Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Hehe, eindelijk helemaal bijgelezen!

Ik heb er ook nog één. Wij, vier kinderen, gingen met tante Emma naar het park. Van mijn ouders had ze zoute sticks meegekregen, om aan ons uit te delen. Je weet wel, van die pretzel-achtige zoute stokjes, de goedkoopste zoutjes uit de supermarkt.

Eenmaal in het park gingen we op een bankje zitten. En daar kreeg ieder kind één zo'n stokje.

We zeiden dat het natuurlijk de bedoeling was dat de stokjes op mochten, maar nee hoor, dat werd eenvoudigweg niet geloofd.

quote:Whympysinger schreef op 21 augustus 2012 @ 13:54:

Hehe, eindelijk helemaal bijgelezen!

Ik heb er ook nog één. Wij, vier kinderen, gingen met tante Emma naar het park. Van mijn ouders had ze zoute sticks meegekregen, om aan ons uit te delen. Je weet wel, van die pretzel-achtige zoute stokjes, de goedkoopste zoutjes uit de supermarkt.

Eenmaal in het park gingen we op een bankje zitten. En daar kreeg ieder kind één zo'n stokje.

We zeiden dat het natuurlijk de bedoeling was dat de stokjes op mochten, maar nee hoor, dat werd eenvoudigweg niet geloofd.

[afbeelding]Hahhaha doet mij denken aan de uitdrukking op een stokkie bijten !!!
Ik ben nu bij pagina 51 en hoop dat dit topic nog lang gaat groeien. Maar intussen lopen vriendlief en ik elkaar te stangen naar aanleiding van dit topic. Zonet heeft hij met de eetlepel de soep verdeeld, zodat ik niet meer soep zou krijgen dan hij. Daarna heb ik de vermicelli-slietjes geteld. Het kan toch niet zo zijn dat zijn soep gevulder is dan de mijne!

Een echte knieperige actie weet ik nog steeds niet. Wie weet komt het nog.
Geweldig topic dit, elke paar dagen lees ik even bij en bescheur me. Heb vriend al heel wat stukjes voorgelezen .

Onlangs had vriend een vriendenweekend. Met z'n allen bij elkaar zitten, bier drinken, pizza eten, computeren. Zoiets. Dat is in een andere stad dan de onze. Prima, ik breng hem met mijn auto (hij heeft geen rijbewijs) incl computer die kant op en aan het einde haal ik hem weer op. Nu hadden een aantal van die vrienden geen vervoer, dus of ik een aantal huizen (4) langswilde om overal computers op te halen, en na afloop alle computers weer terug te brengen. Dat is niet allemaal in dezelfde stad, en met rijden en inladen ben ik daar een kleine drie uur mee bezig (reistijd van onze stad naar die stad nog niet meegeteld). Dit verzoek kwam via vriend. Ik kende de meeste van die heren nog niet eens, dus ik zei "prima, maar een kleinigheidje als dank wordt na afloop op prijs gesteld". Goed zei vriend, ik geef het door.

Je raadt het al: bij de één kon er nog een slap handje en "dankjewel" vanaf, bij de andere drie niet, en een kleinigheidje of zelfs maar bijdrage in de benzinekosten, mooi niet. Kijk zijn dit nou vrienden die ook regelmatig bij ons thuiskomen ofzo, wordt het alweer een ander verhaal, maar dat is dus echt niet zo. Ik ben niet knieperig maar zo andermans auto, tijd en geld in beslag nemen vind ik niet zo netjes.
Klinkt leuk zo'n weekend ;).

Tja , lijkt me niet vreemd met zulke nerds.

Je had duidelijk kunnen zijn: bijv.¤ 7,50 pp en ik haal je op; niemand die daarover kan vallen .

Niet denken / verwachten v anderen maar concreet zijn. Vooral omdat jij ze niet echt kent.
isadoro, 4 uur geleden

Ik ben nu bij pagina 51 en hoop dat dit topic nog lang gaat groeien. Maar intussen lopen vriendlief en ik elkaar te stangen naar aanleiding van dit topic. Zonet heeft hij met de eetlepel de soep verdeeld, zodat ik niet meer soep zou krijgen dan hij. Daarna heb ik de vermicelli-slietjes geteld. Het kan toch niet zo zijn dat zijn soep gevulder is dan de mijne!

:ROFL:
Ik begin trouwens wel te begrijpen waarom mensen brood eten in de sauna. Even terugkomend op een discussie eerder in dit topic, over 'gierige' mensen die ter plekke geen lunch willen bestellen.

Ik ging pasgeleden naar de sauna met een goede vriendin en we namen er een lunch. En die was een partij slecht...! Het was niet alleen heel weinig (en ik ben echt geen grote eter) het was ook nog eens heel onsmakelijk en half af (de helft van de beloofde ingrediënten op de menukaart ontbrak volledig in het gerecht, zoals het bedje van rucola en de dressing). De smoothie die erbij hoorde was gemaakt van onrijp fruit vol nare stugge schilletjes en sliertjes (terwijl ik dol ben op vruchtvlees) en smaakte naar karton.

Aftikken: 20 euro p.p. En toen we klaagden mochten we gratis meedoen met de high tea 's middags. Dat hebben we niet gedaan want tja, daar komen we niet voor (en als we dan net zo lang moesten wachten en net zulk slecht voer kregen was de middag helemaal verpest).

Toen we dat aangaven keek de manager heel bedenkelijk... 'tja, ik kan weinig aan de prijs doen omdat jullie hier zijn met de postcodeloterij' (we hadden de toegang tot het resort gewonnen inderdaad, maar de lunch gewoon zelf geboekt en betaald, dus dat was onzin). Daarbij keek hij echt een beetje minachtend, alsof wij een soort gepeupel waren dat er eigenlijk niet hoorde maar dankzij die prijs toch naar binnen was geglipt. En dat je van zulk volk wel kon verwachten dat ze zouden gaan afdingen. Wat onzin was, want wij wilden gewoon een goede service en lekker eten.

Vond ik best belachelijk. Maar ik vind die hele Zwal*whoeve belachelijk. Waar die onder het mom van 'wellness' allemaal mee wegkomen... mensen laten zich alles flikken als je er maar een mooie kreet aan hangt.
(inmiddels zie ik dat deze keet op Zoover ook ongelooflijk wordt afgekraakt. volgende keer eerst even lezen dus... wat een rampendag was dat zeg)
Over gierig gesproken...
Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen...
De zwaluwhoeve is inderdaad geen geweldige sauna, het is sowierso altijd heel erg druk, en op de badkledingdag lijkt het meer een ordinair zwembad dan een ontspanningsoord. Eten vind ik er ook nooit geweldig. Bij een ontbijt daar verwacht je bijv wel een sapje, maar nee meer dan koffie en thee was er niet te krijgen. Vervolgens gaan ze wel doodleuk sapjes tegen bij betalen voor je neus uitpersen, beetje dubbel.
quote:tinkiwinki1234 schreef op 22 augustus 2012 @ 11:08:

en zeker iest van 20 euro moet hebbenOh, dan zou ik expres iets van onder de twintig euro kopen. Of inderdaad een bon van een tientje. Al was het alleen maar om dwars te liggen. Niemand bepaalt wat ik uitgeef aan een verjaardag, behalve ikzelf.
Iets zegt me dat niet alleen de schoonfamilie van Tinkiwinki blaam treft. Waar er twee vechten...
Ik krijg er een punthoofd van!
Op mijn verjaardag op de lagere school kwam een keer een klasgenoot aankakken met een sierpompoen. Want hij paste niet bij de inrichting van hun huis.
Ik ken iemand die op verjaardagen komt met een zelfgemaakte tegoedbon voor... de meest leuke dagjes uit en workshops. Maar uit ervaring weet ik dat degene die die bon krijgt nooit en te nimmer met haar het beloofde dagje gaat doen... Allerlei smoezen zijn al gebruikt. Te weinig tijd, ziekte, even krap bij kas... Noem maar op.

Ze kan beter niets geven, dan is ze tenminste eerlijk.
devina, jeetje... een sierpompoen... 't mocht wel wat kosten!
quote:Plokkie schreef op 22 augustus 2012 @ 12:49:

Iets zegt me dat niet alleen de schoonfamilie van Tinkiwinki blaam treft. Waar er twee vechten...Da's inderdaad meestal waar...
quote:devima schreef op 22 augustus 2012 @ 12:56:

Op mijn verjaardag op de lagere school kwam een keer een klasgenoot aankakken met een sierpompoen. Want hij paste niet bij de inrichting van hun huis.Wel in de jouwe dan?
Ook een erge: huisgenoot heeft zich ingelezen over dyslectie en vraagt bij de examencommissie een test aan voor dyslectie. Wat denk je? Hij wist precies wat hij wel en niet moest doen. Hij heeft een jaar extra studiefinanciering gekregen... In verband met ernstige studiehinder.
Today is life, tomorrow never comes.
je bedoelt dat hij het gefaked heeft? Dat is niet gierig maar frauduleus en schofterig.
Dat is fraude pagio, net als inschrijven als uitwonend maar nog gewoon thuis wonen. Hoop echt dat die mensen vroeg of laat "terug gepakt" worden. Vind dat zo onrechtvaardig en asociaal!!
Inderdaad starshine je was me net voor!
quote:Lotte35 schreef op 22 augustus 2012 @ 22:24:

[...]

Wel in de jouwe dan? Mijn vader heeft het grote ronde oranje gevaarte op een kast gezet en op een gegeven moment was hij er niet meer. En we hebben hem echt niet doorgegeven!
quote:kuukelesaan schreef op 22 augustus 2012 @ 20:29:

devina, jeetje... een sierpompoen... 't mocht wel wat kosten!

Ik heb ook een keer een duidelijk gebruikt kinderboek gekregen van een buurmeisje, die heb ik tenminste een paar keer gelezen en staat nu in de boekenkast van mijn kind.

Wat moest ik als 10 of 11 jarige met een pompoen. Vreemde actie van die ouders.
Ja, pure fraude omdat hij anders een jaar uit eigen zak moest betalen. Hij had een jaar vertraging opgelopen. En dat lag niet aan die dislectie! Echt schandalig.
Dyslectie* haha het wordt al laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven