zucht.. schoonmoeder

23-08-2012 10:19 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo..

Ik heb een schoonmoeder die voor mijn gevoel me niet mag mijn vriend hebben wel eens onenigheid.. aangezien hij nog thuis woont krijgt ze soms daar het een en ander van mee. Ze valt altijd tegen mij uit als mijn vriend net even boven is.. als hij beneden komt en vraagd wat er is krijgt hij een kort antwoord van haar.. ze maakt ook van een mug een oliefant en vind onze relatie maar raar en weet niet of we nou een stel zijn of niet. Terwijl hij weeken bij mij thuis is samen op vakantie gaan.. close zijn enz.. mijn vriend zegd dat hij het vervelend vind dat hij er tussen zit. Ik heb aangegeven dat er wat mij betreft weinig aan de hand is en ik mn best doe.. maar niet pik dat ze me zo behandeld.. in begin heeft ze mij ook vaak gezegd dat het niets zou worden dat ik geen toekomst met hem moet verwachten dat ik andere dingen wil dan hem.. dat doet ze niet meer.. het ging ook een tijdje goed maar dan heb ik het gevoel dat ze op dr tenen loopt.. ene kant wil ik er wel weg blijven.. andere kant kan ik het niet maken tov mijn vriend.. altijd als we alleen zijn doet ze zo.. ookal sta ik duidelijk in mn recht..

Wat moet ik doen.. iemand tips? Ik wil mijn vriend niet kwijt..
Waarom vindt ze jullie relatie raar?

Waarom weet ze niet of jullie een stel zijn?

Waarom maak je ruzie met je vriend waar zij bij is?

Waarom heb jij het idee dat ze op haar tenen loopt als ze aardig tegen je doet?

Wat zegt ze als ze tegen je uitvalt?
Jullie zijn niet echt samen dus het is niet je schoonmoeder.

Het is de moeder van je vriendje.
Volgens mij heb ik ook duidelijk gezegd dat het heel een goed een andere reden kan hebben dat schoonmoeder zo doet, en niet dat het een door en door slecht mens is. Dat lijkt me wel wat overdreven.Maar sommige schoonmoeders doen er echt alles aan om te stoken.En helaas zijn sommige mensen niet bepaald tactisch in het verwoorden daarvan.Het is inderdaad een te vaag verhaal om er een goed advies over te geven.
@ Maisy

Haha ja oke, maar om mij dan zo belachelijk te maken waar ik bij was vond ik niet normaal haha..

Maar denk ook wel dat ik niet haar "type" schoondochter was.
We zijn al vier jaar bij elkaar in het begin vond ze me leuk en hoopte dat het allemaal goed zou komen... Ik prbeer de verstandhouding zo goed mogelijk te houden..Altijd aardig te doen met dingen help.. ookal kom ik er bijna nooit omdat ze juist zo op dr gezinnetje gesteld is en ik dus niet heel erg welkom ben.. hij is daardoor vaak bij mij.. mijn vriend zegd wanneer hij echt eerlijk is dat ze geen enkel meisje ooit goed genoeg vind.. zn ouders hebben ook geen vrienden of kennissen.. als er iets is ben ik de eerste die er staat als ze het vragen.. zie haar ook niet als mn schoonmoeder zo zal ik dr nooit zien... Maar voor het topic leek het mij even handig.. waarom ze niet weet of we een stel zijn? Omdat ze niet wil dat we een stel zijn waarschijnlijk ook mijn vriend behandelen ze als klein kind.. maja helaas geen middelen om het huis te verlaten.. daarom moet hij de schijn ophouden geeft hij zelf ook wel aan.. ik wil niets liever dan dat ze normaal doet.. ze hoeft me niet eens te mogen.. maar om wille van mijn vriend..

In mijn recht... Was geen goede uitspraak.. maar als hij iets doet met mij waar zij het niet mee eens is dan wordt ze boos op mij ipv hem... Zn vader kan ik redelijk mee... Hij zegd bv op zondagavond tegen mn vriend van goh jij brengt haar zo toch wel even naar huis.. terwijl zn moeder gewoon zegd "ik hoop dat je goed thuis komt" was best gezellig geweest die avond.. dacht dat het juist de goede kant op ging..
En sommige mensen zijn gewoon niet zo sociaal, al zou je dat zo graag willen. Soms zit het er gewoon niet in. Dat ligt net aan jou, maar je kan het ook niet veranderen.

Betekent niet dat ze je stom vind, maar dat je teveel in haar cirkel zit.

Maken jij en je vriend ruzie in haar omgeving?
Nee we maken nooit ruzie in haar omgeving.. hij zal wel keer mopperen op me.. maar tsja... In haar omgeving probeer ik altijd zo lief mogelijk te zijn dat ze ziet dat we gek op elkaar zijn....
Wat asociaal om in iemand anders huis ruzie te maken.

Ik zou dan weglopen en vriend zeggen dat jullie het later wel bespreken.

Je kan je schoonmoeders gedrag niet veranderen maar wel dat van jezelf en jouw reacties.
Als jullie al 4 jaar samen zijn en je een echte "relatie" hebt, dan neem ik voor het gemak even aan dat jullie 20 jaar of ouder zijn.

- Als dat niet zo is, dan zijn jullie dus nog erg jong en snap ik wel dat zijn moeder de dienst uit maakt. Hij is dan nog echt haar kind.

- Als jullie inderdaad ouder zijn dan 20, waarom zijn er dan geen middelen om uit huis te gaan? Er zijn altijd wel mogelijkheden. Iemand die ze op die leeftijd niet ziet, wil niet echt het huis uit omdat het wel lekker makkelijk is om bij mams te wonen. Of omdat er veel te hoge eisen worden gesteld aan eigen woonruimte.

Oftewel, mijn advies: als je oud genoeg bent en je bent al 4 jaar samen, zoek dan lekker samen een appartementje en verminder daarmee het directe contact met schoonmoeder een beetje.
@cherlesscard ik zeg toch dat we geen ruzie hebben in haar omgeving??? Ik altijd mn beste beentje voor zet?

Zij ging gisteren ontzettend uithet niets tegen me tekeer.. ik deed leuk en zij begon met "het moet me toch van het hart"

Tsja ik heb toen weinig gezegd mijn vriend en ik stonden op het punt weg te gaan..

Er zijn geen middelen we zijn idd achter in de twintig maar hij heeeft geen baan geen inkomen.. en ik kan geen inkomen voor ons tweeen op hoesten.. hij wil blijkbaar niet eerder het huis uit als hij een baan heeft..
Inmiddels heb ik besloten bij mijn vriend weg te gaan hij kiest dusdanig voor zijn ouders. Het doet hem niks dat zijn moeder mij voor alles wat lelijk is maar uit maakt zonder enige reden.

Een moeilijke beslissing, maar ik zie gewoon geen andere weg meer.. ze staan te veel tussen ons in..
Achter in de 20 en geen baan en geen inkomen?

Pff, dat zou die beslissing voor mij al heel wat minder moeilijk maken zeg. Je wilt toch zeker iemand die minstens een béétje voor zichzelf kan zorgen?
quote:ellen-zelf schreef op 29 augustus 2012 @ 14:53:

Inmiddels heb ik besloten bij mijn vriend weg te gaan hij kiest dusdanig voor zijn ouders. Het doet hem niks dat zijn moeder mij voor alles wat lelijk is maar uit maakt zonder enige reden.

Een moeilijke beslissing, maar ik zie gewoon geen andere weg meer.. ze staan te veel tussen ons in..

Je láát ze teveel tussen jullie in staan. Je bent vier jaar samen met je vriend, ik mag aannemen dat het gedrag van schoonmoeder niet iets is van de laatste tijd?

Hoe reageerde je vriend?
quote:Thila schreef op 29 augustus 2012 @ 15:53:

Achter in de 20 en geen baan en geen inkomen?

Pff, dat zou die beslissing voor mij al heel wat minder moeilijk maken zeg. Je wilt toch zeker iemand die minstens een béétje voor zichzelf kan zorgen?

Lekker meelevende reactie op iemand dit zojuist bekend maakt haar relatie na 4 jaar beeindigd te hebben..

Heel vervelend voor je TO Zorg de komende tijd even goed voor jezelf en je zult zien dat het allemaal op den duur vanzelf weer goed komt.
ze heeft drie jaar geprobeerd mij bij hem weg te houden. toen dat niet lukte deed ze vrij normaal nu stookt ze aan zijn kant.. hij laat het toe ik mag niks zeggen en moet me maar niet aanstellen..
En zijn ogen zijn niet open gegaan nu je bij hem weg wilt/ gaat?
Zeer vervelend en veel voorkomend probleem.

Ik weet niet hoe oud jou vriend is, en jij. maar jullie zouden samen kunnen gaan wonen, dan heb je minder last van je schoonmoeder.

En heb je je vriend ook duidelijk verteld, dat je het heel vervelend vindt en wat ze allemaal doet?

En belangrijker: Geeft hij er ook echt iets om?

Ik ken namelijk ook een vriendin van me, waar de vriend '' geen '' kant kiest. Dus eigenlijk vaak zijn moeder nog gelijk geeft. En ja dat gaat problemen opleveren voor de relatie.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:ellen-zelf schreef op 29 augustus 2012 @ 16:15:

ze heeft drie jaar geprobeerd mij bij hem weg te houden. toen dat ni

et lukte deed ze vrij normaal nu stookt ze aan zijn kant.. hij laat het toe ik mag niks zeggen en moet me maar niet aanstellen..

Sorry dit lees ik nu pas,

Dan zou ik er wel goed over na gaan denken. Want als hij haar kant kiest, of geen kant levert dat echt problemen op voor jullie.
quote:ellen-zelf schreef op 29 augustus 2012 @ 16:15:

ze heeft drie jaar geprobeerd mij bij hem weg te houden. toen dat ni

et lukte deed ze vrij normaal nu stookt ze aan zijn kant.. hij laat het toe ik mag niks zeggen en moet me maar niet aanstellen..

Sorry lees nu pas dat je je relatie hebt beindigd.

Juiste keuze, denk ik zo.

Sterkte ermee!
TO, drastische beslissing. Heb zelf ook problemen gehad met mijn schoonmoeder aan het begin maar nu heb ik dagelijks contact met haar ook na het overlijden van mijn man en dus haar zoon. Het kan dus veranderen en bij ons gebeurde dat ook toen ik eenmaal samen woonde met mijn vriend.
-
Ik ben ontzettend duidelijk naar hem hij vind dat ik me niet aan moet stellen..

Het maakt hem blijkbaar niet ui ..dus beter zo..

Samenwonen zou zeker kunnen alleen kan hij niet de beslissing nemen bij zn ouders weg te gaan

Bedankt voor jullie berichten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven