Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, wat een verhaal weer van Scott. Dan is ie eindelijk thuis, krijg je dit..

Mandy: je leest dit vast niet, maar heel veel sterkte, en hopelijk mag Scott snel naar huis!!!!

Fenne: balen, weer ongesteld. Heb je de HA nog gebeld?

Wat een wakkere babies hier! Jasper is trouwens ook veel wakker overdag. Dan zou je denken dat ie s nachts lekker slaapt, maar nee. Het is 2 nachten goed gegaan en daarna weer 2 of 3 keer eruit s nachts. Ik vind het echt slopend.

Judat: Jasper gaat nu wel vroeger slapen (uur of 21 uur) en daarvoor drinkt ie vaak om de 2 uur of 11/2 uur, en heb ik m vaak op de arm. Hij heeft ook van die uren dat ie gewoon bij je wil zijn, beetje drinken enzo. Dat begint altijd net als we gaan eten... Wat we wel doen, is dat m'n vriend om een uur of 12 a 1 een flesje geeft. Dat drinkt ie dan slapend. Om vervolgens 3 of 4 uur later weer wakker te worden en dan 2 uur later weer en 2 uur later weer... Maar misschien moeten we die fles maar niet geven, en het hem zelf laten bepalen. Eens kijken wat ie doet.

Hoe vaak wordt Eline nu wakker s nachts? Of wisselt dat ook nog steeds?

San: hier ook nog zeker 8 voedingen hoor. Wat ik zelf wel fijn vind, is dat m'n vriend s avonds laat nog een flesje geeft. Ik heb ook altijd wel 1 of 2 flesjes afgekolfde melk in de koelkast. Als ik bijv. s avonds eens boodschappen wil doen, of in het weekend weg wil, dan kan dat gewoon. Het geeft mij minder het gevoel dat ik 'onmisbaar' ben met de bv.

Heb je al eens een flesje afgekolfde melk geprobeerd?

Ik wil hetliefst ook minimaal 6 maanden bv geven, daarna zie ik wel. Ik heb m'n dochter een jaar gevoed (op het laatst alleen de avond en ochtendvoedingen, want ik was het gekolf op het werk een beetje zat, ik kwam steeds te kort en daarbij liep het kolfrecht ook bijna af).

Ik vind bv geven niet zwaar (vond ik bij m'n dochter de eerste maanden trouwens wel, maar toen moest ik ook erg wennen aan het hebben van een kind), al heb ik soms ook wel eens de pest in dat ik weer aan de bak moet, helemaal als ik moe ben na een grboken nacht. Dit weekend dacht ik echt: we geven s avonds wel een fles kunstvoeding, misschien slaapt ie daar wel op door... Maargoed, dat wil ik helemaal niet en daarbij is het geen garantie dat ze dan wel doorslapen.

Lucybelle: heerlijk die nachten!! Hopelijk gaat dat zo door!

Judat: grappig, Eline op posterformaat voor de oma van je vriend!

Phoenix: beterschap!

En nu moet ik gaan, Jasper huilt al even. Hij heeft 2 uur geleden nog gedronken, dus je zou haast zeggen dat ie geen honger kan hebben, maargoed, sinds vanochtend is het weer elke 2 uur raak. Nou, maar even kijken.
Joepie, we Eline heeft voor het eerst een hele nacht geslapen! Van half 11 tot half 8 vanochtend! Dit mag ze vaker doen van mij

Mijn nacontrole bij de gyn was ook niet heel spectaculair. Ze vroeg hoe het met mij en Eline ging, heeft naar het litteken gekeken en vroeg of ik wist dat borstvoeding geen anticonceptie is (goh...echt niet?) en of ik al had nagedacht over de opties (ja dus) en verder hebben we een eventuele volgende bevalling besproken. Dat vond ik wel nuttig want ze vertelde ook dat ze graag willen dat ik dan sowieso kom voor een echo met 12 weken, ook al ben ik onder controle bij de verloskundige zodat ze een completer beeld hebben van de zwangerschap. zde vk's melden dat meestal niet en je moet zelf een afspraak maken. Extra's echo's sla ik natuurlijk nooit af

Dextro, heb je Jasper vannacht nog wakker gemaakt voor een voeding of heb je het hem laten bepalen? Hoe ging de nacht?

Judat, wat lekker dat Eline heeft doorgeslapen!! Midas had er na twee dagen vannacht geen zin meer in en brulde om 4.30 uur om een fles. Kan ik ook wel mee leven...

De prikken zitten er in en ik vind het tot nu toe erg meevallen. Meneer heeft twee keer flink gekrijst, maar was goed te troosten. Ligt nu lekker te slapen...

Hij weegt nu 5210 en is 60 cm.
Wij moesten er vannacht weer 2 keer uit. Eerst om 2 uur en toen weer om 5 uur. De eerste keer lag ze binnen een half uurtje weer terug in haar bedje, maar na de voeding van 5 uur vond ze dat het toch echt ochtend was...

Lucybelle, Midas is goed gegroeid zeg. Fijn dat hij niet veel last schijnt te hebben van de prikken.

Judat, wat heerlijk dat Eline zo lang geslapen heeft!

Wat kolf jij veel zeg, 160cc in 10 minuten??? Ik deed gisteren een half uur over 100 cc, schiet niet echt op...

Dextro, goede nacht gehad?

Merel heeft al een paar keer een flesje afgekolfde melk gehad. Dat ging goed. Maar dat was wel melk van die dag, dus niet ingevroren geweest. Dat moeten we binnenkort ook nog eens proberen.

Merel sliep overdag altijd nog bij ons beneden in haar wandelwagen. Sinds gisteren leg ik haar 's middags boven in haar bedje. Vorige week heb ik voor haar een slaapzakje gekocht, omdat ze 's ochtends halverwege het bed wakker werd. Die slaapzak doe ik nu 's middags na de voeding aan en breng haar naar bed. Gisteren en ook nu vanmiddag accepteerde ze dat zo maar. Ze ligt nu wel een beetje te pruttelen, maar ik hoop dat ze zo lekker in slaap valt, dan ga ik ook nog even plat.

Fijne dag allemaal, San
Hallo,

even snel.. alweer lang geleden dat ik hier geschreven heb. Tom slaapt en dochter ook, hoewel ze iedere minuut hoest en ik verwacht dat ze niet heel lang slaapt.

Ukse, fijn dat je moeder positieve berichten uit het ziekenhuis heeft gehad.

Dokkie, lekker weer in Italie? Je verhaal van die sleutels heeft mij wel aan het denken gezet. Toch oppassen daarmee, hoewel dochter tot nu toe nog niets onvindbaar heeft opgeruimd.

Linda, wanneer krijgt Nina de echo?

Phoenix, jeeetje, wat een ellende allemaal. Hopelijk snel weer helemaal fit!

Mandy, wat een tegenvaller dat Scott weer terug moest naar het ziekenhuis. Hopelijk snel echt thuis. Wat knap dat jullie zo goed geleerd hebben hoe je hem moet verzorgen!

Anky, sterkte als man weer weg is.

Sanne, drukke tijden, met veel voedingen. Knap dat je het zo volhoudt.

Dochter wakker, tot later!
ahahah you didn't say the magic word
Nou, de vlag kan uit, want hij heeft vannacht geslapen van 12 tot kwart voor 7! Ik heb 'm uiteindelijk toch nog maar gevoed voordat ik ging slapen. Ik was toch laat en had een overvolle borst. Hij heeft slapend gedronken en daarna dus lekker verder geslapen. Wat een verschil dan he, hoe je je daarna voelt.

Heerlijk dat Eline ook heeft doorgeslapen!! Jaja, ze leren het nog wel... Ook Merel... Ga jij nog vaak s middags slapen San? Mij lukt dat nooit goed. Trek jij die nachtvoedingen een beetje, want zo te lezen moet jij er ook vaak uit.

Trouwens, over kolven: ik krijg er meer uit met een handkolf dan een elektrische omdat je die beter zelf kunt reguleren. Weet niet wat voor kolf jij hebt San? Misschien het proberen waard. Het duurde bij mij ook langer met een elektrische, maargoed, da's voor ieder natuurlijk anders.

Lucybelle: Midas groeit lekker zeg!

En verder weet ik het niet meer.

Ik ben trouwens benieuwd naar hoe het met iedereen gaat die al een tijdje niet geweest zijn. Hoe gaat het met jullie??
Jeetje San, balen hoor dat het doorslapen niet komt Kan me voorstellen dat je dat helemaal zat bent. Het zal heus wel gaan gebeuren, houd moed! Heb je vanmiddag nog wat bij kunnen slapen?

Lucybelle, fijn dat de prikken meevielen. Hopelijk krijgt hij helemaal geen last! Bran kreeg na 2/3 dagen toch last, hij bleef ineens huilen, zelfs wandelen, aan de borst, niks hielp. Achteraf toch die prikken geweest, CB had nog gezegd dat reactie soms wat later komt. En tsja, dan kan je alleen maar troosten volgens mij, uiteindelijk heeft het 24 uur geduurd en toen kon hij ineens weer lachen en was het over!

Ik heb trouwens morgen een afspraak bij de HA, benieuwd wat ze zegt. Ben er toch niet helemaal gerust op, vind het echt teveel bloedingen. Hopelijk is het niks, maar wil gewoon zekerheid.

Judat, gefeliciteerd! Heerlijk dat doorslapen, hopelijk houdt ze het nu vol!

Verder hier alles ok. Dit weekend nemen vrienden ons mee uit eten naar de japanner (voor het eerst weer sushi, heerlijk!!!) en gaan schoonouders oppassen. En dinsdag ga ik naar de musical Dirty Dancing! Lekker hoor, even 2 avonden zonder kind, ben er wel even aan toe. Alleen nu kolfvoorraad opbouwen voor die avonden, wil zeker weten dat er genoeg is. Kolven gaat bij mij ene keer makkelijk, andere keer wat moeilijker. Gelukkig hoef ik geen voorraad op te bouwen voor werk, omdat ik gestopt ben met werken. Was er vd week met Bran, en tot nu toe nog geen spijt! We hebben afgesproken in ieder geval een jaar, en dan kijken we hoe ik me voel, hoe het financieel gaat, en ga ik dan misschien weer werken. Ik werk in de zorg, dus eigenlijk is er weinig verschil, zorgen thuis of zorgen op werk

Mandy, was weer erg onder de indruk van jullie verhaal.... Onwijs veel sterkte, hopelijk gaat de buikgriep snel over en kan Scott voorlopig echt thuis blijven!
Oh Dextro, lees nu jouw post, heerlijk! Ook gefeliciteerd met het doorslapen
Vervolg: hier gaat het over het algemeen goed. Maar de afgelopen nachten heeft dochter nogal gespookt, terwijl Tom gisterennacht voor het eerst doorsliep. Maar dat was waarschijnlijk een vergissing, want vannacht kwam hij weer om 2 en 5 uur en was vanaf 7 uur ook weer wakker. Dat was ik niet meer gewend en ik voel me nu redelijk gebroken.

Drukke week achter de rug. Dochter werd twee en dat vierden we als gezin op de dag zelf en later nog met familie. Daardoor was ze waarschijnlijk ook helemaal uit haar ritme. Helaas vond ze daardoor haar feestje zelf ook niet zo leuk. Jammer.

Ze hangt enorm aan papa en dat vind ik zelf ook nog wel eens lastig, dat ze mij zo af kan wijzen. Gelukkig is het wel ok als vriend is werken en we met zijn 3-en thuis zijn, zoals nu.

Tom heeft vorige week zijn eerste prikken gehad en heeft daar weinig last van gehad. Het moment zelf was hij wel heeel zielig. Hij weegt 4970 g en is bijna 58 cm lang. Zijn geboortegewicht was overigens 3510 (ontbreekt nog als enige in het schema).

Hij lacht helaas nog niet zo veel, maar de lachjes die er zijn, zijn natuurlijk super. Hij is meestal een rustig mannetje, waarbij hele rustige dagen en iets minder rustige dagen elkaar afwisselen.

Ik ga weer eten koken, vriend is werken, dochter kijkt sesamstraat en Tom wil zo weer eten (blijft vandaag om de drie uur komen, soort regeldagje?). groeten aan iedereen
Hoi allemaal,

Mandy, wat een gedoe zeg! Ik leef met je mee!

Phoenix, jij beterschap

Verder gaat het volgens mij met de meesten allemaal prima, op wat slaapgebrek na dan!

Vroeger zei ik altijd dat ik als ik geen partner zou hebben wel in mijn 1tje kinderen zou willen, maar daar kom ik nu wel van terug, ik ben echt moe 's avonds en ik heb een makkelijk kind!

We hebben de afgelopen weken veel bezoek gehad vanuit Nederland, erg gezellig en druk. Ik heb me ook ingeschreven voor een cursus babymassage in juni (vantevore 2 keer op vakantie), ben benieuwd.

Hier zijn de 2 prikken ook binnen. Babette gilde 2 keer en toen was het klaar. Ze weegt nu 5410 gram en is 58,5 cm lang. Ze slaapt meestal van 23.00 tot 05.00 of 06.00, dat vind ik al erg goed! Als ze langer slaapt (eergisteren) moet ik opstaan om te kolven. Ze wil 's ochtends na de voeding alleen niet terug naar bed en gaat dan vaak alleen slapen op mijn borst. Ik vind dat eigenlijk niet goed, maar heb de energie niet om haar 5 keer terug te leggen. Overdag slaapt ze soms een uurtje, maar verder is ze wakker. Ze lacht constant, dus dat is erg gezellig. Over 1,5 week op vakantie naar Spanje met mijn broer, zus en ouders, dus dan kunnen mijn man en ik met zijn 2en op pad! Alhoewel, Babette weigert nu de fles met afgekolfde melk te nemen, heeft iemand daar ervaring mee?

Hier dus niks te klagen!

Groetjes ciao ciao
Mijn slaapje vanmiddag schoot er helaas weer bij in. Mereltje stopte al snel met pruttelen en dat ging over in hard huilen.

Vanmiddag kregen we nog visite en toen was ze allerschattigst. Nu ligt ze weer te huilen in haar wagen, maar ik laat het maar even.

Ik kolf trouwens met een elektrische kolf, maar kan hem ook handmatig "instellen", misschien maar eens proberen of dat inderdaad beter gaat.

Merel lacht trouwens volop (als ze niet huilt ) Zo schattig, dan vergeet je toch al je slaaptekort en frustraties. Ze begint ook al aardig te "kletsen" en reageert echt op je als je met haar bezig bent. Wat een wondertje dan toch.

Ze huilt nu wel erg hard, raakt een beetje overstuur. Ga haar dus toch maar even even pakken...
Hier was het even een paar dagen een beetje survivelen. Ik was een beetje ziek (keelpijn en erg verkouden) en vriend zit dus nog in het buitenland. Gelukkig viel het me niet tegen en is het me gelukt om alles in goede banen te leiden hier in huis: soms is het maar een kwestie van niet te veel nadenken en gewoon doen .

Haha San, zo'n baby heb ik ook: die van mij slaapt het liefst bij de visite op schoot. En ja, dan worden mijn verhalen van een kind dat niet slaapt overdag natuurlijk niet geloofd .

Ciao ciao, mijn oudste was een flesweigeraar en hebben we nooit aan de fles gekregen. Die ging pas echt drinken toen ze uit een beker kon drinken. Omdat ik natuurlijk na 10 weken weer moest gaan werken hebben we alles geprobeerd, maar meer dan 20 ml kreeg niemand er in. In de praktijk dronk ze overdag dus niet of nauwelijks en haalde ze 's avonds en 's nachts de schade in. Het beste kun je maar stug blijven oefenen en iemand anders de fles laten geven op een moment dat ze flink honger heeft (en dan zelf ook niet in haar buurt zijn). Er zijn ook speciale flessen die op een moederborst lijken, dat helpt soms ook.

Sommige kinderen lusten ook geen vriezermelk. Dan kan het helpen om de melk voor het invriezen even kort te verhitten tot een graad of 50 (dat helpt hier goed).

Oei, huilende zoon. Later meer!
Zo,weer even bijgelezen,bij de meeste gaat het goed!

Hier ook! Vorige week de 1ste prikjes gehad,had papa meegnomen maar achteraf niet nodig geweest,Thijmen heeft even gehuild en verder eigenlijk niet! Hij weegt nu 6355gr en is 61cm,een flinke kerel dus!!

Vandaag is hij voor het eerst wezen wennen op het kd....2uurtje maar dus kon ik nog zonder tranen doen,morgen een hele ochtend,best wel ff een lekker idee,kan ik ongestoord de badkamer en keuken soppen...:(

Dinsdag alweer aan het werk....zo geen zin in....maar ja...
Hoi hoi,

Als je een paar dagen niet geschreven hebt, ben je het spoor bijster.

Vanochtend zijn we in het AZM geweest voor een nieuwe echo van Nina haar hoofdje. Ze heeft inderdaad overtollig vocht, maar dat zit niet in haar hersenkamers maar meer aan de oppervlakte. Dit is onschuldig, en moet vanzelf wegtrekken. In juni gaan we voor een controlebezoek in Roermond bij de kinderarts, en dan in september weer in Maastricht. Toch wel een hele opluchting dat ze niets ernstigs heeft.

Ze was trouwens heel braaf vanochtend. Veel wakker geweest en veel gelachen. Nu ligt ze lief te slapen in de box.

Gisteren is ze de hele dag op het KDV geweest om te wennen. Dat ging ook buitengewoon goed. Ze is even verdrietig geweest, maar zo'n momentje heeft ze thuis ook wel eens. Ze dronk goed, sliep goed, en was 's-middag gezellig naar de spelende kindjes aan het kijken en lachen. Dat geeft me wel een gerust gevoel voor as maandag, als ik moet beginnen met werken.

Ze verwent ons trouwens wel hoor. Ze krijgt het klaar om 11 uur achter elkaar door te slapen. Dan krijgt ze om 20u bijvoorbeeld haar laatste voeding, en denk ik om half 7 's-ochtends:'laat me haar maar wakker maken, want ze slaapt nu wel erg lang". En dan drinkt ze lekker, en gaat daarna vrolijk weer een paar uurtjes verder slapen.

Ook heb ik haar al een paar x kunstvoeding gegeven, en dat drinkt ze ook goed. Gelukkig maar, aangezien ik de overdag voedingen aan de borst echt aan het afbouwen ben. Ze vonden op het KDV zowiezo dat ze zo lekker goed doordrinkt.

Cin, wat is Thijmen een grote vent zeg. Lekker hoor. Hoe vond je het om hem weg te brengen naar het KDV? Ik vond het met Nina ook wel meevallen, maar wij begonnen ook met 2 uurtjes.

Anky, wat goed dat je het hebt weten te redden terwijl je ziek was. Inderdaad helpt die instelling wel; gewoon doen en niet teveel nadenken. Voel je je nu wel wat beter?

San, nog niet kunnen tukken. Tja, zoiets simpels als een middagtukje kun je niet eens meer plannen met zo'n kleintje he. Inderdaad, één lachje, en je bent je slaaptekort vergeten. Hopelijk lukt het handmatig kolven wat beter.

Ciaociao, wat een heerlijk vooruitzicht zeg, lekker naar Spanje toe. Hopelijk gaat Babette wel snel de fles accepteren. Ik heb niet echt tips, behalve blijven proberen.

Mir, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje. Wat fijn dat Tom ook niet zoveel last heeft gehad van de prikken.

Fenne, wat lekker dat je sushi gaat eten. Daar ben ik ook zo gek op, maar mijn vriend vindt het niks. Weet ook niet waar je dat hier in de buurt lekker kunt eten. Heb 1 keer in Rotterdam lekker Sushi gegeten, en in het Okura in Amsterdam schijnt het ook goed te smaken. Maar hier in Limburg....? Wat zei de huisarts trouwens vandaag?

Dextro, wat lekker dat je de nacht kon doorslapen. Hoe is het afgelopen nacht gegaan?

Judat van hetzelfde. Ook lekker doorgeslapen.

Ik ga maar even vriendlief wakker maken van zijn middagdut. Er moeten patatjes gehaald worden...
De nacht doorslapen was van korte duur. Afgelopen nacht kwam ze om 2:15 en 4:30 en om 7 uur weer... maar ze sliep na de voedingen direct weer in en dan heb ik er niet zo'n probleem mee. Als ze daarna wakker is of huilt, dan vind ik het veel vermoeiender. Maar zolang ik nog niet aan het werk ben vind ik het sowieso nog wel meevallen met de nachten, ik sta 's ochtends niet vroeg op. Dat is het voordeel van een eerste kindje :-)

Ze ligt nu lekker tegen me aan in de draagdoek te slapen, we zijn net terug uit de stad en ze is al meer dan 2 uur helemaal van de wereld. De draagdoek is ook eigenlijk de enige plek waar ze overdag langer dan een uurtje in slaapt. In bed is het altijd afgelopen na zo'n 3 kwartier.

Ik heb net bij de Hema zo'n lekker groot kleed gekocht met geplastificeerde onderkant om mee te nemen met kamperen en om in het gras te leggen als ze deze zomer rolt en het gras nog een beetje vochtig is. Was in de aanbieding ook nog. Ik ben er helemaal blij mee!

Linda, wat lekker dat het goed gaat op het kdv! Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken als je werkt. Merk je al dat je productie terugloopt nu je af en toe kunstvoeding geeft?

Cin ook al bijna weer aan het werk, kan me voorstellen dat je nog niet zo'n zin hebt... Thijmen is inderdaad best groot al zeg! Bijna verdubbeld in gewicht!

Anky, voel je je alweer een beetje beter? Lijkt me toch best zwaar, ziek 3 kinderen in je eentje "doen", respect daarvoor!

Goed dat ik hier lees dat niet alle kinderen dieprvriesmelk lusten. Ik heb de vriezer vol liggen, maar nog nooit gegeven. Eerst maar eens proberen binnenkort dan voor ik alles weg kan gooien...

Verder weinig nieuws te melden, ik moet maar weer eens naar vacatures gaan kijken en actief gaan solliciteren. Morgen gesprek met CWI en ook nog die Mirena laten plaatsen. Allebei geen zin in. Gelukkig komt mijn moeder om tijdens die afspraken op Eline te passen. Hoef ik haar niet mee te nemen.

Vrijdag mag ze voor haar eerste prikken, ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Hier vannacht een nieuw slaaprecord: Merel heeft het eerste deel van de nacht maarliefst 6 uur achter elkaar geslapen, van 22.30 tot 4.30!!! Toen heeft ze even gedronken en binnen een half uur lag ze weer te slapen in haar bedje. Jammer dat manlief en ik toen niet meer in slaap konden vallen, we waren allbei klaarwakker. Na ruim een uur waren waren mijn oogjes toch dichtgezakt en werden we om 7.30 weer wakker van ons meisje. We zijn trots op haar!

Oei Judat, dat was een vermoeiende nacht voor jullie. Ik hoop dat het afgelopen nacht beter is gegaan.

Succes vandaag bij het CWI en het plaatsen van de Mirena en morgen voor de eerste prikken. Hopelijk heeft Eline er geen last van!

Linda, gelukkig is het vocht in haar hoofdje onschuldig. Een hele geruststelling! Fijn ook dat het op het KDV zo ging ging. Maandag weer werken, zie je er tegenop?

Cin, Thijmen is ook al zo goed gegroeid. Hoop dat het goed gaat vandaag op het kdv en dat jij de dag vandaag ook goed doorkomt. Het lijkt mij vreselijk stil in huis zonder die kleine om je heen...

Anky, ben je nu weer helemaal opgeknapt? Lijkt me zwaar zo zonder vriend. De zorg voor de kindjes en dan ook nog ziek. Wanneer komt ie terug uit het buitenland?

Vanmiddag maar weer lekker wandelen, het is hier echt heerlijk weer. Daar gaan we flink van genieten.

Groetjes, San
San lekker dat Merel zo goed heeft geslapen. Heb je er dan geen last van dat je ligt te wachten totdat Merel kom???

Judat, het is inderdaad het voordeel van een kindje. Hoe mijn nacht ook is ik moet er om 7 uur uit. Annelotte slaapt geweldig in een rijdende kinderwagen of in de draagzak, heel herkenbaar.

Ik ben trouwens ook begonnen met actief solliciteren en het maken van het een afspraak met het CWI...... en hoe is het gegaan met het plaatsen van de spiraal??

Linda, ik kan je me je opluchting goed voorstellen! En fijn dat het goed gaat op het kdv. Wij mogen miv 01 mei starten...

Anky, af en toe met de stroom meegaan werkt prima, doen wij hier regelmatig. Als ik alles van mezelf zou moeten word ik "gillend" gek...

Fenne hoe is het bij de HA afgelopen?

Met Annelotte gaat het goed. Ze heeft verder geen last gehad van haar prikjes. Ze ligt nu voor het eerst boven overdag in haar bedje te slapen. En dat gaat tot op heden goed!

De kat is nog steeds zwanger en probeert een plekje te verroveren op een van de dekbedden bij ons in huis. Niet echt mijn idee en al helemaal geen plek om te bevallen.

Ellemijn is mooi klaar met de waterpokken. Sinds eergister heeft ze last van blaasjes op haar rompje en ze kan er niet van afblijven, dus pakken we haar goed in. Best zielig!

Met mijn moeder gaat het niet goed. De chirurg durft haar niet de opereren. Hij gaat nog een gesprek aan met de prof, maar zoals het er nu uitziet is het een aflopende zaak.... dit moet nog een plaatsje gaan krijgen.

Ga nu mijn 3e was ophangen en twee kinders uit bed halen.
Poe...ukse, wat een slecht bericht!! Sterkte met het een plaatsje geven,als dat je gaat lukken....Ik krijg er kippevel van!! Een dike knuffel van mij voor jou en je gezin!!

x
He jeetje Ukse, toch nog slecht nieuws dus voor je moeder. Heftig hoor... Sterkte, hopelijk heeft die prof wel nog wat positiefs en wil hij wel opereren.

San, gelukkig voor jullie nu ook een goede nacht! Hopelijk blijft het zo, lekker hoor. Nu nog zelf weer snel inslapen

Linda, fijn dat het niets ernstigs was met haar hoofdje. Toch weer een zorg minder!

Judat, lekker zo'n kleed! Goed idee inderdaad, misschien ook maar even langs Hema Wel jammer dat het doorslapen niet doorzette, maar wie weet vannacht!

Anky, balen hoor, precies ziek als je man er niet is :( Wanneer is hij weer terug? Succes nog even de komende dagen!

Ciao, balen van dat flesweigeren... Helaas hier ook geen tips voor je. Misschien andere flesjes inderdaad? Maar dat heb je vast zelf ook al bedacht. Hopelijk gaat het binnenkort toch wel lukken!

Cin, Thijmen is inderdaad groot zeg! Lekker hoor! Succes dinsdag op je werk, kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. Toch al weer een aantal die weer moeten, sterkte iedereen!

Bij de HA was het trouwens wel ok. Het vloeien was net weer gestopt (zal je altijd zien) maar de HA maakte zich nog geen zorgen nav mijn verhaal. Ze zei dat mn hormonen waarschijnlijk gewoon in de war zijn en een nieuw ritme moeten vinden. Maar ze zei wel dat als het weer zo snel terug komt, ik weer even moet bellen en dat ze me dan alsnog naar een gynaecoloog door gaat sturen. Hopelijk is dat niet nodig, ik wacht het maar gewoon even af! Nou, ga nu echt maar eens even huishoudelijk actief worden, daar komt nog helemaal niks van. Moet ik toch gaan doen, als huisvrouw is dat nu mn nieuwe taak Oh, en ben er zo slecht in! Heb al bedacht dat ik eerst maar eens alles moet organiseren in huis, zodat ik gewoon kan gaan bijhouden. Bijvoorbeeld eerst eens mn kledingkast uitruimen en netjes maken ipv kleren er maar bij proppen Komt vast ooit wel goed!
Oh Ukse, wat een klote-bericht zeg. Ik duim heel hard voor je dat er uit het gesprek met de prof toch nog iets goed volgt.

Jeetje zeg, ben er stil van. Heel veel sterkte!!
Ukse, wat naar... Veel sterkte!
Ukse, wat een vervelend nieuws zeg. Heel veel sterkte !!

Fenne, gelukkig viel het mee bij de huisarts.

Huishouden, huishouden... (peins peins), wat was dat ook al weer? Hihi. Ik kom er ook amper aan toe. Ik probeer iedere dag wel iets te doen, maar veel is het niet. Ik ben al blij dat ik de was en de boodschappen bij kan houden.

Ik heb trouwens gisteren eens handmatig proberen te kolven, maar dat schoot helemaal niet op. Het deed ook zeer zeg. Ben er maar snel mee gestopt. Als ik weer aan het werk ga zal het waarschijnlijk snel afgelopen zijn met de volledige BV . Wil wel in elk geval 's ochtends, de vroege avond en de laatste voeding Bv blijven geven. Volgende keer op het consultatiebureau maar eens over hebben.
Ukse, ontzettend veel sterkte met het zoeken naar een plekje voor dit nare nieuws.

Fenne, gelukkig nog geen zorgen bij de HA, wel fijn dat hij je wel door wil sturen als het weer begint.

San, balen zeg dat kolven zo moeilijk gaat. Misschien kun je bij de HA vragen om die speciale neusspray die een toeschietreflex opwekt, synto-nogwat heet het. Anders misschien eens advies vragen op het borstvoedingsforum? Zou zonde zijn als je hiervoor de BV (gedeeltelijk) op moet geven.

De Mirena zit erin. Viel me 100% mee. Aanhaken van de baarmoeder was inderdaad het vervelendste maar dat was al gebeurd voor ik het doorhad. Ik heb tijdens ongesteldheid krampen gehad die 10x erger waren.

Wat zeiden ze bij jullie (die hem ook hebben) wanneer het veilig was. HA zei dat het nu direct 100% veilig was, gyn zei afgelopen maandag dat we de eerste 6 weken condooms moeten gebruiken tot de controle-echo want nog niet 100% veilig.

Dextro, hoe waren jou afgelopen 2 nachten? Heeft bij jou de doorslaaptrend doorgezet? Hier was het afgelopen nacht na 10 uur alleen een voeding om 5 uur en toen weer geslapen tot half 9! Ze was wel even aan het huilen om 7 uur maar tegen de tijd dat vriend en ik besloten hadden dat het zijn beurt was om eruit te gaan, sliep ze alweer! Goede nacht dus voor ons.

Nu ga ik ook maar eens naar bed, dan kan ik nog wat uurtjes slaap meepakken voor ze weer wakker wordt.

Tot morgen
Ukse,
Judat: doorslapen gaat nog goed. Alleen vannacht half 5, half 7 (maar toen heb ik vriend eruit gebonjourd om m even overeind te houden voor een boer) en toen half 8 weer. Dus eigenlijk prima, maar toch ben ik behoorlijk moe, want ik slaap niet direct weer in, en als je dan net slaapt voor je gevoel, huilt ie weer. Maar, het gaat zoveel beter als vorige week, dus ik ben blij.

Wel geeft vriend nog een fles om een uur of half 1 en die drinkt ie dan slapend, maar misschien is dat niet eens nodig. Maarja, we zijn allang blij zoals het gaat nu.

Jemig, het klinkt lekker: aanhaken van de baarmoeder... Ik heb net die grote Mirena-doos opgehaald en ik verwacht nu een vishaak ofzo aan te treffen... Ik laat m over een paar weken zetten ivm vakantie dokter enzo.

San: balen dat handmatig kolven ook niet lekker gaat. Bij de een werkt het wel goed, en de ander weer niet.

Wat Judat zegt: ik zou eens op het borstvoedingsforum kijken, als je tenminste de puf hebt om het door te zetten. Hoe gaan bij jou de nachten? Zit je ook nog steeds op 8 voedingen?

Cin: hoe is het gegaan op het KDV?

Wat moeten er trouwens al veel weer aan het werk. Nouja, Jasper is ook een van de jongsten hier natuurlijk en ik ben 4 weken ipv 6 vantevoren gestopt. Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om nu alweer te moeten beginnen. Hoe vinden jullie het?

Anky: hoe is het? Alweer een beetje beter?

Verder weet ik het even niet meer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven