat los laten lopen zijn gewoonweg asociale mensen die niks geven om de natuur, hun medemens en hun huisdier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven